--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Dym spod maski podczas wypalania DPF
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 12 sty 2018, o 14:09
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Wlkp
Dym spod maski podczas wypalania DPF
Witam Panowie,
Tak jak w tytule ,zauważyłem ,że podczas wypalania DPF'a,na postoju, leci mi niebieskawy dymek spod maski. W pierwszej chwili panika,myślałem,że coś się zapaliło zauważyłem tez,że na postoju czuć trochę spalinami wewnątrz auta, szukałem po forum ,że prawdopodobnie przepuszcza gdzieś uszczelka a że mam w planach wymianę klocków u mechanika chciałbym żeby od razu usunął i tą małą usterkę. Chciałbym się upewnić czy to właśnie ta uszczelka jest winowajcą całego zajścia(być może problem leży po innej stronie).
Podaje nr : fa1 120-939 lub opel 5854986.
Z góry dzięki za udzielenie informacji , pozdrawiam
Tak jak w tytule ,zauważyłem ,że podczas wypalania DPF'a,na postoju, leci mi niebieskawy dymek spod maski. W pierwszej chwili panika,myślałem,że coś się zapaliło zauważyłem tez,że na postoju czuć trochę spalinami wewnątrz auta, szukałem po forum ,że prawdopodobnie przepuszcza gdzieś uszczelka a że mam w planach wymianę klocków u mechanika chciałbym żeby od razu usunął i tą małą usterkę. Chciałbym się upewnić czy to właśnie ta uszczelka jest winowajcą całego zajścia(być może problem leży po innej stronie).
Podaje nr : fa1 120-939 lub opel 5854986.
Z góry dzięki za udzielenie informacji , pozdrawiam
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Dym spod maski podczas wypalania DPF
Może któreś łączenie, a może ten łącznik elastyczny w oplocie? Najlepiej byłoby wejść pod auto, zatkać wylot wydechu na odpalonym silniku i obserwować skąd leci.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
Re: Dym spod maski podczas wypalania DPF
Może gdzieś z wężyka (bliżej podszybia) leci, który dochodzi do pompy? U mnie tez lekko dymiło, gdy ropa lała się z łączenia
- Arkadius3
- Forumowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 8 paź 2018, o 23:01
- Auto: Insignia Fl bi-t AT
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Sępólno Krajeńskie
Re: Dym spod maski podczas wypalania DPF
Szyszunia strzeliła pewnie podnieść auto, zwalić płytę. Patrzeć, słuchać i gdzieś się dziura znajdzie.
- Miechu76
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 paź 2017, o 08:14
- Auto: Opel Insignia 2,0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Puławy
Re: Dym spod maski podczas wypalania DPF
Sprawdź obudowę chlodniczki egr. U mnie jakieś dwie minuty po wypalaniu dpf walneła... Tylko wtedy było -20 stopni.
Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 3 gru 2017, o 13:15
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Szczecin
Re: Dym spod maski podczas wypalania DPF
A ja mialem identycznie jak uszkodzona była taka mała okrągła metalowa uszczelka za 25zł, łącząca turbo z katalizatorem ( dpf-em).
Nr czesci gm 55187584
https://dz310nzuyimx0.cloudfront.net/st ... d94daa.png
Podobno juz w fabryce jak zle złożyli to połączenie to po jakimś czasie sie przepajała i był taki efekt.
Niestety do jej wymiany trzeba zdemontować osłony termiczne i poluzować cały dpf lub turbinę.
Uszczelka dodatkowo jest zamocowana pod takim ala cybantem który trzyma dpf razem z turbina.
Jest tylko 1 szansa żeby ja dobrze założyć, u mnie mechanik za 1 razem zle spasował elementy i zaczęło z pod niej dmuchać, musiałem kupic druga bo tamta sie powyginało.
Możesz też dla pewności zdjąć osłonę termiczną turbiny i na zimnym silniku wsadzić łapkę za ten cybant i może wtedy poczujesz jakiś podmuch powietrza, najlepiej jak by ktoś ci wciskał w tym monecie jeszcze gaz do dechy
Dodano po 6 minutach 14 sekundach:
https://images.ilcats.ru/getImage.php?c ... 61800c0846
Nr 9 na rysunku uszczelka
Nr 7 to ten cybant z pod którego powinno dmuchać
Lub jeszcze miałem luźne nakrętki na łączeniu turbo z kolektorem
Nr czesci gm 55187584
https://dz310nzuyimx0.cloudfront.net/st ... d94daa.png
Podobno juz w fabryce jak zle złożyli to połączenie to po jakimś czasie sie przepajała i był taki efekt.
Niestety do jej wymiany trzeba zdemontować osłony termiczne i poluzować cały dpf lub turbinę.
Uszczelka dodatkowo jest zamocowana pod takim ala cybantem który trzyma dpf razem z turbina.
Jest tylko 1 szansa żeby ja dobrze założyć, u mnie mechanik za 1 razem zle spasował elementy i zaczęło z pod niej dmuchać, musiałem kupic druga bo tamta sie powyginało.
Możesz też dla pewności zdjąć osłonę termiczną turbiny i na zimnym silniku wsadzić łapkę za ten cybant i może wtedy poczujesz jakiś podmuch powietrza, najlepiej jak by ktoś ci wciskał w tym monecie jeszcze gaz do dechy
Dodano po 6 minutach 14 sekundach:
https://images.ilcats.ru/getImage.php?c ... 61800c0846
Nr 9 na rysunku uszczelka
Nr 7 to ten cybant z pod którego powinno dmuchać
Lub jeszcze miałem luźne nakrętki na łączeniu turbo z kolektorem
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Dym spod maski podczas wypalania DPF
u mnie ostatnio było to samo, wypalanie dpf i gdzieś po ponad połowie utknąłem w korku i patrze lekko zawiało dymkiem spod maski... w środku nie było czuć spalin, dpf normalnie sie wypalił... kolejne wypalanie tym razem bez zatrzymywania i nic nie czuć, nic nie widać... dodawałem gazu na postoju i kompletnie nic nie czuć....
ale mimo wszystko obstawiam że do wymiany uszczelka o której piszesz powyżej, robił to ktoś sam? ile czasu na to potrzeba?
ale mimo wszystko obstawiam że do wymiany uszczelka o której piszesz powyżej, robił to ktoś sam? ile czasu na to potrzeba?
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 cze 2019, o 15:05
- Auto: Insignua
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Norymberga
- Postawił piwo: 5 razy
Re: Dym spod maski podczas wypalania DPF
Robiłem ostatnio.jakies 3 godz
Dodano po 1 minucie 27 sekundach:
Tylko nie pamiętam jak ma być obrucona uszczelka.czy wyjściem w stronę turbo czy tłumika
Dodano po 1 minucie 27 sekundach:
Tylko nie pamiętam jak ma być obrucona uszczelka.czy wyjściem w stronę turbo czy tłumika
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2019, o 18:43 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Dym spod maski podczas wypalania DPF
ok, a co lepiej poluzować ? dpf czy turbine? chodzi mi o czas i łatwość.
gdyby ktoś szukał po numerze części to jest dostępne pod 2 numerami:
# 55187584
# 5854986
Odnośnie samej wymiany:
Ściągamy osłonę turbiny wystarczy tylko tą górną następnie odkręcamy cybant, dalej odkręcamy 4 śruby trzymające dpf (wystarczy je poluzować najlepszy dostęp do nich jest pod osłoną silnika) wtedy bez problemu możemy delikatnie ruszyć dpf i wyciągamy stara uszczelka, trzeba się tylko przyjrzeć jak była stara aby nową włożyć identycznie. Składamy w odwrotnej kolejności.
Ja cybant rozchyliłem szczypcami i przesunąłem na bok.
Czas wymiany - maksymalnie 2 godziny
gdyby ktoś szukał po numerze części to jest dostępne pod 2 numerami:
# 55187584
# 5854986
Odnośnie samej wymiany:
Ściągamy osłonę turbiny wystarczy tylko tą górną następnie odkręcamy cybant, dalej odkręcamy 4 śruby trzymające dpf (wystarczy je poluzować najlepszy dostęp do nich jest pod osłoną silnika) wtedy bez problemu możemy delikatnie ruszyć dpf i wyciągamy stara uszczelka, trzeba się tylko przyjrzeć jak była stara aby nową włożyć identycznie. Składamy w odwrotnej kolejności.
Ja cybant rozchyliłem szczypcami i przesunąłem na bok.
Czas wymiany - maksymalnie 2 godziny