------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 15-17 maja - zapraszamy
--------------------
---------------------------Zapraszamy na naszą nową stronę klubową https://portal.insignia-club.pl
--------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku --------------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wibracje na karoserii przy wyższych prędkościach

ODPOWIEDZ
szejk__
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: 23 sie 2019, o 18:33
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 5 razy

Wibracje na karoserii przy wyższych prędkościach

Post autor: szejk__ » 6 sty 2020, o 22:31

Cześć,

zauważyłem, że przy prędkości powyżej 100/110 km/h na karoserii można odczuć specyficzne drgania, trochę jak by auto jechało po tarce. Szczególnie łatwo mi na to natrafić przy 120 km/h. Potem jest juz wystarczająco szybko i raczej ciężko je wyczuć. Kierownica nie drga i jest w porządku.

Wibracje nie są mocne i w teorii można by je zignorować no ale...

Na Youtube jeden z użytkowników wrzucił jak własnie przy prędkościach autostradowych drga mu fotel pasażera, zauważyłem to samo.

Zamierzam zgłosić się z tym do ASO ale zastanawiam się czy ktoś miał/ma doczynienia z tym samym i jak ewentualnie sobie z tym poradzono.

Auto to: 2.0 diesel 170 km, automat, koła 245/45/18, przebieg 7500 km.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 4251
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 74 razy
Otrzymał  piwo: 42 razy
Kontakt:

Re: Wibracje na karoserii przy wyższych prędkościach

Post autor: dokia » 6 sty 2020, o 22:35

Koła do wyważenia, a jakie masz opony? Bo na pierwszy montaż to nie zawsze są topowe. Auto masz na gwarancji, zgłoś.
Popatrz, taki był filmik o podobnym problemie:
https://www.youtube.com/watch?v=rxTsZM4 ... e=youtu.be

O tym samym filmie myślimy? :P

szejk__
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: 23 sie 2019, o 18:33
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 5 razy

Re: Wibracje na karoserii przy wyższych prędkościach

Post autor: szejk__ » 6 sty 2020, o 22:42

Opony zmieniane na zimowe na tej samej feldze. Oczywiscie wyważone. Wibracje zarowno na oponach letnich (Bridgestone) jak i zimowych (Sava)

Tak to ten film z YT gdzie pokazuje drżenie fotela pasażera.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 4251
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 74 razy
Otrzymał  piwo: 42 razy
Kontakt:

Re: Wibracje na karoserii przy wyższych prędkościach

Post autor: dokia » 6 sty 2020, o 22:44

Zgłaszaj, niech się głowią. To nie betoniarka tylko auto, to ma się nie trząść.

Spróbuj też wyważyć na innej maszynie w innym zakładzie. Najlepiej poszukać tej najdokładniejszej, kiedyś to był Hunter, teraz są wyważarki z mikroprocesorem, laserowe.
Poza tym niejednorodność masy opony jest przyczyną niewyważenia statycznego (w wypadku promieniowej symetrii koła), a także dynamicznego (w przypadku niejednorodności występującej po dwóch stronach koła). Drgania pionowe pojawiają się w przypadku niewyważenia statycznego, a poprzeczne w sytuacji niewyważenia dynamicznego (tzw. trzepotanie). Niejednorodność rozkładu masy w przypadku opony dotyczy jej budowy wewnętrznej (kilka warstw, zakładki). No i Ty masz nowe auto, a niejednorodność masy koła w przypadku gdy obręcz i opona są fabrycznie nowe, przy niekorzystnym zestawieniu opony z obręczą może wynosić nawet do 50 g. W sytuacji niewłaściwego mocowania i wycentrowania tego samego koła na trzpieniu wyważarki wartości te mogą znacząco wzrastać. Ta masa zarąbiście przekłada się potem na wpływ na te drgania. Niejednorodność sztywności wyraża się w jednostkach siły – niutonach [N]. Występuje ona zawsze w nowych oponach i powiększa się w trakcie ich eksploatacji nawet kilkakrotnie, np. po najechaniu na przeszkodę lub wjechaniu w dziurę w nawierzchni.

Kolega z naszego forum miał też problem z takimi drganiami po zakupie nowych opon, wysłał je do reklamacji i reklamację uznano w opinii pisząc "Duże masy statyczne opony". Prawda, @Bunioopl? :P Może wypowiedzą się też inni użytkownicy tak młodych samochodów na jakich oponach jeżdżą, bo może nie mają takich efektów. Jak kręciłam się teraz koło czerwonej Insigni z demo, to ona ma takie same opony jak Twoja, czyli one teraz lecą na pierwszy montaż, a może niekoniecznie są OK. No i zarówno opony , jak i felgi stanowią masę nieresorowaną. Połączenie obu mas stanowi układ masowo-sprężysty, na który oddziałuje szereg czynników zewnętrznych. Przekłada się to na te dwa rodzaje drgań występujących na określonych elementach pojazdu (czyli te statyczne i dynamiczne, pionowe i poprzeczne). Ostatnio o tym czytałam, tj wczoraj dzięki innemu naszemu koledze :) Prawda, @as pik? :P

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 511
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wibracje na karoserii przy wyższych prędkościach

Post autor: as pik » 7 sty 2020, o 14:22

Prawda jest tylko jedna. "Fizyczna" Kobieta l nie może się mylić.
Kaloryczny elaborat!

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 4251
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 74 razy
Otrzymał  piwo: 42 razy
Kontakt:

Re: Wibracje na karoserii przy wyższych prędkościach

Post autor: dokia » 7 sty 2020, o 18:47

Ale warto zgłosić tę usterkę, chociaż w wyniku ich ekspertyz napiszą zapewne to samo co ja, lub podobnie. Pytanie - czy dadzą nowe opony? Raczej nie, tylko napiszą że zaleca się takie i takie i będą mieli je na stanie w promocji. 😈😂

Awatar użytkownika
IrekB
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
Auto: Insgnia B CT 4x4
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wibracje na karoserii przy wyższych prędkościach

Post autor: IrekB » 16 sty 2020, o 23:40

Jeżdżąc po mieście oraz do prędkości 120 km/h nie odczuwałem żadnych drgań.
Autostrada 140 km/h to były drgania samochodu, fotela, czasami kamerki na szybie...
Tak przed wyjazdem w dłuższą trasę postanowiłem sprawdzić wyważenie kół na Hunterze z testem drogowym i .... o:o
Okazało się że moje roczne zimówki nadają się do wyrzucenia. Jaja z nich a nie koła. Widać było nierówności gołym okiem.
Wariacje siły opony przekroczona norma (górna granica) 2 do 3 razy.
Pomimo wyważenia do zera, drgania będą.

Więc jak macie problemy z drgającym fotelem, karoserią - można sprawdzić opony ale na maszynie z testem drogowym.
Jak wrócę z urlpopu będę reklamował opony - mam nadzieję że podejdą do mnie odpowiednio - bo kilka kompletów opon u popularnego sklepu wysyłkowego zakupiłem ;)

Awatar użytkownika
galanty
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 30 wrz 2018, o 19:45
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź

Re: Wibracje na karoserii przy wyższych prędkościach

Post autor: galanty » 11 lut 2020, o 12:55

Wyważcie sobie koła na samochodzie. Jest taka usługa i działa to super.
Wyważanie na wulkanizacji nie daje takiego efektu.

Różnica po takim wyważeniu jest jak dzień do nocy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”