--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Lusterka składane elektrycznie
- pondek91
- Użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
- Auto: Opel Insignia COSMO
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Chorzów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Już bangla. Musialem go wyciszyc bo radio lecialo i YT zablokowal.
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 3 paź 2018, o 09:32
- Auto: Astra J Sedan
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Te silniczki to nie są silniki krokowe. To zwykle silniki dc. Dlatego w mechaniźmie poza silnikami są dwa potencjometry żeby można było pozycjonować lusterko. Z silnikiem krokowym tych potencjometrow nie musiałoby być. Producent stosuje takie silniki bo są tanie i stosunkowo trwałe. A co się mogło w nim zepsuć to np. : wytarły się szczotki (wąsy metalowe grubości 0.2mm) albo komutator. Obstawiam szczotki. Po ruszeniu silniczkiem, resztki szczotek, mogły złapać styk z komutatorem.
Ciekawa sprawa z pochylaniem lusterka kierowcy. Może w takim przypadku jest inny numer przełącznika lusterek?
Ciekawa sprawa z pochylaniem lusterka kierowcy. Może w takim przypadku jest inny numer przełącznika lusterek?
-
- Klubowicz
- Posty: 1870
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Z gołego silnika krokowego nie da się odczytać pozycji, a przynajmniej takiego nie widziałem. Da się go wysterować o konkretny kąt od pozycji początkowej (przy prostym nema 17 - 200 kroków/obrót i sterowniku drv8825 z dokładnością do 0,06 stopnia - teoretycznie), ale nie dostaje się informacji zwrotnej o aktualnej pozycji. Niezależnie czy jest to silnik AC, DC czy krokowy - musi być układ dający informację zwrotną o aktualnej pozycji (odpowiedni enkoder, potencjometr, ...)
Te silniczki wyglądają jak z samochodzików-zabawek na 3-9V w zależności od wersji.
Te silniczki wyglądają jak z samochodzików-zabawek na 3-9V w zależności od wersji.
- pondek91
- Użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
- Auto: Opel Insignia COSMO
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Chorzów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Znalazłem coś po numerze na ali, rozmiar sie zgadza ale nie ma tego ślimaka na wałeczku silnika a na szybko jak chciałem z posiadanych zdjąć to nie chciał zejść.
Co sądzicie o tym żółwiu z merola ? Bo jestem sklonny to kupić. Te z ali spoko ale nie wiem w którą stronę sie bedzie krecil jak zamówię. Zamówię w zlao i będzie to co przy podmianie - lusterko pojdzie w niebo zamaist sie pochylać
Co sądzicie o tym żółwiu z merola ? Bo jestem sklonny to kupić. Te z ali spoko ale nie wiem w którą stronę sie bedzie krecil jak zamówię. Zamówię w zlao i będzie to co przy podmianie - lusterko pojdzie w niebo zamaist sie pochylać
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 sty 2019, o 20:28
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Rzepin
Re: Lusterka składane elektrycznie
Przejrzalem temat ale nie znalazlem jednoznaczej odpowiedzi czy taki modul zadziala w poliftowej Insigni:
https://allegro.pl/oferta/modul-auto-sk ... 7849834597
Zamontowal kto i dziala?
https://allegro.pl/oferta/modul-auto-sk ... 7849834597
Zamontowal kto i dziala?
- pondek91
- Użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
- Auto: Opel Insignia COSMO
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Chorzów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
CZy takie się nada ? https://allegro.pl/oferta/lusterko-praw ... 8376585931 ? Co prawda 6pin ale chyba każde lusterko w Insignii ma regulację elektryczną ?
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 3 paź 2018, o 09:32
- Auto: Astra J Sedan
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
A lusterko to lusterko przypadkiem nie ma silniczka regulacji takiego jak jest w Astrze J? Czyli tylko regulacja bez potencjometrów od rozpoznania pozycji lusterka?
Lusterko powinno mieć minimum 7 pinów żeby to mogło działać (masa potencjometrów, +5V, potencjometr 1, potencjometr 2, masa silniczków, silniczek 1 +12V, silniczek 2 +12V) reszta to podgrzewanie (+2 piny), fotochrom (+2 piny), dioda martwej strefy (+2 piny), składanie (+2 piny).
Mam nadzieję, że się nie pomyliłem a jak popełniłem gdzieś błąd to na pewno ktoś mnie poprawi.
Lusterko powinno mieć minimum 7 pinów żeby to mogło działać (masa potencjometrów, +5V, potencjometr 1, potencjometr 2, masa silniczków, silniczek 1 +12V, silniczek 2 +12V) reszta to podgrzewanie (+2 piny), fotochrom (+2 piny), dioda martwej strefy (+2 piny), składanie (+2 piny).
Mam nadzieję, że się nie pomyliłem a jak popełniłem gdzieś błąd to na pewno ktoś mnie poprawi.
- pondek91
- Użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
- Auto: Opel Insignia COSMO
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Chorzów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Kupiłem w dobrej cenie (150) na alledrogo (ori nowy GM) żółwia. Wymieniłem, zadziałało tj znów lusterko kierowcy opada jednak po tygodniu użytkowania nie wraca do pierwotnej pozycji brakuje kilku cm , wówczas pomaga przytrzymanie klawisza pamięci fotela ale też nie zawsze. To chyba kwestia elektorniki w tym aucie chociaż w poprzednim żółwiu jeden silniczek w środku faktycznie nie domagał bo pare razy sie zaciął i zastał w jednej pozycji (pomagało rozebranie i ręczne pokręcenie wirnikiem)ale udało mi sie go reanimować na chwilę żeby nagrać niedowiarkom filmik.
Btw. to opuszczanie lusterka kierowcy działa pare cm bardziej tj. jak opuszczą się lusterka to u kierowcy widzę początek klamki a u pasażera tak w połowie klamki już się zatrzymuje. Natomiast w pozycji pierwotnej lusterka są na tej samej wysokości.
Btw. to opuszczanie lusterka kierowcy działa pare cm bardziej tj. jak opuszczą się lusterka to u kierowcy widzę początek klamki a u pasażera tak w połowie klamki już się zatrzymuje. Natomiast w pozycji pierwotnej lusterka są na tej samej wysokości.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 30 kwie 2019, o 16:55
- Auto: Insignia OPC Line
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Stargard
Re: Lusterka składane elektrycznie
Witam
Posiadam Insignie od 3 tyg i zauważyłem że przy składaniu/rozkładaniu lusterek lusterko pasażera składa/rozkłada się powiedzmy sekundę wolnej niż te od strony kierowcy . Jest jakiś sposób żeby to usprawnić czy ten typ tak ma ?
Posiadam Insignie od 3 tyg i zauważyłem że przy składaniu/rozkładaniu lusterek lusterko pasażera składa/rozkłada się powiedzmy sekundę wolnej niż te od strony kierowcy . Jest jakiś sposób żeby to usprawnić czy ten typ tak ma ?
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Zawsze można przesmarować. Było opisywane gdzie, co i jak. Poszukaj. Jeśli jednak to jest tylko opóźnienie (a nie zacięcie), to ja bym zostawił. U mnie też nie jest równo. Może nie sekunda, ale da się zauważyć. I tak od kilku lat bez zmian
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 30 kwie 2019, o 16:55
- Auto: Insignia OPC Line
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Stargard
Re: Lusterka składane elektrycznie
Wszystko działa jak należy . Delikatnie słychać ale delikatnie " brak smarowania " więc nie wiem czy bawić się w rozbieranie
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 30 kwie 2019, o 16:55
- Auto: Insignia OPC Line
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Stargard
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 3 paź 2018, o 09:32
- Auto: Astra J Sedan
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Lusterko kierowcy składa się dłużej bo później jest załączane a druga sprawa zauważ, że składa się do innego kąta.
Też mnie to dziwiło ale ten typ tak ma. U mnie może nie sekundę ale słychać, że silniczek po stronie pasażera już skończył a od strony kierowcy jeszcze dociąga lusterko.
Też mnie to dziwiło ale ten typ tak ma. U mnie może nie sekundę ale słychać, że silniczek po stronie pasażera już skończył a od strony kierowcy jeszcze dociąga lusterko.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Dzisiaj grubsza zabawa z czyszczeniem. Poniżej kilka zdjęć i filmów
Były pytania o rozbieranie lusterka. Jeśli chodzi o zdejmowanie nakładki lakierowanej to ja to robiłem bez jakichkolwiek narzędzi. Rozbieranie zaczynam patrząc na lusterko od strony maski, podważając palcami poziomą, długą część nakładki. Jak odskoczy, przechodzimy w pobilże słupka i tam też wyciągamy z zaczepów. Później jest najtrudniej bo trzeba z wyczuciem mocniej pociągnąć resztę - czyli to co się trzyma na górze przy lustrze. Polecam to robić jak jest w miarę ciepło, wtedy jest większa szansa na niepołamanie zaczepów Ciągniemy wkładając palce od słupka w stronę lustra i do góry - nie wiem jak to inaczej napisać A i zdjęć czy filmu zrobić nie sposób w pojedynkę
Jak już zdejmiemy nakładkę oczom naszym ukazuje się taki widok: Dalsze rozbieranie to odkręcenie widocznych dwóch śrub.
Po wykręceniu Można zdjąć część górną lusterka. Wtedy zostaje coś takiego: Żeby rozbierać dalej, a w szczególności żeby zdjąć dolną część lusterka z mocowania, należy wypchnąć czymś kołki/pół-tulejki, widoczne na zdjęciu poniżej: Ja użyłem do tego torxa o wielkości porównywalnej z wielkością otworu. Tulejki można wypchnąć w którąkolwiek stronę.
Następnie zdejmujemy górną obudowę silniczka od składania. Sam silniczek wygląda mniej więcej tak: A reszta mechanizmu składającego tak: Silniczek można zdjąć - tylko trzeba uważać, żeby się mechanizm składający nie wysypał - chociaż jest na smarze, ale może się przyklecić do podstawy
Żeby zdjąć resztę trzeba oczywiście odczepić wszystkie wtyczki. Od "żółwia" na którym jest lustro to nie ma wiekszych problemów, podobnie jak od silniczka składania (tu trzeba wydłubać delikatnie gumową osłonę i wyciągnąć wtyczkę). Trochę trudniej jest z wtyczkami od podgrzewania. Najtrudniej jest od fotochromu - tu cieżko będzie bez wyciągnięcia lustra. Sama wtyczka od fotochromu jest na wcisk - trzeba ją wyciągnąć z zaczepów i rozpiąć.
I teraz jeśli już wszystko pozdejmowaliśmy zostaje nam coś takiego:
https://youtu.be/yebAyIIQib8
LINK
Jak widać dość ciężko chodzi. Starałem się naciskać równo żeby się płynnie przesuwało - nie dało rady.
Dopiero po nasmarowaniu działa tak:
https://youtu.be/-W1nem_PuA4
LINK
Ja smarowałem smarem silikonowym w sprayu miejsce łączenia elementu ruchomego z podstawą. Można podważyć ten element ruchomy śrubokrętem i psikać pomiędzy. Można też psikać od góry od strony sprężyny - tak żeby się tego smaru trochę tam wlało
W praktyce po czyszczeniu i smarowaniu obu lusterek składanie działa tak:
https://youtu.be/NXpV0aUiEgM
LINK
Jak widać dla obu lusterek zarówno składanie jak i rozkładanie trwa ~3 sekundy. Ja nie widzę znaczącej różnicy w momencie startu składania któregokowiek lusterka. Koniec składania też jest właściwie jednoczesny.
Precyzując wypowiedź kolegi @ZZZ - lusterko PASAŻERA (prawe) składa się bardziej - bliżej szyby
Ale odziwo nie powoduje to specjalnej różnicy w czasie składania.
Były pytania o rozbieranie lusterka. Jeśli chodzi o zdejmowanie nakładki lakierowanej to ja to robiłem bez jakichkolwiek narzędzi. Rozbieranie zaczynam patrząc na lusterko od strony maski, podważając palcami poziomą, długą część nakładki. Jak odskoczy, przechodzimy w pobilże słupka i tam też wyciągamy z zaczepów. Później jest najtrudniej bo trzeba z wyczuciem mocniej pociągnąć resztę - czyli to co się trzyma na górze przy lustrze. Polecam to robić jak jest w miarę ciepło, wtedy jest większa szansa na niepołamanie zaczepów Ciągniemy wkładając palce od słupka w stronę lustra i do góry - nie wiem jak to inaczej napisać A i zdjęć czy filmu zrobić nie sposób w pojedynkę
Jak już zdejmiemy nakładkę oczom naszym ukazuje się taki widok: Dalsze rozbieranie to odkręcenie widocznych dwóch śrub.
Po wykręceniu Można zdjąć część górną lusterka. Wtedy zostaje coś takiego: Żeby rozbierać dalej, a w szczególności żeby zdjąć dolną część lusterka z mocowania, należy wypchnąć czymś kołki/pół-tulejki, widoczne na zdjęciu poniżej: Ja użyłem do tego torxa o wielkości porównywalnej z wielkością otworu. Tulejki można wypchnąć w którąkolwiek stronę.
Następnie zdejmujemy górną obudowę silniczka od składania. Sam silniczek wygląda mniej więcej tak: A reszta mechanizmu składającego tak: Silniczek można zdjąć - tylko trzeba uważać, żeby się mechanizm składający nie wysypał - chociaż jest na smarze, ale może się przyklecić do podstawy
Żeby zdjąć resztę trzeba oczywiście odczepić wszystkie wtyczki. Od "żółwia" na którym jest lustro to nie ma wiekszych problemów, podobnie jak od silniczka składania (tu trzeba wydłubać delikatnie gumową osłonę i wyciągnąć wtyczkę). Trochę trudniej jest z wtyczkami od podgrzewania. Najtrudniej jest od fotochromu - tu cieżko będzie bez wyciągnięcia lustra. Sama wtyczka od fotochromu jest na wcisk - trzeba ją wyciągnąć z zaczepów i rozpiąć.
I teraz jeśli już wszystko pozdejmowaliśmy zostaje nam coś takiego:
https://youtu.be/yebAyIIQib8
LINK
Jak widać dość ciężko chodzi. Starałem się naciskać równo żeby się płynnie przesuwało - nie dało rady.
Dopiero po nasmarowaniu działa tak:
https://youtu.be/-W1nem_PuA4
LINK
Ja smarowałem smarem silikonowym w sprayu miejsce łączenia elementu ruchomego z podstawą. Można podważyć ten element ruchomy śrubokrętem i psikać pomiędzy. Można też psikać od góry od strony sprężyny - tak żeby się tego smaru trochę tam wlało
W praktyce po czyszczeniu i smarowaniu obu lusterek składanie działa tak:
https://youtu.be/NXpV0aUiEgM
LINK
Jak widać dla obu lusterek zarówno składanie jak i rozkładanie trwa ~3 sekundy. Ja nie widzę znaczącej różnicy w momencie startu składania któregokowiek lusterka. Koniec składania też jest właściwie jednoczesny.
Precyzując wypowiedź kolegi @ZZZ - lusterko PASAŻERA (prawe) składa się bardziej - bliżej szyby
Ale odziwo nie powoduje to specjalnej różnicy w czasie składania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 15 sie 2023, o 11:49 przez Rooff_, łącznie zmieniany 2 razy.
- pondek91
- Użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
- Auto: Opel Insignia COSMO
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Chorzów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Jeżeli jedno lusterko składa się bardziej to coś nie tak Ja miałem ten sam problem i walczyłem z Nim kilka razy. Psikałem z zewnątrz. Później przez ten otwór na dole bo pomyślałem że to właśnie otwór do smarowania. Pomagało na chwilę. Okazało się że to nie mechanizm jest w 100% winny ale tak jak ktoś powiedział parę postów wcześniej ta guma po której jeździ lusterko stawia opór przez co lusterko nie chce iść dalej. Napsikałem silikonem na szmatke i wtarłem go w tą gumę żeby zmniejszyc tarcie od kilku miesięcy spokój. Poza tym nie trzeba zdejmować całego mechanizmu tj. Ja dochodziłem do momentu gdy zostały tulejki w lusterku, podniosłem lekko i był widoczny ten srebrny mechanizm obrotowy. Wyjąłem brud patyczkami do uszu i potem też napsikałem silikonem w sprayu.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Owszem nie trzeba, ale żeby zdjąć dolną, ruchomą podstawę lusterka to już trzeba. W przeciwnym przypadku można nią jedynie kręcić w obie strony. Po zdjęciu jest lepszy dostęp do czyszczenia zarówno tej podstawy jak i gumy po której jeździ.
Psikanie na samą gumę może nic nie dać, jeśli ten element, którym ruszam na pierwszym filmie nie chodzi płynnie. Jeśli się komuś uda ładnie napsikać smaru między niego a aluminiową podstawę i będzie on chodził płynnie (tak jak na 2 filmie), to wystarczy.
Psikanie na samą gumę może nic nie dać, jeśli ten element, którym ruszam na pierwszym filmie nie chodzi płynnie. Jeśli się komuś uda ładnie napsikać smaru między niego a aluminiową podstawę i będzie on chodził płynnie (tak jak na 2 filmie), to wystarczy.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 21:32
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
Re: Lusterka składane elektrycznie
Witam, szukałem schematów odnośnie składanych lusterek czy jest ktoś w w stanie podesłać schemat lusterek składanych elektrycznie? Chce się podjąć próby otwierania i zamykania lusterek tak jak auto jest zamykane i otwierane. Pozdrawiam.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka