--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia automatyczna AF-40
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Z silnika sypią się wióry jak z tokarki, a ty złożyłeś wszystko do kupy i jeździsz
Dla mnie zdecydowanie nie rozsądne podejście do tematu tym bardziej, że samochód niedawno kupiłeś i zamierzasz nim jeździć.
Po takiej diagnozie zabronił bym mechanikowi przekręcać stacyjkę nie mówiąc o odpalaniu
Dla mnie zdecydowanie nie rozsądne podejście do tematu tym bardziej, że samochód niedawno kupiłeś i zamierzasz nim jeździć.
Po takiej diagnozie zabronił bym mechanikowi przekręcać stacyjkę nie mówiąc o odpalaniu
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 23 sie 2018, o 15:33
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Szczecin
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Witam wszystkich. Mam problem z. No właśnie sam nie wiem z czym i o co chodzi. Mianowicie wtaczam się na parking wrzucone P i wszystko jest ok. Do momentu zgaszenia auta i tu się robi problem. Wyskakuje komunikat: przełącz położenie parking i piszczy .Ale jak lekko uderze w lewarek do przodu to jest już ok .Może koledzy coś pomogą, podpowiedzą. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam ze Szczecina.
- fuli
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Przycisk nie odskakuje do końca w gałce zmiany biegów i nie widzi przez to położenia dźwigni w krańcowej pozycji. Czasem i u mnie tak się zdarzy... Jeśli się mylę to może i mnie ktoś oświeci
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 11 lip 2019, o 08:15
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gniewkowo
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Witam
W mojej skrzyni mam przeciągnięcia na 3 i 4, myśle ze to akurat kwestia wymiany oleju gdyż już swoje ma, pewnie będzie wymiana dynamiczna żeby oczyścić skrzynie. Samochód ma 190 przejechane i nie sadze by miał olej wymieniany, w książce są wpisy lecz o skrzyni nic nie ma. Dodatkowo podczas hamowania skrzynia wręcz zrzuca bieg (3 badz 4), nie jest to przyjemne uczucie. Wina sprzęgła w tym przypadku?
W mojej skrzyni mam przeciągnięcia na 3 i 4, myśle ze to akurat kwestia wymiany oleju gdyż już swoje ma, pewnie będzie wymiana dynamiczna żeby oczyścić skrzynie. Samochód ma 190 przejechane i nie sadze by miał olej wymieniany, w książce są wpisy lecz o skrzyni nic nie ma. Dodatkowo podczas hamowania skrzynia wręcz zrzuca bieg (3 badz 4), nie jest to przyjemne uczucie. Wina sprzęgła w tym przypadku?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 3 cze 2019, o 23:36
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Łódź
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Moja skrzynia zachowuje sie bardzo podobnie.. olej rowniez wymienialem.. Jak po dluzszym czasie wyglada kwestia resetu adaptacji i dalej "nieksiazkowej" adaptacji? Czy nadal skrzynia zachowuje sie poprawnie? Czyli rozlaczenie aku na noc nie resetuje ustawien i trzeba sie podlaczyc? Czy "nieksiazkowa" adaptacja to po prostu normalna jazda?yagla pisze: ↑21 maja 2019, o 20:38Reset adaptacji póki co zrobił swoją robotę. Nawet nie wiedziałem że biegi mogą tak płynnie się zmieniać. Nie szarpie, biegi w górę wchodzą gładko bez takiego odczuwalnego przyhamowania.yagla pisze: ↑18 maja 2019, o 20:06Przebieg 116k, kupiony jak miał 113k. Olej statycznie wymieniłem przy 114k (4 x 1l oleju, za tyle zaplaciłem). Wcześniej już odczuwałem szarpniecia przy redukcji i po nocnym odłączeniu aku jakby problem ustał. Po misiącu czy dwóch problem wrocil jakby ze zdwojoną mocą.
Objawy: biegi w górę przechodzą plynnie, nie slizga sie, nie stuka ani szarpie. Gorzej w dół, poki co zaobserwowałem to pomiędzy 4 i 3. Efekt szarpniecia jest zarówno wyczuwalny gdy z większej prędkości gwałtowniej zahamuje oraz gdy jadąc na 4 odpuszczę gaz i przy zmniejszającej prędkości skrzynia zrzuca bieg. Czy zawsze? Od trzech dni się to powtarza ale miałem mało okazji żeby potestować na zimnym/ciepłym silniku/oleju w skrzyni. Ale zdecydowanie powtarzało się to często bo za każdym razem szarpnięcie wbijało mi szpile w serce
Adaptacji "książkowej" nie przeprowadzałem, liczę na pomyślan auto-adaptację.
Czy wystarczy OP-COM czy trzeba MDI. Gdzie/w jakim serwisie w okolicach Lodzi mozna to zrobic? Tyle pytan poniewaz zupelnym nowicjuszem jestem niestety w tym temacie..
Ostatnio zmieniony 28 lip 2019, o 23:17 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 11 lip 2019, o 08:15
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gniewkowo
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Dokładnie mam to samo jak wyżej jeśli chodzi o szarpnięcie. Ktoś wie co się może dziać ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 cze 2019, o 11:21
- Auto: Astra j
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kościerzyna
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Witam po dłuższej przerwie. Silnik zrobiony i już mam z tym spokój, lecz teraz mam klopot ze skrzynią biegów. Po wrzuceniu D auto delikatnie sie telepie, przy wrzuceniu na R jest mocne uderzenie jakby młotkiem. W trakcie jazdy uderzenie występuje przy zmianie z 2 na 3 i z 3 na 4 podciągnie obroty z 2tys na 3tys i odrazu opadną. Pytanie moje brzmi: czy trzeba zrobić skrzyni adaptację po 3tyg leżenia odłogiem, czy to może zła ilość oleju w skrzyni może wywoływać takie skutki? Proszę Was o pomoc, bo już mam dość ledwie włożone prawie 5tys w silnik to teraz ze skrzynia jest kłopot.
Pozdrawiam!
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam!
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Poziom oleju należy sprawdzić na pewno. Do tego trzeba mieć dodatkowy litr oleju, bo sprawdzenie polega na spuszczeniu części i uzupełnieniu w zależności od temperatury od 0,5 do 1 litra.
Co do adaptacji to odepnij akumulator na noc i skrzynia się zresetuje.
Co do adaptacji to odepnij akumulator na noc i skrzynia się zresetuje.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 cze 2019, o 11:21
- Auto: Astra j
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kościerzyna
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Olej zalany nowy, a skrzynia bez prądu stała 3tyg i po złożeniu ma teraz burdel gdzie nie bylo tego przed remontem...
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 cze 2019, o 11:21
- Auto: Astra j
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kościerzyna
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Będę w domu to sprawdzę
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Nie każdy wie że poziom oleju sprawdza się na uruchomionym silniku i mechanicy często nie dolewają tyle ile potrzeba zależnie od temperatury skrzyni.
Na końcu filmu od 2.23 jest pokazana prawidłowa procedura
Na końcu filmu od 2.23 jest pokazana prawidłowa procedura
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 cze 2019, o 11:21
- Auto: Astra j
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kościerzyna
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Wiem wiem kolego bo wymienialem olej miesiac temu. Tez mam podejrzenie, ze jest zly stan oleju. Zjade z trasy to sprawdze sam. Dziekuje bardzo za porady
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 cze 2019, o 18:56
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Siewierz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Witam,
Panowie przejrzałem praktycznie całe forum i nigdzie nie znalazłem posta który dotyczył by mojego problemu. Moja Insignia ma ostatnio problem z redukcją z 5 na 4 ALE nie tak jak u większości. U mnie występuje szarpnięcie tylko i wyłącznie wtedy kiedy redukcja wykonywana jest gazem(kick down) np. przy wyprzedzaniu. Natomiast gdy auto normalnie się toczy i wytraca prędkość bez użycia gazu np do skrzyżowania nie czuć kompletnie żadnego szarpnięcia. Nie ma żadnych innych problemów, przy innych biegach w dół czy w górę czy też przy przerzucaniu z P n D czy też na R. Odłączyłem już aku na dwa dni, zrobiłem adaptację na długiej prostej i niestety nic. Jeżeli by ktoś coś mógł wiedzieć proszę o pomoc
Panowie przejrzałem praktycznie całe forum i nigdzie nie znalazłem posta który dotyczył by mojego problemu. Moja Insignia ma ostatnio problem z redukcją z 5 na 4 ALE nie tak jak u większości. U mnie występuje szarpnięcie tylko i wyłącznie wtedy kiedy redukcja wykonywana jest gazem(kick down) np. przy wyprzedzaniu. Natomiast gdy auto normalnie się toczy i wytraca prędkość bez użycia gazu np do skrzyżowania nie czuć kompletnie żadnego szarpnięcia. Nie ma żadnych innych problemów, przy innych biegach w dół czy w górę czy też przy przerzucaniu z P n D czy też na R. Odłączyłem już aku na dwa dni, zrobiłem adaptację na długiej prostej i niestety nic. Jeżeli by ktoś coś mógł wiedzieć proszę o pomoc
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Opel aktualizował oprogramowanie skrzyni z powodu szarpnięć przy zmianie biegów na niższe. Poszukaj w wątku dotyczącym auta koleżanki @dokia.
Kilka stron do tyłu wrzuciła zdjęcie z opisem czynności serwisowych.
Kilka stron do tyłu wrzuciła zdjęcie z opisem czynności serwisowych.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 cze 2019, o 11:21
- Auto: Astra j
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kościerzyna
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Witam! Więc tak sprawdziłem olej wszystko gra dla pewności zalałem kolejne 3l nowego i niestety skrzynia dalej ma bałagan, którego przed remontem silnika nie było. Dzwoniłem do goscia od ASB i stwierdził, że najprawdopodobniej mechanik albo uszkodził wiązkę skrzynii, albo nie skasował błędów po remoncie i skrzynia dostała bałaganu. Jak myślicie, może to być powód? Powiedział też, że ta skrzynia może leżeć nawet pół roku obok auta, ale nie zgubi ustawień i adaptacja nic nie da... pomóżcie mi, bo nie wiem już co mam robić
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Jak wymieniałem olej dynamicznie w skrzyni, to gościu mi powiedział, że po wymianie jest ryzyko gorszego pracowania skrzyni (jeżeli olej był mocno zużyty), bo się może odkleić jakiś brud, który do tej pory "uszczelniał" zaworki, a spowodował wytarcie się pracujących elementów - czy jakoś tak to było. Więc może podczas demontażu/montażu, skrzyni jeżeli takowy był, od drgań mogło się coś odlepić i to powoduje brak prawidłowej pracy zaworków. Laki luźny pomysł.
U siebie zauważyłem, że jeżeli po odpaleniu auta dość szybko wrzucę R|D to czuć szarpnięcie (pewnie olej nie zdążył się rozprowadzić) oraz jak kilka razy mocniej docisnę gazu, to kolejne parę zmian przy spokojniejszej jeździe są z lekkim szarpnięciem.
U siebie zauważyłem, że jeżeli po odpaleniu auta dość szybko wrzucę R|D to czuć szarpnięcie (pewnie olej nie zdążył się rozprowadzić) oraz jak kilka razy mocniej docisnę gazu, to kolejne parę zmian przy spokojniejszej jeździe są z lekkim szarpnięciem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 16 sie 2019, o 07:12
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Wasilków
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Witam. Panowie i panie myślę nad zakupem insigni 2.0 cdrti 160km w automacie rok 2014 takie pytanko mam. Czy w tym w/w modelu coś poprawili z tą skrzynia czy dalej mogą być takie objawy, jeśli tak to chyba lepiej manualna wybrac
- andrzej67
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 29 lip 2018, o 11:19
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Jastrzębie Zdrój
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 16 sie 2019, o 07:12
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Wasilków