--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
- fuli
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Ostatnio na autobanie. Rekord do tej pory 6%
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8971
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
A u mnie tak ostatnio.
Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka
- fuli
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
5ka. Szacuneczek Niestety mnie viaTOLL zwolnił
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
No i zrobiło się ciepło i zaczęła się powtórka z zeszłego roku, czyli wypalanie filtra przy ~50 % .
Spróbuję wyczyścić na lustro egr, a jak nic to nie da pozostaje tylko jazda z odpiętą wtyczką ( wtedy wszystko jest ok.)
Spróbuję wyczyścić na lustro egr, a jak nic to nie da pozostaje tylko jazda z odpiętą wtyczką ( wtedy wszystko jest ok.)
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 27 cze 2018, o 19:31
- Auto: Insignia 2.0 165 KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Hehe ja tez już zaczynam się bać jak będzie tak jak mówisz to egr off
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 27 cze 2018, o 19:31
- Auto: Insignia 2.0 165 KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Wymieniłem ten kolektor w tamtym roku i przez zimę normalnie mi się wypalał i jak narazie tak jest, zobaczymy czy to pomogło czy problem wróci ... mam nadzieje ze nie...
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8971
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Qrde nie czytałem o Twoim problemie. Auto z 2014 to jaki masz przebieg?
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 27 cze 2018, o 19:31
- Auto: Insignia 2.0 165 KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
128 000 pełna dokumentacja auto z salonu polska nie wykupine po leasingu
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8971
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Widać że było cieplej po mniejszym przebiegu
Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: 5 cze 2018, o 22:56
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: dolnośląskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Trochę inny wątek.
Praktycznie wszystkie posty w tym temacie dotyczą silników A20XXX.
Mam silnik B20DTH 125KW, stan DPF kontroluję za pomocą Torque pro z pidami od Astry i diodą podpiętą pod ogrzewanie lusterek.
Na majówkę wybrałem się nad morze trasą S3 650km , przez cały czas miałem włączony torque i obserwowałem wskazania.
Stan wypełnienia DPF wahał się , z początku było 30% , potem spadło do 26% i zaczęło rosnąć. Dobiło do 58%, przez dłuższy czas wskazania nie zmieniały się, po jakimś czasie zapełnienie zaczęło spadać do 14%, myślałem , że to wypalanie , ale dioda podpięta pod lusterka nie świeciła się. Wyłączyłem aplikację i uruchomiłem ponownie, według wskazań torque wypalanie nastąpiło praktycznie bezobjawowo (cały czas na S3 , prędkość na tempomacie 130, 6 bieg). Patrząc na posty w tym wątku , gdzie są widoczne zapełnienia ok. 80% (dotyczące silników starszego typu A20xxx)nie wiem , czy torque i pidy z Astry oszukują , czy jest to normalne dla silników B20DTH z wtryskiem AdBlue.
Samochód sprawdzony różnymi programami 0 błędów.
Dlatego bardzo proszę użytkowników Insigni z silnikiem B20DTH o informacje dotyczące parametrów wypalania DPF
Czy to jest normalne w tym silniku , czy tylko ja mam problem?
Praktycznie wszystkie posty w tym temacie dotyczą silników A20XXX.
Mam silnik B20DTH 125KW, stan DPF kontroluję za pomocą Torque pro z pidami od Astry i diodą podpiętą pod ogrzewanie lusterek.
Na majówkę wybrałem się nad morze trasą S3 650km , przez cały czas miałem włączony torque i obserwowałem wskazania.
Stan wypełnienia DPF wahał się , z początku było 30% , potem spadło do 26% i zaczęło rosnąć. Dobiło do 58%, przez dłuższy czas wskazania nie zmieniały się, po jakimś czasie zapełnienie zaczęło spadać do 14%, myślałem , że to wypalanie , ale dioda podpięta pod lusterka nie świeciła się. Wyłączyłem aplikację i uruchomiłem ponownie, według wskazań torque wypalanie nastąpiło praktycznie bezobjawowo (cały czas na S3 , prędkość na tempomacie 130, 6 bieg). Patrząc na posty w tym wątku , gdzie są widoczne zapełnienia ok. 80% (dotyczące silników starszego typu A20xxx)nie wiem , czy torque i pidy z Astry oszukują , czy jest to normalne dla silników B20DTH z wtryskiem AdBlue.
Samochód sprawdzony różnymi programami 0 błędów.
Dlatego bardzo proszę użytkowników Insigni z silnikiem B20DTH o informacje dotyczące parametrów wypalania DPF
Czy to jest normalne w tym silniku , czy tylko ja mam problem?
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Dlaczego od razu problem. Filtr wypala się różnie. Monitoruje tylko i wyłącznie na „słuch” i wskazanie chwilowego zużycia. 110tys km przebiegu , jeżdżę od nowości. Zimą wypala się zazwyczaj co 900-1200km, latem 400-700km. Dodam tylko że jeżdżę większość drogami krajowymi. Samego miasta niewiele.
Najważniejsze to nie przerywać rozpoczętego wypalania. Nadmiar obserwacji prowadzi do niepotrzebnych stresów. Ja zaczekam aż nasz kolega klubowy stworzy dla tego silnika aplikację, bo na razie ani OP-Com i OS nie ma opcji odczytu parametrów pracy silnika
Najważniejsze to nie przerywać rozpoczętego wypalania. Nadmiar obserwacji prowadzi do niepotrzebnych stresów. Ja zaczekam aż nasz kolega klubowy stworzy dla tego silnika aplikację, bo na razie ani OP-Com i OS nie ma opcji odczytu parametrów pracy silnika
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
I latem w trasie nie jest źle biorąc pod uwagę, że ostatnie wypalenie skończyło się na 17 procentach
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Potwierdzam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 wrz 2018, o 12:27
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Marki
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Ja też monitoruję wypalanie torque i u mnie na tych pidach nie przekracza 40% przed regeneracją. Skoki poziomu zapełnienia o kilka procent u mnie tez występują, ale tak duzych jeszcze nie widzialem. Ja stosuje jeszcze taki pid 2220f2. Gdy sterownik inicjuje wypalanie pojawia się wartość 6. Gdy następuje właściwe wypalanie wskakuje wartość 7. To wszystko przy założeniu że, w edytorze pidów wybrany jest parametr A. Możesz testować na własną odpowiedzialność, ale u mnie działa.idn59 pisze: ↑4 maja 2019, o 22:24Trochę inny wątek.
Praktycznie wszystkie posty w tym temacie dotyczą silników A20XXX.
Mam silnik B20DTH 125KW, stan DPF kontroluję za pomocą Torque pro z pidami od Astry i diodą podpiętą pod ogrzewanie lusterek.
Na majówkę wybrałem się nad morze trasą S3 650km , przez cały czas miałem włączony torque i obserwowałem wskazania.
Stan wypełnienia DPF wahał się , z początku było 30% , potem spadło do 26% i zaczęło rosnąć. Dobiło do 58%, przez dłuższy czas wskazania nie zmieniały się, po jakimś czasie zapełnienie zaczęło spadać do 14%, myślałem , że to wypalanie , ale dioda podpięta pod lusterka nie świeciła się. Wyłączyłem aplikację i uruchomiłem ponownie, według wskazań torque wypalanie nastąpiło praktycznie bezobjawowo (cały czas na S3 , prędkość na tempomacie 130, 6 bieg). Patrząc na posty w tym wątku , gdzie są widoczne zapełnienia ok. 80% (dotyczące silników starszego typu A20xxx)nie wiem , czy torque i pidy z Astry oszukują , czy jest to normalne dla silników B20DTH z wtryskiem AdBlue.
Samochód sprawdzony różnymi programami 0 błędów.
Dlatego bardzo proszę użytkowników Insigni z silnikiem B20DTH o informacje dotyczące parametrów wypalania DPF
Czy to jest normalne w tym silniku , czy tylko ja mam problem?
-
- Użytkownik
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
- Auto: CORSA D
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: BOCHNIA
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
CZYLI wg pida torq zaniza zawartosc sadzy pid nie dokonca poprawny wg mnie lub jego formula
-
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: 5 cze 2018, o 22:56
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: dolnośląskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Też tak sądzę, ale czy znajdzie się ktoś, kto to poprawi? Jest jeszcze inny program monitorujący wypełnienie dpf - car scaner obd2 , ale podawane wartości są zupełnie inne niż w torque - torque 30% , car scaner 9%, ale przebiegi od ostatniego wypalania się pokrywają, "gdzie leży prawda"?