--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Klocki hamulcowe
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 21 mar 2015, o 18:05
- Auto: 1.8 T
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Klocki hamulcowe
Ogólnie pytasz ile czy o Insignię? Bo jeśli o Insignię to myślę, że nie więcej jak 100, w każdym przypadku tłoczek wkręcany narzędziem do tego przeznaczonym przy użyciu siły rąk, mechanicy w naszym serwisie nie korzystają z przedłużek przy takich operacjach
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Klocki hamulcowe
A świstak zawijał te serberka...
Przynajmniej w co drugim samochodzie niezależnie od marki nie idzie tak gładko jak to opisujesz a mistrzem w oporności wkręcania tłoczka jest chyba najpopularniejsza fura passat b5.
W insigni rzadko się zdarza by wkręcić tłoczek zwykłą pokrętką bez wykręcania odpowietrznika chyba że piszemy o 1-2 letnim aucie.
Przynajmniej w co drugim samochodzie niezależnie od marki nie idzie tak gładko jak to opisujesz a mistrzem w oporności wkręcania tłoczka jest chyba najpopularniejsza fura passat b5.
W insigni rzadko się zdarza by wkręcić tłoczek zwykłą pokrętką bez wykręcania odpowietrznika chyba że piszemy o 1-2 letnim aucie.
-
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
- Auto: Insignia kombi 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wałbrzych
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Klocki hamulcowe
A powiem wam, ze ja jak wymieniałem dam tarcze i klocki to tłoczki wkrecałrm ręcznym zestawem z allegro.
Na początku było ciężko ale zaobserwowałem ze wybiło płyn hamulcowy przez pokrywke zbiornika albo jakiś zaworek bezpieczeństwa.
Jako ze to było przy pierwszym zacisku to strzykawką odessałem trochę płynu i pozostałe poszły bez problemu. Po wymianie uzupełniłem płyn pod korek, zakreciłem i wszystko ładnie poszło.
Nie odkęcałem odpowietrzników
Na początku było ciężko ale zaobserwowałem ze wybiło płyn hamulcowy przez pokrywke zbiornika albo jakiś zaworek bezpieczeństwa.
Jako ze to było przy pierwszym zacisku to strzykawką odessałem trochę płynu i pozostałe poszły bez problemu. Po wymianie uzupełniłem płyn pod korek, zakreciłem i wszystko ładnie poszło.
Nie odkęcałem odpowietrzników
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Klocki hamulcowe
Wymieniałem osobiście klocki i tarcze z tyłu. Otworzyłem tylko zbiorniczek płynu i wkręciłem tłoczki ręką przyrządem z allegro. Żadnych przedłużek czy tym podobnych. Rocznik auta 2010, ręczny elektryczny, żeby nie było niedomówień
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Klocki hamulcowe
Zgadza się. Nie trzeba odpinać nawet linki od ręcznego. Linka i przewód hamulcowy na tyle długi że wkręcić tłoczek (oba w prawą stronę) można na aucie. Potem kilka razy tylko zaciągnąć i zwolnić hamulec elektryczny i jest ok.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 sie 2019, o 19:41
- Auto: Insignia B 2.0 CDTI
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Katowice
Re: Klocki hamulcowe
Panowie mam nową Insignie B - 2018r, widze że jeszcze z miesiąc jazdy i bedzie po klockach z przodu i z tył, czy trzeba dać zarobić ASO czy też już na rynku jest wybór, co kupić ? , Silnik 2.0 CDTI /wersja Elite
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Klocki hamulcowe
Wejdź na brakeparts.pl bo już mają co nieco do tego rocznika.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- pondek91
- Użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
- Auto: Opel Insignia COSMO
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Chorzów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 wrz 2018, o 13:34
- Auto: Insignia ST 163 KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Klocki hamulcowe
Znajomy weterynarz od dużych zwierząt rocznie robi ok 120-140k km, pierwszą wymianę rozrządu miał po 9mc Teść sprzedawał Passata mającego 2 lata z przebiegiem 220k km więc czas nie jest jedynym wyznacznikiem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 sie 2019, o 19:41
- Auto: Insignia B 2.0 CDTI
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Katowice
Re: Klocki hamulcowe
30 tys km, raczej standardowy przebieg jak na klocki w Insigni , w poprzedniej było kojarze podobnie 30-40kkm
Re: Klocki hamulcowe
Bez zartow. Przod wymienialem przy 50 tyl przy 70k km. Teraz mam 80, tarcze jeszcze fabryczne. Nje wiem hak trzeba jezdzic zeby po 30k klocki wymieniac.
-
- Klubowicz
- Posty: 1871
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Klocki hamulcowe
U mnie pierwsze klocki skończyły się po 17-18k km (nie chce mi się szukać papierów od poprzedniego właściciela), a przy 35k km wymieniałem tarcze + klocki, a jakby nie drobne problemy, to były by z tysiąc wcześniej, a powinny nawet trochę wcześniej, bo przy zmianie kół z zimowych na letnie już były poniżej limitu.
Na mobile była wystawiona OPC co przy przebiegu 160k km miała ósmy komplet tarcz z przodu (były papiery na to), czyli tarcze co 20k km, z tym, że była zrobiona na 400KM/600Nm i "motorschaden", czyli lekko nie miała.
Dla porównania moja VC pierwszą wymianę tarcz zaliczyła w okolicy 160-170k km (2h walenia "Barbarą", taki sensowniejszy młotek, żeby zeszły + niezliczona ilość WD40 i innych środków), ale auto jeździło trasy (przedstawiciel handlowy, leasing).
Wszystko zależy jak jeździsz, jak często hamujesz. Insignia to ciężkie auto i lubi zjadać klocki oraz tarcze.
Na mobile była wystawiona OPC co przy przebiegu 160k km miała ósmy komplet tarcz z przodu (były papiery na to), czyli tarcze co 20k km, z tym, że była zrobiona na 400KM/600Nm i "motorschaden", czyli lekko nie miała.
Dla porównania moja VC pierwszą wymianę tarcz zaliczyła w okolicy 160-170k km (2h walenia "Barbarą", taki sensowniejszy młotek, żeby zeszły + niezliczona ilość WD40 i innych środków), ale auto jeździło trasy (przedstawiciel handlowy, leasing).
Wszystko zależy jak jeździsz, jak często hamujesz. Insignia to ciężkie auto i lubi zjadać klocki oraz tarcze.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Klocki hamulcowe
Sama nie zjada. Jeden zrobi 20 tys., a inny 80 tys. na tych samych tarczach i tym samym samochodem.
U mnie okładziny po 30 tys. mają przynajmniej 10 mm grubości.
U mnie okładziny po 30 tys. mają przynajmniej 10 mm grubości.
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Klocki hamulcowe
Jeżeli wszystko zostało zamontowane jak trzeba to...
Trzeba pisać wprost.
Ten co załatwia układ w 20000 tyś, to debil na drodze! I oby każdy z nas miał na tyle szczęścia by się z nimi nigdy nie mijać na drodze.. Pod względem obowiązujących przepisów, rozsądkiem i odpowiednią techniką jazdy ten układ da radę na sporo, sporo więcej.
Trzeba pisać wprost.
Ten co załatwia układ w 20000 tyś, to debil na drodze! I oby każdy z nas miał na tyle szczęścia by się z nimi nigdy nie mijać na drodze.. Pod względem obowiązujących przepisów, rozsądkiem i odpowiednią techniką jazdy ten układ da radę na sporo, sporo więcej.
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Klocki hamulcowe
Ostatnio zmieniony 28 sie 2019, o 21:51 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
-
- Klubowicz
- Posty: 1871
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Klocki hamulcowe
Wszystko zależy od pokonywanych tras i sposobu jazdy. Na wiślance (ograniczenie głównie do 100km/h + 70km/h przed skrzyżowaniami) możesz zrobić 40km i kilkanaście razy hamować na światłach, a do tego jeszcze trafiają się wyprzedzające tiry i sporo zjazdów (nie zawsze jest pusty lewy pas, żeby uciec bez hamowania jak auto poprzedzające skręca). Można jeździć spokojnie, ale zatrzymywanie 2 ton co chwilę zrobi swoje z hamulcami.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8449
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Klocki hamulcowe
Dokładnie. Moje ori od GM to dwóch lat czyli 70tys km nie wytrzymały Zobaczymy jak Ferodo sobie poradzą na razie ścierają cały układ równo, tj żadnych rantów na tarczy, a już dyszka za nimi.
Radio 357 :)
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Klocki hamulcowe
70 tysięcy a 20 to jednak znacząca różnica 70 to taki przyzwoity wynik. U mnie z reguły przednie klocki leciały przy podobnym przebiegu. 20 to mało. Niecały rok jazdy. Musiały być bardzo miękkie a przy hamowaniu aż kurzyć, żeby tak się ścierać
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy