--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Dzieki za manual.
Widzisz w tym manualu pomiar kontroli oleju odbywa się od 80-85*C i gdy struga oleju zmieni sie w krople zakrecamy korek i tyle bez dolewania oleju(w manualu wymiany oleju a pożniej kontroli oleju w citroenie jest wlasnie pomiar przy min. 60*C i korek kontrolny zakrecamy po kropelkowaniu i nic więcej nie dolewamy oleju). A na forum i innych poradach opla piszą że kontroli ilości oleju dokonuje się przy 70-80*C odkrecając korek kontrolny gdy olej zaczyna kapać zakrecamy korek i dolewamy 0,5l oleju. W zdaniach już nie pisałem o wahlowaniu biegami bo to oczywiste.
Widzisz w tym manualu pomiar kontroli oleju odbywa się od 80-85*C i gdy struga oleju zmieni sie w krople zakrecamy korek i tyle bez dolewania oleju(w manualu wymiany oleju a pożniej kontroli oleju w citroenie jest wlasnie pomiar przy min. 60*C i korek kontrolny zakrecamy po kropelkowaniu i nic więcej nie dolewamy oleju). A na forum i innych poradach opla piszą że kontroli ilości oleju dokonuje się przy 70-80*C odkrecając korek kontrolny gdy olej zaczyna kapać zakrecamy korek i dolewamy 0,5l oleju. W zdaniach już nie pisałem o wahlowaniu biegami bo to oczywiste.
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 gru 2018, o 22:05
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Konstancin-Jeziorna
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Witam,to ile wchodzi oleju do F-40 ,inni pisza 3.5l jedni 2.4l a inni 3l juz calkiem zgupialem nie wiem ile wlac
Ostatnio zmieniony 21 maja 2019, o 17:00 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 3 maja 2019, o 20:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Tomaszów Lubelski
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Metod jest kilka. Ja wlewam aż zacznie kapać z małego korka oczywiście na odpalonym silniku i neutralu i tak z pół litra dolewam. Tolerancja jest dosyć duża, więc ciężko to spierdzielić
Ostatnio zmieniony 21 maja 2019, o 18:04 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 gru 2018, o 22:05
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Konstancin-Jeziorna
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
jeszcze jedno pytanko jaki olej ordzi > czy polecasz jakis inny i ile kupic 4l?
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 3 maja 2019, o 20:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Tomaszów Lubelski
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Heh... temat rzeka.
Oficjalnie tylko ori
Nieoficjalnie pod osłoną nocy leje się hipola atf IID
Hejterów odsyłam do specyfikacji technicznej
Ostatnio zmieniony 21 maja 2019, o 18:24 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 5 sie 2018, o 12:55
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Chełm
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
A co sądzicie o oleju Febi 29934?
https://partsfinder.bilsteingroup.com/p ... ?make=Opel
Ktoś stosował? Według porównania OE i numerów użytkowych spełnia wymagania.
https://partsfinder.bilsteingroup.com/p ... ?make=Opel
Ktoś stosował? Według porównania OE i numerów użytkowych spełnia wymagania.
-
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
- Auto: Insignia kombi 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wałbrzych
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Ja wymieniłem olej w aso, z tym ze przywiozłem swoj, oryginalny gm. Jedna butelka miała dodane archoil 9100 tą wlewali jako pierwszą, w sumie weszło 3l oleju.
Skrzynia pracuje lepiej, gładziej.
Za wymianę skasowali 270, olej miałem swoj.
W aso olej po 84zl, na allegro 42
Skrzynia pracuje lepiej, gładziej.
Za wymianę skasowali 270, olej miałem swoj.
W aso olej po 84zl, na allegro 42
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 cze 2019, o 21:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Heysham
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Witam
Mam pytanko odnośnie wymiany oleju. Czy po wymianie tzn częściowej wymianie oklo40% zlanie 3.5l i zalaniu ponownie świeżego, trzeba adoptować skrzynie po takim zabiegu i dokonać resetu???? Czy tylko jeśli się robi flush I wymienia 90% oleju....
Mam pytanko odnośnie wymiany oleju. Czy po wymianie tzn częściowej wymianie oklo40% zlanie 3.5l i zalaniu ponownie świeżego, trzeba adoptować skrzynie po takim zabiegu i dokonać resetu???? Czy tylko jeśli się robi flush I wymienia 90% oleju....
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3038
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Teraz wymieniałem(3L oleju) i odłączyłem aku na 3 h. Tak wystarcza, resztę sama skrzynia się nauczy.
Insignia MY2012
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 cze 2019, o 21:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Heysham
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Małe pytanko odnośnie wymiany. Podczas sprawdzania stanu oleju silnik pracuje i odkręcamy dolna śrubę jeśli nic nie leci dolewamy pytanie czy możemy odkryć śrubę do wlewania oleju jak pracuje silnik czy trzeba zgasić???
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 25 kwie 2017, o 13:58
- Auto: CHEVROLET ORLANDO
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Łódź
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Nie wiem jak w starszej skrzyni AF40, ale w nowej AF50 jest "nauczanie adaptacyjne", które polega na tym, że układy zapamiętują optymalne czasy zmiany biegów, tak by nie były za szybkie ani za powolne. Jest to proces ciągły i ma na celu zapewnienie płynnych zmian biegów wraz z postępem zużywania się skrzyni.
Po naprawach i ingerencjach skrzynia będzie "nieułożona" i zapamiętane nastawy nie będą dobrze pracowały. Dlatego trzeba je zresetować i nauczyć skrzynię od nowa. Najpierw przeprowadzić nauczanie podstawowe, a potem jeździć, aż douczy się sama.
Nauczanie podstawowe - kroki:
1.Engine running
2.Move the selector lever from N to D and wait 5 seconds in each range. Then move the selector lever back to N.
3.Move the selector lever from N to R and wait 5 seconds in each range. Then move the selector lever back to N.
4.Transmission in drive
NOTE: Steps 5, 6, 7, and 10 require driving the vehicle on the road. Never use manual mode function to perform the following steps:
5.From a stop, accelerate to 72 km/h (45 MPH) more than 5 times, with the throttle position between 15 and 25%.
6.From a stop, accelerate to 72 km/h (45 MPH) more than 5 times, with the throttle position between 45 and 55%.
7.From a stop, accelerate to 72 km/h (45 MPH) more than 5 times, with the throttle position greater than 70%.
8.Turn the ignition off and leave it off for more than 2 minutes.
9.Restart the engine. 10 From a stop, accelerate until the transmission reaches gear 8, then coast to a stop. Repeat this procedure more than 10 times.
https://gearsmagazine.com/magazine/a-cl ... nsmission/
M.
Po naprawach i ingerencjach skrzynia będzie "nieułożona" i zapamiętane nastawy nie będą dobrze pracowały. Dlatego trzeba je zresetować i nauczyć skrzynię od nowa. Najpierw przeprowadzić nauczanie podstawowe, a potem jeździć, aż douczy się sama.
Nauczanie podstawowe - kroki:
1.Engine running
2.Move the selector lever from N to D and wait 5 seconds in each range. Then move the selector lever back to N.
3.Move the selector lever from N to R and wait 5 seconds in each range. Then move the selector lever back to N.
4.Transmission in drive
NOTE: Steps 5, 6, 7, and 10 require driving the vehicle on the road. Never use manual mode function to perform the following steps:
5.From a stop, accelerate to 72 km/h (45 MPH) more than 5 times, with the throttle position between 15 and 25%.
6.From a stop, accelerate to 72 km/h (45 MPH) more than 5 times, with the throttle position between 45 and 55%.
7.From a stop, accelerate to 72 km/h (45 MPH) more than 5 times, with the throttle position greater than 70%.
8.Turn the ignition off and leave it off for more than 2 minutes.
9.Restart the engine. 10 From a stop, accelerate until the transmission reaches gear 8, then coast to a stop. Repeat this procedure more than 10 times.
https://gearsmagazine.com/magazine/a-cl ... nsmission/
M.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 gru 2017, o 00:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: BIAŁYSTOK
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Witam, chcę wymienić olej, przebieg 95tys. km. będzie to pierwsza wymiana, warsztat proponuje olej PETRO-CANADA ATF DEXRON VI wymiana dynamiczna, czy ten olej jest odpowiedni do tych skrzyń?
-
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
- Auto: Insignia kombi 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wałbrzych
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Kup dedykowany olej w aso za 75zl/l albo na allegro 43zl/l.
Przy wymianie wynamicznej potrzebujesz ok. 12 litrów
Przy wymianie wynamicznej potrzebujesz ok. 12 litrów
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 wrz 2019, o 14:17
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Chodzież
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Witam kolegów 3 dni temu mechanik wymienił mi olej w skrzyni. Przy dłuższej jeździe po trasie wyskakuje mi błąd P0741 I auto zachowuje się jakby ciągło na sprzęgle. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest ok.
Opis tego błędu jest regulacja zaworu sprzęgła hydrokinetycznego .
Poradzicie coś ?
Z góry dzięki
Opis tego błędu jest regulacja zaworu sprzęgła hydrokinetycznego .
Poradzicie coś ?
Z góry dzięki
- fuli
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Miałem podobnie, po pierwszej wymianie, gdy się jechało po autostradzie to wyskakiwał ten błąd. Skasowałem. Wyskoczył jeszcze parę razy... Po drugiej wymianie oleju w skrzyni wszytko pięknie. Już bez błędu i tak od 6 miesięcy.
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 5 kwie 2017, o 22:32
- Auto: insignia automat
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Olsztyn
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Witam. Wczoraj wymieniałem olej. Po odkręceniu pierwszej śrubki (torx) wypłynęło 1,2l oleju. Po odkręceniu drugiej (imbus) wypłynęło 1,6l oleju. Dziwi mnie ta druga wartość myślałem że to będzie ok 3l.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 maja 2019, o 20:23
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Kielce
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Witam wszystkich,
Jestem dzis po wymianie DYNAMICZNEJ oleju w skrzyni biegów w Insignia 2016 2.0 CDTI 125 kw, przebieg 112 wymiana pierwszy raz ( oleju weszło 8 lit ale zużyto 9 , 1 litr na leprze wypchnięcie starego).Cały zabieg trwał ok 2 nikt nie straszył ze to juz za duży przebieg, ze jakieś zworki s juz zapchane po wymianie była adaptacja różnica jest naprawde zauważalna biegi przeskakują tak płynnie ze prawie nie odczuwalnie , lepiej . Wykonał to warsztat z Katowic człowiek który podchodzimdo tego z pasji a później dla kasy, ma olbrzymia wiedzę i doświadczenie tym co robi , długo szukałem kogoś do tego tematu i znalazłem na portalu dobrymechanik.pl to Pan Rafał. Kto bedzie zainteresowany to znajdzie.
Polecam i nie słuchajcie tych wszystkich historii ze te skrzynie są awaryjne albo jak juz za dużo km to nikt sie nie podejmie.
Pozdrawiam
Jestem dzis po wymianie DYNAMICZNEJ oleju w skrzyni biegów w Insignia 2016 2.0 CDTI 125 kw, przebieg 112 wymiana pierwszy raz ( oleju weszło 8 lit ale zużyto 9 , 1 litr na leprze wypchnięcie starego).Cały zabieg trwał ok 2 nikt nie straszył ze to juz za duży przebieg, ze jakieś zworki s juz zapchane po wymianie była adaptacja różnica jest naprawde zauważalna biegi przeskakują tak płynnie ze prawie nie odczuwalnie , lepiej . Wykonał to warsztat z Katowic człowiek który podchodzimdo tego z pasji a później dla kasy, ma olbrzymia wiedzę i doświadczenie tym co robi , długo szukałem kogoś do tego tematu i znalazłem na portalu dobrymechanik.pl to Pan Rafał. Kto bedzie zainteresowany to znajdzie.
Polecam i nie słuchajcie tych wszystkich historii ze te skrzynie są awaryjne albo jak juz za dużo km to nikt sie nie podejmie.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 paź 2019, o 22:13 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 31 paź 2019, o 19:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Kościelisko
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
questserwis pisze: ↑12 paź 2016, o 23:35Olej w Automacie zdecydowanie należy wymieniać najlepiej od początku co maksymalnie 50000km ( w swoim aucie wymieniał bym od nowości co 30000km wtedy żadna dynamiczna wymiana oleju nie będzie potrzebna.
Przy większych przebiegach nawet trochę powyżej 100 000km jeśli od nowości nie było żadnej wymiany oleju w skrzyni zawsze jest ryzyko że skrzynia jest mocno zanieczyszczona starym olejem i nowy olej może pogorszyć jej pracę ( choć nie zdarza się to bardzo często ).
Do AF 40 lejemy tylko olej OPEL AW-1 nr OE 1940773. W moim serwisie nie stosujemy innego oleju do tych skrzyń i nie lejemy innego nawet na żądanie klienta - jak ktoś chce psuć sobie auto to ja nie będę mu w tym pomagać .
To trochę tak jak nalać do nowoczesnego diesla z DPF , turbosprężarką , popychaczami hydraulicznymi itp olej 15w40 zamiast porządny nisko popiołowy syntetyk - działać na nim będzie.....jakiś czas
Niektórzy do wspomagania EHPS też wlali by dexron - przecież też hydrauliczny, a że przekładnia wypluje uszczelnienia ...
Przeczytałem cały wątek od początku i aby rozwiać wszystkie spekulacje i teorie wręcz niebezpieczne dla czytających (a dokładniej dla ich skrzyń) to wszystko szczęśliwych posiadaczy AF40 podaję dokładną procedurę kontroli poziomu oleju - DOTYCZY OLEJU AW-1 - Dexron 6 i inne ATF mają inne właściwości i właściwy poziom dla nich może być inny.
Sprawdzenie poziomu oleju przekładniowego AF40-6
Uwaga: Poziom oleju musi być sprawdzany w powiązaniu z jego temperaturą, patrz wskazania przyrządu diagnostycznego, po wykonaniu napraw lub utracie płynu i musi zostać skorygowany, jeśli jest to niezbędne. Należy używać jedynie właściwego oleju przekładniowego AF40 do dopełniania.
1. Warunki sprawdzania:
1.1. Pojazd musi być ustawiony na płaskiej powierzchni.
1.2. Dźwignia selekcyjna w położeniu P.
1.3. Silnik wyłączony.
1.4. Podłączyć tester diagnostyczny - MDI
1.5. Usunąć kod DTC.
2. Wymontować korek wlewu oleju przekładniowego (1) - korek wlewowy w górnej części skrzyni.
Image
3. Uruchomić silnik i pozostawić pracujący do końca badania.
4. Przełożyć dźwignię selekcyjną przez wszystkie położenia z wciśniętym hamulcem zasadniczym. Przełączyć dźwignię selekcyjną z położenia P w położenie D i z powrotem w położenie P. Przytrzymać dźwignię w każdym położeniu przez co najmniej 2 sekundy.
Powtórzyć proces dwukrotnie.
5. Sprawdzić temperaturę oleju przekładniowego przyrządem diagnostycznym.
6. Gdy temperatura oleju przekładniowego osiągnie ok. 70 do 80°C , podnieść pojazd.
7. Wykręcić korek kontroli poziomu oleju (5). Wymontować i WYRZUCIĆ pierścień O-ring (4).
Image
8. Jeżeli olej przekładniowy wypływa w postaci ciągłego strumienia z przewodu przelewowego (3) wlewu oleju przekładniowego, spuścić olej do momentu, gdy będzie kapać z szybkością jednej kropli na sekundę. Jeśli olej nie wypływa, dolać taką ilość oleju przekładniowego, aby zaczął wyciekać z otworu przewodu przelewowego (3) wlewu oleju przekładniowego po jednej kropli na sekundę.
9. Wkręcić korek kontroli poziomu oleju (5) z NOWYM O-ringiem (4) i dokręcić momentem 8 Y (71 funt-cal) .
10. Opuścić pojazd.
11. Wyłączyć silnik.
12. Dolać 0,4 l oleju przekładniowego.
13. Zamontować korek wlewu oleju przekładniowego z NOWYM pierścieniem uszczelniającym i dokręcić momentem 30 Y (22 funt stopa) .
14. Zamontować moduł sterujący silnika. Przejdź do Wymiana modułu sterującego silnika .
15. Podnieść pojazd.
16. Zamontować osłonę silnika, jeśli jest w wyposażeniu. Przejdź do Wymiana osłony silnika .
17. Zamontować przedni izolator komory, jeśli znajduje się na wyposażeniu. Przejdź do Wymiana izolatora komory przedniej .
18. Opuścić pojazd.
U nas koszt wymiany oleju to około 500zł brutto w tym
około 300zł materiały:
- uszczelki korka spustu i kontroli oleju
- 4 litry oleju OE opel 1970773
pozostałe 200zł robocizna tj:
- jazda próbna przed wymianą oleju
- demontaż / montaż osłon pod silnikiem, akumulatora i jego podstawy jeśli konieczne
- Podłączenie MDI, kontrola temperatur skrzyni w czasie regulacji poziomu oleju , reset adaptacji skrzyni.
- dokładna regulacja poziomu oleju ( wstępne zalanie na nie pracującej przekładni , uzupełnienia oleju po rozgrzaniu skrzyni na stanowisku, kolejna kontrola i korekta poziomu po wykonaniu jazdy próbnej, ostateczna dolewka 0,4l po zakręceni korka kontrolnego.
Podkreślam że ostateczna regulacja poziomu musi być wykonana w ściśle określonym zakresie temperatur ( olej ATF znacznie zmienia objętość ).
- jazda próbna po wymianie oleju
Wymiana oleju trwa około 2.5 godzin także przy naszej rozsądnej roboczogodzinie 136zł można powiedzieć że cena okazyjna
Nie wiem jak to robią w innych warsztatach poniżej 100zł - chyba spuszczają ile zleci i wlewają tyle samo - innego wytłumaczenia nie widzę.
Olej proponuję wymieniać w zakładach specjalistycznych, jeśli gdzie indziej to proponuję wcisnąć mechanikowi powyższą instrukcję bo jeszcze wymieni wam olej do stanu na nie pracującym silniku No cóż takie asy nawet w ASO się trafiają.
aaaaha, jeszcze jedna bardzo ważna rzecz, olej ATF ma w sobie dodatki uszlachetniające itp które w butelce osiadają na dnie - przed zalaniem koniecznie trzeba potrząsnąć opakowaniem i zamieszać dodatki z olejem.
Mam nadzieję że pomogłem przedłużyć żywot kilku skrzynek
Pozdrawiam - quest-serwis.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 2 gru 2019, o 14:13
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Płock
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Witam.
Przejrzałem ten wątek jak i kilka podobnych i nie znalazłem rozwiązania więc zapytam.
Tydzień temu zakupiłem Insignie A 2.0CDTI 160KM z 2009r. Skrzynia biegów automatyczna AF-40 6 biegowa. Przebieg 193tys, sprawdzony, nie cofany. Nie wiem kiedy wymieniany był w niej olej i profilaktycznie chcę go wymienić mimo, że ze skrzynią nic niepokojącego się nie dzieje. Problem w tym, że nie wiem jakim olejem jest obecnie zalana. W bagażniku znalazłem butelkę oleju Liqui Moly Top Tec ATF 1200, ale nie wiem czy taki olej jest też zalany do skrzyni, czy butelka sobie tylko leżała w bagażniku. Poza tym sprawdzałem specyfikacje tego oleju i spełnia on wymagania Dexron III H, a z tego co się orientuje do tej skrzyni musi być Dexron IV. Wiecie może co zrobić w takim przypadku i jakiego oleju użyć do wymiany?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Przejrzałem ten wątek jak i kilka podobnych i nie znalazłem rozwiązania więc zapytam.
Tydzień temu zakupiłem Insignie A 2.0CDTI 160KM z 2009r. Skrzynia biegów automatyczna AF-40 6 biegowa. Przebieg 193tys, sprawdzony, nie cofany. Nie wiem kiedy wymieniany był w niej olej i profilaktycznie chcę go wymienić mimo, że ze skrzynią nic niepokojącego się nie dzieje. Problem w tym, że nie wiem jakim olejem jest obecnie zalana. W bagażniku znalazłem butelkę oleju Liqui Moly Top Tec ATF 1200, ale nie wiem czy taki olej jest też zalany do skrzyni, czy butelka sobie tylko leżała w bagażniku. Poza tym sprawdzałem specyfikacje tego oleju i spełnia on wymagania Dexron III H, a z tego co się orientuje do tej skrzyni musi być Dexron IV. Wiecie może co zrobić w takim przypadku i jakiego oleju użyć do wymiany?
Z góry dziękuję za odpowiedź