--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 20:08
- Auto: Insignia GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Tak, tak, ja to robilem u Mroza w Lesznie. Tam z kolei twierdzą ze wymiana statyczna nie jest zalecana przez Opla. Aczkolwiek mowili tez o konsultacjach z producentem skrzyni. U mnie poszlo 14l oleju, patrzylem tez chwilę jak to robią.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Jak u Was zachowuje się skrzynia w trybie Sport, gdy energicznie wyhamujecie, np. ze 120 do 80 km/h, ale takim mocnym depnięciem na granicy ABSu? U mnie potrafi wbić bieg nawet na 5000 rpm i krótko utrzymać takie obroty. Typowe dla późnego dohamowania przed zakrętem, w który trzeba wejść na obrotach.
M.
M.
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 23 sie 2019, o 18:33
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 5 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Koledzy, z tego co wiem to dynamiczną wymiane zrobią wam w Wawie w Opel Żoliborz.
Jestem natomiast ciekawy jak skrzynia reaguje od startu. Czyli stoicie na skrzyżowaniu powiedzmy i chcecie z niego szybko zjechać czy coś. Niestety zamówiłem auto w 2.0 170 PS diesel i automat ale żaden salon nie miał na stanie żeby się takim przejechać ...
Czy wyświetlacz pokazuje na jakim biegu obecnie jedziemy ?
Jestem natomiast ciekawy jak skrzynia reaguje od startu. Czyli stoicie na skrzyżowaniu powiedzmy i chcecie z niego szybko zjechać czy coś. Niestety zamówiłem auto w 2.0 170 PS diesel i automat ale żaden salon nie miał na stanie żeby się takim przejechać ...
Czy wyświetlacz pokazuje na jakim biegu obecnie jedziemy ?
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
W trybie D gdy nie ruszamy manetek, wyświetlacz pokazuje tylko "D". Nigdy nie pokazuje D1, D2... itd.
Bez przełączania w tryb M można użyć manetki, aby tymczasowo przejść na sterowanie ręczne (np. wymuszona redukcja), wówczas D przełącza się na Mx gdzie x to wybrany ręcznie bieg. Po pewnej chwili skrzynia sama wróci do D.
Jeśli nawet przejdziesz w tryb ręczny, chwilowy (tylko tknięciem manetki, ale wajcha na D) lub stały (wajcha przesunięta z D w lewo na M), to nie da się "zaszkodzić" autu, ponieważ:
- gdy obroty spadną za nisko, to skrzynia sama zredukuje przełożenie (np. przy dojeżdżaniu do zatrzymania)
- gdy wciśniesz "kickdown", to skrzynia będzie ciągnąć pod czerwone i wrzucać kolejny bieg - rozpędzać się tak długo, dopóki trzymasz gaz w podłodze. Bez wciśnięcia kickdown, skrzynia podkręci obroty na max, ale nie zmieni biegu na wyższy.
Kickdown wymusza zarówno redukcję, jak i zmiany biegów na kolejne - służy do bezwzględnego rozpędzania się. Fajnie widać to na wyświetlaczu - np. jak jesteś w trybie M i jedziesz powiedzmy 80 km/h na 6. biegu (M6), depniesz gaz bez kickdown, to auto rozpędza się powoli z niskich obrotów cały czas na tym M6. A jeśli depniesz pedał poza zapadkę kickdown, to skrzynia zrzuci bieg z M6 na M3 i wio. Dla mnie pewną wadą jest to, że zapadka kickdown przeskakuje bardzo łatwo i nie mogę jej wyczuć, a nie zawsze chciałbym z niej korzystać.
Co do reakcji od startu, to pewnie oglądałeś ostatnie testy Pertyna?
Dla mnie facet przesadza z tym "ogromnym opóźnieniem", a przynajmniej ja na filmie tego nie dostrzegam w takim stopniu, jak on krytykuje. Słychać jak wciska pedał do końca z "tupnięciem" w podłogę, ale krytykowane samochody z reguły jednak szybko się zbierają. Faktem jest, że podobno niektóre mają z tym problem właśnie na skrzyżowaniach (jeśli do tego ktoś jeszcze nie wyłączy Start-Stop, to już w ogóle bieda).
U mnie w 2.0T nie ma problemu z szybkością reakcji. Insignia 2.0T AT8 rusza OD RAZU po wciśnięciu gazu. Start-Stop mam zawsze wyłączony. Dotykam pedału gazu, auto rusza bez zwłoki. Ale jest jeden wyjątek, który staram się wyczuć i wciąż nie mam stuprocentowych wniosków. Jest nim ruszanie z pełną mocą:
Mam wrażenie, że jeśli depnę pedał w podłogę, to auto z pół sekundy jednak się zastanawia, potem ruszy ale wcale nie super ostro, tylko tak jakby "spinało się w sobie" i po przejechaniu tych paru metrów i po sekundzie wyrywa dopiero z pełną mocą naprzód. Wydaje mi się, że najlepszy czas reakcji uzyskuję wcale nie deptając od razu w podłogę, tylko naciskając gaz mocno, ale nie do samego końca. Wówczas auto po prostu szybko rusza bez żadnego spinania się w sobie. I jak tylko sprawnie ruszy, to po sekundzie dociskam pedał do końca, tak by wymusić ciągnięcie na maxa pod czerwone. W takim scenariuszu uzyskuję w moim odczuciu najbardziej sprawny proces ruszenia bez żadnych opóźnień i jednocześnie z pełnym potencjałem auta. Jedyne co mi w tym nie pomaga, to ten słabo wyczuwalny opór kickdown - zdarza się, że niechcący jednak go pokonuję już przy pierwszym wciśnięciu pedału gazu. Ale to co w tym aucie lubię, to reakcja na gaz w scenariuszu, gdy chcę szybko ruszyć, ale nie tak na maxa. Wówczas wciskam sporo gazu i auto od razu jedzie, od dotknięcia pedału gazu już rusza. Przy czym mówię o 2.0T, nie wiem jak jest zestrojona skrzynia w dieslu.
M.
Bez przełączania w tryb M można użyć manetki, aby tymczasowo przejść na sterowanie ręczne (np. wymuszona redukcja), wówczas D przełącza się na Mx gdzie x to wybrany ręcznie bieg. Po pewnej chwili skrzynia sama wróci do D.
Jeśli nawet przejdziesz w tryb ręczny, chwilowy (tylko tknięciem manetki, ale wajcha na D) lub stały (wajcha przesunięta z D w lewo na M), to nie da się "zaszkodzić" autu, ponieważ:
- gdy obroty spadną za nisko, to skrzynia sama zredukuje przełożenie (np. przy dojeżdżaniu do zatrzymania)
- gdy wciśniesz "kickdown", to skrzynia będzie ciągnąć pod czerwone i wrzucać kolejny bieg - rozpędzać się tak długo, dopóki trzymasz gaz w podłodze. Bez wciśnięcia kickdown, skrzynia podkręci obroty na max, ale nie zmieni biegu na wyższy.
Kickdown wymusza zarówno redukcję, jak i zmiany biegów na kolejne - służy do bezwzględnego rozpędzania się. Fajnie widać to na wyświetlaczu - np. jak jesteś w trybie M i jedziesz powiedzmy 80 km/h na 6. biegu (M6), depniesz gaz bez kickdown, to auto rozpędza się powoli z niskich obrotów cały czas na tym M6. A jeśli depniesz pedał poza zapadkę kickdown, to skrzynia zrzuci bieg z M6 na M3 i wio. Dla mnie pewną wadą jest to, że zapadka kickdown przeskakuje bardzo łatwo i nie mogę jej wyczuć, a nie zawsze chciałbym z niej korzystać.
Co do reakcji od startu, to pewnie oglądałeś ostatnie testy Pertyna?
Dla mnie facet przesadza z tym "ogromnym opóźnieniem", a przynajmniej ja na filmie tego nie dostrzegam w takim stopniu, jak on krytykuje. Słychać jak wciska pedał do końca z "tupnięciem" w podłogę, ale krytykowane samochody z reguły jednak szybko się zbierają. Faktem jest, że podobno niektóre mają z tym problem właśnie na skrzyżowaniach (jeśli do tego ktoś jeszcze nie wyłączy Start-Stop, to już w ogóle bieda).
U mnie w 2.0T nie ma problemu z szybkością reakcji. Insignia 2.0T AT8 rusza OD RAZU po wciśnięciu gazu. Start-Stop mam zawsze wyłączony. Dotykam pedału gazu, auto rusza bez zwłoki. Ale jest jeden wyjątek, który staram się wyczuć i wciąż nie mam stuprocentowych wniosków. Jest nim ruszanie z pełną mocą:
Mam wrażenie, że jeśli depnę pedał w podłogę, to auto z pół sekundy jednak się zastanawia, potem ruszy ale wcale nie super ostro, tylko tak jakby "spinało się w sobie" i po przejechaniu tych paru metrów i po sekundzie wyrywa dopiero z pełną mocą naprzód. Wydaje mi się, że najlepszy czas reakcji uzyskuję wcale nie deptając od razu w podłogę, tylko naciskając gaz mocno, ale nie do samego końca. Wówczas auto po prostu szybko rusza bez żadnego spinania się w sobie. I jak tylko sprawnie ruszy, to po sekundzie dociskam pedał do końca, tak by wymusić ciągnięcie na maxa pod czerwone. W takim scenariuszu uzyskuję w moim odczuciu najbardziej sprawny proces ruszenia bez żadnych opóźnień i jednocześnie z pełnym potencjałem auta. Jedyne co mi w tym nie pomaga, to ten słabo wyczuwalny opór kickdown - zdarza się, że niechcący jednak go pokonuję już przy pierwszym wciśnięciu pedału gazu. Ale to co w tym aucie lubię, to reakcja na gaz w scenariuszu, gdy chcę szybko ruszyć, ale nie tak na maxa. Wówczas wciskam sporo gazu i auto od razu jedzie, od dotknięcia pedału gazu już rusza. Przy czym mówię o 2.0T, nie wiem jak jest zestrojona skrzynia w dieslu.
M.
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
To nie wrażenie,a tak jest. Tak samo mam w polifcie.Co ciekawe w biturbo po programie jest to jakoś mniej odczuwalne.
Dlatego do 100 km insignia ma takie kiepskie czasy
Dlatego do 100 km insignia ma takie kiepskie czasy
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Zapewne sposób na wydłużenie długowieczności skrzyni. Prostackie wciśnięcie kickdown sprawia, że auto rusza, ale przy tym na początku przygotowuje się na pełny start i nie ma efektu katapultowania się od razu z linii startowej. Sprytne wciśnięcie gazu tak na 3/4 sprawia, że rusza od razu z kopyta, a pedał do końca trzeba docisnąć po sekundzie od ruszenia. Generalnie na pierwszych metrach nigdy nie mam problemów z Insignią przy stosowaniu powyższej metody, bo wyrywa do przodu jak dzika bez chwili zwłoki. Dopiero 80-100 km/h mija zbyt powoli. Trzeba to wyczuć. I, jak podkreślam, nie mam pojęcia jak zachowuje się diesel, a do tego FWD.
M.
M.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
w DSG jest tak samo przy ruszaniu jak opisujecie, powiedziałbym, że efekt jest nawet bardziej odczuwalny i irytujący.
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 23 sie 2019, o 18:33
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 5 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Wow, dzięki piękne wassermann za mega rzeczowy opis i odpowiedź. To na serio sporo daje mimo iż silnik zupełnie inny.
Rzecz jasna auto nie będzie mi służyć do wyścigowej jazdy a do sprawnego poruszania. Do wyścigowej jazdy brałbym BMW 530d a i tak znaleźli by sie malkontenci mówiący, że nie jedzie
Gdyby ktoś miał jeszcze chęci opisania jak diesel jedzie z tą skrzynią to byłoby ekstra. Pzdr !
Rzecz jasna auto nie będzie mi służyć do wyścigowej jazdy a do sprawnego poruszania. Do wyścigowej jazdy brałbym BMW 530d a i tak znaleźli by sie malkontenci mówiący, że nie jedzie
Gdyby ktoś miał jeszcze chęci opisania jak diesel jedzie z tą skrzynią to byłoby ekstra. Pzdr !
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 4 sie 2019, o 14:42
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Już raz to napisałem, ale się nie pojawiło. No to jeszcze raz. Dla mniej doświadczonych - gdzie jest przycisk kickdown ?
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Fizycznego jako takiego nie ma, jest to po prostu położenie pedału gazu ( powinien być lekki opór) w którym następuje kickdown.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 4 sie 2019, o 14:42
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
To ja tak w mojej A mam kilka razy dziennie , to możliwe?
Radio 357 :)
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
w każdym automacie, którym jeździłem (a nie były to Ople), miałem dwupoziomowy gaz - ok. 3/4 lekko, potem opór i do podłogi. Traktowałem to jak klaps od samochodu - po każdym wdepnięciu do podłogi miałem wyrzut sumienia i refleksję "po co tak męczysz silnik" Wdepnięcie w podłogę skutkowało redukcją i pracą silnika na obrotach powyżej 4000 (w przypadku benzyn), czasem nawet 5000.
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 23 sie 2019, o 18:33
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 5 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Przejechałem do tej pory raptem 1600 kilometrów ale zrobione w półtora tygodnia wiec myślę, że mogę coś już wrzucić od siebie:
a) osobiście uważam, że skrzynia działa naprawde płynnie i nie ma żadnych problemów ze zmianą biegów,
b) skrzynia się nie gubi i dobrze odczytuje intencje.
c) jak wciskam gaz to auto odchodzi od razu i dobrze na niego reaguje,
d) kickdown jak najbardziej też fajnie działa,
e) przy prędkości 140 km/h na obrotomierzu mamy 2200/2300 obrotów.
To co jest troszkę na minus to skrzynia za wszelką cenę chce wrzucać wyższy bieg i ma tendencje do jazdy na 1200/1300 obrotów.
To czego mi brakuje ale to całkowita kosmetyka to żeby w trybie D pokazywał, na którym jedzie biegu np.: D1, D2...itd.
W jednym słowie: polecam
PS. olej w skrzyni zamierzam wymieniać co 60k km metodą dynamiczną. Pare ASO to już oferuje jak choćby Opel Żoliborz w Wawie. Gdzieś wyczytałem, że w Lesznie też robią.
a) osobiście uważam, że skrzynia działa naprawde płynnie i nie ma żadnych problemów ze zmianą biegów,
b) skrzynia się nie gubi i dobrze odczytuje intencje.
c) jak wciskam gaz to auto odchodzi od razu i dobrze na niego reaguje,
d) kickdown jak najbardziej też fajnie działa,
e) przy prędkości 140 km/h na obrotomierzu mamy 2200/2300 obrotów.
To co jest troszkę na minus to skrzynia za wszelką cenę chce wrzucać wyższy bieg i ma tendencje do jazdy na 1200/1300 obrotów.
To czego mi brakuje ale to całkowita kosmetyka to żeby w trybie D pokazywał, na którym jedzie biegu np.: D1, D2...itd.
W jednym słowie: polecam
PS. olej w skrzyni zamierzam wymieniać co 60k km metodą dynamiczną. Pare ASO to już oferuje jak choćby Opel Żoliborz w Wawie. Gdzieś wyczytałem, że w Lesznie też robią.
- etac
- Użytkownik
- Posty: 553
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
- Auto: brak
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: SBE
- Otrzymał piwo: 9 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
ja dzisiaj wymieniłem w końcu olej w skrzyni. Efekt zobaczę jutro, bo najwięcej uwag mam jak jest zimna. Wymiana statyczna, zalecona po sprawdzeniu stanu oleju - przebieg 76.000 km
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 23 sie 2019, o 18:33
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 5 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Etac, i jak tam po zmianie oleju ? Robiłeś w ASO ? Jakiekolwiek efekty ?
- etac
- Użytkownik
- Posty: 553
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
- Auto: brak
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: SBE
- Otrzymał piwo: 9 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Tak, było w ASO Wawrosz Bielsko-B.
Wrażenia:
- szarpania przy porannym zimnym oleju są nadal, ale o innym natężeniu
- zmiana biegów, jest jakby bardziej płynna
- może efekt placebo, ale wrażenia z jazdy bardziej pozytywne
Cena za ten efekt ok 500 zł
Wrażenia:
- szarpania przy porannym zimnym oleju są nadal, ale o innym natężeniu
- zmiana biegów, jest jakby bardziej płynna
- może efekt placebo, ale wrażenia z jazdy bardziej pozytywne
Cena za ten efekt ok 500 zł