--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Zakup Insigni - pytania

ODPOWIEDZ
xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: xul » 9 lis 2019, o 22:11

Insignia OPC (325KM) i Astra J OPC (280KM) występowały w standardzie z HiPerStrut, ale z tego co wyczytałem, to do mocniejszych wersji z napędem 4x4 można było dokupić, chyba od roku 2012.
http://autowizja.pl/2013/06/opel-insign ... auto-test/

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: Bartol » 9 lis 2019, o 22:18

Ok, więc te 260 konne również należy weryfikować prawdopodobnie rozkodowaniem numeru VIN.

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: xul » 10 lis 2019, o 09:32

Odnośnie zawieszenia mam takie wpisy po VIN:
F45 = ADAPTACYJNY UKŁAD JEZDNY: FLEXRIDE
GNB = ZAWIESZENIE PRZEDNIE KOLUMNY HIPERSTRUT, TYLNE WIELOWAHACZOWE
VRL = SPECYFIKACJA OPEL / VAUXHALL - PRZEDNIE ZAWIESZENIE POZIOME
VRM = SPECYFIKACJA OPEL / VAUXHALL - PRZEDNIE ZAWIESZENIE PIONOWE
VRN = SPECYFIKACJA OPEL / VAUXHALL - TYLNE ZAWIESZENIE
XJ3 = OBNIŻONE ZAWIESZENIE SPORTOWE OPC
Może to ułatwi poszukiwania

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: wassermann » 10 lis 2019, o 20:34

Tak, kod GNB oznacza HiPer Strut.

Instalowany w każdej OPC (325 KM) i w prawie żadnej V6 260 KM. To byłby fuks trafić sztukę z tym zawieszeniem, bo stanowiło opcję od 2012.

W 2012 i 2013 było dostępne w opcji za 2000 EUR dla 4x4 i nawet do 2.0T FWD.

Po lifcie od 2014 do 2015 podwozie dostępne jako opcja już tylko dla biturbo diesla 4x4, zaś w każdym 2.0T 4x4 montowane seryjnie, choć w tym przypadku bez Brembo.

Każde opcjonalnie dołożone zawieszenie HiPer Strut było w pakiecie związane razem z Brembo. Można poznać po tym na oko. Uwaga: Wymiana tarcz/klocków będzie sporo droższa. Pakiet nazywał się podwoziem „SuperSport”.

M.

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: xul » 10 lis 2019, o 21:42

Jeżeli mówimy o zestawie Brembo 18+, to klocki są w podobnej cenie (Brembo, Zimmerman), ale tarcze ze 4 razy droższe. Pasują też tarcze z Camaro (chyba poprzednia generacja, jakiś duży silnik), które są sporo tańsze.
Elementy zawieszenia pewnie też sporo droższe i z gorszą dostępnością. Trzeba mieć tego świadomość, co by się nie obudzić z ręką w nocniku.

Pasx20
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 10 lis 2019, o 21:43
Auto: Opel Insignia B
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bydgoszcz

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: Pasx20 » 10 lis 2019, o 21:55

Witam,
mam bardzo nietypowe pytanie. Jestem poważnie zainteresowany zakupem Opla Insigni B w wersji Grand Sport z silnikiem 1.5 165 koni i manualną skrzynią biegów. Samochód już oglądałem i odbyłem jazdę testową wydawało mi się, że zwróciłem uwagę na wszystko, jednakże nie.
Mam nietypową prośbę do posiadaczy wspomnianej wersji, a mianowicie prosiłbym o zmierzenie bagażnika, a konkretnie jego wysokości w najniższym punkcie to znaczy przy jego końcu (stronie od zderzaka)
Dziękuję

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: wassermann » 10 lis 2019, o 23:46

@Pasx20
Mogę zmierzyć jutro po południu. Chyba że wcześniej ktoś podeśle wymiary. Masz na myśli na pewno hatchbacka, prawda?
Pomiar od wykładziny bagażnika do spodu "klapniętej" półki?

Pozostałe wymiary (wg producenta) to:
szerokość w najwęższym miejscu = 1030
szerokość w najszerszym miejscu = 1444
długość mierzona po podłodze od krawędzi do oparcia kanapy = 1133

M.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: Bartol » 11 lis 2019, o 11:01

Dzięki za szczegółowe informacje.

Pasx20
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 10 lis 2019, o 21:43
Auto: Opel Insignia B
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bydgoszcz

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: Pasx20 » 11 lis 2019, o 11:48

wassermann pisze:
10 lis 2019, o 23:46
@Pasx20
Mogę zmierzyć jutro po południu. Chyba że wcześniej ktoś podeśle wymiary. Masz na myśli na pewno hatchbacka, prawda?
Pomiar od wykładziny bagażnika do spodu "klapniętej" półki?

Pozostałe wymiary (wg producenta) to:
szerokość w najwęższym miejscu = 1030
szerokość w najszerszym miejscu = 1444
długość mierzona po podłodze od krawędzi do oparcia kanapy = 1133

M.
Tak, chodzi mi o wersję hatchback. Dokładnie o to mi chodzi, mam wątpliwości czy rzeczy które wożę zmieszczą mi się na wysokość, bo linia bagażnika idzie dosyć nisko przy końcówce.

shoki14
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 11 lis 2019, o 07:44
Auto: Ford Focus
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Dębica

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: shoki14 » 11 lis 2019, o 12:11

Witam, jako że nigdy nie miałem wcześniej insigni ale bardzo podoba mi się ten samochód a mianowicie szukam insigni do 55 tys po 2014 koniecznie diesel tylko tu pytanie co będzie lepsze automat czy manual, czy 4x4 czy tylko przód, trasy to raz w miesiącu polska-niemcy i na odwrót, z tego co wyczytałem to jest ona dosyć ciężka ale to chyba lepiej na trasy bo będzie stabilna.
170 km na taką wagę to nie za mało podczas dynamicznej jazdy i wyprzedzania?

Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 523
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Kura
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: Krzychu99 » 11 lis 2019, o 17:40

1. Manual, na trasie wbijasz 6 i lecisz. Automaty są wolne i zabijają i tak mizerne osiągi Insigni.
2. Jak jazda głównie po bahnie to 4x4 zbędne.
3.Za mało, z własnego doświadczenia teraz szukałbym biturbo.

Na trasy jest świetna, stabilna i wygodna. Można lecieć 180+ i ciężko o problemy z podmuchami bocznymi. Zwróć uwagę na układ hamulcowy. Mały łatwo pokrzywić przy większym ciśnięciu.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2019, o 17:44 przez Krzychu99, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8412
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: dokia » 11 lis 2019, o 17:43

Osiągi mizerne w automacie są zależne od silnika. 4x4 lub przynajmniej Flexride. Zainwestuj w światła AFL, bo warto. Ilość koni ma znaczenie.
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 523
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Kura
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: Krzychu99 » 11 lis 2019, o 17:49

@dokia osiągi w insigni przy każdym silniku są mizerne przez srogą nadwagę, a wolny automat tylko je potęguje.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8412
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: dokia » 11 lis 2019, o 17:52

Tak, ma nadwagę, ale to wystarczy zbędny balast wyrzucić :P żadnych pasażerów :P ja tak zrobiłam :P
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3030
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: Zbyszek01 » 11 lis 2019, o 18:39

To nie jest auto wyścigowe czy do pokazania się pod światłami.
Na autostradę jak znalazł bo jak włączy na początku podróży to wyłączy na końcu i nie interesuje go czy jedzie pod górę ze znaną biegów czy z góry hamując biegami , automat to robi za niego. Do miasta na korki tak samo czyli tylko gaz i hamulec.
Fakt niezaprzeczalny to ta nadwaga, ale wybierając to auto chyba każdy powinien wiedzieć że to 160 kucy to minimum do "normalnej" jazdy tak ciężkim autem.
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8946
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: mazmarcin » 11 lis 2019, o 18:56

Tam te kuce to się raczej mało wykorzystuje . Moment robi robotę w sprawnym poruszaniu się taką masą.
Dopiero na banie przy 200+ są te kunie bardzo potrzebne ;)
A co do skrzyni to co kto lubi, ja długo szukałem żeby z tym silnikiem co mam była ośka w manualu :D i w końcu znalazłem :D
A dopiero po czipsie to to jedzie jako tako ;) bo w szerszym zakresie jest dostępna moc i moment.

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: as pik » 12 lis 2019, o 07:02

Otóż to, sama moc to jedno, a kiedy jest dostępna w zakresie obrotów to drugie.
Co innego jest mieć 220 koni przy 5,5 tyś obrotów, a mieć już 200 przy 4 tyś ;)

Tadzik94
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 22 lis 2019, o 16:52
Auto: Seat Leon II
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lublin

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: Tadzik94 » 22 lis 2019, o 23:30

Witam,
Niedawno dołączyłem do forum i mam kilka pytań :) Jestem zainteresowany zakupem Opla Insigni A, wersji poliftowej rocznik 2014-2016 z silnikiem 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM.
Dowiadywałem się u dealera Opla jak ma się sprawa z tym oto silnikiem i powiem szczerze że trochę jestem skołowany, a mianowicie otrzymałem informacje że w Insigni z tym silnikiem są problemy z haldexem - tylnym mostem nawet wtedy gdy nie ma w wyposażeniu napędu 4x4. PODRKEŚLAM że nie interesuję mnie napęd 4x4, jedynie na przednią oś.
Dealer usilnie starał się mnie przekonać do wersji 170KM albo 163KM, twierdząc że z tym silnikiem będę miał bardzo podobne osiągi i uniknę problemu haldexu. Teraz pytanie do Was, jak tak na prawdę jest z tym silnikiem i haldexem, czy ktoś ma i może się wypowiedzieć? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: wassermann » 23 lis 2019, o 01:09

@Tadzik94
Ty żartujesz z nas czy dealer z Ciebie? Który to taki mądry inaczej?

M.

Tadzik94
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 22 lis 2019, o 16:52
Auto: Seat Leon II
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lublin

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: Tadzik94 » 23 lis 2019, o 08:52

@wassermann
Otrzymałem takie informacje od dealera opla, dlatego pytam.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zakup Insigni”