--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Gdzie chip-tuning silnika ?
-
- Użytkownik
- Posty: 752
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Są różne opinie w tej kwestii. Parę osób na forum ma wyprogramowany EGR i aktywny DPF, między innymi również ja. Co do żywotności takiego połączenia to niech się wypowie może ktoś, kto już trochę tak polatał, bo ja zrobiłem dopiero około 5 tysięcy po wyprogramowaniu, więc nie mogę nic jeszcze stwierdzić. Ale moim zdaniem brak EGR przy poprawnie wypalanym DPF nie zmniejszy żywotności tego ostatniego.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8945
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Ja mam Egra i ma się dobrze. Tak samo przed jak i po czipsie wszystko jednakowe oprócz banana na twarzy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Za duża utrata wartości jak na takiego bolida na dojazdy do pracy mój mi wystarczy i nie jeden właściciel nowej insigni B zrobi oczy jak mu odjeżdzam przedliftem .
- fuli
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Nie tylko, Superby też się dziwio i cała masa pasków i a4rek
Wysłane z mojego Samsung Note 9 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Samsung Note 9 przy użyciu Tapatalka
- fuli
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Nie mnie to oceniać czym kto lata. Mówię z czym się rozprawiam na A4
Wysłane z mojego Samsung Note 9 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Samsung Note 9 przy użyciu Tapatalka
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Insignia nawet po programie nie jest demowen prędkości. 95% aut o podobnej mocy poradzi sobie z oplem
- fuli
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
To jest oczywista oczywistość. Jako demon prędkości służy mi inny pojazd. Porównuje po prostu zrobionego opla do np superba 190 konnego 3gen. I żeby z nim się równać taki opel musi już mieć moda. Natomiast po modzie nie spotkałem skody, która by mnie dziubnela na trasie. Pewnie nie trafiłem na porobioną. Co i tak nie zmienia faktu, że choćby fabia czy astra biturbo też znacząco nie odstają, chyba że też były dłubnięte. Wszytko to jest blisko siebie generalnie, jeśli chodzi o osiągi i elastyczność na trasie. Ale opel z racji wagi musi mieć chipa, by równać się z autami o takiej samej bądź bardzo podobnej mocy
Wysłane z mojego Samsung Note 9 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Samsung Note 9 przy użyciu Tapatalka
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8945
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Mnie ostatnio załamała (jazda szybkich i wściekłych) na A1
Ale zawodnicy byli świetni A7 3.0 TDI i Octavia VRs w benzynie
Chyba z tyłu napis BiTurbo ich tak zdenerwował i mi wypłacili
Ale i tak była frajda
Ale zawodnicy byli świetni A7 3.0 TDI i Octavia VRs w benzynie
Chyba z tyłu napis BiTurbo ich tak zdenerwował i mi wypłacili
Ale i tak była frajda
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Robiłem ostatnio w tune-up w Gdańsku. Wyszło tak:
Jestem zadowolony, auto jest lżejsze i fajnie się zbiera, ale jest jeden problem. Mianowicie na 6 biegu w okolicach 140km/h nagle następuje bujnięcie i auto traci moc, wpada w tryb awaryjny. Pojawia się "Awaria pojazdu bla bla..".
Błędy:
P0606 i P061A
Po skasowaniu i uruchomieniu ponownie auta, wszystko ok, aż do kolejnego osiągnięcia prędkości na 6 biegu.
Ta sytuacja ma miejsce tylko na 6 biegu. Na 5 biegu jechałem ostatnio 160km/h i nic się nie działo, przerzuciłem na 6, kilka sekund i odcięcie mocy.
Zgłosiłem Robertowi z tune up co i jak, sprawdzał mapy ale twierdzi, że żadnych limiterów na 6 biegu nie ma i wysłał mapy do zaprzyjaźnionych tunerów, może oni coś wypatrzą. Czekam na info do piątku.
Może ktoś z was robił i była podobna sytuacja i może wiecie co może być przyczyna?
Może za duży moment?
Jestem zadowolony, auto jest lżejsze i fajnie się zbiera, ale jest jeden problem. Mianowicie na 6 biegu w okolicach 140km/h nagle następuje bujnięcie i auto traci moc, wpada w tryb awaryjny. Pojawia się "Awaria pojazdu bla bla..".
Błędy:
P0606 i P061A
Po skasowaniu i uruchomieniu ponownie auta, wszystko ok, aż do kolejnego osiągnięcia prędkości na 6 biegu.
Ta sytuacja ma miejsce tylko na 6 biegu. Na 5 biegu jechałem ostatnio 160km/h i nic się nie działo, przerzuciłem na 6, kilka sekund i odcięcie mocy.
Zgłosiłem Robertowi z tune up co i jak, sprawdzał mapy ale twierdzi, że żadnych limiterów na 6 biegu nie ma i wysłał mapy do zaprzyjaźnionych tunerów, może oni coś wypatrzą. Czekam na info do piątku.
Może ktoś z was robił i była podobna sytuacja i może wiecie co może być przyczyna?
Może za duży moment?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Wyciągał sterownik do chipowania?
Oba błędy są związane z sterownikiem silnika:
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... _or_p062f/
Zerknij jeszcze tu:
https://bit.ly/2JcEu81
To się wydaje najbardziej prawdopodobne. Chip był robiony na najnowszym dostępnym dla silnika sofcie?
Oba błędy są związane z sterownikiem silnika:
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... _or_p062f/
Zerknij jeszcze tu:
https://bit.ly/2JcEu81
To się wydaje najbardziej prawdopodobne. Chip był robiony na najnowszym dostępnym dla silnika sofcie?
Ostatnio zmieniony 26 cze 2019, o 19:35 przez Rooff_, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Zakładam, że wyciągał sterownik. Przez gniazdo OBD raczej go nie programował.
Tak, tak wiem, że błędy są związane ze sterownikiem (on w pierwszej chwili myślał, że z ciśnieniem, ale jak powiedziałem mu kody błedów, to mowi, ze ze sterownikiem, że prawdopodobnie chodzi o moment). Chce poszukać, gdzie leży problem, a nie od razu na pałę zmniejszać moment.
Mój soft to jeden z pierwszych i nie był aktualizowany, więc jak się domyślam na nim pracował.
Tak, tak wiem, że błędy są związane ze sterownikiem (on w pierwszej chwili myślał, że z ciśnieniem, ale jak powiedziałem mu kody błedów, to mowi, ze ze sterownikiem, że prawdopodobnie chodzi o moment). Chce poszukać, gdzie leży problem, a nie od razu na pałę zmniejszać moment.
Mój soft to jeden z pierwszych i nie był aktualizowany, więc jak się domyślam na nim pracował.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Hmmm poczekaj na zdanie Roberta.
Mimo wszystko ja bym chyba był za opcją aktualizacji softu do najnowszego dostepnego, a później ponowny chips. Tylko kwestia dogadania się co do ceny. Na dobrą sprawę każdy z Was jest stratny - Ty jako, że masz auto niespecjalnie do jazdy, a Robert jako że ma niezadowolonego klienta.
Mimo wszystko ja bym chyba był za opcją aktualizacji softu do najnowszego dostepnego, a później ponowny chips. Tylko kwestia dogadania się co do ceny. Na dobrą sprawę każdy z Was jest stratny - Ty jako, że masz auto niespecjalnie do jazdy, a Robert jako że ma niezadowolonego klienta.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8945
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Jakoś nie wydaje mi się że to wina braku aktualizacji w sofcie. Przecież jak by zrobił czipsa wcześniej to i tak by nie było aktualizacji. Jak ja byłem w ASO na aktualizację to się pytali czy było coś "modzone" w silniku i uprzedzili że po aktualizacji czipsa nie będzie .
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Poprawiłem drugi link w przedostatnim poście. Może wcześniej nie mogliście poczytać i nie wiecie o co mi chodziło
To że się chips straci po aktualizacji softu silnika to jest oczywiste. Ale modzenie na sofcie, który z założenia ma coś nie tak w kodzie i który powoduje błędy 'DTC P0606 (38) as well as P061A (51) and/or P062B (3B)' może się mijać z celem.
To że się chips straci po aktualizacji softu silnika to jest oczywiste. Ale modzenie na sofcie, który z założenia ma coś nie tak w kodzie i który powoduje błędy 'DTC P0606 (38) as well as P061A (51) and/or P062B (3B)' może się mijać z celem.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8945
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Ale skoro błąd wcześniej nie występował to jest ewidentna wina tunera.