--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
System monitorowania strefy bocznej
-
- Użytkownik
- Posty: 132
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 09:30
- Auto: Insignia ST BE
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Russia Ryazan
- Postawił piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: System monitorowania strefy bocznej
https://www.drive2.ru/l/525641875697173376/
Spójrz na moją pracę. Jest wiele zdjęć, które będą przydatne.
To moje badania.
Mam teraz kilka zestawów wadliwych modułów.
Przygotowuję drugą część.
Będzie wiele szczegółów i obserwacji na temat przyczyn awarii bloków
Spójrz na moją pracę. Jest wiele zdjęć, które będą przydatne.
To moje badania.
Mam teraz kilka zestawów wadliwych modułów.
Przygotowuję drugą część.
Będzie wiele szczegółów i obserwacji na temat przyczyn awarii bloków
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: System monitorowania strefy bocznej
Powód awarii jest jeden, między złączem a obudową jest żółta uszczelka. Gdy zaczyna korodować aluminium pod uszczelką to się robi szpara przez którą dostaje się woda. A że największe natężenie prądu płynie przez pin od zasilania to on pierwszy ulega korozji. Obudowa jest z kiepskiego stopu aluminium i koroduje w dodatku jakiś geniusz wymyślił żeby niczym nie osłonić moduły od wody i syfu, który trafia z pod kół prosto na nie. Zobaczcie w jak dobrym stanie są moduły od Mazdy, a mają dokładnie te same obudowy, złącza są takie same (pod względem mocowania w obudowie), bo są bardziej przemyślanie zamontowane.
-
- Użytkownik
- Posty: 132
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 09:30
- Auto: Insignia ST BE
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Russia Ryazan
- Postawił piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: System monitorowania strefy bocznej
W rzeczywistości jest kilka miejsc, w których wilgoć dostaje się do obudowy. Gumowa żółta uszczelka jest jedną z nich.
Jeśli złącze wtykowe przecieka, wilgoć dostaje się przez samo złącze. Ma 2 otwory
Zły uszczelniacz na plastikowej nasadce pozwala również na wilgoć, jeśli przyklejono czapkę.
W otworze technologicznym od końca bloku znajduje się gumowa uszczelka, która również gnije i przenika przez nią wilgoć
Jeśli złącze wtykowe przecieka, wilgoć dostaje się przez samo złącze. Ma 2 otwory
Zły uszczelniacz na plastikowej nasadce pozwala również na wilgoć, jeśli przyklejono czapkę.
W otworze technologicznym od końca bloku znajduje się gumowa uszczelka, która również gnije i przenika przez nią wilgoć
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: System monitorowania strefy bocznej
Ogólnie jest winna korodująca obudowa. Uszczelki, które ja wyciągnąłem z modułów były w bardzo dobrym stanie, bez uszkodzeń i elastyczne. Miałeś uszkodzone moduły i ich obudowy bez korozji?
-
- Użytkownik
- Posty: 132
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 09:30
- Auto: Insignia ST BE
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Russia Ryazan
- Postawił piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: System monitorowania strefy bocznej
Mam kilka bloków, w których była woda. Nie skraplaj się! Mianowicie woda. Miejsca lądowania łączników były czyste. Ale w otworach technologicznych pod wtyczką były dziury.
Próbuję teraz przywrócić bloki. Przetwarzam również bloki bloków. Chcę poeksperymentować na przetrwaniu po naprawie i modernizacji. To będzie link do drugiej części mojego tematu.
Piaskowałem obudowy, pokryłem je związkiem cynku do prac elektrycznych, uszczelniłem otwór od końca urządzenia, musiałbym umieścić złącze na szczeliwie i płytę trzeba polakierować.
Wszystko jest teraz w toku.
Mam w tym celu 8 wadliwych zestawów. 2 zestawy nie mogą być dokładnie przywrócone
Próbuję teraz przywrócić bloki. Przetwarzam również bloki bloków. Chcę poeksperymentować na przetrwaniu po naprawie i modernizacji. To będzie link do drugiej części mojego tematu.
Piaskowałem obudowy, pokryłem je związkiem cynku do prac elektrycznych, uszczelniłem otwór od końca urządzenia, musiałbym umieścić złącze na szczeliwie i płytę trzeba polakierować.
Wszystko jest teraz w toku.
Mam w tym celu 8 wadliwych zestawów. 2 zestawy nie mogą być dokładnie przywrócone
-
- Użytkownik
- Posty: 132
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 09:30
- Auto: Insignia ST BE
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Russia Ryazan
- Postawił piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: System monitorowania strefy bocznej
Gdybym je miał, starałbym się je umieścić. A wtedy byłoby bezpiecznie powiedzieć, czy są one odpowiednie dla nas w samochodzie, czy nie.
Umieszczam nowe bloki. Jeśli nie są zaprogramowane, mogą przysięgać, ale jednocześnie będą działać poprawnie. W moich nowych jednostkach były inne kalibracje. Musiałem zrobić SPS
Umieszczam nowe bloki. Jeśli nie są zaprogramowane, mogą przysięgać, ale jednocześnie będą działać poprawnie. W moich nowych jednostkach były inne kalibracje. Musiałem zrobić SPS
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: System monitorowania strefy bocznej
Od Mazdy bezpośrednio w 100% nie będzie pasować ponieważ moduły są odwrotnie zabudowane czyli moduł lewy to nasz prawy i są różnice w budowie elektroniki oraz są inne gniazda.
Na ebay znalazłem taką aukcje, mają prawe i lewe moduły za śmieszne pieniądze
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 1991608847
Na ebay znalazłem taką aukcje, mają prawe i lewe moduły za śmieszne pieniądze
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 1991608847
-
- Użytkownik
- Posty: 132
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 09:30
- Auto: Insignia ST BE
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Russia Ryazan
- Postawił piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: System monitorowania strefy bocznej
Widziałem tę aukcję.
Jestem zdezorientowany etykietą. Nie i jakie dodatkowe informacje na jego temat. Porównaj rodzimą etykietę
Jestem zdezorientowany etykietą. Nie i jakie dodatkowe informacje na jego temat. Porównaj rodzimą etykietę
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: System monitorowania strefy bocznej
Na próbę do mojego projektu zakupiłem komplet, dużo tego sprzedali i same pozytywne oceny. Raczej chyba by nie mieli takich opinii za trefny towar.
Moduł prawy jest za 80 zł, warto nawet dla nowej obudowy i złącza żeby zreanimować własny.
Moduł prawy jest za 80 zł, warto nawet dla nowej obudowy i złącza żeby zreanimować własny.
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 503
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: System monitorowania strefy bocznej
zasadnicze pytanie > czy kpl. funkcjonuje poprawnie w samochodzie ?
zauważyłem różnicę w oznaczeniu modułów:
p.s na 1'wszej focie niewyraźnie widać ale jest > SW X061 ...
nie wiem o co chodzi z tym zapisem SW ale czy to czasem nie jest
numer oprogramowania software modułu ... ?
zauważyłem różnicę w oznaczeniu modułów:
p.s na 1'wszej focie niewyraźnie widać ale jest > SW X061 ...
nie wiem o co chodzi z tym zapisem SW ale czy to czasem nie jest
numer oprogramowania software modułu ... ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 503
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: System monitorowania strefy bocznej
a do czego będą przydatne ?!
Twoje zdjęcia nie wnoszą niczego nowego do info o n/n problemie
na tym forum już zamieszczonych, między innymi przeze mnie.
zapodaj schemat elektryczny płytki LCA 2.0 lub LCA 2.0 A.
takie coś będzie przydatne merytorycznie aż do bólu.
zatem czekam aż wstawisz taki schemat, bo w Polsce nikt nic nie wie ...
przyczyny awarii są oczywiste w momencie otworzenia modułu.
każdy ma swoje zdanie, a osobiście uważam, że wilgoć w module nie jest
'fundowana' przez korozję a przez powstający punkt rosy.
obszar styku wtyczki z metalową obudową stwarza warunki do gromadzenia się tam błota.
tworzy ono warstwę, która w zasadzie jest cały czas wilgotna, do tego dodajmy zmiany pór roku
z amplitudą temperatur i jakieś alternatywne wytłumaczenie do 'winy uszczelki' jest ...
wykonawstwo z modułem osłonionym obudową zdaje się nie wykazują tak częstych uszkodzeń.
zadbanie o czystość okolic złącza modułu przez odmuchiwanie i usuwanie tego 'tynku'
przed i po sezonie zimowym powinno załatwić sprawę > tylko komu się chce to robić
p.s. a co sądzicie o zalaniu żywicą tej płytki 'pracującej' ze złączem ?
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: System monitorowania strefy bocznej
A żywica nie będzie "pracować" podczas utwardzania/zmian temperatur? No i jak będzie odprowadzać ciepło, bo nie wiem jakim przewodnikiem ciepła jest żywica.
Można spróbować pomalować płytkę lakierem do PCB albo kalafonią rozpuszczoną w alkoholu. Można też uszczelnić i zalać np.: gęstym olejem.
Mnie na szczęście (odpukać) ten problem jeszcze nie dotyczy i teoretyzuję na temat możliwych rozwiązań.
Można spróbować pomalować płytkę lakierem do PCB albo kalafonią rozpuszczoną w alkoholu. Można też uszczelnić i zalać np.: gęstym olejem.
Mnie na szczęście (odpukać) ten problem jeszcze nie dotyczy i teoretyzuję na temat możliwych rozwiązań.
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 503
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: System monitorowania strefy bocznej
sterownik pieca Eberspacher jest właśnie zalany taką masą > czy to żywica nie wiem
w piecu raczej wyższe temperatury mają miejsce niż w module martwej strefy ...
fachowcy od regeneracji tychże sterowników coś 'podpowiedzą' na pewno
w piecu raczej wyższe temperatury mają miejsce niż w module martwej strefy ...
fachowcy od regeneracji tychże sterowników coś 'podpowiedzą' na pewno
- mnieteczek
- Użytkownik
- Posty: 930
- Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
- Auto: PEUGEOT 508 GT
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: System monitorowania strefy bocznej
Wydaje mi się ,a nawet jestem pewien że ten moduł 23122739 (lewy) powinien działać, przeznaczony jest do chevroleta malibu .Spójrz na link poniżej pozycja 24 , są numery modułów i jest tam też nasz 23173663 także wygląda na to ,że są zamienne, a producent stosuje tylko inne numery dla konkretnych marek co pewnie przekłada się na cenę w/g marki/modelu. SW to w/g mnie też software,a te jest w pierwszej kolejności aktualizowane przy programowaniu SPS.Także kończąc wywód w/g mnie to zafunguje.jotef pisze: ↑15 kwie 2019, o 10:41zasadnicze pytanie > czy kpl. funkcjonuje poprawnie w samochodzie ?
zauważyłem różnicę w oznaczeniu modułów:
moduł_2.JPG
moduł_1.JPG
p.s na 1'wszej focie niewyraźnie widać ale jest > SW X061 ...
nie wiem o co chodzi z tym zapisem SW ale czy to czasem nie jest
numer oprogramowania software modułu ... ?
https://chevrolet.7zap.com/en/malibu/53 ... 29-0-0/#24
Szkoda ,że nie wiedziałem o tym wcześniej bo sam bym kupił.
-
- Użytkownik
- Posty: 132
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 09:30
- Auto: Insignia ST BE
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Russia Ryazan
- Postawił piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: System monitorowania strefy bocznej
zapodaj schemat elektryczny płytki LCA 2.0 lub LCA 2.0 A - co to jest?
Korozja ciała w obszarze łącznika pozwala na przenikanie wilgoci przez czas.
Masz rację co do brudu wokół modułu. Im częściej jest myta, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo kondensacji. Na korpusie urządzenia będzie sucho, w środku nie będzie wilgoci. Mam samochód od 5 lat minął. Właśnie wpadłem na ten problem.
Oczywiście, że moje zdjęcia nie będą wiadomościami, ale ktoś zobaczy je po raz pierwszy.
Opracowałem specjalny polski blok naprawczy i kontrolę wilgotności. Sprawdzę to. Być może będzie to lepsze rozwiązanie niż z fabryki.
Korozja ciała w obszarze łącznika pozwala na przenikanie wilgoci przez czas.
Masz rację co do brudu wokół modułu. Im częściej jest myta, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo kondensacji. Na korpusie urządzenia będzie sucho, w środku nie będzie wilgoci. Mam samochód od 5 lat minął. Właśnie wpadłem na ten problem.
Oczywiście, że moje zdjęcia nie będą wiadomościami, ale ktoś zobaczy je po raz pierwszy.
Opracowałem specjalny polski blok naprawczy i kontrolę wilgotności. Sprawdzę to. Być może będzie to lepsze rozwiązanie niż z fabryki.
- mnieteczek
- Użytkownik
- Posty: 930
- Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
- Auto: PEUGEOT 508 GT
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: System monitorowania strefy bocznej
@jotef takie coś wykopałem:
https://fccid.io/ANATEL/01691-15-05364/ ... F1B985/PDF
@xul nie chcę cię straszyć ,ale sądząc po twoim roczniku może już czas przyjrzeć się modułom
https://fccid.io/ANATEL/01691-15-05364/ ... F1B985/PDF
@xul nie chcę cię straszyć ,ale sądząc po twoim roczniku może już czas przyjrzeć się modułom
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: System monitorowania strefy bocznej
Dzięki za poradę, muszę poszukać jak się do tego dobrać w habecie albo do kumpla podjechać jak będzie mieć trochę wolnego czasu.