--------Spot śląsko-małopolsko-świętokrzyski - 1.09 - na forum i na FB
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Pasek klinowy wielorowkowy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2108
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Rooff_ » 8 kwie 2019, o 21:01

Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Blest
Klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Oka
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Blest » 7 maja 2019, o 13:26

Posiada ktoś informację po jakim czasie/przebiegu wymienia się pasek klinowy wielorowkowy oraz napinacz w silniku B20DTH? Przebieg mojego auta 70500.

Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
Major601
Forumowicz
Posty: 441
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Insignia HB
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Major601 » 7 maja 2019, o 13:58

Ja mam 110tys i nie wymieniłem jeszcze, tylko rozrząd. Pasek nadal wyglada dobrze, zaczekam do drugiego rozrządu ok 180tys

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: hubertus » 7 maja 2019, o 19:51

Pasek powinien wytrzymać tyle samo co rozrząd. W mojej z 2010 roku pasek może by wytrzymał ale rolka napinacza a raczej jej łożysko podziękowały już przy 110 tys. Podobnie było z rolką rozrządu, która też hałasowała już od tego przebiegu. Najlepiej wieloklin zmienić wraz z rozrządem do tego skontrolować jego napinacz.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 3240
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: mazmarcin » 7 maja 2019, o 19:59

Ja mam info w historii że wymieniony razem z rozrządem przy 120. Ciekawe czy był już zużyty. Czy sąsiedzi z DE nadgorliwi w ASO.

Awatar użytkownika
Major601
Forumowicz
Posty: 441
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Insignia HB
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Major601 » 7 maja 2019, o 22:10

Obstawiam nadgorliwych 😊

gingop
Forumowicz
Posty: 232
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Pasek wielorowkowy

Post autor: gingop » 8 cze 2019, o 12:46

Koszal pisze:
20 sty 2015, o 23:08
Zamieszczę foto na wypadek jak ktoś kiedyś potrzebował podejrzeć jak jest ułożony pasek klinowy:

Obrazek
Jaki numer katalogowy ma ta rolka oznaczona na zdjęciu jako G ?
Silnik a20dth.
Huczy mi coś z prawej strony mniej więcej w tej okolicy gdzie ta rolka.

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2108
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Rooff_ » 8 cze 2019, o 22:26

Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

gingop
Forumowicz
Posty: 232
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: gingop » 9 cze 2019, o 07:20

Dzięki.
Potrzebny kanał by wymienić rolkę G i ewentualnie T, cz da radę podejść od góry?

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2108
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Rooff_ » 9 cze 2019, o 07:39

Od góry i ewentualnie prawe koło. T to napinacz ;)
G jest zaraz pod łapą od silnika, ale nie ma tragedii. Ona nie jest jakoś bardzo mocno przykręcona.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

gingop
Forumowicz
Posty: 232
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: gingop » 9 cze 2019, o 08:28

A czy ten napinacz oznaczony jako T jest rozbieralny? Tzn. można wymienić samą rolkę, bez demontażu napinacza ?

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1463
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: rataj73 » 9 cze 2019, o 08:57

Można, tylko nie wiem czy kupisz samą rolkę bo zazwyczaj występuje jako kompletny napinacz.

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2108
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Rooff_ » 9 cze 2019, o 10:20

Można kupić samą rolkę. Numery masz w moim poście o wszystkich roklach, który Ci podawałem wcześniej.
Czy bez demontażu się obejdzie to nie wiem, bo u siebie jej nie ruszałem póki co.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

gingop
Forumowicz
Posty: 232
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: gingop » 9 cze 2019, o 11:15

Jest mała nieścisłość.
Chodzi o rolkę napinacza (T).
Z tego co podałeś to ma ona średnicę 70mm

A tu zamiennik sama rolka polskiego producenta niby do insigni silnik a20dth.
CAFFARO CFR 500031 a wymiary:
Średnica zewnętrzna [mm] : 65
Średnica wewnętrzna [mm] : 8
Szerokość [mm] : 25,5
Materiał : tworzywo sztuczne
https://allegro.pl/oferta/rolka-prowadz ... 7226412330

Sam nie wiem, które ma być.

Jest jeszcze rolka CAFFARO o numerze CFR 492-00
I wymiary takie jak podawałeś.

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2108
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Rooff_ » 9 cze 2019, o 17:48

Na 100% Ci nie powiem jaka ma być. Wg tego sklepu i katalogu - 70 mm. Który sklep/katalog Ci dobrał tą 65 mm?
Chyba najlepiej byłoby wiąż suwmiarkę i zmierzyć. Teoretycznie powinno się to dać zrobić bez zdejmowania paska i od góry.
Prawda jest taka, że napinacz też ma możliwość regulacji napięcia. Z tego co kojarzę, to jak swoje powymieniałem i dałem nowy pasek to dość ciężko było go założyćna wszystkie koła, a sam napinacz łapał dość szybko. Najpewniej z tą rolką 65 mm byłoby łatwiej, ale czy dobrze?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

gingop
Forumowicz
Posty: 232
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: gingop » 16 cze 2019, o 13:58

Jestem po wymianie tych rolek dodatkowo wymieniałem koło pasowe.
Wszystko się zgadza, te numery rolek które podałem wyżej pasują. Jedna np. caffaro CFR 500031 to rolka prowadząca oznaczona jako "G" jest mniejsza (śr 65 mm). A druga rolka np. producenta caffaro CFR 492-00 "T" jest to rolka napinacza, jest większa ma wymiar 70mm. Samą rolkę napinacza bez problemu można wymienić, nie trzeba demontować całego napinacza.
Co do koła pasowego to jest przykręcone na cztery śruby. Moment dokręcania koła to 25Nm.
Dokładnie to samo jak na tym filmie

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”