--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
-
- Klubowicz
- Posty: 1870
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Wydaje mi się, że podczas wypalania DPF jak ktoś agresywnie jedzie, to może być zbyt wysoka temperatura spalin (jest wstrzykiwana dodatkowa dawka paliwa), co natomiast może skutkować w skrajnym przypadku pożarem. Jak wyżej wspomniałem, kumpel naprawiał AJ po chip'ie, która się zapaliła w okolicy DPF (nie wiem czy sam filtr czy coś w okolicy z powodu przekroczenia temperatury samozapłonu)
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
norbi333 pisze: ↑13 mar 2019, o 10:42A czemu to nagle robi się bardzo istotne ?
[/quote
Fakt norbi333 moja wina źle sprecyzowałem , miałem na myśli efekt organoleptyczny pali się dioda to wypala się DPF ( zawsze można sprawdzić czy nie jest uruchomione podgrzewanie lusterek) info dla .
już poprawiam kufelek dla ciebie
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Jeżeli nawet da się ostro w palnik i temperatura dpf osiągnie ponad 600C to podczas wypalania komputer nie będzie robił dodatkowego dotrysku paliwa bo niby po co ?
Kiedyś z ciekawości w czasie wypalania zrobiłem 3 mocne starty 0-150km/h i hamowanie i temperatura spalin nie przekroczyła 720C więc jeszcze dużo brakowało do progu przy którym powinno wejść w tryb awaryjny.
Kiedyś z ciekawości w czasie wypalania zrobiłem 3 mocne starty 0-150km/h i hamowanie i temperatura spalin nie przekroczyła 720C więc jeszcze dużo brakowało do progu przy którym powinno wejść w tryb awaryjny.
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Pojeździł zasmakował z dobrodziejstwa bonusika ,albo nie o wszystkim się pochwalił . Nie ma żadnego info o przebiegu stanu technicznego silnika ? (olej filtry itp), a może demonizuje i auto jest ok, ot zwykły pech przypadek
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
W czasie hamowania i przyśpiesznia temperatura DPF spada. Chyba, że ktoś będzie trzymać 200 na liczniku to może będzie ponad 700 st.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8971
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
O co Ci chodzi Robert z tym BiTurbo?
Masz na myśli serię chyba, bo po programie z Biturbo bez szans bo prawie w całym zakresie obrotów moment i moc jest. Po to są dwie turbiny.
Nawet po czipsie jadąc ponad 200 nigdy nie widziałem dużych egt. Nawet jak się spieszyłem podczas wypalania to było maks chyba 700. Jedyne co zauważyłem to że płyn miał 96 stopni maksymalnie.
Masz na myśli serię chyba, bo po programie z Biturbo bez szans bo prawie w całym zakresie obrotów moment i moc jest. Po to są dwie turbiny.
Nawet po czipsie jadąc ponad 200 nigdy nie widziałem dużych egt. Nawet jak się spieszyłem podczas wypalania to było maks chyba 700. Jedyne co zauważyłem to że płyn miał 96 stopni maksymalnie.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2019, o 19:50 przez mazmarcin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
SpokoRobert KOTYCKI pisze: ↑13 mar 2019, o 11:56
Fakt norbi333 moja wina źle sprecyzowałem , miałem na myśli efekt organoleptyczny pali się dioda to wypala się DPF ( zawsze można sprawdzić czy nie jest uruchomione podgrzewanie lusterek) info dla .
już poprawiam kufelek dla ciebie
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Oczywiście Marcinie miałem na myśli serie .
Z tym bez szans to tak nie do końca może o długość auta i z sekunde mniej urwie ,seria serii nie równa ale dobrze zestrojone Biturbo z czipsem vs przedlift z czipsem to DPF-a powącha.
Z tym bez szans to tak nie do końca może o długość auta i z sekunde mniej urwie ,seria serii nie równa ale dobrze zestrojone Biturbo z czipsem vs przedlift z czipsem to DPF-a powącha.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8971
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Ach te sekundy i zderzaki
Fakt jest jeden że po czipsie lepiej jedzie
Fakt jest jeden że po czipsie lepiej jedzie
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
I nawet nie chodzi o same liczby, ale jeśli już przy niskich obrotach jest +50KM... Uśmiech murowany
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Bonusik robi robotę zwłaszcza jak się ma już 400 momentu od 1800 rpm
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
@Robert widzę że już blisko roku latasz z mocą 205 KM i 482 Nm i jak czytam korzystasz z nadwyżki, więc możesz coś powiedzieć. Tak się zastanawiam czy trochę nie za dużo momentu jest u ciebie pod kątem np. skrzyni, nic się nie dzieje że sprzęgłem, półosiami, itp.? Masz dpf-a czy usunięty? Pytam ponieważ sam również jestem już po mapie, ostatecznie mam teraz 195 KM i 425 Nm, ale po jednym z podejść wyszło 199 KM i 445 Nm i tuner zasugerował że może być za dużo pod kątem szybszego zapełniania DPF i zszedł troszkę z mocą i momentem finalnie. Seria też wyszła ładna, bo 162 KM i 370 Nm.
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Tak 8 marca minął równo rok jak cieszę się z korzystania z bonusika i staram się robić to z głową zgodnie z zasadami użytkowania diesla największą frajdę zazwyczaj czerpie podczas wyprzedzania tak od 70-80 do 110 -120 w tedy zaczynają się czary jest mega cudnie jak Ja to lubię ,szybciej zazwyczaj nie jeżdżę ,bo i poco wiadomo polskie drogi no może czasami ale tylko jak ktoś śmieje się z mojego Opelka to mu daje z DPF powąchać spalony Archoil tak DPF mam i dbam ,aż doprzesadnie mam apkę w telefonie oraz dodatkowo diode w głośniczku . Co do skrzyni to się nie boję bo i wytrzyma z 600 momentu co do sprzęgła no to wiadomo i tak czeka mnie robienie 2-masy i tak tylko kwestia przy jakim stanie licznika jak robiłem czipsa miałem pod 90 tyś nakręcone obecnie mam 115 tys leje i jeżdżę co ma być to będzie mam to we d..... czips jest zrobiony delikatnie nie ma potrzeby kręcić więcej myślę ,że 210- 215 /500 -505 momentu było w zasięgu tylko po co szkoda przegubów ,2-masy ,sprzęgła i mega szybkie zapychanie DPF wiem z własnego doświadczenia. Tuner zazwyczaj będzie chciał robić bezpiecznie On wystawia fakturę, certyfikat oraz gwarancje na usługę jak coś pójdzie nie tak to Tuner ponosi odpowiedzialność za wykonana usługę no chyba ,że Klient nasz Pan płaci i wymaga i później płacz i lament bo z portfela leci i cza końcówki wentylków regenerować bo się popsiuły od temperaturki z DKF , Myślę ,że dobrze zrobione autko p rzyniesie właścicielowi ogrom radości i wrażeń z jazdy pod warunkiem ,że korzysta się z głową .
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Dzięki @Robert za informacje. A powiedz mi jeszcze jaka u Ciebie seria wyszła przed mapą?
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Zajazdów robił kilka, seria 166/416 i kolejny zajazd 166/409 pokręcił śrubokrecikiem i oczy ze zdumienia zacząłem przecierać 206/491 nie ukrywam ,ze trochę wymiękłem bo celowałem 200/450. Nakręcone miałem nie wiele ok 90tyś. i pierwsza myśl o rychłej wymianie 2-masy i ślizgającym się sprzęgłem trochę mnie ostudziła, ale po kilku telefonach po znajomych tunerach i zostawił mi Seba na 204.5/481.6
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Powiem Ci że mnie ta seria u Ciebie też zaskoczyła, moc jeszcze jestem w stanie zrozumieć, ale aż taki moment ponad 400 Nm już na serii. Fajne wyniki były przed mapą to i po jest dużo więcej niż ogólna średnia dla tego silnika po mapie. Niektórzy taki moment mają dopiero po mapie jak u Ciebie w serii był.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
No na pewno radość i uśmiech się pojawiają jak się ma tyle pod nogą, widzę u mnie jaka robotę robi już 425 Nm i 195 KM, więc wyobrażam sobie jak wymiata tyle niutów co jest u Ciebie.
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Przy tej masie auta to jest tylko i aż rodzinne combi 50 momentu nie robi różnicy uwierz na słowo.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Tak swoją drogą - czy ktoś z Was, kto miał robionego chipsa, był gdzieś później na innej hamowni weryfikować wynik? Najlepiej jakby to było w krótkim odstępie czasu, na tym samym paliwie i w podobnych warunkach atmosferycznych (ciśnienie, temperatura). Ciekawe jakie by wyszły różnice?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)