--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana tarcz hamulcowych
-
- Klubowicz
- Posty: 1872
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Fabryczne Brembo też tak mają i Zimmermanny co kupiłem również. Nie ma tarczy prawej i lewej, obie identyczne.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
To tak jak z niektórymi wzorami felg - też z jednej strony wyglądają jak założone na opak. Powinni produkować lewe i prawe
M.
M.
-
- Klubowicz
- Posty: 1872
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Najlepiej symetryczne, wtedy nie byłoby problemu albo symetryczne względem osi Z
Choć lepiej wyglądają takie, niż np.:
to wygląda jakby ktoś dorwał się do wiertarki i wiercił gdzie trafi
Choć lepiej wyglądają takie, niż np.:
to wygląda jakby ktoś dorwał się do wiertarki i wiercił gdzie trafi
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Ale tarcze kosztują więcej jak insignia i są na pewno ręcznie wiercone
-
- Klubowicz
- Posty: 1872
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
to chyba te komplet za jakieś 30k i wątpię, żeby ręcznie wiercili, maszyna zrobi to dokładniej i lepiej
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
chodziło mi że jaka wiercone na chybił trafił to ręcznie , ale się przyjrzyj jednak wzór powtarzalny więc na pewno maszynowo
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 15 sie 2018, o 10:04
- Auto: Astra
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: OKR / Zdzieszowice
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Ja też dorzucę moje 3 grosze...
Mam w astrze komplet tarcze ATE pełne i klocki ceramika również ATE. Ok 45.000km zrobione bez problemów. Głównie autostrady no i szybkie przemieszczanie drogami krajowymi. Hebel nie ma lekko. Niestety ostatnio trafiło się awaryjne hamowanie ok. 4x w bardzo krótkich odstępach czasu i kierownica bije jak szalona. Dałem tarcze do przetoczenia ale nic to nie dało. Jak jade autostradą 150 dłuższy czas i jak tarcza ostygnie to pierwsze hamowanie jest ok. Ale potem jest tylko gorzej. Dziwne jest tylko to że jak mocno hamuje to tego bicia tak nie czuć. Ale jak delikatnie trzymam hamulec to na początku jest ok.... prędkość spada ze 150 w dół i jest ok ale od 90 do zera bije strasznie. Wydaje mi sie że poprostu tarcza sie nagrzewa co jestlogiczne i poprostu juz od tych 90 km/h w dół zaczyna puchnąć....
Boje się tylko że wymiana tarcz na nowe nic nie da.
Tarcze po toczeniu sprawdzałem zegarem i było ok.......
Wyjaśni mi to ktoś co teraz zrobic najlepiej....
Będę bardo wdzięczny....
Mam w astrze komplet tarcze ATE pełne i klocki ceramika również ATE. Ok 45.000km zrobione bez problemów. Głównie autostrady no i szybkie przemieszczanie drogami krajowymi. Hebel nie ma lekko. Niestety ostatnio trafiło się awaryjne hamowanie ok. 4x w bardzo krótkich odstępach czasu i kierownica bije jak szalona. Dałem tarcze do przetoczenia ale nic to nie dało. Jak jade autostradą 150 dłuższy czas i jak tarcza ostygnie to pierwsze hamowanie jest ok. Ale potem jest tylko gorzej. Dziwne jest tylko to że jak mocno hamuje to tego bicia tak nie czuć. Ale jak delikatnie trzymam hamulec to na początku jest ok.... prędkość spada ze 150 w dół i jest ok ale od 90 do zera bije strasznie. Wydaje mi sie że poprostu tarcza sie nagrzewa co jestlogiczne i poprostu juz od tych 90 km/h w dół zaczyna puchnąć....
Boje się tylko że wymiana tarcz na nowe nic nie da.
Tarcze po toczeniu sprawdzałem zegarem i było ok.......
Wyjaśni mi to ktoś co teraz zrobic najlepiej....
Będę bardo wdzięczny....
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 10 kwie 2015, o 10:06
- Auto: Insignia 1.6 2016
- Kod silnika: B16SHL
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Nowy Dwór Mazowecki
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
U mnie jak fabryka przykręciła jarzma tak ja nie mogę ich sam odkręcić aby wymienić tarcze. Macie jakiś pomysł poza udaniem się do mechanika ?
-
- Klubowicz
- Posty: 1872
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Siła razy ramie albo udar. Możesz też spróbować zrobić "ręczny udar", napinasz jak do odkręcania i uderzasz młotkiem w śrubę.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Jak mlotek albo dluga rura w ramach przedluzenia nie daje rady to tylko udar zostaje.
- maludybartek
- Klubowicz
- Posty: 205
- Rejestracja: 4 mar 2018, o 11:47
- Auto: Opel Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Wojnarowa, Nowy Sącz, Tymbark
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Polej po śrubach czymś w style WD-40 lub Pepsi i zostaw na jakiś czas i powinno puścić.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 15 sie 2018, o 10:04
- Auto: Astra
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: OKR / Zdzieszowice
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
A powie ktoś coś o takim zestawie
Tarcze rotinger + klocek galfer 1050 ?
Dobra kombinacja? Albo inne klocki? Lub inny sprawdzony zestaw....
Do wyboru są tarcze:
Pełne
Nawiercane
Frezowane
Nawiercane i frezowane najdroższa wersja
Jest ktoś na grupie kto sprzedaje takie zabawki albo tylko na necie szukać....
Pytanie drugie. Czy na tył też zakładać taki zestaw? Czy jak....?
Tarcze rotinger + klocek galfer 1050 ?
Dobra kombinacja? Albo inne klocki? Lub inny sprawdzony zestaw....
Do wyboru są tarcze:
Pełne
Nawiercane
Frezowane
Nawiercane i frezowane najdroższa wersja
Jest ktoś na grupie kto sprzedaje takie zabawki albo tylko na necie szukać....
Pytanie drugie. Czy na tył też zakładać taki zestaw? Czy jak....?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Świetne klocki do przeciętnych tarcz. To już lepiej gładkie Zimmermann do tych Galfer. Kilku sprzedających było polecanych
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 15 sie 2018, o 10:04
- Auto: Astra
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: OKR / Zdzieszowice
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Ok. Rozumie. Powiem tak nie jestem ograniczony budżetowo. Ale to nie bolid F1 czy fura do driftu. Ale jak pisałem już wcześniej potrzebuje sprawdzony hebel na 110%. Niestety na ATE sie zawiodłem. Acz kolwiek po ok 50.000km tarcze wyglądały bardzo dobrze. Małe zużycie klocki starte bardziej.
U mnie jest taki problem że na autostradach bywa brutalne hamowanie a na drogach ekspresowych jest jeszcze gorzej. Wyprzedanie,hamowanie,wyprzedzanie,hamowanie. Temperatury ekstremalne. Dlatego chcę coś co włożę i będzie działać a nie że będę dopiero testował zestaw co potrafi....
U mnie jest taki problem że na autostradach bywa brutalne hamowanie a na drogach ekspresowych jest jeszcze gorzej. Wyprzedanie,hamowanie,wyprzedzanie,hamowanie. Temperatury ekstremalne. Dlatego chcę coś co włożę i będzie działać a nie że będę dopiero testował zestaw co potrafi....
-
- Użytkownik
- Posty: 120
- Rejestracja: 23 sie 2017, o 20:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Olkusz, Chechło
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Jeśli ma być to zwiekszona odporność na temp to do tych klocków polecam EBC standard, maja zwiekszoną odporność termiczną. Sam mam taki zestaw i sobie chwałę ale puki co mam dopiero zrobione 1000km.
Wysłane z iPhone X za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone X za pomocą Tapatalk
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Tysiąc razy było już napisane co sprawdza się najlepiej. Są trzy warianty:
1. Zimmermann + Galfer Sport
2. Zimmermann + EBC Yellow Stuff
3. Zimmermann + Hawks HPS
To prawda, Insignia faktycznie nie jest bolidem F1 ani samochodem przeznaczonym do driftingu bo przecież nie nikt nie jeździ nią weekendowo na torze przez cały dzień. Ale wyżej wymienione zestawy potrafią dość sporo pomóc w ekstremalnych sytuacjach. Oczywiście, o ile opona też jest odpowiednia.
1. Zimmermann + Galfer Sport
2. Zimmermann + EBC Yellow Stuff
3. Zimmermann + Hawks HPS
To prawda, Insignia faktycznie nie jest bolidem F1 ani samochodem przeznaczonym do driftingu bo przecież nie nikt nie jeździ nią weekendowo na torze przez cały dzień. Ale wyżej wymienione zestawy potrafią dość sporo pomóc w ekstremalnych sytuacjach. Oczywiście, o ile opona też jest odpowiednia.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 15 sie 2018, o 10:04
- Auto: Astra
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: OKR / Zdzieszowice
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Gdyby tak było jak piszesz to nie musiał bym teraz nic wymieniac.
A jednak ATE sie poddało......
A jednak ATE sie poddało......