--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Zmiana kół z 18" na 20"

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Zmiana kół z 18" na 20"

Post autor: Rooff_ » 21 sty 2019, o 16:13

Jeśli masz FlexRide to odczucia nie będą tak "dotkliwe" ;)
Ja widzę/czuję różnicę pomiędzy 245/35R20 alu a 225/50R17 struktura. Ale czy ona jest aż tak znacząca, żeby rezygnować z 20, to bym nie powiedział. Tak samo nie uważam, że 17'' jest trudniej uszkodzić, niż 20'' - jak ostatnio zauważyłem już gdzieś mi się udało przywadzić kwarężnik czy coś i nowe opony już mają uszczypnięcie gumy na boku. Co prawda mam tendencję do parkowania możliwie najbliżej krawężnika, ale robię to raczej uważnie i rozsądnie wolno. Więc tu problemem będzie raczej masa pojazdu.

Awatar użytkownika
ZicO
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 21 gru 2018, o 10:20
Auto: Insignia Biturbo
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Postawił piwo: 1 raz

Re: Zmiana kół z 18" na 20"

Post autor: ZicO » 27 mar 2019, o 08:51

Problemem 20' kół jest również cena opony, w moim przypadku różnica 19 vs 20 cali to było 200-250 zł za oponę.
Przy komplecie daje to już 800-1000 zł za opony.
Druga kwestia to cena nowej felgi, tutaj różnica to 315 zł za felgę.
Składamy wszystko do kupy i wychodzi różnica 2000-2200 za koła 20 cali względem 19

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Zmiana kół z 18" na 20"

Post autor: norbi333 » 27 mar 2019, o 11:09

I od tego trzeba było zacząć. Bo tylko cena jest jedyną wadą R20. Poza tym same zalety

xul
Klubowicz
Posty: 1870
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Zmiana kół z 18" na 20"

Post autor: xul » 27 mar 2019, o 11:58

Czy ja wiem, czy aż tak cena opon się różni. Sprawdziłem na oponeo ceny opon paru producentów premium dla 255/35ZR20 oraz 245/40ZR19 i różnica na poziomie 100zł w analogicznych modelach (97/98Y XL). Nie wiem jak z felgami.
Z mojego odczucia między zimowymi 18", a letnimi 20, to na 20" jest zdecydowanie bardziej "narwana" przy ruchach kierownicy.

Awatar użytkownika
ZicO
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 21 gru 2018, o 10:20
Auto: Insignia Biturbo
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Postawił piwo: 1 raz

Re: Zmiana kół z 18" na 20"

Post autor: ZicO » 27 mar 2019, o 12:15

Temat opon śledziłem przez 2 miesiące na wszystkich portalach, łączenie z niemieckimi sklepami.
Nie wiem jak w przypadku innych modeli opon.
Teraz dopiero zauważyłem, że 20' ma tylko 95Y
1.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

xul
Klubowicz
Posty: 1870
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Zmiana kół z 18" na 20"

Post autor: xul » 27 mar 2019, o 12:28

Eagle F1 Asymmetric 3 255/35 R20 97 Y XL, J - 761zł vs Eagle F1 Asymmetric 3 245/40 R19 98 Y XL, FP, J - 709zł (rocznik 2017 jest tanszy), a nawet przyjmując 600zł, to jest ~160zł różnicy. Ja patrzyłem Pirelli, Bridgestone, Continental, Michelin, Dunlop - choć w niektórych brakuje odpowiedników (trochę inna nazwa) i nośność 97/98, prędkość Y. Zauważyłem też, że niektóre opony o niższych parametrach są droższe od tych o wyższych, może kwestia popytu.
Sprawdzane na szybko, więc mogę się mylić i nie robiłem pełnego researchu.

Awatar użytkownika
ZicO
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 21 gru 2018, o 10:20
Auto: Insignia Biturbo
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Postawił piwo: 1 raz

Re: Zmiana kół z 18" na 20"

Post autor: ZicO » 27 mar 2019, o 12:35

Porównujesz inną szerokość opony
Ja w obydwu przypadkach porównywałem 245 co wedle manuala jest maksymalną rekomendowaną szerokością przy moim silniku.
Tylko Twój silnik przy 20' ma rekomendowane 255x35, reszta 245x35

xul
Klubowicz
Posty: 1870
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Zmiana kół z 18" na 20"

Post autor: xul » 27 mar 2019, o 12:49

sorry za zamieszanie, patrzyłem po swoich, moje niedopatrzenie
767, tylko nie wiem czy nośność nie za mała

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Zmiana kół z 18" na 20"

Post autor: as pik » 12 wrz 2019, o 14:09

Aby raz na zawsze rozwiać wszelkie wątpliwości, na przykładzie Tesli model 3 gdzie zestaw jest bardzo podobny do Insigni.
Co ważne, testowanie w aucie elektrycznym z wiadomych względów pozwala na bardziej precyzyjne pomiary.
Masa nierotująca, inercja etc, komfort.

Filmik dla niecierpliwych proszę przewinąć do ok 3 minuty.
Po Angielsku ale obliczenia... "uniwersalne" ;)


Awatar użytkownika
Chorwat
Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: 30 lip 2019, o 21:10
Auto: 2.0T 250KM 4x4 A/T
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2015
Miasto: Toruń
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zmiana kół z 18" na 20"

Post autor: Chorwat » 12 wrz 2019, o 16:13

Oczywiście, że nie ma co dyskutować nt. faktów jak masa nieresorowana, niższy profil opony = łatwiejsze zniszczenie opony i felgi najeżdżać na dziurę, itp. Co jednak poradzić, jeśli po prostu 20ki bardziej się człowiekowi podobają :D

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Zmiana kół z 18" na 20"

Post autor: as pik » 13 wrz 2019, o 07:19

Też z tym walczę... ;)

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Zmiana kół z 18" na 20"

Post autor: peja-1991 » 13 wrz 2019, o 07:36

Po co walczyć :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Zmiana kół z 18" na 20"

Post autor: as pik » 13 wrz 2019, o 10:15

ehhhh... :) Ile razy już wałkowałem temat wielkich kół, zazwyczaj jeden sezon i jakiś kompromis...

Awatar użytkownika
Mario
Użytkownik
Posty: 687
Rejestracja: 14 maja 2013, o 19:40
Auto: Insignia Exlusive
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Warszawa-Bemowo
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Zmiana kół z 18" na 20"

Post autor: Mario » 13 wrz 2019, o 11:51

peja-1991 pisze:Po co walczyć :D
Od jakiego modelu ta 20’?

Awatar użytkownika
Chorwat
Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: 30 lip 2019, o 21:10
Auto: 2.0T 250KM 4x4 A/T
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2015
Miasto: Toruń
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zmiana kół z 18" na 20"

Post autor: Chorwat » 13 wrz 2019, o 12:23

To jest chyba OPC line, tylko finezyjnie polakierowana.

xul
Klubowicz
Posty: 1870
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Zmiana kół z 18" na 20"

Post autor: xul » 13 wrz 2019, o 12:25

Cascada, ale do AJ też podejdzie, a przynajmniej do GTC (OPC??), być może IB oprócz GSI (ET trzeba sprawdzić)
do IA niestety niet, nie ten rozstaw

Awatar użytkownika
Chorwat
Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: 30 lip 2019, o 21:10
Auto: 2.0T 250KM 4x4 A/T
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2015
Miasto: Toruń
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zmiana kół z 18" na 20"

Post autor: Chorwat » 13 wrz 2019, o 12:36

Faktycznie, ale to chyba tak czy siak jest ten wzór, tylko jeszcze obrobiony CNC czy jakoś. No i inny rozstaw śrub.

Obrazek

xul
Klubowicz
Posty: 1870
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Zmiana kół z 18" na 20"

Post autor: xul » 13 wrz 2019, o 13:25

może być, że jest zebrany front do płaskiego + polerowanie, no i pomalowana na początek

Awatar użytkownika
Chorwat
Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: 30 lip 2019, o 21:10
Auto: 2.0T 250KM 4x4 A/T
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2015
Miasto: Toruń
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zmiana kół z 18" na 20"

Post autor: Chorwat » 13 wrz 2019, o 13:48

Pewnie coś w stylu moich 18" z Astry K.

Obrazek

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Zmiana kół z 18

Post autor: peja-1991 » 13 wrz 2019, o 20:19

Mario pisze:
13 wrz 2019, o 11:51
peja-1991 pisze:Po co walczyć :D
Od jakiego modelu ta 20’?
Od mojego :D Oryginalna 20 od Gtc i Cascada
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i opony”