--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Dym spod maski podczas wypalania DPF

ODPOWIEDZ
szurr
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 12 sty 2018, o 14:09
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Wlkp

Dym spod maski podczas wypalania DPF

Post autor: szurr » 3 kwie 2019, o 17:44

Witam Panowie,

Tak jak w tytule ,zauważyłem ,że podczas wypalania DPF'a,na postoju, leci mi niebieskawy dymek spod maski. W pierwszej chwili panika,myślałem,że coś się zapaliło :o zauważyłem tez,że na postoju czuć trochę spalinami wewnątrz auta, szukałem po forum ,że prawdopodobnie przepuszcza gdzieś uszczelka a że mam w planach wymianę klocków u mechanika chciałbym żeby od razu usunął i tą małą usterkę. Chciałbym się upewnić czy to właśnie ta uszczelka jest winowajcą całego zajścia(być może problem leży po innej stronie).
Podaje nr : fa1 120-939 lub opel 5854986.

Z góry dzięki za udzielenie informacji , pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Dym spod maski podczas wypalania DPF

Post autor: Rooff_ » 3 kwie 2019, o 18:16

Może któreś łączenie, a może ten łącznik elastyczny w oplocie? Najlepiej byłoby wejść pod auto, zatkać wylot wydechu na odpalonym silniku i obserwować skąd leci.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

gpawel

Re: Dym spod maski podczas wypalania DPF

Post autor: gpawel » 3 kwie 2019, o 18:52

Może gdzieś z wężyka (bliżej podszybia) leci, który dochodzi do pompy? U mnie tez lekko dymiło, gdy ropa lała się z łączenia :)

Awatar użytkownika
Arkadius3
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 8 paź 2018, o 23:01
Auto: Insignia Fl bi-t AT
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Sępólno Krajeńskie

Re: Dym spod maski podczas wypalania DPF

Post autor: Arkadius3 » 3 kwie 2019, o 19:44

Szyszunia strzeliła pewnie ;) podnieść auto, zwalić płytę. Patrzeć, słuchać i gdzieś się dziura znajdzie.

Awatar użytkownika
Miechu76
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 14 paź 2017, o 08:14
Auto: Opel Insignia 2,0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Puławy

Re: Dym spod maski podczas wypalania DPF

Post autor: Miechu76 » 11 kwie 2019, o 23:06

Sprawdź obudowę chlodniczki egr. U mnie jakieś dwie minuty po wypalaniu dpf walneła... Tylko wtedy było -20 stopni.

Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka


Dawid200485
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 3 gru 2017, o 13:15
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Szczecin

Re: Dym spod maski podczas wypalania DPF

Post autor: Dawid200485 » 26 maja 2019, o 10:49

A ja mialem identycznie jak uszkodzona była taka mała okrągła metalowa uszczelka za 25zł, łącząca turbo z katalizatorem ( dpf-em).
Nr czesci gm 55187584

https://dz310nzuyimx0.cloudfront.net/st ... d94daa.png

Podobno juz w fabryce jak zle złożyli to połączenie to po jakimś czasie sie przepajała i był taki efekt.
Niestety do jej wymiany trzeba zdemontować osłony termiczne i poluzować cały dpf lub turbinę.
Uszczelka dodatkowo jest zamocowana pod takim ala cybantem który trzyma dpf razem z turbina.
Jest tylko 1 szansa żeby ja dobrze założyć, u mnie mechanik za 1 razem zle spasował elementy i zaczęło z pod niej dmuchać, musiałem kupic druga bo tamta sie powyginało.
Możesz też dla pewności zdjąć osłonę termiczną turbiny i na zimnym silniku wsadzić łapkę za ten cybant i może wtedy poczujesz jakiś podmuch powietrza, najlepiej jak by ktoś ci wciskał w tym monecie jeszcze gaz do dechy

Dodano po 6 minutach 14 sekundach:
https://images.ilcats.ru/getImage.php?c ... 61800c0846

Nr 9 na rysunku uszczelka
Nr 7 to ten cybant z pod którego powinno dmuchać

Lub jeszcze miałem luźne nakrętki na łączeniu turbo z kolektorem

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Dym spod maski podczas wypalania DPF

Post autor: sychie » 22 wrz 2019, o 20:58

u mnie ostatnio było to samo, wypalanie dpf i gdzieś po ponad połowie utknąłem w korku i patrze lekko zawiało dymkiem spod maski... w środku nie było czuć spalin, dpf normalnie sie wypalił... kolejne wypalanie tym razem bez zatrzymywania i nic nie czuć, nic nie widać... dodawałem gazu na postoju i kompletnie nic nie czuć....
ale mimo wszystko obstawiam że do wymiany uszczelka o której piszesz powyżej, robił to ktoś sam? ile czasu na to potrzeba?

Pawretto
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 10 cze 2019, o 15:05
Auto: Insignua
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Norymberga
Postawił piwo: 5 razy

Re: Dym spod maski podczas wypalania DPF

Post autor: Pawretto » 26 wrz 2019, o 16:44

Robiłem ostatnio.jakies 3 godz

Dodano po 1 minucie 27 sekundach:
Tylko nie pamiętam jak ma być obrucona uszczelka.czy wyjściem w stronę turbo czy tłumika
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2019, o 18:43 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Dym spod maski podczas wypalania DPF

Post autor: sychie » 30 wrz 2019, o 19:46

ok, a co lepiej poluzować ? dpf czy turbine? chodzi mi o czas i łatwość.


gdyby ktoś szukał po numerze części to jest dostępne pod 2 numerami:
# 55187584
# 5854986

Odnośnie samej wymiany:
Ściągamy osłonę turbiny wystarczy tylko tą górną następnie odkręcamy cybant, dalej odkręcamy 4 śruby trzymające dpf (wystarczy je poluzować najlepszy dostęp do nich jest pod osłoną silnika) wtedy bez problemu możemy delikatnie ruszyć dpf i wyciągamy stara uszczelka, trzeba się tylko przyjrzeć jak była stara aby nową włożyć identycznie. Składamy w odwrotnej kolejności.
Ja cybant rozchyliłem szczypcami i przesunąłem na bok.
Czas wymiany - maksymalnie 2 godziny

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”