--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 kwie 2019, o 19:35
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Chełmno
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Sciagałeś aplikacje z Sklep Play? U mnie nie ma aż tylu opcji. Wie ktoa od czego to zależy?
Ostatnio zmieniony 12 maja 2019, o 11:38 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Po pierwsze nie cytuj posta pod postem.
Po drugie poszukaj na Forum.
Po trzecie poczytaj zanim coś napiszesz i wszystko będzie jasne.
Tips. W sklepie ogólnodostępna jest wersja "lite". Dla aktywnych użytkowników Forum istnieje możliwość udostępnienia pełnej wersji.
Po drugie poszukaj na Forum.
Po trzecie poczytaj zanim coś napiszesz i wszystko będzie jasne.
Tips. W sklepie ogólnodostępna jest wersja "lite". Dla aktywnych użytkowników Forum istnieje możliwość udostępnienia pełnej wersji.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8972
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Widać po dystansie kto wymyślił dpfa
Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Bajerek te opcje dodatkowe, miałem męczyć znowu @Ping ale chyba lepiej zostać tylko przy tym co jest. Im dalej się zagłębiam w to auto, tym nowe usterki się pojawiają
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8972
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
A tak wyszło samo wypalanko. Na A1 ale roboty drogowe, duży ruch i jazda z różną prędkością a wynik taki
Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 27 cze 2018, o 19:31
- Auto: Insignia 2.0 165 KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Niestety sezon dzikich wypalen uważam za otwarty dziś mi się rozpoczęła regeneracja przy 60% ... także wymiana kolektora nie pomogła. Mam jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia przed wyprogramowaniem egr. Dam znać po testach jak to nie pomorze to go wyprogramuje...
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8972
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Ciekawe z tym sezonem. Ja tak miałem tylko jak coś szwankowało. W moim przypadku to był czujnik różnicy ciśnień. Auta mamy z jednego roku widzę.
-
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 26 sie 2015, o 20:54
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto:
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Witam
Jezdze insignia już 9 lat z filtrem żadnych problemów, 90% jazdy to miasto, wypalanie w mieście co 400 km i wypala się zawsze do 36% a w trasie do 26%
Jedyna ciekawostka to jak wymieniam olej to w wypalanie w mieście zwiększa się do 600km ale jest tak Przynajmnjej przez 5 wypalen a później spada do 400km i tak już zostaje.powiem tak nie ma znaczenia gdzie się wypala byle nie przerywać tego procesu! Pozdrawiam
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Jezdze insignia już 9 lat z filtrem żadnych problemów, 90% jazdy to miasto, wypalanie w mieście co 400 km i wypala się zawsze do 36% a w trasie do 26%
Jedyna ciekawostka to jak wymieniam olej to w wypalanie w mieście zwiększa się do 600km ale jest tak Przynajmnjej przez 5 wypalen a później spada do 400km i tak już zostaje.powiem tak nie ma znaczenia gdzie się wypala byle nie przerywać tego procesu! Pozdrawiam
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
- ZicO
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 21 gru 2018, o 10:20
- Auto: Insignia Biturbo
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Dąbrowa Górnicza
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Panowie pewnie już było ale ostatnio mnie zaskoczyło, że podczas wypalania dpf w opcji odbiorników prądu pojawiło się ogrzewanie tylnej szyby pomimo, że przycisk był fizycznie wyłączony.
W jakim celu auto dodaje dodatkowe obciążenie ? Czy to tylko Insignia ?
Kolejna dziwna moim zdaniem sytuacja to fakt, że wypalanie zaczęło się od razu po odpaleniu auta, zazwyczaj silnik potrzebował się nagrzać.
Nigdy tego procesu nie przerywałem - wyrobiłem sobie nawyk sprawdzania spalania chwilowego przed wyłączeniem silnika.
W jakim celu auto dodaje dodatkowe obciążenie ? Czy to tylko Insignia ?
Kolejna dziwna moim zdaniem sytuacja to fakt, że wypalanie zaczęło się od razu po odpaleniu auta, zazwyczaj silnik potrzebował się nagrzać.
Nigdy tego procesu nie przerywałem - wyrobiłem sobie nawyk sprawdzania spalania chwilowego przed wyłączeniem silnika.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8972
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Pewnie już nasycenie było takie duże że zaczął wypalanie bez warunków do tego potrzebnych. Normalne.
Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1021
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
1.Załączyła się szyba+ lusterka (tak jest zawsze gdybyś miał diode to byś o tym już dawno wiedział lub byś przeczytał wątek) zeby silnik miał większe obciązenie.ZicO pisze: ↑20 maja 2019, o 13:39Panowie pewnie już było ale ostatnio mnie zaskoczyło, że podczas wypalania dpf w opcji odbiorników prądu pojawiło się ogrzewanie tylnej szyby pomimo, że przycisk był fizycznie wyłączony.
W jakim celu auto dodaje dodatkowe obciążenie ? Czy to tylko Insignia ?
Kolejna dziwna moim zdaniem sytuacja to fakt, że wypalanie zaczęło się od razu po odpaleniu auta, zazwyczaj silnik potrzebował się nagrzać.
Nigdy tego procesu nie przerywałem - wyrobiłem sobie nawyk sprawdzania spalania chwilowego przed wyłączeniem silnika.
2.Na 100% filter był zapchany ponad 90%
- noirdk
- Użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Tutaj masz opis algorytmu zrobiony przez jednego z forumowiczówZicO pisze:Panowie pewnie już było ale ostatnio mnie zaskoczyło, że podczas wypalania dpf w opcji odbiorników prądu pojawiło się ogrzewanie tylnej szyby pomimo, że przycisk był fizycznie wyłączony.
W jakim celu auto dodaje dodatkowe obciążenie ? Czy to tylko Insignia ?
Kolejna dziwna moim zdaniem sytuacja to fakt, że wypalanie zaczęło się od razu po odpaleniu auta, zazwyczaj silnik potrzebował się nagrzać.
Nigdy tego procesu nie przerywałem - wyrobiłem sobie nawyk sprawdzania spalania chwilowego przed wyłączeniem silnika.
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?t=6924
[edit]
Poprawiłem link bo "szedł" przez tapatalka
Wysłane przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 29 mar 2019, o 08:37
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Ząbkowice Śląskie
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Witam
Czy przez wypalanie dpf może zwiększać się poziom oleju że ropa spływa
Mam diode i tego pilnuje
Czy to inny problem.
Czy przez wypalanie dpf może zwiększać się poziom oleju że ropa spływa
Mam diode i tego pilnuje
Czy to inny problem.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Najczęściej jest to przez wypalanie, a konkretniej przez przerwane wypalanie. Oczywiście może to być też inny problem. Jeśli pod korkiem oleju nie ma masełka oraz nie ubywa płynu chłodniczego, to ten problem jest mniejszy. W przeciwnym przypadku to problem z uszczelką pod głowicą i/lub pękniętym blokiem, ewentualnie z lejącymi wtryskami.
Czyli jeśli oleju jest więcej, ale jest ciemny i brudny, a do tego pachnie (śmierdzi) dieslem, to wiadomo że przyczyna jest w układzie wydechowym, niedostatecznym spalaniu lub może też być problem z pierścieniami. Paliwo poprzez niedostateczne uszczelnianie komory spalania przez pierścienie ma możliwość zostawać na ściankach cylindrów i później spływa swobodnie w dół, a i przy powrocie tłoka na dół może być dodatkowo ściągane.
Ale to raczej czarne scenariusze
Czyli jeśli oleju jest więcej, ale jest ciemny i brudny, a do tego pachnie (śmierdzi) dieslem, to wiadomo że przyczyna jest w układzie wydechowym, niedostatecznym spalaniu lub może też być problem z pierścieniami. Paliwo poprzez niedostateczne uszczelnianie komory spalania przez pierścienie ma możliwość zostawać na ściankach cylindrów i później spływa swobodnie w dół, a i przy powrocie tłoka na dół może być dodatkowo ściągane.
Ale to raczej czarne scenariusze
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 29 mar 2019, o 08:37
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Ząbkowice Śląskie
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Dzięki za informacje
Olej nie śmierdzi dieslem
Jak wymieniali mi olej zalał mi 5 litrów i upuszczli przez bagnet jak sprawdził był ok
Teraz będę pilnował zobaczę czy będzie wiecej
Olej nie śmierdzi dieslem
Jak wymieniali mi olej zalał mi 5 litrów i upuszczli przez bagnet jak sprawdził był ok
Teraz będę pilnował zobaczę czy będzie wiecej
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Z tym pomiarem ilości oleju to jest loteria. Rzadko kiedy uda się to dobrze zmierzyć. Zazwyczaj cały bagnet jest upaprany
Jeździć, obserwować
Jeździć, obserwować
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 29 mar 2019, o 08:37
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Ząbkowice Śląskie
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Tu masz racje ale kolega mi opuścił trochę oleju przez korek bo przez bagnet nie złapało
A rurka była dłuższa niż bagnet.
Pojedzie i będę sprawdzał
A rurka była dłuższa niż bagnet.
Pojedzie i będę sprawdzał
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8972
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
A mnie na ciepło rekord w nasyceniu dpfa
Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka