--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zmiana kół z 18" na 20"
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Zmiana kół z 18" na 20"
Jeśli masz FlexRide to odczucia nie będą tak "dotkliwe"
Ja widzę/czuję różnicę pomiędzy 245/35R20 alu a 225/50R17 struktura. Ale czy ona jest aż tak znacząca, żeby rezygnować z 20, to bym nie powiedział. Tak samo nie uważam, że 17'' jest trudniej uszkodzić, niż 20'' - jak ostatnio zauważyłem już gdzieś mi się udało przywadzić kwarężnik czy coś i nowe opony już mają uszczypnięcie gumy na boku. Co prawda mam tendencję do parkowania możliwie najbliżej krawężnika, ale robię to raczej uważnie i rozsądnie wolno. Więc tu problemem będzie raczej masa pojazdu.
Ja widzę/czuję różnicę pomiędzy 245/35R20 alu a 225/50R17 struktura. Ale czy ona jest aż tak znacząca, żeby rezygnować z 20, to bym nie powiedział. Tak samo nie uważam, że 17'' jest trudniej uszkodzić, niż 20'' - jak ostatnio zauważyłem już gdzieś mi się udało przywadzić kwarężnik czy coś i nowe opony już mają uszczypnięcie gumy na boku. Co prawda mam tendencję do parkowania możliwie najbliżej krawężnika, ale robię to raczej uważnie i rozsądnie wolno. Więc tu problemem będzie raczej masa pojazdu.
- ZicO
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 21 gru 2018, o 10:20
- Auto: Insignia Biturbo
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Dąbrowa Górnicza
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Zmiana kół z 18" na 20"
Problemem 20' kół jest również cena opony, w moim przypadku różnica 19 vs 20 cali to było 200-250 zł za oponę.
Przy komplecie daje to już 800-1000 zł za opony.
Druga kwestia to cena nowej felgi, tutaj różnica to 315 zł za felgę.
Składamy wszystko do kupy i wychodzi różnica 2000-2200 za koła 20 cali względem 19
Przy komplecie daje to już 800-1000 zł za opony.
Druga kwestia to cena nowej felgi, tutaj różnica to 315 zł za felgę.
Składamy wszystko do kupy i wychodzi różnica 2000-2200 za koła 20 cali względem 19
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Zmiana kół z 18" na 20"
I od tego trzeba było zacząć. Bo tylko cena jest jedyną wadą R20. Poza tym same zalety
-
- Klubowicz
- Posty: 1872
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Zmiana kół z 18" na 20"
Czy ja wiem, czy aż tak cena opon się różni. Sprawdziłem na oponeo ceny opon paru producentów premium dla 255/35ZR20 oraz 245/40ZR19 i różnica na poziomie 100zł w analogicznych modelach (97/98Y XL). Nie wiem jak z felgami.
Z mojego odczucia między zimowymi 18", a letnimi 20, to na 20" jest zdecydowanie bardziej "narwana" przy ruchach kierownicy.
Z mojego odczucia między zimowymi 18", a letnimi 20, to na 20" jest zdecydowanie bardziej "narwana" przy ruchach kierownicy.
- ZicO
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 21 gru 2018, o 10:20
- Auto: Insignia Biturbo
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Dąbrowa Górnicza
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Zmiana kół z 18" na 20"
Temat opon śledziłem przez 2 miesiące na wszystkich portalach, łączenie z niemieckimi sklepami.
Nie wiem jak w przypadku innych modeli opon.
Teraz dopiero zauważyłem, że 20' ma tylko 95Y
Nie wiem jak w przypadku innych modeli opon.
Teraz dopiero zauważyłem, że 20' ma tylko 95Y
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Klubowicz
- Posty: 1872
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Zmiana kół z 18" na 20"
Eagle F1 Asymmetric 3 255/35 R20 97 Y XL, J - 761zł vs Eagle F1 Asymmetric 3 245/40 R19 98 Y XL, FP, J - 709zł (rocznik 2017 jest tanszy), a nawet przyjmując 600zł, to jest ~160zł różnicy. Ja patrzyłem Pirelli, Bridgestone, Continental, Michelin, Dunlop - choć w niektórych brakuje odpowiedników (trochę inna nazwa) i nośność 97/98, prędkość Y. Zauważyłem też, że niektóre opony o niższych parametrach są droższe od tych o wyższych, może kwestia popytu.
Sprawdzane na szybko, więc mogę się mylić i nie robiłem pełnego researchu.
Sprawdzane na szybko, więc mogę się mylić i nie robiłem pełnego researchu.
- ZicO
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 21 gru 2018, o 10:20
- Auto: Insignia Biturbo
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Dąbrowa Górnicza
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Zmiana kół z 18" na 20"
Porównujesz inną szerokość opony
Ja w obydwu przypadkach porównywałem 245 co wedle manuala jest maksymalną rekomendowaną szerokością przy moim silniku.
Tylko Twój silnik przy 20' ma rekomendowane 255x35, reszta 245x35
Ja w obydwu przypadkach porównywałem 245 co wedle manuala jest maksymalną rekomendowaną szerokością przy moim silniku.
Tylko Twój silnik przy 20' ma rekomendowane 255x35, reszta 245x35
-
- Klubowicz
- Posty: 1872
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Zmiana kół z 18" na 20"
sorry za zamieszanie, patrzyłem po swoich, moje niedopatrzenie
767, tylko nie wiem czy nośność nie za mała
767, tylko nie wiem czy nośność nie za mała
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Zmiana kół z 18" na 20"
Aby raz na zawsze rozwiać wszelkie wątpliwości, na przykładzie Tesli model 3 gdzie zestaw jest bardzo podobny do Insigni.
Co ważne, testowanie w aucie elektrycznym z wiadomych względów pozwala na bardziej precyzyjne pomiary.
Masa nierotująca, inercja etc, komfort.
Filmik dla niecierpliwych proszę przewinąć do ok 3 minuty.
Po Angielsku ale obliczenia... "uniwersalne"
Co ważne, testowanie w aucie elektrycznym z wiadomych względów pozwala na bardziej precyzyjne pomiary.
Masa nierotująca, inercja etc, komfort.
Filmik dla niecierpliwych proszę przewinąć do ok 3 minuty.
Po Angielsku ale obliczenia... "uniwersalne"
- Chorwat
- Użytkownik
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 lip 2019, o 21:10
- Auto: 2.0T 250KM 4x4 A/T
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Toruń
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zmiana kół z 18" na 20"
Oczywiście, że nie ma co dyskutować nt. faktów jak masa nieresorowana, niższy profil opony = łatwiejsze zniszczenie opony i felgi najeżdżać na dziurę, itp. Co jednak poradzić, jeśli po prostu 20ki bardziej się człowiekowi podobają
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Zmiana kół z 18" na 20"
Po co walczyć
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Zmiana kół z 18" na 20"
ehhhh... Ile razy już wałkowałem temat wielkich kół, zazwyczaj jeden sezon i jakiś kompromis...
-
- Klubowicz
- Posty: 1872
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Zmiana kół z 18" na 20"
Cascada, ale do AJ też podejdzie, a przynajmniej do GTC (OPC??), być może IB oprócz GSI (ET trzeba sprawdzić)
do IA niestety niet, nie ten rozstaw
do IA niestety niet, nie ten rozstaw
- Chorwat
- Użytkownik
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 lip 2019, o 21:10
- Auto: 2.0T 250KM 4x4 A/T
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Toruń
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zmiana kół z 18" na 20"
Faktycznie, ale to chyba tak czy siak jest ten wzór, tylko jeszcze obrobiony CNC czy jakoś. No i inny rozstaw śrub.
-
- Klubowicz
- Posty: 1872
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Zmiana kół z 18" na 20"
może być, że jest zebrany front do płaskiego + polerowanie, no i pomalowana na początek
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Zmiana kół z 18
Od mojego Oryginalna 20 od Gtc i Cascada
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński