--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
-
- Użytkownik
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
- Auto: CORSA D
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: BOCHNIA
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
No to masz odpowiedz skad ta temperatura na egt. Po remapie takim nie dziwne ze paliwa wiecej dolewa i stad tepmeratura taka ale oczywiscie sie tym nie ma co przejmowac bo wplyw cudowny na regeneracje pasywną . a wtryski oczywiscie zakodowac obowiazkowo ,moze troche bedą dokladniejsze.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2019, o 00:25 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 27 cze 2018, o 19:31
- Auto: Insignia 2.0 165 KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Witam w końcu rozwiązałem problem z przedwczesnym wypalaniem w lecie DPF w moim aucie! (temp powyżej 15 stopni kiedy EGR się zaczyna otwierać) Powodem był padający już akumulator (zwarcie i nie trzymanie prądu). Wymieniłem go na nowy i jest już ok Robię już 2 pełny cykl... pierwsze wypalanie zaczęło się przy 89% - dystans 490 km i wypaliłem go do 10% (nie przekraczałem 100 km, jazda po mieście). Aktualnie mam 44% a przebieg 240 KM.
Wcześniej w takich warunkach miałem wypalanie co ok. 100 km :/ jeżdżąc po mieście nawet 60 - 50 km
Już w tamtym roku miałem podejrzenie jeśli chodzi o układ doładowania aku, ale chciałem jeszcze przejeździć zimę.
Objawy padającego aku w moim aucie:
Ładowanie non stop 14V nawet 15V - nie ważne czy trasa czy miasto - teraz na trasie lekko ponad 12V,
Jazda tylko po mieście - nie działał start stop (teraz działa cały czas)
Wspomaganie kierownicy - po trasie było ok, przy jeździe po mieście dało się odczuć obciążenie,
w zimie bardzo kiepski rozruch,
czasem gdy go odpalałem nie włączał się panel i wyświetlacz prędkości.
Będe jeszcze jeździł i dawał znać czy nadal jest ok jestem dobrej myśli!
Wcześniej w takich warunkach miałem wypalanie co ok. 100 km :/ jeżdżąc po mieście nawet 60 - 50 km
Już w tamtym roku miałem podejrzenie jeśli chodzi o układ doładowania aku, ale chciałem jeszcze przejeździć zimę.
Objawy padającego aku w moim aucie:
Ładowanie non stop 14V nawet 15V - nie ważne czy trasa czy miasto - teraz na trasie lekko ponad 12V,
Jazda tylko po mieście - nie działał start stop (teraz działa cały czas)
Wspomaganie kierownicy - po trasie było ok, przy jeździe po mieście dało się odczuć obciążenie,
w zimie bardzo kiepski rozruch,
czasem gdy go odpalałem nie włączał się panel i wyświetlacz prędkości.
Będe jeszcze jeździł i dawał znać czy nadal jest ok jestem dobrej myśli!
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8975
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
No widzisz pisałem że jak wszystko jest ok to wypala normalnie, nie trzeba nic odpinać czy odłączać żeby auto normalnie filtr wypalało.
Dziwne wypalania wtedy jak coś szwankuje, u Ciebie to był aku
Dziwne wypalania wtedy jak coś szwankuje, u Ciebie to był aku
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 27 cze 2018, o 19:31
- Auto: Insignia 2.0 165 KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Zgadzam się z Tobą ale żeby do tego dojść co jest nie tak to trzeba było sporo się nakombinować i denerwować.
Jestem po czyszczeniu DPF spr i czujników, czyszczeniu egr, spr turbo, zmiany kolektora na ten z klapami... już miałem wtryski wydzierać.
Nie mniej jednak. Jeśli będzie ok to zastanawiam się nad wyłączeniem egr... zawsze przed sprzedażą innemu użytkownikowi będzie można nadpisać w aso program.
Bez egr jest o wiele Lepsza i przyjemniejsza jadą no i kolektor nie jest zasyfiony.
Jestem po czyszczeniu DPF spr i czujników, czyszczeniu egr, spr turbo, zmiany kolektora na ten z klapami... już miałem wtryski wydzierać.
Nie mniej jednak. Jeśli będzie ok to zastanawiam się nad wyłączeniem egr... zawsze przed sprzedażą innemu użytkownikowi będzie można nadpisać w aso program.
Bez egr jest o wiele Lepsza i przyjemniejsza jadą no i kolektor nie jest zasyfiony.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 lis 2018, o 12:49
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Gdynia
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Zauważyłem że podczas jazdy z warunkami idealnymi do wypalenia dpf w tym silniku dioda nie załącza się tzn nie potrzeba dodatkowego obciążenia, ale jesli podczas wypalania staniesz np na światłach do auto dodaje obciążenia i dioda się zapala. Jak ruszę i jadę odpowiednio dioda ponownie gaśnie a po spalaniu widać że wypalanie dpf trwaidn59 pisze: ↑4 maja 2019, o 22:24Trochę inny wątek.
Praktycznie wszystkie posty w tym temacie dotyczą silników A20XXX.
Mam silnik B20DTH 125KW, stan DPF kontroluję za pomocą Torque pro z pidami od Astry i diodą podpiętą pod ogrzewanie lusterek.
Na majówkę wybrałem się nad morze trasą S3 650km , przez cały czas miałem włączony torque i obserwowałem wskazania.
Stan wypełnienia DPF wahał się , z początku było 30% , potem spadło do 26% i zaczęło rosnąć. Dobiło do 58%, przez dłuższy czas wskazania nie zmieniały się, po jakimś czasie zapełnienie zaczęło spadać do 14%, myślałem , że to wypalanie , ale dioda podpięta pod lusterka nie świeciła się. Wyłączyłem aplikację i uruchomiłem ponownie, według wskazań torque wypalanie nastąpiło praktycznie bezobjawowo (cały czas na S3 , prędkość na tempomacie 130, 6 bieg). Patrząc na posty w tym wątku , gdzie są widoczne zapełnienia ok. 80% (dotyczące silników starszego typu A20xxx)nie wiem , czy torque i pidy z Astry oszukują , czy jest to normalne dla silników B20DTH z wtryskiem AdBlue.
Samochód sprawdzony różnymi programami 0 błędów.
Dlatego bardzo proszę użytkowników Insigni z silnikiem B20DTH o informacje dotyczące parametrów wypalania DPF
Czy to jest normalne w tym silniku , czy tylko ja mam problem?
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
W przypadku tego silnika B20dth różne rzeczy ciekawe mają miejsce. Ja gdy uruchomiłem GDS2 i zacząłem kontrolować nasycenie dpf to po 200km miałem nasycenie sadzy 50%. Po kolejnych 100km spadło do 38% bez statusu regeneracji. Po kolejnych 100km wzrosło do 47%. Po wykonaniu kolejnych około 100km nic się nie działo i nie sprawdzałem ile jest. Ale po nocnym postoju i wyruszeniu w trasę zaczęło się wypalanie... po powrocie do domu i 40km od wypalenia nasycenie 15%...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
- Auto: CORSA D
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: BOCHNIA
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
czyli jak widzimy w tu sterownik jest jest zmieniony pod kątem wypalania jak w tdi. wszystko wskazuje ze sterownik postawil na wypalanie pasywne i w warunkach sprzyjajacych gdy zapelnienie jest niskie sam dopala zebrana sadze kiedy chce przez podniesienie chwilowe temp , co moze nie jest zanotowane w dzienniku wypalania, tak mi gdzies dzwoni
- zulus
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 9 cze 2019, o 09:47
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Radzionków
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Bardzo ciekawe co piszecie o B20DTH, czy bez Torque pro da się podejrzeć wypalanie? Mam interfejs ELM i zwykłego Torque - w sumie mógłbym kupić ale jeszcze jakbym mógł prosić o co chodzi z tymi PID-ami z Astry ?
Diodę założyłem bardzo niedawno i nie miałem jeszcze wypalania..
W starej Insigni A20DTH też miałem diodę i wypalanie miałem regularne, ale zależną od pory roku zimą co ~1100km a latem co ~700km
Diodę założyłem bardzo niedawno i nie miałem jeszcze wypalania..
W starej Insigni A20DTH też miałem diodę i wypalanie miałem regularne, ale zależną od pory roku zimą co ~1100km a latem co ~700km
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
- Auto: insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Wygląda na to że B20DTH silniki wypalanie mają nieregularne i jak warunki na to pozwalają.
Sent from my K10 using Tapatalk
Sent from my K10 using Tapatalk
- ZicO
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 21 gru 2018, o 10:20
- Auto: Insignia Biturbo
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Dąbrowa Górnicza
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Widzieliście nowy sposób badania aut i walki ze zanieczyszczonym powietrzem
Kierunek dobry ale obawiam się, że tak samo jak w przypadku fotoradarów miasta zwietrzą okazję do robienia pieniędzy.
Kierunek dobry ale obawiam się, że tak samo jak w przypadku fotoradarów miasta zwietrzą okazję do robienia pieniędzy.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Podgląd wypalania można zrealizować w B20dth przy użyciu VXDiag. Ja nie jeżdżę z laptopem na fotelu, ale przez jakiś czas po każdej trasie ok 50km podpinałem interfejs i sprawdzałem stopień nasycenia. Wypalanie doskonale rozpoznaję przez zmienioną pracę silnika, chwilowe spalanie i to, że ciśnienie oleju wzrasta o 100%
- Blest
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Oka
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
W b20dth też mi się wydaje że wypala DPF nawet jak nie jest w 100% zapełniony, tylko np. przy 50%. Nieraz po zgaszeniu silnika słychać pękanie przy wydechu i specyficzny zapach.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Zawsze po charakterystycznym „buczeniu” oraz chwilowym spalaniu wiem, oraz jak uruchomiłem ciśnienie oleju na liczniku to także można obserwować kiedy się wypala. Tak czy owak w okresie letnim nie zapełnia się więcej niż 70%. Jeszcze będę to obserwować. Wydaje mi się że jest to uzależnione także od selektywnej redukcji katalitycznej
-
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: 5 cze 2018, o 22:56
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: dolnośląskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Informacja dla posiadaczy Insigni z silnikiem B20DTH.
Dzisiaj byłem w ASO i poprosiłem o sprawdzenie stopnia napełnienia DPF i przebiegu od ostatniego wypalania. Zrobiłem to , żeby sprawdzić czy wskazania Torque pro z pidami od Astry są wiarygodne. Okazało się , ze Torque pro podaje identyczne wyniki jak program serwisowy. Jedyna różnica , to taka , że w silniku B20DTH napełnienie osiąga niższy poziom , przy którym zaczyna się wypalanie, średnio jest to 50 - 60%
Dzisiaj byłem w ASO i poprosiłem o sprawdzenie stopnia napełnienia DPF i przebiegu od ostatniego wypalania. Zrobiłem to , żeby sprawdzić czy wskazania Torque pro z pidami od Astry są wiarygodne. Okazało się , ze Torque pro podaje identyczne wyniki jak program serwisowy. Jedyna różnica , to taka , że w silniku B20DTH napełnienie osiąga niższy poziom , przy którym zaczyna się wypalanie, średnio jest to 50 - 60%
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 22 kwie 2019, o 19:55
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bielsko-Biała
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Witam.
Tak czytam odnośnie wypalania DPF i u mnie ostatnio zaczęło się wypalanie przy 70% wg apki, natomiast zaczęło się ono chwilę po odpaleniu auta. Nie wiem skąd takie "wymuszone"(szybsze)póki co jednorazowe wypalanie i czy szukac jego przyczyny czy po prostu tak sie mogło wydarzyć że względu na panujące temperatury albo coś innego.
A wczoraj robiłem trochę kilometrów i poziom dpf doszedł do 72% i się jeszcze nie wypalił.
Pierwsze wypalanie doszło do 6% teraz różnie ale około 17%.
Dodam że w większości miasto. Trasa z reguły w weekend i wypalanie co ok. 300km
Tak czytam odnośnie wypalania DPF i u mnie ostatnio zaczęło się wypalanie przy 70% wg apki, natomiast zaczęło się ono chwilę po odpaleniu auta. Nie wiem skąd takie "wymuszone"(szybsze)póki co jednorazowe wypalanie i czy szukac jego przyczyny czy po prostu tak sie mogło wydarzyć że względu na panujące temperatury albo coś innego.
A wczoraj robiłem trochę kilometrów i poziom dpf doszedł do 72% i się jeszcze nie wypalił.
Pierwsze wypalanie doszło do 6% teraz różnie ale około 17%.
Dodam że w większości miasto. Trasa z reguły w weekend i wypalanie co ok. 300km
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Już o tym pisałem - ale jest tak tylko w okresie letnim, w zimę podchodzi do 80 i więcej zanim zacznie się wypalać.
- ZicO
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 21 gru 2018, o 10:20
- Auto: Insignia Biturbo
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Dąbrowa Górnicza
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Do jakiego poziomu wypala Wam się dpf i od czego jest to zależne ?
U mnie start procesu zazwyczaj co tankowanie +/- 600km i 80% napełnienia, poprzednio doszło do 8%, dzisiaj po aktualizacji softu dpf - 18%.
U mnie start procesu zazwyczaj co tankowanie +/- 600km i 80% napełnienia, poprzednio doszło do 8%, dzisiaj po aktualizacji softu dpf - 18%.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8975
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Przecież pisało wiele razy od czego to zależy.
Aktualizacja nic nie zmieniła.
Aktualizacja nic nie zmieniła.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 cze 2019, o 13:18
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Milanówek
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Z racji tego, ze mam znajomego , który posiada Opla Insignie i ma problem z zapychaniem DPFa , namawiam Łukasza z LWPM Comfort aby w wolnej chwili podjął się poszerzenia obsługi modułu o kolejny model . Moduł wpina się w miejsce złącza diagnostycznego i dzięki niemu mamy na bieżąco podgląd DPFa.
Wiadomo im więcej osób zainteresowanych tym większa szansa na to aby podjął się realizacji projektu. Co o tym sądzicie? Czy byłby ktoś ewentualne chętny na taki moduł?
Obecnie taki moduł jest już stworzony min. dla Vectry C i działa wyśmienicie.
w linku poniżej , możecie podejrzeć jak to wygląda na wyświetlaczu Vectry.
szczegóły projektu:
https://bugs.lwpm.eu/task/298?pagenum=3 ... Qd2k2un_iQ
https://lwpm.eu/comfort/?fbclid=IwAR2Wn ... ZzAb0U3E1E
Wiadomo im więcej osób zainteresowanych tym większa szansa na to aby podjął się realizacji projektu. Co o tym sądzicie? Czy byłby ktoś ewentualne chętny na taki moduł?
Obecnie taki moduł jest już stworzony min. dla Vectry C i działa wyśmienicie.
w linku poniżej , możecie podejrzeć jak to wygląda na wyświetlaczu Vectry.
szczegóły projektu:
https://bugs.lwpm.eu/task/298?pagenum=3 ... Qd2k2un_iQ
https://lwpm.eu/comfort/?fbclid=IwAR2Wn ... ZzAb0U3E1E
- Blest
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Oka
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Bardzo ciekawy projekt, jeszcze sporo do zrobienia, ale wygląda i działa sprawnie na Vectra C.