--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
[B20DTH] Sprzęgło Insignia B
- IrekB
- Użytkownik
- Posty: 116
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
- Auto: Insgnia B CT 4x4
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B
No i "wreszcie" u mnie wyskoczył dobrze znany komunikat o zmniejszeniu użycia sprzęgła ...
Nie wiadomo czy się cieszyć czy płakać.... 20 tys km i takie problemy.
Od już dobrych parę tys km serwis nie słuchał moich uwag o stukach, chrupaniach z silnika - z lewej części.
Mam nadzieję że wytrzyma ono jeszcze 3 tys km, bo w weekend czeka mnie dłuższa podróż.
Nie wydaje mi się, że to tylko wina oprogramowania. Pewnie wina jest pośrodku: hardware + software
Nie wiadomo czy się cieszyć czy płakać.... 20 tys km i takie problemy.
Od już dobrych parę tys km serwis nie słuchał moich uwag o stukach, chrupaniach z silnika - z lewej części.
Mam nadzieję że wytrzyma ono jeszcze 3 tys km, bo w weekend czeka mnie dłuższa podróż.
Nie wydaje mi się, że to tylko wina oprogramowania. Pewnie wina jest pośrodku: hardware + software
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B
jeżeli masz problemy sprzętowe, żaden soft niczego nie poprawi, to oczywiste
poprawka oprogramowania dotyczyła faktycznego błędu softu, nie jest to antidotum na inne usterki
poprawka oprogramowania dotyczyła faktycznego błędu softu, nie jest to antidotum na inne usterki
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 2 sty 2019, o 08:37
- Auto: Insignia B 17`
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Bielsko-Biała
- Postawił piwo: 3 razy
Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B
Podpinam się pod temat - proszę o poradę.
Sytuacja u mnie wygląda tak, jak już to opisano - przyspieszam, a tu komunikat aby ograniczyć zużycie sprzęgła i auto traci moc. Można się naprawdę nieźle zdziwić przy wyprzedzaniu. U mnie stało się to nagminne, ale ewidentnie nie jest to tylko kwestia oprogramowania - moim zdaniem po prostu ślizga się sprzęgło. Wciskam gaz, auto przyspiesza i widać, że nagle obroty zaczynają rosnąć jakby puściło sprzęgło, po czym pojawia się komunikat. Mam nagrany film, gdzie na czwartym biegu próbuję się rozpędzić i sytuacja powtarza się kilka razy pod rząd. W końcu zaczęło już śmierdzieć spalonym sprzęgłem.
Samochód ma 34kkm, mam go od nowości, przy 17kkm była w ramach gwarancji wymieniana cała skrzynia biegów, bo coś rzęziło przy zmianie biegów a teraz kolejny problem.
Pojechałem do ASO i zaczęły się schody. Już na dzień dobry dowiedziałem się, że sprzęgło wyłączone jest z gwarancji. Potem Panowie stwierdzili, że sprzęgło jest spalone, bo wyczuli zapach spalenizny i że to jest przyczyną. Powiedziałem, że oczywiście, że może być spalone, skoro się ślizga, to kuźwa co w tym dziwnego? Ostatecznie kazali mi zaakceptować koszta wyciągnięcia skrzyni i demontażu sprzęgła (1700zł) w celu diagnostyki, niby że sprawa nie jest jeszcze przesądzona, ale z góry ciągle podkreślają, że to raczej nie będzie podlegać gwarancji z powodu wykluczenia to raz, no i dwa że pewnie spaliłem to sprzęgło i tu cała przyczyna.
Mam ogólne pojęcie o mechanice, ale moja wiedza zatrzymała się raczej na rozwiązaniach z czasów Astry F, Golfa III itp. Będę wdzięczny, za jakieś argumenty do rozmowy z serwisem. Zapytam też może o takie kwestie:
- co może odpowiadać za słaby docisk sprzęgła, czy tylko dosłownie docisk, czy coś jeszcze ma tu znaczenie? Pan w ASO kilka razy zastanawiał się, czy nie ma z tym coś wspólnego pompa ABS (?)
- czy ten komunikat o ograniczonym zużyciu sprzęgła nie jest czasem taką formą zabezpieczenia przed spaleniem właśnie sprzęgła? Jak tylko zacząłem jeździć tym samochodem, to przyzwyczajając się do innego charakteru pracy sprzęgła względem mojego poprzedniego samochodu, zdarzyło mi się ruszyć spod świateł jakoś tak niefortunnie, że zbyt długo pojechałem na półsprzęgle i właśnie wtedy wyświetlił się ten komunikat i spadła moc. Potem z ciekawości to powtórzyłem i to samo, czyli tak to ma działać, a w związku z tym, jak tu spalić sprzęgło?
Sytuacja u mnie wygląda tak, jak już to opisano - przyspieszam, a tu komunikat aby ograniczyć zużycie sprzęgła i auto traci moc. Można się naprawdę nieźle zdziwić przy wyprzedzaniu. U mnie stało się to nagminne, ale ewidentnie nie jest to tylko kwestia oprogramowania - moim zdaniem po prostu ślizga się sprzęgło. Wciskam gaz, auto przyspiesza i widać, że nagle obroty zaczynają rosnąć jakby puściło sprzęgło, po czym pojawia się komunikat. Mam nagrany film, gdzie na czwartym biegu próbuję się rozpędzić i sytuacja powtarza się kilka razy pod rząd. W końcu zaczęło już śmierdzieć spalonym sprzęgłem.
Samochód ma 34kkm, mam go od nowości, przy 17kkm była w ramach gwarancji wymieniana cała skrzynia biegów, bo coś rzęziło przy zmianie biegów a teraz kolejny problem.
Pojechałem do ASO i zaczęły się schody. Już na dzień dobry dowiedziałem się, że sprzęgło wyłączone jest z gwarancji. Potem Panowie stwierdzili, że sprzęgło jest spalone, bo wyczuli zapach spalenizny i że to jest przyczyną. Powiedziałem, że oczywiście, że może być spalone, skoro się ślizga, to kuźwa co w tym dziwnego? Ostatecznie kazali mi zaakceptować koszta wyciągnięcia skrzyni i demontażu sprzęgła (1700zł) w celu diagnostyki, niby że sprawa nie jest jeszcze przesądzona, ale z góry ciągle podkreślają, że to raczej nie będzie podlegać gwarancji z powodu wykluczenia to raz, no i dwa że pewnie spaliłem to sprzęgło i tu cała przyczyna.
Mam ogólne pojęcie o mechanice, ale moja wiedza zatrzymała się raczej na rozwiązaniach z czasów Astry F, Golfa III itp. Będę wdzięczny, za jakieś argumenty do rozmowy z serwisem. Zapytam też może o takie kwestie:
- co może odpowiadać za słaby docisk sprzęgła, czy tylko dosłownie docisk, czy coś jeszcze ma tu znaczenie? Pan w ASO kilka razy zastanawiał się, czy nie ma z tym coś wspólnego pompa ABS (?)
- czy ten komunikat o ograniczonym zużyciu sprzęgła nie jest czasem taką formą zabezpieczenia przed spaleniem właśnie sprzęgła? Jak tylko zacząłem jeździć tym samochodem, to przyzwyczajając się do innego charakteru pracy sprzęgła względem mojego poprzedniego samochodu, zdarzyło mi się ruszyć spod świateł jakoś tak niefortunnie, że zbyt długo pojechałem na półsprzęgle i właśnie wtedy wyświetlił się ten komunikat i spadła moc. Potem z ciekawości to powtórzyłem i to samo, czyli tak to ma działać, a w związku z tym, jak tu spalić sprzęgło?
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8945
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B
Ciekawe jak by się to sprzęgło zachowywało w aucie po czipsie skoro seria je męczy
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: 13 cze 2019, o 15:21
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Cambridge
- Postawił piwo: 3 razy
Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B
Właśnie mi się to samo zaczęło pojawiać przedwczoraj. Samochód 2 tygodnie po gwarancji. Wygląda raczej na soft, bo u mnie komunikat pokazuje się 2-4 razy podczas jazdy i później już jest ok, nawet gdy pałuje pod górę z gazem w podłodze i czterema osobami na pokładzie. Tak jak u innych spadek mocy na pół sekundy i tak jak u innych w sytuacji gdy wcisnę gwałtownie gaz nie dotykając sprzęgła.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B
było na forum już sporo na ten temat. Jest akcja serwisowa związana z tym problemem, aktualizowany jest soft. U mnie po aktualizacji przez wiele tysięcy km. spokój, żadnych dziwnych komunikatów. Uderzaj do ASO
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: 13 cze 2019, o 15:21
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Cambridge
- Postawił piwo: 3 razy
Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B
Ostatnio zmieniony 13 lip 2020, o 00:42 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B
oficjalnych informacji Opla nie znajdziesz, nie wzywają właścicieli na akcje. Jednak takowa jest i w przypadku zgłoszenia usterki typu odcinanie przyśpieszenia po mocnym wciśnięciu gazu oraz komunikatu w zegarach o ograniczeniu zużycia sprzęgła, serwis aktualizuje oprogramowanie silnika.
W moim przypadku jakiś rok temu miałem parę przypadków na trasie, zrobiłem też zdjęcie komunikatu w zegarach. W ASO nawet nie dyskutowali, od razu wiedzieli co robić. Od tamtego czasu spokój, a wiele tras i nagłych przyśpieszeń za mną.
Polecam zacząć od tego i na razie nie szukać usterki w aucie
W moim przypadku jakiś rok temu miałem parę przypadków na trasie, zrobiłem też zdjęcie komunikatu w zegarach. W ASO nawet nie dyskutowali, od razu wiedzieli co robić. Od tamtego czasu spokój, a wiele tras i nagłych przyśpieszeń za mną.
Polecam zacząć od tego i na razie nie szukać usterki w aucie
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: 13 cze 2019, o 15:21
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Cambridge
- Postawił piwo: 3 razy
Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B
Tylko, ze być może ten nowy soft polega na obniżeniu momentu z 400 na 381nm i podniesieniu mocy o 4 konie. Dziś przejechałem 80mil i nie moglem tego powtórzyć w żaden sposób. W każdym razie jutro zadzwonię do lokalnego ASO i zobaczymy, aczkolwiek bez oficjalnego recalla to spodziewam się raczej odpłatnej naprawy.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2020, o 00:42 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B
aktualizacja oprogramowania nie zmienia parametrów silnika, jest związana (mówiąc krótko) z czystością spalin. W moim przypadku auto było na hamowni przed i po aktualizacji oprogramowania, charakterystyki nie mieniły się.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 cze 2020, o 12:27
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B16DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Austria
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B
Dzisiaj wgrano mi nowe oprogramowanie - problem znany ale w moim serwisie powiedzieli ze tylko w silnikach 1.6.
Gdyby taki sam komunikat wyskoczył w 2.0 to należałoby wymienić sprzęgło.
Popróbowałem troche - problem na razie sie nie pojawia.
Gdyby taki sam komunikat wyskoczył w 2.0 to należałoby wymienić sprzęgło.
Popróbowałem troche - problem na razie sie nie pojawia.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2021, o 17:22 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: 13 cze 2019, o 15:21
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Cambridge
- Postawił piwo: 3 razy
Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B
Ja mam 2.0 i w zeszłym roku chyba w lipcu dałem auto do serwisu i wtedy stwierdzili, ze nie są w stanie odtworzyć problemu. Od tego momentu problem już nigdy nie wystąpił, a w sierpniu pojechałem z UK do Włoch. Podejrzewam, ze polityka w tej kwestii w UK jest taka, ze po cichu wgrywają nowy soft.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 cze 2020, o 12:27
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B16DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Austria
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B
Update: po wgraniu softu owszem blad zniknal. Zauwazylem tez ze komputer inaczej sugeruje zmiane biegu na wyzszy lub nizszy (na pewno wczesniej kaze redukowac). Wiec soft ma za zadanie wymusic oszczedzsnie sprzegla.
Nic to nie dalo - sprzeglo zaczelo sie slizgac - 4 bieg, 2000 obrotow, lrkko pod gotke, pelny gaz i obroty rosna a samochod nie przyspiesza. Cale szczescie stalo sie to ostatniego dnia gwarancji.
W ASO wymienili mi docisk i tarcze (wg mechanika nie bylo widac sladow zuzycia). Sprzeglo stalo sie nieco twardsze ale dalej lapalo bardzo wysoko. Po pierwszej jezdzie zauwazylem ze slizga sie dalej
Wkroyce oddaje samochod na wymiane lozyska - za pirrwszym razem tego nie zrobili bo podobno centrala nie chce placic za wszystkie czesci od razu tylko kaze probowac po kolri. Supet oszczednosc biorac pod uwage tutejsze koszty roboczogodziny...
Mnie nie obchodzi - brde prpbowal do skutku. Zamelduje po wszystkim.
Nic to nie dalo - sprzeglo zaczelo sie slizgac - 4 bieg, 2000 obrotow, lrkko pod gotke, pelny gaz i obroty rosna a samochod nie przyspiesza. Cale szczescie stalo sie to ostatniego dnia gwarancji.
W ASO wymienili mi docisk i tarcze (wg mechanika nie bylo widac sladow zuzycia). Sprzeglo stalo sie nieco twardsze ale dalej lapalo bardzo wysoko. Po pierwszej jezdzie zauwazylem ze slizga sie dalej
Wkroyce oddaje samochod na wymiane lozyska - za pirrwszym razem tego nie zrobili bo podobno centrala nie chce placic za wszystkie czesci od razu tylko kaze probowac po kolri. Supet oszczednosc biorac pod uwage tutejsze koszty roboczogodziny...
Mnie nie obchodzi - brde prpbowal do skutku. Zamelduje po wszystkim.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2021, o 16:26 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: 13 cze 2019, o 15:21
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Cambridge
- Postawił piwo: 3 razy
Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B
Na forach w UK niektorzy ludzie pisza, ze nie pomaga ani wgranie softu ani wymiana sprzegla. Ta usterka wystepuje w dwoch postaciach:
1. wyskakuje blad ale obroty nie ida w gore, tylko auto sie zachowuje jakby przestal palic jeden gar na chwile i po chwili jest ok,
2. wyskakuje blad i obroty ida w gore, czyli sprzeglo sie slizga.
Ja mailem opcje nr 1.
1. wyskakuje blad ale obroty nie ida w gore, tylko auto sie zachowuje jakby przestal palic jeden gar na chwile i po chwili jest ok,
2. wyskakuje blad i obroty ida w gore, czyli sprzeglo sie slizga.
Ja mailem opcje nr 1.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2021, o 21:26 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B
u mnie prawie 80 tys.km przebiegu i od dawna nie mam błędu, sprzęgło też się nie ślizga. Z mojego punktu widzenia problem nie istnieje po wgraniu softu. Nadmienię, że na drodze nie ścigam się i nikomu niczego nie udowadniam. Jeżdżę raczej dynamicznie, często wykorzystuję maksymalny moment (nigdy przy ruszaniu)
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 cze 2020, o 12:27
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B16DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Austria
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B
Lozysko wymienione - sprzeglo dziala bez zarzutu - lapie nizej, jest troche twardsze, nie slizga sie.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2021, o 22:11 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: 13 cze 2019, o 15:21
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Cambridge
- Postawił piwo: 3 razy
Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B
@JaMi A wiesz czy ten soft to jest ten soft który dodaje 4 konie i zabiera ~20nM czyli de facto ten sam, który jest w standardzie w poliftach z 2020?
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 cze 2020, o 12:27
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B16DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Austria
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B
Wczoraj jechalem chwile poliftem z 1.5 dieslem... Ta sa kurła 3 cylindry! Dzwiek masakra! Moment i moc tez wyczuwalnie slabsze, ale teoretycznie jeszcze by bylo do przezycia. Ale ten klekot przy przyspieszaniu...
Ostatnio zmieniony 12 cze 2021, o 22:15 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- Jaromat
- Użytkownik
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 gru 2015, o 17:39
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: OKR
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B
Cześć, u znajomego pojawiła się taka oto rzecz, jest po wymianie sprzęgła, nie wiem czy ma to coś wspólnego z tym ale występuje to tylko w upalne dni, miał może ktoś już takie skrzypienie, cięgna zostały przesmarowane