--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Pasek klinowy wielorowkowy
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Noo to jest ta ostatnia z listy - https://aparts.pl/partscatalogue/wyniki ... 81830.aspx
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- Blest
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Oka
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Posiada ktoś informację po jakim czasie/przebiegu wymienia się pasek klinowy wielorowkowy oraz napinacz w silniku B20DTH? Przebieg mojego auta 70500.
Z góry dzięki.
Z góry dzięki.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Ja mam 110tys i nie wymieniłem jeszcze, tylko rozrząd. Pasek nadal wyglada dobrze, zaczekam do drugiego rozrządu ok 180tys
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Pasek powinien wytrzymać tyle samo co rozrząd. W mojej z 2010 roku pasek może by wytrzymał ale rolka napinacza a raczej jej łożysko podziękowały już przy 110 tys. Podobnie było z rolką rozrządu, która też hałasowała już od tego przebiegu. Najlepiej wieloklin zmienić wraz z rozrządem do tego skontrolować jego napinacz.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8945
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Ja mam info w historii że wymieniony razem z rozrządem przy 120. Ciekawe czy był już zużyty. Czy sąsiedzi z DE nadgorliwi w ASO.
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Pasek wielorowkowy
Jaki numer katalogowy ma ta rolka oznaczona na zdjęciu jako G ?Koszal pisze: ↑20 sty 2015, o 23:08Zamieszczę foto na wypadek jak ktoś kiedyś potrzebował podejrzeć jak jest ułożony pasek klinowy:
Silnik a20dth.
Huczy mi coś z prawej strony mniej więcej w tej okolicy gdzie ta rolka.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Dzięki.
Potrzebny kanał by wymienić rolkę G i ewentualnie T, cz da radę podejść od góry?
Potrzebny kanał by wymienić rolkę G i ewentualnie T, cz da radę podejść od góry?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Od góry i ewentualnie prawe koło. T to napinacz
G jest zaraz pod łapą od silnika, ale nie ma tragedii. Ona nie jest jakoś bardzo mocno przykręcona.
G jest zaraz pod łapą od silnika, ale nie ma tragedii. Ona nie jest jakoś bardzo mocno przykręcona.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
A czy ten napinacz oznaczony jako T jest rozbieralny? Tzn. można wymienić samą rolkę, bez demontażu napinacza ?
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Można, tylko nie wiem czy kupisz samą rolkę bo zazwyczaj występuje jako kompletny napinacz.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Można kupić samą rolkę. Numery masz w moim poście o wszystkich roklach, który Ci podawałem wcześniej.
Czy bez demontażu się obejdzie to nie wiem, bo u siebie jej nie ruszałem póki co.
Czy bez demontażu się obejdzie to nie wiem, bo u siebie jej nie ruszałem póki co.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Jest mała nieścisłość.
Chodzi o rolkę napinacza (T).
Z tego co podałeś to ma ona średnicę 70mm
A tu zamiennik sama rolka polskiego producenta niby do insigni silnik a20dth.
CAFFARO CFR 500031 a wymiary:
Średnica zewnętrzna [mm] : 65
Średnica wewnętrzna [mm] : 8
Szerokość [mm] : 25,5
Materiał : tworzywo sztuczne
https://allegro.pl/oferta/rolka-prowadz ... 7226412330
Sam nie wiem, które ma być.
Jest jeszcze rolka CAFFARO o numerze CFR 492-00
I wymiary takie jak podawałeś.
Chodzi o rolkę napinacza (T).
Z tego co podałeś to ma ona średnicę 70mm
A tu zamiennik sama rolka polskiego producenta niby do insigni silnik a20dth.
CAFFARO CFR 500031 a wymiary:
Średnica zewnętrzna [mm] : 65
Średnica wewnętrzna [mm] : 8
Szerokość [mm] : 25,5
Materiał : tworzywo sztuczne
https://allegro.pl/oferta/rolka-prowadz ... 7226412330
Sam nie wiem, które ma być.
Jest jeszcze rolka CAFFARO o numerze CFR 492-00
I wymiary takie jak podawałeś.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Na 100% Ci nie powiem jaka ma być. Wg tego sklepu i katalogu - 70 mm. Który sklep/katalog Ci dobrał tą 65 mm?
Chyba najlepiej byłoby wiąż suwmiarkę i zmierzyć. Teoretycznie powinno się to dać zrobić bez zdejmowania paska i od góry.
Prawda jest taka, że napinacz też ma możliwość regulacji napięcia. Z tego co kojarzę, to jak swoje powymieniałem i dałem nowy pasek to dość ciężko było go założyćna wszystkie koła, a sam napinacz łapał dość szybko. Najpewniej z tą rolką 65 mm byłoby łatwiej, ale czy dobrze?
Chyba najlepiej byłoby wiąż suwmiarkę i zmierzyć. Teoretycznie powinno się to dać zrobić bez zdejmowania paska i od góry.
Prawda jest taka, że napinacz też ma możliwość regulacji napięcia. Z tego co kojarzę, to jak swoje powymieniałem i dałem nowy pasek to dość ciężko było go założyćna wszystkie koła, a sam napinacz łapał dość szybko. Najpewniej z tą rolką 65 mm byłoby łatwiej, ale czy dobrze?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Jestem po wymianie tych rolek dodatkowo wymieniałem koło pasowe.
Wszystko się zgadza, te numery rolek które podałem wyżej pasują. Jedna np. caffaro CFR 500031 to rolka prowadząca oznaczona jako "G" jest mniejsza (śr 65 mm). A druga rolka np. producenta caffaro CFR 492-00 "T" jest to rolka napinacza, jest większa ma wymiar 70mm. Samą rolkę napinacza bez problemu można wymienić, nie trzeba demontować całego napinacza.
Co do koła pasowego to jest przykręcone na cztery śruby. Moment dokręcania koła to 25Nm.
Dokładnie to samo jak na tym filmie
Wszystko się zgadza, te numery rolek które podałem wyżej pasują. Jedna np. caffaro CFR 500031 to rolka prowadząca oznaczona jako "G" jest mniejsza (śr 65 mm). A druga rolka np. producenta caffaro CFR 492-00 "T" jest to rolka napinacza, jest większa ma wymiar 70mm. Samą rolkę napinacza bez problemu można wymienić, nie trzeba demontować całego napinacza.
Co do koła pasowego to jest przykręcone na cztery śruby. Moment dokręcania koła to 25Nm.
Dokładnie to samo jak na tym filmie
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 6 maja 2018, o 14:47
- Auto: Insignia 2.0 131 KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Część, na jakiej firmy wymieniałeś koło pasowe wału korbowego? Co było przyczyną wymiany koła?
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 6 maja 2018, o 14:47
- Auto: Insignia 2.0 131 KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
-
- Użytkownik
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 14:55
- Auto: Insignia 2.0CDTI 140
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kłodzko
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Witam pytanko coś rano zaczyna piszczeć pasek, przejechane 200 tyś, nie wiem kiedy był wymieniany wcześniej. Czy wymienić sam pasek, czy z osprzętem rolki, sprzęgiełko itd jak jest zimno temp 0 diesel przerwa coś jego charakterystyczne równe klekotanie na niskich obrotach, dopiero jak się rozgrzeje jest ok, czyżby to sprzęgiełko się zaciera?