--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wibracje na kierownicy

ODPOWIEDZ
Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Maverick_86 » 8 sie 2018, o 06:09

Aha, stąd taka cena pewnie. :D

bksjb
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 5 cze 2016, o 01:26
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: bksjb » 29 lis 2018, o 22:35

Witam. Jakis czas temu pojawily sie wibracje, insignia 2013 przed lift, automat 160km. Mam nowe chamulce, z ktorymi walczylem jakis czas temu, zalozone 4 nowe opony (dalej bije kierownica tak samo). Bicie wystepuje powyzej 110km/h, szybciej niz 140 nawet nie probuje, bo strach ;P
Wydaje mi sie, ze bicie troche się uspokaja, kiedy na autostradzie wchodze w delikatne zakrety, ale bicie jest nadal odczuwalne. Pozatym mam wrazenie, jak by auto caly czas delikatnie "myszkowalo" a powyzej 110 km/h to w ogole kabaret. Auto ma 350tys przebiegu i cale oryginalne zawieszenie, ale mechanicy sprawdzali na szarpakach i "łomem" i mówią ze wszystko gra, w co ciezko mi uwierzyc patrzac na przebieg. Pozatym delikatnie mi cos puka w kole na przełomach, ale dzieje sie tak od kiedy mam to auto i zawsze szło stabilnie jak po torach.

P.s. jak wykluczyc skrzynie biegow w tym wypadku?
Ostatnio zmieniony 30 lis 2018, o 11:33 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Rooff_ » 29 lis 2018, o 23:42

Ja bym obstawiał tylne tuleje przedniego wahacza. W drugiej kolejności wewnętrzny przegub półosi.

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Maverick_86 » 30 lis 2018, o 07:14

Przy opisanych powyzej objawach raczej chyba przegub wewnętrzny moim zdaniem.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: marcin.1987 » 30 lis 2018, o 10:07

A myszkowanie może być od zużytego drążka kierowniczego.

bksjb
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 5 cze 2016, o 01:26
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: bksjb » 7 gru 2018, o 23:45

Dzieki za sugestie, oczywiscie okazalo sie, ze wywazarki w poprzednich warsztatach mieli chyba z kongo. Znalazlem firme ktora zajmuje sie naprawą kół i okazalo sie, ze tydzien po ostatnim wywazaniu na jednym kole bylo 70 za duzo, na drigim 20 za malo :/ po wywazeniu wszystko gra. Jeszcze raz dzieki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 7 gru 2018, o 23:45 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Bartol » 18 lut 2019, o 23:12

Niebywałe jak duży wpływ w moim przypadku miało dokręcenie z przypadkową siłą kół zimowych.
Grzebałem przy samochodzie i dokręciłem "na wyczucie", dosyć mocno nakrętki kół. Od 100 km/h pojawiły się drgania narastające wraz z prędkością. Zacząłem już myśleć, że może to tylne tuleje, bo kupiłem jedne z tańszych...
Po prawidłowym, równomiernym dokręceniu jest znowu idealnie.

Awatar użytkownika
Didi-K2
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
Auto: Opel insignia 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Didi-K2 » 13 mar 2019, o 23:25

Witam,Co w następnej kolejności do wymiany po tylnich tulejach wahaczy.Bo mam to samo kiedy jadę powyżej 130 opony nowe zmienione już na letnie na zimowych było to samo.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: marcin.1987 » 14 mar 2019, o 08:20

Felgi proste? Do sprawdzenia przeguby wewnętrzne/półosie.

Awatar użytkownika
Didi-K2
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
Auto: Opel insignia 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Didi-K2 » 14 mar 2019, o 09:26

Felgi proste jedyne czego nie wymieniłem to tarcz ale wydają się dobre.Przeguby wewnętrzne połosiek tak a jak je można sprawdzić?

Dodano po 2 minutach 8 sekundach:
To jest coś takiego? Czy do mojego 2.8 bez opc tez takie? https://allegro.pl/oferta/przegub-wewne ... 6096202690

Dodano po 22 minutach 54 sekundach:
Lub całe półoski chyba lepiej wymienić ?
https://allegro.pl/oferta/polos-opel-in ... 7614509524

Awatar użytkownika
soulck
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: 29 cze 2015, o 08:00
Auto: 2.0 Ecoflex
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: soulck » 19 mar 2019, o 12:27

Ja zmieniłem kompletne półosie firmy GSP. Drgania zostały minimalne 120-140 km. Obstawiam jeszcze sworznie w wachaczu, ale na przeglądzie oczywiście stwierdzono że ok są...
Reasumując ja w życiu bym się nie bawił w wymianę tylko połowiczną np. samych wewnętrznych przegubów...
Zmiana cały komplet i spokój. :)
Dodam że były mega zciorane przy przebiegu 295tyś latały jak mi mechanik pokazał, jak u człowieka złamana noga. O dziwo też biegi zaczęły lepiej trochę wchodzić.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Major601 » 25 mar 2019, o 12:46

Tylko kolega ma wersje V6 tam trochę jest inne zawieszenie przednie i w zasadzie cały układ napędowy...
Współczuję cen części

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: marcin.1987 » 26 mar 2019, o 06:24

Tylko kolega ma 2.8 nie OPC. Tam jest zdaje się zwykłe zawieszenie (ewentualnie FlexRide). Hiperstrut był w OPC i zdaje się, że o tym zawieszeniu mówisz.

Awatar użytkownika
Didi-K2
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
Auto: Opel insignia 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Didi-K2 » 26 mar 2019, o 11:26

Tak mam FlexRide Zamówiłem już półosie o nr 22796269 stary nr to 13228203 które w tej chwili mam z 2008 roku z lewej i prawej takie same. Pytanie teraz do was czy przy wymianie półosi trzeba zlać olej ze skrzyni biegów?

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: marcin.1987 » 26 mar 2019, o 17:20

Przy półosi prawej nie. Przy wymianie lewej tak. Tzn. można nie zlewać a uzupełnić ubytek który wycieknie po wyjęciu półosi, ale jak już grzebiesz to warto zmienić na nowy olej. Wiele dodatkowej roboty dla mechanika przy tym nie ma.

Awatar użytkownika
Didi-K2
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
Auto: Opel insignia 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Didi-K2 » 26 mar 2019, o 18:14

Rozumiem a jakiś nr tego oleju znasz może? czy przy zlaniu oleju i wlaniu trzeba coś dodatkowego robić jak sprawdzić stan itp? ja chciałem też wymienić olej w skrzyni ale właśnie po wymianie półosi w Aso

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: marcin.1987 » 27 mar 2019, o 08:29

Polecane oleje znajdziesz w temacie dotyczącym skrzyni biegów (nie wiem czy masz automat, czy manuala F40). Ja mam manual i zalany olej Fuchs. Przy wymianie zasada jest - ile zlałeś tyle wlewasz, ale w tym temacie o skrzyniach znajdziesz info ile oleju powinno się wlać.

Awatar użytkownika
Didi-K2
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
Auto: Opel insignia 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Didi-K2 » 1 kwie 2019, o 16:37

Wymienione półośki dalej to samo już ręce opadają.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: marcin.1987 » 1 kwie 2019, o 17:27

Podsumuje to o czym wiem co powoduje wibracje, a Ty przeczytaj i może dojdziesz w końcu co jest problemem, bo pewnie wiele już z listy wyeliminowałeś:
-felgi
-tarcze
-tuleje wahaczy
-półosie
-drążki kierownicze
-krzywa tarcza sprzęgła
-luzy w przekładni kierowniczej

Awatar użytkownika
Didi-K2
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
Auto: Opel insignia 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Didi-K2 » 1 kwie 2019, o 17:43

To zostały
-felgi
-tarcze nie biją przy hamowaniu wiec mogą być złe?
-tuleje wahaczy-Wymienione
-półosie- Wymienione
-drążki kierownicze tu nic nie sprawdzałem
-krzywa tarcza sprzęgła-mam automat może mieć coś wspólnego?
-luzy w przekładni kierowniczej-Jak ewentualnie sprawdzić te luzy?

Dodano po 2 godzinach 36 minutach 51 sekundach:
Postanowiłem jeszcze raz się przejechać porządnie i wibracje są ale nie takie jak były a bardzo delikatne.Ale jeszcze są.
Ostatnio zmieniony 1 kwie 2019, o 21:12 przez Didi-K2, łącznie zmieniany 1 raz.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”