--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wyciek na chłodniczce oleju
- fafko
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 10 wrz 2017, o 20:15
- Auto: Insignia HB automat
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Gliwice
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wyciek na chłodniczce oleju
Koledzy, jaki zamiennik chłodniczki oleju polecacie? Albo jakich unikać? Macie jakieś doświadczenia po wymianie?
Wysłane z mojego ONE E1003 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ONE E1003 przy użyciu Tapatalka
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wyciek na chłodniczce oleju
To nie ma tak być. Ja trzy lata z tematem się męczyłem. Było spocone wokół podstawy i po stronie rozrządu. Pasek suchy. Jak wiedziałem że będę mieć dłuższe wyjazdy wakacyjne trzeba było zrobić porządek. W warsztacie wymienili komplet uszczelek chlodniczki z kompletu zamienników , uszczelkę smoka i te od bodajże odmy chyba. Było sucho. Zrobiłem kilka tysięcy w temp powyżej 30 stopni i okazało się, że znów poci się. Przy okazji mechanicy stwierdzili, że przedni simering trzeba wymienić, choć moim zdaniem wyglądało to bardziej na pocenie się tej półokrągłej uszczelki pompy oleju. Nadmieniam iż zestaw uszczelek co mi założono to te i vitonu co wypełniają całe rowki i są bez uszu. Na pocenie machnąłem ręką. Jednak teraz znów czeka mnie traska, więc oglądałem dokładnie silnik i moim zdaniem problem tkwi w dwóch uszczelkach podstawy tj. między blokiem a podstawą. Zatem 60zł wydane i godzinka w kanele spędzona pozwoliła wymienić te uszczelki. Nic nie czyściłem obok podstawy. Przez pewniej czas jakby się znów lało, więc ręce opadły. Natomiast po pewnym czasie przestało i do dziś spokój. Przejechane koło 700km. Co warto zauważyć koło rozrządu też robi się sucho. Zatem można powiedzieć, że jak ciekną te uszczelki to olej ubrudził prawie cały bok silnika, sprawia że jest wrażenie, że i chodniczka oleju na dole w miejscu łączenia jakby przepuszczała, a także sugeruje, że simering wału puszcza. Uszczelki fabryczne jednak chyba są lepsze, choć nie wiem na ile znów będzie spokój
Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka
Co do zamiennika to chyba te trochę droższe markowe tj. znane z produkcji chłodnic. Nazwa mi umknęła, ale są po ok 300zł. Uszczelki te z uszami w komplecie. Na allegro widziałem.
Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka
Co do zamiennika to chyba te trochę droższe markowe tj. znane z produkcji chłodnic. Nazwa mi umknęła, ale są po ok 300zł. Uszczelki te z uszami w komplecie. Na allegro widziałem.
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wyciek na chłodniczce oleju
testował ktoś ten zamiennik? https://allegro.pl/oferta/uszczelka-chl ... 8108883633
zastanawiam się czy dać zamiennik czy silikon jak niektórzy piszą.
zastanawiam się czy dać zamiennik czy silikon jak niektórzy piszą.
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wyciek na chłodniczce oleju
Jak miałbym teraz uszczelniać, to właśnie taką bym założył. One są w kompletach z chłodniczkami.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Re: Wyciek na chłodniczce oleju
...
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2019, o 14:20 przez don, łącznie zmieniany 1 raz.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2343
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Wyciek na chłodniczce oleju
Kolego to nie ten temat , pisz we właściwym temacie , tu jest chłodniczka oleju nie EGR , we właściwym jest wszystko opisane
Re: Wyciek na chłodniczce oleju
osz ty za duzo dzieki
Ostatnio zmieniony 14 paź 2019, o 20:27 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 paź 2019, o 13:55
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wyciek na chłodniczce oleju
Witam.Mój pierwszy post.Mam też problem z tą chłodniczką.Wsadził ktoś coś takiego.Cena atrakcyjna.
https://allegro.pl/oferta/chlodnica-ole ... 7517974110
https://allegro.pl/oferta/chlodnica-ole ... 7517974110
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 10 lip 2019, o 08:58
- Auto: Opel Zafira Tourer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Szczecin
Re: Wyciek na chłodniczce oleju
Ok, pomyślałem, że napiszę - bo przypadkiem odkryłem coś ciekawego - otóż występują co najmniej dwa rodzaje chłodniczek oleju - różnią się "grubością" chłodnicy - jak i rowka na uszczelkę - porównując obie chłodniczki i uszczelki (obie ori, ale z innych lat produkcji) - widoczna była różnica ok 2mm w grubości obu uszczelek... Więc taka rada - jeśli ktoś już się decyduje na wymianę uszczelki to sprawdzić dwa razy - lub zakupić nowy komplet podstawa + uszczelka + chłodniczka.
- kubass22
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 8 sie 2019, o 18:39
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Sierpc / Eastbourne
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wyciek na chłodniczce oleju
Witam, dopadło i mnie dzisiaj byłem ustawić zbierzność, i dopatrzyłem się wycieku z chłodnicy
mam kilka pytań, czy da radę zdemontować podstawę filtra bez kanału ? np. na najazdach ?
czy ktoś montował te uszczelki? :
https://allegro.pl/oferta/uszczelki-chl ... 6BG5A6FYeY
mam kilka pytań, czy da radę zdemontować podstawę filtra bez kanału ? np. na najazdach ?
czy ktoś montował te uszczelki? :
https://allegro.pl/oferta/uszczelki-chl ... 6BG5A6FYeY
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 wrz 2016, o 18:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Wyciek na chłodniczce oleju
Możesz zdemontować nawet od góry. Uważaj tylko na te plastikowe przewody od płynu chłodniczego by nie połamać.
- Sebuś
- Użytkownik
- Posty: 201
- Rejestracja: 14 kwie 2015, o 17:04
- Auto: Insignia ST EcoFLEX
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Czerwionka-Leszczyny
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wyciek na chłodniczce oleju
Zauważyłem u siebie wyciek z podobnego miejsca, czy to aby na pewno leje spod chłodnicy oleju?
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 10 lip 2018, o 09:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Sosnowiec
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wyciek na chłodniczce oleju
Wymyj dokładnie i sprawdź za parę dni. Możliwe że przy wymianie filtra zostało nachlapane
- kubass22
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 8 sie 2019, o 18:39
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Sierpc / Eastbourne
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wyciek na chłodniczce oleju
Witam, koledzy pomóżcie bo już ręce opadają , ok rok temu zauważyłem wyciek spod chłodnicy oleju, kupiłem komplet uszczelek zamienniki z vitonu, zrobiłem 10tys i znowu leje wymieniając uszczelkę smoka zdemontowałem podstawę i zamontowałem ori uszczelki kupione w ASO, nadal leje , wydaje mi się że spod łączenia bloku z podstawą filtra, kapie na czujnik oleju i tak dalej, nie wiem co jeszcze mogę zrobić ? miał ktoś podobną sytuację , po tygodniu cały spód w oleju
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 paź 2019, o 13:55
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wyciek na chłodniczce oleju
Sprawdź czy w podstawie chłodniczymi nie ma wżerów.Jezeli są to wymiana uszczelek nic nie da.Umnie były ledwo wyczuwalne.Wymienilem na nową. Problem z głowy
- kubass22
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 8 sie 2019, o 18:39
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Sierpc / Eastbourne
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wyciek na chłodniczce oleju
2 dni po wymianie całej podstawy filtra , oryginalna GM, wyciek między blokiem a podstawą filtra zniknął za to takie kwiatki
to się nazywa mieć pecha, coraz bardziej nienawidzę tego auta, wyjąłem dzisiaj czujnik ciśnienia oleju bo chyba z niego leciało , uszczelniłem ale ten wyciek to raczej z pod oringa wewnątrz chłodniczki co myślicie ?
to się nazywa mieć pecha, coraz bardziej nienawidzę tego auta, wyjąłem dzisiaj czujnik ciśnienia oleju bo chyba z niego leciało , uszczelniłem ale ten wyciek to raczej z pod oringa wewnątrz chłodniczki co myślicie ?
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 5 paź 2019, o 06:48
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kalisz/ Wlkp. płd.
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wyciek na chłodniczce oleju
U mnie,tyle,że w A28NET, podobne kwiatki były z uszczelnienia oringiem rurki bagnetu oleju.
Nie wiem,jak to wygląda u Was,ale może warto zweryfikować.
Nie wiem,jak to wygląda u Was,ale może warto zweryfikować.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Wyciek na chłodniczce oleju
Wg mnie to wynik błędów montażowych. Wymieniałem chłodniczkę w 1.8 i wepchnąłem podobną rurkę z o-ringiem w chłodniczkę. Na szczęście coś mnie podkusiło i wysunąłem ją w celu oględzin. Moim oczom ukazał się uszczerbiony, dopiero założony nowy o-ring, mimo że dużej siły nie użyłem.
Wymieniłem na nowy, ale przed połączeniem elementów zwilżyłem go płynem chłodniczym, po drugie wkładając delikatnie obracałem rurką.
Wymieniłem na nowy, ale przed połączeniem elementów zwilżyłem go płynem chłodniczym, po drugie wkładając delikatnie obracałem rurką.