--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana świec żarowych
-
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
- Auto: Insignia kombi 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wałbrzych
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana świec żarowych
Z tym że na rozgrzanym silniku jak skasuje błąd i odpalam auto to błąd już z nie wyskakuje... Więc to teoretycznie nie wina przewodów bo byłyby padnięte cały czas..
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wymiana świec żarowych
No to logiczne że na rozgrzanym nie będzie bo przecież na rozgrzanym nie załącza ci przekaźnika więc i komputer nie sprawdza świec. Układ podgrzewania jest nie aktywny. Dopiero jak podgrzewa i podaje napięcie to może wykryć że coś jest nie tak. Jak masz padniętą świecę to też na ciepłym ci nie wywala błędu dopiero pokazuje jak grzeją.
Kiedyś w passacie miałem też podobny problem świece kupiłem nowe przekaźnik nowy a błąd na 3 cylindrze cały czas i się okazało że nie stykała blaszka w tym kapturku co się nasadza na świecę zresztą co się potem okazało problem był znany opisywany na forum.
Kiedyś w passacie miałem też podobny problem świece kupiłem nowe przekaźnik nowy a błąd na 3 cylindrze cały czas i się okazało że nie stykała blaszka w tym kapturku co się nasadza na świecę zresztą co się potem okazało problem był znany opisywany na forum.
-
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
- Auto: Insignia kombi 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wałbrzych
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana świec żarowych
Kupiłem używaną wiązkę (55583475) za 50zl. Póki co 2 dni błąd nie wyskakuje. Temperatury były 5-10 stopni, jutro ma być -5 zobaczymy co komputer pokaże.Rooff_ pisze: ↑19 lis 2019, o 15:52Możesz zaryzykować z A20DTR: https://opel.7zap.com/pl/car/g09/p/9/31-2/#5
Albo podjechać/zadzwonić do serwisu niech Ci podadzą numer i cenę
Ale kupić to ja bym radził używaną. Mała szansa, że kupisz tak samo zepsutą jak Twoja (o ile w ogóle to wina wiązki).
Na pewno auto zaczęło znacznie szybciej osiągać temperaturę roboczą
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 1 kwie 2015, o 16:34
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
Re: Wymiana świec żarowych
Witam pokazało mi takie błędy ktoś pomoże ?wiem że to świeca na 3 cylindrze ale aż 3 komunikaty ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Klubowicz
- Posty: 1873
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Wymiana świec żarowych
pierwszy błąd masz od czujnika hamulca, prawdopodobnie przerwa w obwodzie
a drugi i trzeci na moje oko też oznaczają problemy z obwodem - pojawiły się już na forum, więc pewnie i rozwiązanie jest
a drugi i trzeci na moje oko też oznaczają problemy z obwodem - pojawiły się już na forum, więc pewnie i rozwiązanie jest
-
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
- Auto: Insignia kombi 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wałbrzych
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana świec żarowych
Dla potomnych.dzamej pisze: ↑28 lis 2019, o 21:44Rooff_ pisze: ↑19 lis 2019, o 15:52Możesz zaryzykować z A20DTR: https://opel.7zap.com/pl/car/g09/p/9/31-2/#5
Albo podjechać/zadzwonić do serwisu niech Ci podadzą numer i cenę
Ale kupić to ja bym radził używaną. Mała szansa, że kupisz tak samo zepsutą jak Twoja (o ile w ogóle to wina wiązki).
Kupiłem używaną wiązkę (55583475) za 50zl. Póki co 2 dni błąd nie wyskakuje. Temperatury były 5-10 stopni, jutro ma być -5 zobaczymy co komputer pokaże.
Na pewno auto zaczęło znacznie szybciej osiągać temperaturę roboczą
Wymiana wiązki pomogła. Błędy już się nie pojawiają. Winowajcą była wiązka 1 cylindra która miała większą oporność. Trzeba było cały zestaw wymienić. 5 min roboty.
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 1 kwie 2015, o 16:34
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
-
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
- Auto: Insignia kombi 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wałbrzych
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana świec żarowych
A bo ja wiem..
Dla mnie najważniejsze że małym kosztem udało się naprawić problem.
-
- Klubowicz
- Posty: 1873
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Wymiana świec żarowych
Zwiększona oporność może wynikać np.: z kiepskiego połączenia przewód-konektor (utlenienie, korozja, mechaniczne uszkodzenie) albo częściowego uszkodzenia niektórych drucików, będących składowymi linki (domyślam się, że tam jest linka, a nie drut). Oporność jest odwrotnie proporcjonalna do przekroju i wprost proporcjonalna do długości.
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 1 kwie 2015, o 16:34
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
Re: Wymiana świec żarowych
Panowie mam świece z czujnikami czytałem że dobra świeca powinna mieć 07-09oma wyciaglem u siebie 2 świece i pokazuje mi wartość 0.0 na mierniku czy to świadczy że świece są uszkodzone ??
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wymiana świec żarowych
Jak pokazuje 0 to na pewno uszkodzone. A pokazało ci błąd na tych świecach czy profilaktycznie wyjąłeś żeby pomierzyć?
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 1 kwie 2015, o 16:34
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
Re: Wymiana świec żarowych
Pokazało błąd tylko myślałem że będzie pokazywać większą wartość że świecą jest uszkodzona a nie 0.0
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wymiana świec żarowych
No różnie może pokazać. Czasem większa a czasem zero jak w ogóle nie ma przewodności zależy. Nie wiem jak wygląda sytuacja z tymi co mają czujniki ale zwykłe jak kupowałem nowe to miały 1.1 Ohma
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana świec żarowych
Jakim miernikiem to mierzyles i na jakim zakresie?
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 1 kwie 2015, o 16:34
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
Re: Wymiana świec żarowych
Słaby że mnie elektronik miałem ustawiona zła wartość teraz po przełączeniu na 200om pokazuje na jednej świecy 27.2 a na drugiej 02.2
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wymiana świec żarowych
Tą 27,2 możesz już wymieniać. Ta 2,2 być może nie będzie jeszcze pokazywać błędów, ale czy będzie działać to też nie wiem. A jeśli nawet, to nie za długo...
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)