--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
- pondek91
- Użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
- Auto: Opel Insignia COSMO
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Chorzów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Dla pewności - podczas wypalania starajmy się utrzymać obrotu w granicach 2.5-3k ? Za każdym razem gdy wypalam , dziewczyna mówi żebym przestał katować silnik tylko zmienił bieg xd
A czy prędkość jakaś minimalna wymagana ? Czy np moge pod domem stać trzymać obroty i wypalać?
A czy prędkość jakaś minimalna wymagana ? Czy np moge pod domem stać trzymać obroty i wypalać?
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8974
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Kolego wszystko tu zostało napisane.
No i nie słuchaj dziewczyny
No i nie słuchaj dziewczyny
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Wystarczy 2000 obr. Na tempomacie i wypala do 6-7 %
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Taka ciekawostka
https://spidersweb.pl/autoblog/reczne-w ... australia/
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
https://spidersweb.pl/autoblog/reczne-w ... australia/
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 534
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
To może czas na nas, na Opla
Wszystkie Kluby Opla zintegrują sie w tej słusznej sprawie i wyślemy wspólne stanowisko posiadaczy DPF w tej marce
Ciekawe, czym by nas zbyli?
Wszystkie Kluby Opla zintegrują sie w tej słusznej sprawie i wyślemy wspólne stanowisko posiadaczy DPF w tej marce
Ciekawe, czym by nas zbyli?
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Niestety ale Euroekolodzy nie dadzą nam szans , tak ma być i koniec
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
nie jestem przeciwnikiem DPFa, ale sposób jego wypalania bez wiedzy kierowcy to skandal. I to należałoby zaskarżyć oraz zmienić.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Zgadzam się ale skandalem jest także algorytm wyliczajacy teoretyczne zapelnienie dpf, mający się ni jak do stanu rzeczywistego, co z resztą widać po odczytach z czujnika różnicy ciśnień.
Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 wrz 2018, o 19:07
- Auto: Isia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Brzesko
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Od 3 tygodni używam apki Pinga jazda głównie po mieście do pracy 15km , miałem dopiero dwa wypalania świadome pierwsze około 450km, drugie w granicach 800 km przy czym parę dłuższych wypraw po 100 km +, teraz wyprawa do Makaroniarzy i tako oto sytuacja podczas wspinaczki na autobhan temp. EGT sięgała ponad 400°C a śr. 360°C ( cały czas prędkość 130km/h 6bieg, 5 osób, pełny bagaznik i 2 rowery) teraz po 1200km mam 66% zapelnienia, co uważacie, czy to normalne ? Dpf po czyszczeniu profilaktycznym post na,, samodzielne czyszczenie dpf,,
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
- Auto: CORSA D
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: BOCHNIA
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
w takiej trasie jak najbardziej poprawny wynik idący na rekord
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Na autostradzie jadąc że stała prędkością w granicach 130-140kmph na 6 biegu można osiągnąć duże dystanse.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
A może nie masz najnowszego softu do silnika i dlatego takie dystanse? O ile dobrze kojarzę, to najnowszy soft nie pozwala aż tyle przejechać.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
W zimie to fakt, że ponad 1000 km można przejechać ale teraz? Ja maksymalnie przy tych temperaturach które panują dobijam do 550-600 km z tym że też wypalam do 20-22%.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
W zeszłym tygodniu na A1 osągnąłem 51 km /% i to 3 razy pod rząd a czwarty wynik to 48% więc teoretycznie między 6 a 80% można by przejechać ponad 3500 km . Najlepszy mój wynik jak do tej pory to 1860 km.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8974
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Ja po drodze do Chorwacji nie oszczędzając autazrobiłem prawie 1300. Oszczędzając by było pewnie dużo więcej
Na razie tylko 1000 koron czeskich mandatu
Na razie tylko 1000 koron czeskich mandatu
- pondek91
- Użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
- Auto: Opel Insignia COSMO
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Chorzów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Mój rekord to niecałe 300km ... tłumacze sobie to tym, że jeżdżę do pracy i z powrotem i czasem po mieście.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 22 kwie 2019, o 19:55
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bielsko-Biała
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Witam. Miałem teraz dziwną sytuację, ponieważ jeżdżąc po górach nie za było warunków żeby załączyło się wypalanie po 79% wg aplikacji kolegi Pinga. Wszystko rosło i doszło do poziomu 93% i zaczęło się wypalanie. Diody w aucie zaczęły mrugać, w aplikacji wyszła regeneracja i po około 23% przestało się wypalać. Stan zapełnienia pozostał na 93%. Po kilku kilometrach wypalił się ładnie do 7% i teraz nie wiem czy coś jest nie tak czy po prostu jakiś błąd w aucie.
- pondek91
- Użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
- Auto: Opel Insignia COSMO
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Chorzów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Tak informacyjnie dla potomnych
Wczoraj doznałem szoku. Ale od początku. W weekend jechałem w góry. Wypalanie się odbywało po kilku kilometrach. (łącznie po około 370- nowy rekord -.-') Regeneracja do 22% (również słaby wynik, nie wiem jak jechać by uzyskać jednocyfrowy wynik) Wracając filtr zapchał się do 78%. Wczoraj wracając z pracy pojawił się napis "Awaria pojazdu - skontaktuj się z serwisem" Od razu apka Pinga (dzięki jeszcze raz) poszła w ruch - błąd P2458 - błąd alogorytmu. Usunałem go ale po paru minutach wrócił. Zajrzałem więc co to może być i natrafiłem na DPF , od razu odpaliłem drugą apke Pinga (wielkie dzięki) a tam poziom DPF 84%. (dystans 408km ) Mam zamontowane dwie diody więc niemożliwe żebym nie zauważył, że się zapaliły. Wytłumaczyłem sobie, że proces regeneracji nie zaszedł bo nie było odpowiednich warunków a że jest zapchany DPF to wywaliło błąd. Wieczorem pojechałem na wypalanie. Wskoczyłem w Chorzowie na DTŚ i cisne z odpaloną apką Pinga. Procent zapchania rośnie aż do 86% i nic. Puszczam gaz przy 100wie i nic. Zjechałem na stacje , wykasowałem błąd P2458 i dalej w stronę Gliwic. W końcu zaczął się proces wypalania (dopiero dzisiaj doczytałem na forum , że nie może być żadnych błędów) z tym że 1 raz wypalałem z apką Pinga i fajnie, że pokazuje się procent zregenerowania. Wrzuciłem tempomat i dojechałem do Gliwic i już myślałem, że się DTŚ skonczy ale na szczęście skończyło się wypalać w centrum Gliwic już. Niestety znów wynik to 22% (być może muszę oddać DPF do czyszczenia w niedalekiej przyszłości żeby móc osiągać wynik rzędu 8%? ). Błąd póki co się nie pojawił. Trochę to irytujące z tym wypalaniem , to mój pierwszy diesel i dziwnie jak będę musiał wieczorami wyskakiwać wypalać DPF...
Mam jednak pytanie odnośnie EGR. Czy to możliwe że jeśli w apce Pinga mam włączony wskaźnik EGR a tam nic się nie pokazuje tzn. że jest uszkodzony ? Albo trzeba go wyczyścić ?
Czy uszkodzony EGR może wpływać również na tak krótkie przebiegi między wypaleniami w moim przypadku ?
Edit.
Doczytałem, że to krótkie przebiegi są spowodowane upałami i EGRem
Wczoraj doznałem szoku. Ale od początku. W weekend jechałem w góry. Wypalanie się odbywało po kilku kilometrach. (łącznie po około 370- nowy rekord -.-') Regeneracja do 22% (również słaby wynik, nie wiem jak jechać by uzyskać jednocyfrowy wynik) Wracając filtr zapchał się do 78%. Wczoraj wracając z pracy pojawił się napis "Awaria pojazdu - skontaktuj się z serwisem" Od razu apka Pinga (dzięki jeszcze raz) poszła w ruch - błąd P2458 - błąd alogorytmu. Usunałem go ale po paru minutach wrócił. Zajrzałem więc co to może być i natrafiłem na DPF , od razu odpaliłem drugą apke Pinga (wielkie dzięki) a tam poziom DPF 84%. (dystans 408km ) Mam zamontowane dwie diody więc niemożliwe żebym nie zauważył, że się zapaliły. Wytłumaczyłem sobie, że proces regeneracji nie zaszedł bo nie było odpowiednich warunków a że jest zapchany DPF to wywaliło błąd. Wieczorem pojechałem na wypalanie. Wskoczyłem w Chorzowie na DTŚ i cisne z odpaloną apką Pinga. Procent zapchania rośnie aż do 86% i nic. Puszczam gaz przy 100wie i nic. Zjechałem na stacje , wykasowałem błąd P2458 i dalej w stronę Gliwic. W końcu zaczął się proces wypalania (dopiero dzisiaj doczytałem na forum , że nie może być żadnych błędów) z tym że 1 raz wypalałem z apką Pinga i fajnie, że pokazuje się procent zregenerowania. Wrzuciłem tempomat i dojechałem do Gliwic i już myślałem, że się DTŚ skonczy ale na szczęście skończyło się wypalać w centrum Gliwic już. Niestety znów wynik to 22% (być może muszę oddać DPF do czyszczenia w niedalekiej przyszłości żeby móc osiągać wynik rzędu 8%? ). Błąd póki co się nie pojawił. Trochę to irytujące z tym wypalaniem , to mój pierwszy diesel i dziwnie jak będę musiał wieczorami wyskakiwać wypalać DPF...
Mam jednak pytanie odnośnie EGR. Czy to możliwe że jeśli w apce Pinga mam włączony wskaźnik EGR a tam nic się nie pokazuje tzn. że jest uszkodzony ? Albo trzeba go wyczyścić ?
Czy uszkodzony EGR może wpływać również na tak krótkie przebiegi między wypaleniami w moim przypadku ?
Edit.
Doczytałem, że to krótkie przebiegi są spowodowane upałami i EGRem
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Uszkodzony EGR jak najbardziej przyspiesza zapełnianie filtra, wystarczy odpiąć wtyczkę i pojeździć i zobaczysz czy jest poprawa. Co do braku wskazań egr to musisz zaznaczyć w opcjach szybki odczyt i bardzo szybki odczyt i powinien czytać, chyba że jest wyprogramowany.