--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Pasek klinowy wielorowkowy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Rooff_ » 8 kwie 2019, o 21:01

Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Blest
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Oka
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Blest » 7 maja 2019, o 13:26

Posiada ktoś informację po jakim czasie/przebiegu wymienia się pasek klinowy wielorowkowy oraz napinacz w silniku B20DTH? Przebieg mojego auta 70500.

Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Major601 » 7 maja 2019, o 13:58

Ja mam 110tys i nie wymieniłem jeszcze, tylko rozrząd. Pasek nadal wyglada dobrze, zaczekam do drugiego rozrządu ok 180tys

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: hubertus » 7 maja 2019, o 19:51

Pasek powinien wytrzymać tyle samo co rozrząd. W mojej z 2010 roku pasek może by wytrzymał ale rolka napinacza a raczej jej łożysko podziękowały już przy 110 tys. Podobnie było z rolką rozrządu, która też hałasowała już od tego przebiegu. Najlepiej wieloklin zmienić wraz z rozrządem do tego skontrolować jego napinacz.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8946
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: mazmarcin » 7 maja 2019, o 19:59

Ja mam info w historii że wymieniony razem z rozrządem przy 120. Ciekawe czy był już zużyty. Czy sąsiedzi z DE nadgorliwi w ASO.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Major601 » 7 maja 2019, o 22:10

Obstawiam nadgorliwych 😊

gingop
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Pasek wielorowkowy

Post autor: gingop » 8 cze 2019, o 12:46

Koszal pisze:
20 sty 2015, o 23:08
Zamieszczę foto na wypadek jak ktoś kiedyś potrzebował podejrzeć jak jest ułożony pasek klinowy:

Obrazek
Jaki numer katalogowy ma ta rolka oznaczona na zdjęciu jako G ?
Silnik a20dth.
Huczy mi coś z prawej strony mniej więcej w tej okolicy gdzie ta rolka.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Rooff_ » 8 cze 2019, o 22:26

Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

gingop
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: gingop » 9 cze 2019, o 07:20

Dzięki.
Potrzebny kanał by wymienić rolkę G i ewentualnie T, cz da radę podejść od góry?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Rooff_ » 9 cze 2019, o 07:39

Od góry i ewentualnie prawe koło. T to napinacz ;)
G jest zaraz pod łapą od silnika, ale nie ma tragedii. Ona nie jest jakoś bardzo mocno przykręcona.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

gingop
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: gingop » 9 cze 2019, o 08:28

A czy ten napinacz oznaczony jako T jest rozbieralny? Tzn. można wymienić samą rolkę, bez demontażu napinacza ?

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: rataj73 » 9 cze 2019, o 08:57

Można, tylko nie wiem czy kupisz samą rolkę bo zazwyczaj występuje jako kompletny napinacz.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Rooff_ » 9 cze 2019, o 10:20

Można kupić samą rolkę. Numery masz w moim poście o wszystkich roklach, który Ci podawałem wcześniej.
Czy bez demontażu się obejdzie to nie wiem, bo u siebie jej nie ruszałem póki co.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

gingop
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: gingop » 9 cze 2019, o 11:15

Jest mała nieścisłość.
Chodzi o rolkę napinacza (T).
Z tego co podałeś to ma ona średnicę 70mm

A tu zamiennik sama rolka polskiego producenta niby do insigni silnik a20dth.
CAFFARO CFR 500031 a wymiary:
Średnica zewnętrzna [mm] : 65
Średnica wewnętrzna [mm] : 8
Szerokość [mm] : 25,5
Materiał : tworzywo sztuczne
https://allegro.pl/oferta/rolka-prowadz ... 7226412330

Sam nie wiem, które ma być.

Jest jeszcze rolka CAFFARO o numerze CFR 492-00
I wymiary takie jak podawałeś.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Rooff_ » 9 cze 2019, o 17:48

Na 100% Ci nie powiem jaka ma być. Wg tego sklepu i katalogu - 70 mm. Który sklep/katalog Ci dobrał tą 65 mm?
Chyba najlepiej byłoby wiąż suwmiarkę i zmierzyć. Teoretycznie powinno się to dać zrobić bez zdejmowania paska i od góry.
Prawda jest taka, że napinacz też ma możliwość regulacji napięcia. Z tego co kojarzę, to jak swoje powymieniałem i dałem nowy pasek to dość ciężko było go założyćna wszystkie koła, a sam napinacz łapał dość szybko. Najpewniej z tą rolką 65 mm byłoby łatwiej, ale czy dobrze?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

gingop
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: gingop » 16 cze 2019, o 13:58

Jestem po wymianie tych rolek dodatkowo wymieniałem koło pasowe.
Wszystko się zgadza, te numery rolek które podałem wyżej pasują. Jedna np. caffaro CFR 500031 to rolka prowadząca oznaczona jako "G" jest mniejsza (śr 65 mm). A druga rolka np. producenta caffaro CFR 492-00 "T" jest to rolka napinacza, jest większa ma wymiar 70mm. Samą rolkę napinacza bez problemu można wymienić, nie trzeba demontować całego napinacza.
Co do koła pasowego to jest przykręcone na cztery śruby. Moment dokręcania koła to 25Nm.
Dokładnie to samo jak na tym filmie

Roda
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 6 maja 2018, o 14:47
Auto: Insignia 2.0 131 KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Roda » 18 gru 2019, o 19:38

Część, na jakiej firmy wymieniałeś koło pasowe wału korbowego? Co było przyczyną wymiany koła?

gingop
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: gingop » 22 gru 2019, o 15:22

Używkę gm założyłem. Powodem wymiany było bicie boczne koła.

Roda
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 6 maja 2018, o 14:47
Auto: Insignia 2.0 131 KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Roda » 26 gru 2019, o 23:33

Dzięki za info.

prusak_glatz
Użytkownik
Posty: 122
Rejestracja: 24 cze 2019, o 14:55
Auto: Insignia 2.0CDTI 140
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kłodzko
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: prusak_glatz » 6 lut 2020, o 21:20

Witam pytanko coś rano zaczyna piszczeć pasek, przejechane 200 tyś, nie wiem kiedy był wymieniany wcześniej. Czy wymienić sam pasek, czy z osprzętem rolki, sprzęgiełko itd jak jest zimno temp 0 diesel przerwa coś jego charakterystyczne równe klekotanie na niskich obrotach, dopiero jak się rozgrzeje jest ok, czyżby to sprzęgiełko się zaciera?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”