Cześć,
zauważyłem, że przy prędkości powyżej 100/110 km/h na karoserii można odczuć specyficzne drgania, trochę jak by auto jechało po tarce. Szczególnie łatwo mi na to natrafić przy 120 km/h. Potem jest juz wystarczająco szybko i raczej ciężko je wyczuć. Kierownica nie drga i jest w porządku.
Wibracje nie są mocne i w teorii można by je zignorować no ale...
Na Youtube jeden z użytkowników wrzucił jak własnie przy prędkościach autostradowych drga mu fotel pasażera, zauważyłem to samo.
Zamierzam zgłosić się z tym do ASO ale zastanawiam się czy ktoś miał/ma doczynienia z tym samym i jak ewentualnie sobie z tym poradzono.
Auto to: 2.0 diesel 170 km, automat, koła 245/45/18, przebieg 7500 km.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wibracje na karoserii przy wyższych prędkościach
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8451
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Wibracje na karoserii przy wyższych prędkościach
Koła do wyważenia, a jakie masz opony? Bo na pierwszy montaż to nie zawsze są topowe. Auto masz na gwarancji, zgłoś.
Popatrz, taki był filmik o podobnym problemie:
https://www.youtube.com/watch?v=rxTsZM4 ... e=youtu.be
O tym samym filmie myślimy?
Popatrz, taki był filmik o podobnym problemie:
https://www.youtube.com/watch?v=rxTsZM4 ... e=youtu.be
O tym samym filmie myślimy?
Radio 357 :)
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 23 sie 2019, o 18:33
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 5 razy
Re: Wibracje na karoserii przy wyższych prędkościach
Opony zmieniane na zimowe na tej samej feldze. Oczywiscie wyważone. Wibracje zarowno na oponach letnich (Bridgestone) jak i zimowych (Sava)
Tak to ten film z YT gdzie pokazuje drżenie fotela pasażera.
Tak to ten film z YT gdzie pokazuje drżenie fotela pasażera.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8451
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Wibracje na karoserii przy wyższych prędkościach
Zgłaszaj, niech się głowią. To nie betoniarka tylko auto, to ma się nie trząść.
Spróbuj też wyważyć na innej maszynie w innym zakładzie. Najlepiej poszukać tej najdokładniejszej, kiedyś to był Hunter, teraz są wyważarki z mikroprocesorem, laserowe.
Poza tym niejednorodność masy opony jest przyczyną niewyważenia statycznego (w wypadku promieniowej symetrii koła), a także dynamicznego (w przypadku niejednorodności występującej po dwóch stronach koła). Drgania pionowe pojawiają się w przypadku niewyważenia statycznego, a poprzeczne w sytuacji niewyważenia dynamicznego (tzw. trzepotanie). Niejednorodność rozkładu masy w przypadku opony dotyczy jej budowy wewnętrznej (kilka warstw, zakładki). No i Ty masz nowe auto, a niejednorodność masy koła w przypadku gdy obręcz i opona są fabrycznie nowe, przy niekorzystnym zestawieniu opony z obręczą może wynosić nawet do 50 g. W sytuacji niewłaściwego mocowania i wycentrowania tego samego koła na trzpieniu wyważarki wartości te mogą znacząco wzrastać. Ta masa zarąbiście przekłada się potem na wpływ na te drgania. Niejednorodność sztywności wyraża się w jednostkach siły – niutonach [N]. Występuje ona zawsze w nowych oponach i powiększa się w trakcie ich eksploatacji nawet kilkakrotnie, np. po najechaniu na przeszkodę lub wjechaniu w dziurę w nawierzchni.
Kolega z naszego forum miał też problem z takimi drganiami po zakupie nowych opon, wysłał je do reklamacji i reklamację uznano w opinii pisząc "Duże masy statyczne opony". Prawda, @Bunioopl? Może wypowiedzą się też inni użytkownicy tak młodych samochodów na jakich oponach jeżdżą, bo może nie mają takich efektów. Jak kręciłam się teraz koło czerwonej Insigni z demo, to ona ma takie same opony jak Twoja, czyli one teraz lecą na pierwszy montaż, a może niekoniecznie są OK. No i zarówno opony , jak i felgi stanowią masę nieresorowaną. Połączenie obu mas stanowi układ masowo-sprężysty, na który oddziałuje szereg czynników zewnętrznych. Przekłada się to na te dwa rodzaje drgań występujących na określonych elementach pojazdu (czyli te statyczne i dynamiczne, pionowe i poprzeczne). Ostatnio o tym czytałam, tj wczoraj dzięki innemu naszemu koledze Prawda, @as pik?
Spróbuj też wyważyć na innej maszynie w innym zakładzie. Najlepiej poszukać tej najdokładniejszej, kiedyś to był Hunter, teraz są wyważarki z mikroprocesorem, laserowe.
Poza tym niejednorodność masy opony jest przyczyną niewyważenia statycznego (w wypadku promieniowej symetrii koła), a także dynamicznego (w przypadku niejednorodności występującej po dwóch stronach koła). Drgania pionowe pojawiają się w przypadku niewyważenia statycznego, a poprzeczne w sytuacji niewyważenia dynamicznego (tzw. trzepotanie). Niejednorodność rozkładu masy w przypadku opony dotyczy jej budowy wewnętrznej (kilka warstw, zakładki). No i Ty masz nowe auto, a niejednorodność masy koła w przypadku gdy obręcz i opona są fabrycznie nowe, przy niekorzystnym zestawieniu opony z obręczą może wynosić nawet do 50 g. W sytuacji niewłaściwego mocowania i wycentrowania tego samego koła na trzpieniu wyważarki wartości te mogą znacząco wzrastać. Ta masa zarąbiście przekłada się potem na wpływ na te drgania. Niejednorodność sztywności wyraża się w jednostkach siły – niutonach [N]. Występuje ona zawsze w nowych oponach i powiększa się w trakcie ich eksploatacji nawet kilkakrotnie, np. po najechaniu na przeszkodę lub wjechaniu w dziurę w nawierzchni.
Kolega z naszego forum miał też problem z takimi drganiami po zakupie nowych opon, wysłał je do reklamacji i reklamację uznano w opinii pisząc "Duże masy statyczne opony". Prawda, @Bunioopl? Może wypowiedzą się też inni użytkownicy tak młodych samochodów na jakich oponach jeżdżą, bo może nie mają takich efektów. Jak kręciłam się teraz koło czerwonej Insigni z demo, to ona ma takie same opony jak Twoja, czyli one teraz lecą na pierwszy montaż, a może niekoniecznie są OK. No i zarówno opony , jak i felgi stanowią masę nieresorowaną. Połączenie obu mas stanowi układ masowo-sprężysty, na który oddziałuje szereg czynników zewnętrznych. Przekłada się to na te dwa rodzaje drgań występujących na określonych elementach pojazdu (czyli te statyczne i dynamiczne, pionowe i poprzeczne). Ostatnio o tym czytałam, tj wczoraj dzięki innemu naszemu koledze Prawda, @as pik?
Radio 357 :)
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wibracje na karoserii przy wyższych prędkościach
Prawda jest tylko jedna. "Fizyczna" Kobieta l nie może się mylić.
Kaloryczny elaborat!
Kaloryczny elaborat!
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8451
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Wibracje na karoserii przy wyższych prędkościach
Ale warto zgłosić tę usterkę, chociaż w wyniku ich ekspertyz napiszą zapewne to samo co ja, lub podobnie. Pytanie - czy dadzą nowe opony? Raczej nie, tylko napiszą że zaleca się takie i takie i będą mieli je na stanie w promocji.
Radio 357 :)
- IrekB
- Użytkownik
- Posty: 116
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
- Auto: Insgnia B CT 4x4
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Wibracje na karoserii przy wyższych prędkościach
Jeżdżąc po mieście oraz do prędkości 120 km/h nie odczuwałem żadnych drgań.
Autostrada 140 km/h to były drgania samochodu, fotela, czasami kamerki na szybie...
Tak przed wyjazdem w dłuższą trasę postanowiłem sprawdzić wyważenie kół na Hunterze z testem drogowym i ....
Okazało się że moje roczne zimówki nadają się do wyrzucenia. Jaja z nich a nie koła. Widać było nierówności gołym okiem.
Wariacje siły opony przekroczona norma (górna granica) 2 do 3 razy.
Pomimo wyważenia do zera, drgania będą.
Więc jak macie problemy z drgającym fotelem, karoserią - można sprawdzić opony ale na maszynie z testem drogowym.
Jak wrócę z urlpopu będę reklamował opony - mam nadzieję że podejdą do mnie odpowiednio - bo kilka kompletów opon u popularnego sklepu wysyłkowego zakupiłem
Autostrada 140 km/h to były drgania samochodu, fotela, czasami kamerki na szybie...
Tak przed wyjazdem w dłuższą trasę postanowiłem sprawdzić wyważenie kół na Hunterze z testem drogowym i ....
Okazało się że moje roczne zimówki nadają się do wyrzucenia. Jaja z nich a nie koła. Widać było nierówności gołym okiem.
Wariacje siły opony przekroczona norma (górna granica) 2 do 3 razy.
Pomimo wyważenia do zera, drgania będą.
Więc jak macie problemy z drgającym fotelem, karoserią - można sprawdzić opony ale na maszynie z testem drogowym.
Jak wrócę z urlpopu będę reklamował opony - mam nadzieję że podejdą do mnie odpowiednio - bo kilka kompletów opon u popularnego sklepu wysyłkowego zakupiłem
- galanty
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 wrz 2018, o 19:45
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
Re: Wibracje na karoserii przy wyższych prędkościach
Wyważcie sobie koła na samochodzie. Jest taka usługa i działa to super.
Wyważanie na wulkanizacji nie daje takiego efektu.
Różnica po takim wyważeniu jest jak dzień do nocy.
Wyważanie na wulkanizacji nie daje takiego efektu.
Różnica po takim wyważeniu jest jak dzień do nocy.