--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

DPF

ODPOWIEDZ
mati11294
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
Auto: CORSA D
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: BOCHNIA
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: DPF

Post autor: mati11294 » 30 paź 2019, o 14:48

Czy spalona swieca zarowa a zatem swiecący services wstrzymuje aktywacje wypalania?

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: DPF

Post autor: rataj73 » 30 paź 2019, o 15:10

Nie.

mati11294
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
Auto: CORSA D
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: BOCHNIA
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: DPF

Post autor: mati11294 » 30 paź 2019, o 15:32

Tak myslalem Dzieki (PW)

jebaroo
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 6 gru 2019, o 11:28
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: siedlce
Postawił piwo: 1 raz

Re: DPF

Post autor: jebaroo » 7 gru 2019, o 09:19

Witam od niedawna posiadam iśkę 2.0 cdti 131km. Mam pytanie dotyczące obrotów, otóż ostatnio ma większe obroty (utrzymują się na poziomie ~1000rpm (o dziwo spalanie pokazuje 0.7-0.9)) niż zazwyczaj (~850rpm (spalanie takie same)) czy to jest normalne przy minusowych temperaturach? Czy po prostu jestem przeczulony i cały czas zakładam że to DPF? Wczoraj wieczorem wypalałem DPF'a kompem a dziś rano po przyjeździe do pracy znów 1000rpm po czym zostawiłem go na jakieś 5min i później obroty już spadły do 850.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: DPF

Post autor: rataj73 » 7 gru 2019, o 10:14

Zimą obroty częściej oscylują ok. 1000obr/min ze względu na większe zużycie prądu a co za tym idzie potrzebę większego doładowania akumulatora.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: DPF

Post autor: Bartol » 7 gru 2019, o 10:24

Możesz podładować akumulator prostownikiem. Przy niskich temperaturach jest zwiększone zużycie prądu przez dłuższe podgrzewanie świec, elektryczne ogrzewanie szyb czy grzane fotele. Komputer podnosi obroty wytwarzają alternatorem większe napięcie ładowania.

jebaroo
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 6 gru 2019, o 11:28
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: siedlce
Postawił piwo: 1 raz

Re: DPF

Post autor: jebaroo » 7 gru 2019, o 12:33

Czyli na pewno nie jest to DPF. dzięki za odpowiedź od razu jakoś lepiej mi się zrobiło. A jeszcze podczas tych wyższych obrotów potrafią minimalnie falować i tak jakby spod auta wydobywa się dziwny dźwięk jakby przelewanie/bulgotanie tylko jak się wsłuchasz (chyba przewrażliwiony jestem :P ) w waszych jest podobnie?

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: DPF

Post autor: jar-231 » 7 gru 2019, o 17:27

U mnie tak samo oprócz falowania i bulgotania :D. Jak spadnie poniżej 0 to już potrafi trzymać koło 1000 a spalanie pokazuje takie same i ładowanie 14,5. Widocznie tak jest w programie.

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: DPF

Post autor: krupniok » 10 lip 2020, o 20:10

Witam, moja Insignia (B choć wiem, że wątek dotyczy A) z silnikiem B20DTH przekracza 130000km w związku z czym w myślach zaczyna się pojawiać DPF. Obecnie nic się nie dzieje - wypala się co 500-700km itp.

Z racji tego, że to mój pierwszy samochód z DPF (wcześniej tylko benzynowe) to mam prozaiczne pytanie: jak wygląda moment, w którym trzeba wymieniać/regenerować DPF? Pojawi się kontrolka DPF na desce czy wcześniej mogę liczyć na jakieś objawy? Grozi to unieruchomieniem samochodu? Wiem, że to zależy od sposobu użytkowania pojazdu ale jakie praktycznie przebiegi wytrzymuje DPF w Insigniach użytkowanych w trasie?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: DPF

Post autor: Rooff_ » 10 lip 2020, o 20:16

Raczej to będzie jak z tymi flaszkami wódki - niby każdy wie, że alkohol się kiedyś skończy, ale zawsze jest to zaskoczenie ;)

Awatar użytkownika
seburaj
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: śląsk
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: DPF

Post autor: seburaj » 11 lip 2020, o 18:19

krupniok pisze:
10 lip 2020, o 20:10
Pojawi się kontrolka DPF na desce czy wcześniej mogę liczyć na jakieś objawy? Grozi to unieruchomieniem samochodu? Wiem, że to zależy od sposobu użytkowania pojazdu ale jakie praktycznie przebiegi wytrzymuje DPF w Insigniach użytkowanych w trasie?
nie panikuj na wyrost :D
obserwuj częstotliwość wypalania, obserwuj ilość oleju na bagnecie - czy nie przybywa (!)
zamontuj sobie kontrolkę regeneracji...

i - co chyba najważniejsze - nie przerywaj regeneracji w trakcie jej trwania, a zwłaszcza kilka razy pod rząd

jak pojawi się tryb awaryjny z DPF to już za późno, znaczy że coś zaniedbałeś :lol:
zresztą na DPF ma wpływ bardzo dużo czynników: od EGR. przez stan układu wtryskowego, używanego oleju i paliwa, stan turbosprężarki i silnika jako całości :roll:

żymlok, nie panikuj ;D

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: DPF

Post autor: krupniok » 11 lip 2020, o 22:42

seburaj pisze:
11 lip 2020, o 18:19
żymlok, nie panikuj ;D
Najbardziej chodziło mi o fakt unieruchomienia samochodu. Bo o ile wiadomo to SCR potrafi samochód unieruchomić więc zastanawiałem się czy DPF też... Robię nierzadko dalekie trasy i pomimo dobrego assistance nie chciałbym mieć niespodzianki. Wiem, wiem - milion innych rzeczy może mnie unieruchomić.

Awatar użytkownika
seburaj
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: śląsk
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: DPF

Post autor: seburaj » 12 lip 2020, o 09:30

jeżeli przez permanentny tryb awaryjny rozumiesz "unieruchomienie" auta - to tak, potrafi... ale rzadko dzieje się to bez wcześniejszych oznak (dlatego pisałem o obserwowaniu objawów)

natomiast rzadki olej (w wyniku częstej autoregeneracji DPF) potrafi skutecznie unieruchomić na przykład... panewkę :lol:

i wtedy faktyczne dalej pojedziesz, ale na lawecie ;D

Zaksza
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 7 lut 2019, o 12:20
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: WROCŁAW

Re: DPF

Post autor: Zaksza » 28 lip 2020, o 20:52

Witam, mam taki problem, że często wypala mi dpf (jazda w tygodniu po mieście weekend trasa) oraz często wyskakuje błąd czujnika różnicy cieniścień, po skasowaniu błędu wypali sie i na jakiś czas jest spokój. Ale ostatnio trasa cały czas autostrada 400km wjazd w miasto i błąd, za długi czas regeneracji czy coś takiego. Po gaszeniu i odpaleniu turbo wracało ale tak jakby go trochę dusiło, próbowałem go deptać aby zaczął wypalać dpfa, aż w pewnym momencie dpf uzyskał 750 stopni i nic a przy zatrzymaniu niebieski dym z pod maski jakby sie coś zaczęło jarać(naszczęscie nic). Po ochłodzeniu i tym incydencie sie wypalił nawet trzy razy co jakiś czas ale strasznie teraz kopci na czarno i w róże wydechowej pełno sadzy. Rury od intercoolera szczelne bo jakieś 1000km wcześniej wymieniana (była dziura), wtryski w normie zostaje jeszcze sprawdzić egr i turbo. Jakies wytyczne jak to sprawdzić? Mogło coś stać sie z dpfem po takim incydencie? Przebieg 230tys

Awatar użytkownika
seburaj
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: śląsk
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: DPF

Post autor: seburaj » 30 lip 2020, o 20:46

patrzę na Twój opis - w 2019 raczej nie było A20DTH :lol: :lol: :lol:

jakie wartości ciśnienia spaln na wolnych obrotach (silnik ciepły) ?

a co do istoty problemu - skoro była dziura w dolocie, to proponuję teraz DPF wybudować i na maszynę do czyszczenia - później zabudować, wyzerować i jeżdzić

manieckii
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 9 paź 2018, o 13:44
Auto: isia sedan
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: kwidzyn

Re: DPF

Post autor: manieckii » 12 sie 2020, o 21:16

wsadzę jeszcze swoje 5 groszy.
Odkąd zamontowałem lampkę (diodę) w lusterku i od czasu do czasu sprawdzam zapełnienie filtra programem od @PING to jeszcze ani razu nie przerwałem procesu wypalania.
Dzięki lampce nie dopuszczę do przerwania procesu, a dzięki aplikacji zaplanuje wyjazd w trasę na "przedmuchanie".
Zasada jest prosta, jeśli masz 80% zapchania i więcej to potrzebne są tylko dwa warunki do spełnienia aby proces wypalania rozpocząć: rozgrzany silnik i dynamiczna jazda.

Z mojego doświadczenia wynika że w korku owszem wypalisz... z 80% do 30-35%.
Na autostradzie 5-ty bieg/ 140 km/h - nawet do 6%
Na zwykłej trasie 5-ty bieg/ 100-140 km/h - ~16-25%.

Zawsze najlepiej jechać szybko i na 5tce.
A jak wasze doświadczenia z wypalaniem? W jaki sposób jazdy do ilu potraficie "zbić" poziom zapchania?

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: DPF

Post autor: P405 » 12 sie 2020, o 22:06

5 bieg i 140 km/h to zbyt wysokie obroty. Podstawa to nie hamować i nie przyspieszać. Tempomat i cały czas równo.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: DPF

Post autor: dare50 » 12 sie 2020, o 22:33

A ja po mieście 3 i 2.5 tys. I wypalam średnio
okolo 25%

manieckii
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 9 paź 2018, o 13:44
Auto: isia sedan
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: kwidzyn

Re: DPF

Post autor: manieckii » 13 sie 2020, o 07:37

P405 pisze:
12 sie 2020, o 22:06
Podstawa to nie hamować i nie przyspieszać. Tempomat i cały czas równo.
Ciężko to osiągnąć ... a powiedz jaki bieg i ile obrotów utrzymujesz.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: DPF

Post autor: P405 » 13 sie 2020, o 08:18

Eska 6 bieg 120 km/h

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”