--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Odłączenie akumulatora
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Odłączenie akumulatora
Procedura jest ale pytanie gdzie bo w instrukcji obsługi tego nie ma. No chyba że tak jak piszesz że to dla systemów start/stop. Gdzieś tam sobie krąży w internecie, to skąd normalny użytkownik ma wiedzieć czy ma to zrobić czy nie. Ja sam bym nie wpadł na ten pomysł gdybym nie był tu z wami.
Ja u siebie to już z milion razy odłączałem i podłączałem, ładowałem parę razy bo mi szwankował alternator i nic nie robiłem i jest dobrze. Akumulator ma już 4 lata i pali od strzała.
Ja u siebie to już z milion razy odłączałem i podłączałem, ładowałem parę razy bo mi szwankował alternator i nic nie robiłem i jest dobrze. Akumulator ma już 4 lata i pali od strzała.
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 503
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Odłączenie akumulatora
no przecież wzmiankowana wyżej procedura nie dotyczy czynności, o której piszesz ...
napisałem, że w GDS2 > instrukcja użytkownika nie zawiera tych procedur
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Odłączenie akumulatora
No właśnie więc gdyby była konieczna to informacja by była dostępna dla wszystkich a nie tylko w GDS2.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2019, o 11:51 przez jar-231, łącznie zmieniany 1 raz.
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 503
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Odłączenie akumulatora
... no, to jest zabawne co piszesz
dałem tylko info > nie ma obowiązku stosowania się.
jedynie uważam, że procedury GDS2, to poziom wyżej od instrukcji użytkownika ...
dałem tylko info > nie ma obowiązku stosowania się.
jedynie uważam, że procedury GDS2, to poziom wyżej od instrukcji użytkownika ...
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Odłączenie akumulatora
Skoro odłączyłem klemy to chyba również dotyczy
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 503
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Odłączenie akumulatora
teraz użyłeś liczby mnogiej > zatem racja > dotyczy
j/w napisałem > to jest info techniczne > nie chcesz nie stosuj
- darekk
- Użytkownik
- Posty: 326
- Rejestracja: 7 lis 2018, o 18:19
- Auto: ST OPC Line 195PS
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Odłączenie akumulatora
Ja odłączyłem akumulator aby go podładować i zaczęły się dziać dziwne rzeczy z napięciem ładowania. Po 1-2 min. od uruchomienia napięcie spada do 12,4V. Co dziwne system start/stop zaczął działać nawet na zimnym silniku.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Odłączenie akumulatora
Akumulator naładowany to napięcie ładowania mniejsze i silnik może pozwolić sobie na częstsze używanie start/stop. Nic dziwnego
- maarcin
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 cze 2014, o 11:43
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdynia
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 503
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Odłączenie akumulatora
na pewno należy odkręcić klemę wyprowadzenia '+' i takie 'oczko' z płaskownika ...
sama listwa trzyma się na bocznych zaczepach własnej obudowy i krawędzi akumulatora.
wystarczy rozgiąć te zaczepy na boki i pyk do góry > i voila po sprawie
zobrazowanie powyższego niżej:
jak się dłubie 1'wszy raz na autku, to faktycznie można coś urwać
aby uniknąć tego poodkręcałem wszystki druciki i teraz jestem mądry
sama listwa trzyma się na bocznych zaczepach własnej obudowy i krawędzi akumulatora.
wystarczy rozgiąć te zaczepy na boki i pyk do góry > i voila po sprawie
zobrazowanie powyższego niżej:
jak się dłubie 1'wszy raz na autku, to faktycznie można coś urwać
aby uniknąć tego poodkręcałem wszystki druciki i teraz jestem mądry
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 503
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Odłączenie akumulatora
zakładam, że ktoś będzie chciał skorzystać
z ciekawości zmierzyłem prąd pobierany kiedy komputer sprawdza moduły prąd z upływem czasu oczywiście zmniejsza się ale usypianie modułów trwa na tyle długo, że wymagane jest w tej procedurze przynajmniej 4 godziny przerwy przed ponownym startem silnika ...
info ogólne było już w tym wątku. podłubałem trochę w net'cie i ciut więcej szczegółów się znalazło.
kryteria kalibracji
zalecenie > ta procedura jest przeznaczona tylko do pojazdów wyposażonych w moduł czujnika akumulatora.
podjęcie próby przeprowadzenia tej procedury bez modułu czujnika akumulatora może przynieść niepożądane rezultaty.
w takim przypadku należy zresetować BCM w cyklu zapłonu.
moduł czujnika akumulatora jest bezpośrednio przymocowany do ujemnego zacisku akumulatora i wykorzystywany do określenia kondycji akumulatora poprzez obliczenie stanu naładowania, stanu działania i żywotności.
kondycja akumulatora jest używana do określenia czy 12-woltowy system Start/Stop pozwoli na zajście wydarzenia start/stop, gdy pojazd się zatrzyma.
aby określić kondycję akumulatora, moduł czujnika akumulatora musi być skalibrowany.
w przypadku normalnej eksploatacji, cały prąd wchodzący bądź wychodzący z akumulatora przez moduł czujnikowy akumulatora jest monitorowany.
wszelkie czynności ładujące lub rozładowujące akumulator, które nie są monitorowane przez moduł czujnika akumulatora będą wymagały przeprowadzenia procedury kalibracyjnej. należą do nich sytuacje gdy:
• akumulator został wymieniony na inny o tym samym numerze części
• akumulator został wymieniony na inny o różnym numerze części lub innej specyfikacji
• akumulator został ponownie naładowany poza pojazdem
• akumulator został rozładowany poza pojazdem
• akumulator został nieprawidłowo naładowany > <
> aby prawidłowo naładować akumulator, zacisk ujemny ładowarki musi być podłączony do masy podwozia, NIE zaś bezpośrednio do ujemnego wyprowadzenia aku. podłączenie do masy podwozia pozwala prądowi przepływać przez moduł czujnikowy akumulatora podczas ładowania umożliwiając tym samym jego pomiar.
podłączenie bezpośrednio do ujemnego wyprowadzenia aku ładuje akumulator ale prąd nie jest mierzony przez moduł czujnikowy akumulatora <
wystąpienie jednej z wyżej wymienionych możliwości wymaga kalibracji modułu czujnika akumulatora celem zapewnienia prawidłowego działania 12-woltowego systemu Start/Stop.
procedura kalibracji
zalecenie > aby ukończyć kalibrację modułu czujnika akumulatora, na akumulatorze nie może występować pasożytniczy pobór prądu przekraczający 100 mA gdyż inaczej spowoduje to niemożność zakończenia kalibracji.
wszelkie pasożytnicze pobory prądu muszą zostać skorygowane przed ukończeniem kalibracji modułu czujnika akumulatora.
1. zapłon WŁĄCZONY, silnik WYŁĄCZONY.
2. podłączyć tester diagnostyczny.
3. przed dalszym działaniem należy skasować wszystkie kody DTC > u mnie: 4. przejść do menu Funkcji konfiguracji/resetowania modułu BCM > w kolejności: 5. wybrać procedurę modułu czujnika akumulatora i postępować zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie: klikamy Kontynuuj
klikamy Kontynuuj > zamykamy wszystko łącznie z autkiem i do domciu
jutro pewnie się dowiem czy mam w autku jakiegoś złodzieja prądu ...
p.s. to jest dla s/s ale jeśli ktoś nie ma u siebie tego ustrojstwa, to i tak niech sprawdzi czy na 'masowym' czasem nie ma takiego czujnika > ponoć GM zaczęło wynalazek stosować również bez s/s ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 lip 2018, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 cdti
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 7 cze 2020, o 10:35
- Auto: Opel Insignia 1.6T
- Kod silnika: B16SHL
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Ciechanów
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Odłączenie akumulatora
Witam.
Autor poradnika, czyli kolega jotef pisał o procedurze kalibracji czujnika akumulatora. Wspomniał też że jest on przymocowany do bieguna -. Pytanie jak ten biegun z podpięty czujnikiem wygląda, może ma ktoś zdjęcie. U mnie, z bieguna - odchodzi dodatkowy przewód A systemu start stop nie mam. Pytanie czy to jest to?
Autor poradnika, czyli kolega jotef pisał o procedurze kalibracji czujnika akumulatora. Wspomniał też że jest on przymocowany do bieguna -. Pytanie jak ten biegun z podpięty czujnikiem wygląda, może ma ktoś zdjęcie. U mnie, z bieguna - odchodzi dodatkowy przewód A systemu start stop nie mam. Pytanie czy to jest to?
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 503
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Odłączenie akumulatora
u mnie jak na fotce:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 7 cze 2020, o 10:35
- Auto: Opel Insignia 1.6T
- Kod silnika: B16SHL
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Ciechanów
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Odłączenie akumulatora
Dziękuję pięknie. U mnie tego nie ma, więc jak rozumiem mogę bezpiecznie odpinac akumulator? Przynajmniej jedna kwestia wyjaśniona teraz muszę jakoś tą klape ogarnąć. Mam nadzieję że zdjecie zasilania rozwiąże problem.