--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
EGR
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 kwie 2017, o 14:33
- Auto: Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Edynburg
Re: EGR
Witam też mi co jakiś czas wyskakuje ten błąd P0402 dzisiaj testowałem jazde z odpiętą wtyczką od EGR i zaobserwowałem że wartości MAF wzrosły do 14,7 na postoju a gdy wpinam wtyczke to pokazuje od 11,9 do 12,5 i teraz nie wiem czy tak ma być bo chyba troche małe te wartości
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: EGR
Co prawda nie patrzyłem na wskazania z odpiętym EGR, ale normalnie te 14,7 g/s po dłuższej chwili postoju powinno spaść do 12,5-12,9 g/s. A czy za dużo czy za mało to by trzeba zerknąć na wartości żądane przez sterownik.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: EGR
Może tak ma być. Normalnie jest tak że mieszanka paliwowo-powietrzna jest w stosunku 1 do 14,7. A w przypadku otwierającego się EGRa, powietrza może być mniej bo reszta to wracające przez egr spaliny.
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: EGR
Tak ma być u mnie jest tak samo. Jak był egr i działał normalnie to pokazywało w granicach 12 jak się otwierał to pokazywało w granicach 6 bo reszta to spaliny z egr i przymykało klapę gaszącą. Po odpięciu wtyczki też miałem 14,7. Teraz po wyprogramowaniu egr też pokazuje cały czas aktualne 14,7 natomiast po przekroczeniu temp. na zewnątrz 18 st jak w normalnych warunkach egr się otwiera to pokazuje żądaną 6 z kawałkiem a rzeczywista jest dalej 14,7. Błędów nie mam i wszystko śmiga jak należy a nawet lepiej. Wartości na przepływce raczej nie powodują tego błędu. Ten błąd wywala jak jest wadliwe działanie egr (może gdzieś się zawiesza)albo złe ciśnienie w kolektorze (pęknięta rura, złe działanie turbo uszkodzony map itp)to też przy okazji innych błędów wywala 0402.redzi28 pisze: ↑23 kwie 2019, o 14:03Witam też mi co jakiś czas wyskakuje ten błąd P0402 dzisiaj testowałem jazde z odpiętą wtyczką od EGR i zaobserwowałem że wartości MAF wzrosły do 14,7 na postoju a gdy wpinam wtyczke to pokazuje od 11,9 do 12,5 i teraz nie wiem czy tak ma być bo chyba troche małe te wartości
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 kwie 2017, o 14:33
- Auto: Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Edynburg
Re: EGR
Dzięki za odpowiedzi musze szukać dalej ,dodam jeszcze że tydzień temu zaczoł buczeć zawór podciśnienia i wymieniłem na nowy auto jakby lepiej zaczęło się zbierać, już myślałem że to było przyczyną i że już będzie ok a tu wczoraj znowu P0402
-
- Użytkownik
- Posty: 752
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: EGR
Jar-231, a powiedz mi jaka funkcje oprócz zamykania dopływu powietrza przy gaszeniu pełni klapa gaszaca? Przy działaniu EGR ona również zmienia odpowiednio swoje położenie? Bo jeśli tak to przy wyprogramowaniu EGR ona również powinna chyba zmienić charakter swojej pracy powyżej 18 stopni?
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2343
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: EGR
Ale klapa działa zero jedynkowo więc nie może działać pośrednio jak sugerujesz , albo jest zamknięta albo otwarta i koniec .
-
- Użytkownik
- Posty: 752
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: EGR
Tak mi się wydaje że działa 0-1, a kolega wyżej pisał coś o przymykaniu się klapy gaszącej w określonych warunkach, stąd moje pytanie.
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: EGR
Z tego co ja pamiętam to raczej nie. Przy otwarciu egr to ona była otwarta na jakieś procent. Nie mam jak teraz sprawdzić bo po wywaleniu egr jest cały czas na 100 otwarta trzeba żeby ktoś to potwierdził kto ma jeszcze wszystko działające normalnie.
Wydaje mi się że ona ogranicza dopływ powietrza z turbo przy określonym otwarciu egr żeby wyrównać ciśnienie w kolektorze. I z tego co pamiętam jak wejdziesz w outputy na op-comie i wysterujesz to tam też jest kilka połżeń tej klapy
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 mar 2019, o 20:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
Re: EGR
Podsumowując temat wyprogramowania EGR w po-lifcie wszystko się udało DPF ładnie się wypala w mojej ocenie trzeba jedynie pamiętać o fakcie, że w po-lifcie system sprawdza nie tylko stan EGR ale również np. przepływomierz i mogą się pojawić jakieś niespodziewane błędy EGR mimo, że EGR jest już wprogramowany. Warto pojeździć nagrzać auto znowu pojeździć i sprawdzić czy nie pojawiały się dodatkowe błędy i je wy programować. Ludziom z Warszawy i okolic polecam ElektroFive ale o terminy może nie być łatwo.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 11 lis 2018, o 12:16
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Częstochowa
-
- Nowicjusz
- Posty: 47
- Rejestracja: 23 lis 2017, o 12:22
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: EGR
Jest możliwość samemu sprawdzić czy EGR jest wyprogramowany?
Odłączyłm od niego wtyczkę i nie zapaliła się żadna kontrolka. Jedynie co to podczas gaszenia auta trochę zaczęsło silnikiem
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Odłączyłm od niego wtyczkę i nie zapaliła się żadna kontrolka. Jedynie co to podczas gaszenia auta trochę zaczęsło silnikiem
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2343
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: EGR
Pojeździj z odłączoną na pewno się kontrolka zapali , bo jeśli gasi się twardo na pewno jest obecny
-
- Użytkownik
- Posty: 752
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy