--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift
- Smartny
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 paź 2018, o 13:43
- Auto: Opel INSIGNIA
- Kod silnika: B16SHL
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Opole
- Otrzymał piwo: 1 raz
Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift
Mam pytanie. Od 2 dni mam problem z dziwnym odgłosem z silnika. Na początku myślałem, że to pasek, ale po zrzuceniu dalej piszczy. Załączam filmik. Czy pokrywa do wymiany?
- Smartny
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 paź 2018, o 13:43
- Auto: Opel INSIGNIA
- Kod silnika: B16SHL
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Opole
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift
Info dla wszystkich. Pokrywa zaworów jednak do wymiany, Numer części 555 96 087.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 kwie 2019, o 20:31
- Auto: Insignia
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Włoszczowa
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 kwie 2019, o 20:31
- Auto: Insignia
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Włoszczowa
- Blest
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Oka
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift
Widać efekty coraz mniejszych pojemności aut i wzrostu mocny.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 sie 2019, o 11:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A16XHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Skórzewo
Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift
Małe pytanko, masz namiar na tą pokrywę za 1600? U mnie wycenili na 1800.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 4 gru 2019, o 21:12
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift
Witam
Opel Insignia 2.0T 4x4 Automat 110tyś km 2010 rok
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu dziwnego dźwięku, który dochodzi z silnika i jest słyszalny w okolicy paska.
Dźwięk jednostajny ciągły coś ala buczenie lub pracujący kompresor,
Po dłuższych obserwacjach wygląda to następująco:
Hałas pojawia się tylko na rozgrzanym silniku (na zimnym nie występuje)
Hałas występuje tylko na wolnych obrotach tj z odpuszczonym gazem - minimalne dodanie gazu powoduje że hałas znika.
(raczej znika a nie jest zagłuszany przez silnik)
Występuje podczas postoju jak i jazdy.
Po zdjęciu paska hałas nadal występuje.
Proszę o wskazówki co to może być i ewentualnie jak to można zweryfikować?
Opel Insignia 2.0T 4x4 Automat 110tyś km 2010 rok
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu dziwnego dźwięku, który dochodzi z silnika i jest słyszalny w okolicy paska.
Dźwięk jednostajny ciągły coś ala buczenie lub pracujący kompresor,
Po dłuższych obserwacjach wygląda to następująco:
Hałas pojawia się tylko na rozgrzanym silniku (na zimnym nie występuje)
Hałas występuje tylko na wolnych obrotach tj z odpuszczonym gazem - minimalne dodanie gazu powoduje że hałas znika.
(raczej znika a nie jest zagłuszany przez silnik)
Występuje podczas postoju jak i jazdy.
Po zdjęciu paska hałas nadal występuje.
Proszę o wskazówki co to może być i ewentualnie jak to można zweryfikować?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8412
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift
A jaki pasek masz na myśli? Bo ten silnik jest na łańcuchu. A turbinę sprawdzałeś? I zawór tuż przed nią? Może też być dziura w rurze turbo lub rozszczelniony zbiornik podciśnienia turbiny jak u mnie było. Nie masz kontrolki check engine na blacie? Sprawdzałeś jakąś aplikacją czy masz jakieś błędy? To może być też już rozrząd do wymiany. Jaki przebieg ma te auto? Był kiedyś wymieniany rozrząd? I pisać powinieneś te pytanie w temacie 2,0turbo, bo tu nie wszyscy posiadający ten silnik znajdą.
Radio 357 :)
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift
Występuje tylko na wolnych obrotach... w trakcie postoju są to obroty jałowe, a jakie to są wolne w trakcie jazdy z odpuszczonym gazem?
Druga sprawa, że w niewłaściwym temacie nie ma co robić bałaganu.
Druga sprawa, że w niewłaściwym temacie nie ma co robić bałaganu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 4 gru 2019, o 21:12
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift
Przebieg 110tys
Łancuch nie byl wymieniany.
Mialem na myśli halas z okolicy paska klinowego.
Wystepuje tylko na obrotach jalowych i podczas jazdy z calkowicie odpuszczonym gazem jak obroty spadna do minimum.
Nie ma żadnych błedów. Po podłączeniu komputera też nic nie pokazuje.
Najdziwniejsze dla mnie jest to, że dopiero na rozgrzanym silniku pojawia sie halas.
Nie brałem pod uwage problemów z turbiną bo wystepuje to tylko na bardzo niskich obrotach jak turbina nie pracuje.
Ale moge się mylić. Jak to moge zweryfikować?
Sorry za pisanie w innym temacie ale jako nowy nie mam możliwosci tworzenia postów wiec napisalem w najbardziej pasującym tematycznie.
Łancuch nie byl wymieniany.
Mialem na myśli halas z okolicy paska klinowego.
Wystepuje tylko na obrotach jalowych i podczas jazdy z calkowicie odpuszczonym gazem jak obroty spadna do minimum.
Nie ma żadnych błedów. Po podłączeniu komputera też nic nie pokazuje.
Najdziwniejsze dla mnie jest to, że dopiero na rozgrzanym silniku pojawia sie halas.
Nie brałem pod uwage problemów z turbiną bo wystepuje to tylko na bardzo niskich obrotach jak turbina nie pracuje.
Ale moge się mylić. Jak to moge zweryfikować?
Sorry za pisanie w innym temacie ale jako nowy nie mam możliwosci tworzenia postów wiec napisalem w najbardziej pasującym tematycznie.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8412
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift
To że turbina startuje przy 2400 obrotów dopiero, to nie znaczy że dopiero wtedy układ zaczyna powietrze pod nią tłoczyć. Wszystko jest przygotowane wcześniej przez auto na wypadek twojego przygazowania. W końcu to automat. Tylko zawór puszcza dopiero przy tych 2400 zapoczątkowując jej start. Ja bym sprawdziła pod kątem nieszczelności. Ja miałam nie na rurze turbo a na zbiorniku podciśnienia. A jak rura turbo nieszczelna to piszczy i syczy na postoju. Sprawdź czy ona się nie poci.
PS. Jako "donosiciel porządkowy od bałaganu tematycznego" już zgłosiłam prośbę o przeniesienie twoich i naszych wpisów do tematu właściwego, więc jak moderator wstanie to może tak zrobi
PS. Jako "donosiciel porządkowy od bałaganu tematycznego" już zgłosiłam prośbę o przeniesienie twoich i naszych wpisów do tematu właściwego, więc jak moderator wstanie to może tak zrobi
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 paź 2019, o 20:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16XHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Katowice
Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift
Na mnie też trafiła ta wspaniała orkiestra...
Diagnoza - zapchana odma ale jak kolega wyżej napisał element dostępny tylko w całości - kompletna pokrywa zaworów.
Ponadto pojawiał mi się sporadycznie checz engine wskazujący na jakieś problemy z przepływomierzem. Myślałem, że mogło być to powiązane z pokrywą ale po wymianie checz znowu wyskoczył.
Zastanawiam się nad wydaniem kolejnych kilkuset złotych na nowy przepływomierz - może macie jakieś inne rady ?
Diagnoza - zapchana odma ale jak kolega wyżej napisał element dostępny tylko w całości - kompletna pokrywa zaworów.
Ponadto pojawiał mi się sporadycznie checz engine wskazujący na jakieś problemy z przepływomierzem. Myślałem, że mogło być to powiązane z pokrywą ale po wymianie checz znowu wyskoczył.
Zastanawiam się nad wydaniem kolejnych kilkuset złotych na nowy przepływomierz - może macie jakieś inne rady ?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift
Porównaj z innymi użytkownikami wartości przepływomierza na jałowym biegu, ale najpierw obejrzyj układ dolotowy i sprawdź czy nie jest rozszczelniony.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 maja 2020, o 21:29
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A16XHT
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Szczecin
Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift
Przyczyną kolego jest uszkodzona odma w pokrywie zaworów Koszt nowej 1700 zł .Ja swoją regenerowałem 2 lata temu w firmie MOTRONIC w Kunowie ogłaszają się na alegro koszt niecałe 500 zł narazie zrobione 60 tyś km i jest dobrze,
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 4 gru 2019, o 21:12
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift
Po jakimś czasie udało mi się rozwiązać problem.
Było sporo sporo sprawdzania 2 mechaników rozłożyło ręce.
Dopiero trzeci stetoskopem zdiagnozował usterkę ale też nie był tak na 100% przekonany .
Uszkodzona pompa wody,
która zaczynała hałasować dopiero jak się silnik rozgrzał, coś się rozszerzało od ciepła i wtedy ponoć wirnik zaczynał się ślizgać się na wałku czy coś takiego o ile dobrze pamiętam.
Wymiana pompy w 100% rozwiązała problem
Było sporo sporo sprawdzania 2 mechaników rozłożyło ręce.
Dopiero trzeci stetoskopem zdiagnozował usterkę ale też nie był tak na 100% przekonany .
Uszkodzona pompa wody,
która zaczynała hałasować dopiero jak się silnik rozgrzał, coś się rozszerzało od ciepła i wtedy ponoć wirnik zaczynał się ślizgać się na wałku czy coś takiego o ile dobrze pamiętam.
Wymiana pompy w 100% rozwiązała problem
TomekW pisze: ↑4 gru 2019, o 23:59Witam
Opel Insignia 2.0T 4x4 Automat 110tyś km 2010 rok
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu dziwnego dźwięku, który dochodzi z silnika i jest słyszalny w okolicy paska.
Dźwięk jednostajny ciągły coś ala buczenie lub pracujący kompresor,
Po dłuższych obserwacjach wygląda to następująco:
Hałas pojawia się tylko na rozgrzanym silniku (na zimnym nie występuje)
Hałas występuje tylko na wolnych obrotach tj z odpuszczonym gazem - minimalne dodanie gazu powoduje że hałas znika.
(raczej znika a nie jest zagłuszany przez silnik)
Występuje podczas postoju jak i jazdy.
Po zdjęciu paska hałas nadal występuje.
Proszę o wskazówki co to może być i ewentualnie jak to można zweryfikować?
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 10 kwie 2015, o 10:06
- Auto: Insignia 1.6 2016
- Kod silnika: B16SHL
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Nowy Dwór Mazowecki
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift
Hej,
Mam pytanko. Możecie zerknąć na ten film:
https://youtu.be/nqJyo-FEEuw
Pokrywa do wymiany bo uszkodzona odma ? Na ciepłym silniku przy dodawaniu gazu i puszczeniu piszczy. Po zdjęciu paska klinowego i odpaleniu tak na chwilę objawy takie same - piszczy.
Mam pytanko. Możecie zerknąć na ten film:
https://youtu.be/nqJyo-FEEuw
Pokrywa do wymiany bo uszkodzona odma ? Na ciepłym silniku przy dodawaniu gazu i puszczeniu piszczy. Po zdjęciu paska klinowego i odpaleniu tak na chwilę objawy takie same - piszczy.