--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Woltomierz w liczniku - wyskalowanie
- IrekB
- Użytkownik
- Posty: 116
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
- Auto: Insgnia B CT 4x4
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 13 razy
Woltomierz w liczniku - wyskalowanie
Czy zwrócił ktoś z Was na wskazania voltomierza? Jak tak to jak odczytujecie wartość napięcia akumulatora?
Może na załączonym zdjęciu będzie to widać.
Miedzy 9-14 i 14-19 V nie da się logicznie odczytać napięcia. Brakuje jednej grubej i cienkiej podziałki. Czy może jestem w błędzie? Nikt z Was o tym nie pisze, ale z racji branży w jakiej pracuje (instalacje elektryczne) wskazania "miernika" są niejednoznaczne.
Pokuszę się o podpięcia miernika i sprawdzę wartość napięcia i porównam do położenia wskaźnika.
A tu załączam fotkę.
Może na załączonym zdjęciu będzie to widać.
Miedzy 9-14 i 14-19 V nie da się logicznie odczytać napięcia. Brakuje jednej grubej i cienkiej podziałki. Czy może jestem w błędzie? Nikt z Was o tym nie pisze, ale z racji branży w jakiej pracuje (instalacje elektryczne) wskazania "miernika" są niejednoznaczne.
Pokuszę się o podpięcia miernika i sprawdzę wartość napięcia i porównam do położenia wskaźnika.
A tu załączam fotkę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie
Po prostu podziałka nie odpowiada wartościom całkowitym. Zakładając, że wskazanie jest w całym zakresie liniowe, to te pośrednie najgrubsze kreski bez miana odpowiadają wartościom 11.5V oraz 16.5V. Między 11.5V a 14.0V będzie w połowie 12.75 V. U Ciebie na zdjęciu jest ok. 12.2V. Porównaj do ręcznego pomiaru miernikiem. Przy okazji z ciekawości zobaczę u siebie, ale tuż po jeździe napięcie aku na pewno będzie wyższe niż np. po 12h postoju.
Ja mam wyświetlacz sprzed "liftu zegarów", jeszcze w tej czerwonej tonacji. Wyskalowanie u mnie jest identyczne 9 - 14 - 19V, choć nie mam zaznaczonej tej najdrobniejszej podziałki.
M.
Ja mam wyświetlacz sprzed "liftu zegarów", jeszcze w tej czerwonej tonacji. Wyskalowanie u mnie jest identyczne 9 - 14 - 19V, choć nie mam zaznaczonej tej najdrobniejszej podziałki.
M.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie
no szok, a gdzie to jest napisane, że podziałka musi odpowiadać wartościom całkowitym
najmniejsza podziałka to 0,625V, a każda grubsza kreska to 1,25V.
Wskazania są bardzo jednoznaczne, jak ktoś z branży elektrycznej nie potrafi sobie przeliczyć skali miernika?
najmniejsza podziałka to 0,625V, a każda grubsza kreska to 1,25V.
Wskazania są bardzo jednoznaczne, jak ktoś z branży elektrycznej nie potrafi sobie przeliczyć skali miernika?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie
Ja nawet umiem sobie przeliczać i też z racji zawodu mojego z miernikami mam do czynienia na co dzień. I nawet nie zaliczam ćwiczenia jak ktoś nie umie przeliczyć skali i właściwie zapisać wyników pomiarów. Kolega by u mnie nie zaliczył
Radio 357 :)
- IrekB
- Użytkownik
- Posty: 116
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
- Auto: Insgnia B CT 4x4
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie
Skale potrafię przeliczać
Nie o to chyba chodzi, żeby podziałki się uczyć na pamięć, czy liczyć z kalkulatora.
Najlepiej jak by była by z "łatwym" podziałem - tak jak widać na podziałce prędkościomierza czy na fotce temp. płynu w chłodnicy.
Wskazania woltomierza a właściwie jego podziałka mogła być lepiej przemyślana - to miałem na myśli pisząc tego posta.
Nie o to chyba chodzi, żeby podziałki się uczyć na pamięć, czy liczyć z kalkulatora.
Najlepiej jak by była by z "łatwym" podziałem - tak jak widać na podziałce prędkościomierza czy na fotce temp. płynu w chłodnicy.
Wskazania woltomierza a właściwie jego podziałka mogła być lepiej przemyślana - to miałem na myśli pisząc tego posta.
-
- Klubowicz
- Posty: 1870
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie
Dla mnie zakres do 19V jest trochę za duży, tym bardziej, że ładowanie jest max w okolicy 15V. Wystarczyłby zakres np.: 8-16V, podział na 8 albo 16 "wskazań", a i odczyt wartości byłby łatwiejszy. Drobne niuanse, ale trochę irytujące.
Przy temperaturze oleju lepiej nie jest, środkowa wartość to 95 st, a zakres 40-160 st i teraz weź to przelicz, dolna połówka to 55 jednostek, a górna 65, podziałki są jednakowe. Powinno być 100, a do tego kreska w okolicach 90 (optymalnej temperatury roboczej, nie wiem ile dokładnie wynosi, ale gdzieś do takiej nagrzewa mi się olej w trasie bez katowania).
Przy temperaturze oleju lepiej nie jest, środkowa wartość to 95 st, a zakres 40-160 st i teraz weź to przelicz, dolna połówka to 55 jednostek, a górna 65, podziałki są jednakowe. Powinno być 100, a do tego kreska w okolicach 90 (optymalnej temperatury roboczej, nie wiem ile dokładnie wynosi, ale gdzieś do takiej nagrzewa mi się olej w trasie bez katowania).
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie
Oczywiście, że my tu troszkę śmieszkujemy z problemu a zwłaszcza ja, sorki . Generalnie nie można się spodziewać dobrego odczytu analogowego, zwłaszcza że no nie patrzysz na ten wskaźnik dokładnie na wprost, tylko z góry, bo inaczej musiałbyś przez kierownicę zerkać. Więc jaki ma sens odczytu wyniku pod niewłaściwym kątem, -to taki bajer niepotrzebny wg mnie. Ja mam odczyt między zegarami elektroniczny, to widzę wartość mam nadzieję w miarę rzeczywistą.IrekB pisze: ↑6 lut 2019, o 08:44Skale potrafię przeliczać
Nie o to chyba chodzi, żeby podziałki się uczyć na pamięć, czy liczyć z kalkulatora.
Najlepiej jak by była by z "łatwym" podziałem - tak jak widać na podziałce prędkościomierza czy na fotce temp. płynu w chłodnicy.
Wskazania woltomierza a właściwie jego podziałka mogła być lepiej przemyślana - to miałem na myśli pisząc tego posta.
Radio 357 :)
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie
Bajer, choć pozwala ocenić, czy coś jest w zakresie roboczym czy też poza nim.
Gorzej jest, jak już ktoś wyżej wspomniał, z symetrycznie umieszczonym wskaźnikiem temp. oleju - tam nie została zachowana liniowość i jest 40 - 95 - 160. Tak czy owak spoglądam nań tylko po to, by ocenić na ile blisko "idealnego 95 st.C" jest aktualnie wskazanie i nie przejmuję się dokładnym przeliczaniem. Chyba że z nudów na skrzyżowaniu, bo mam taki dość zwalony umysł, który często coś przelicza w myślach, różne liczbowe kombinacje, nawet mnie w rodzinie nazywają "cyfrojebem"
M.
Gorzej jest, jak już ktoś wyżej wspomniał, z symetrycznie umieszczonym wskaźnikiem temp. oleju - tam nie została zachowana liniowość i jest 40 - 95 - 160. Tak czy owak spoglądam nań tylko po to, by ocenić na ile blisko "idealnego 95 st.C" jest aktualnie wskazanie i nie przejmuję się dokładnym przeliczaniem. Chyba że z nudów na skrzyżowaniu, bo mam taki dość zwalony umysł, który często coś przelicza w myślach, różne liczbowe kombinacje, nawet mnie w rodzinie nazywają "cyfrojebem"
M.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie
Bo to auto na Europę dla Ameryki Północnej podają wszystko w cyfrach
Nie liczą na inteligencję obywateli, ma być prosto i przejrzyście
Nie liczą na inteligencję obywateli, ma być prosto i przejrzyście
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie
Z tym przejrzyście to tak sobie przy takiej grafice "jak z gierki". I ta idiotyczna pochyła czcionka, tak dziś popularna.
M.
M.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie
Ta czcionka ma sprawiać wrażenie 3D. No nie zrozumiałeś że to specjalnie dla użytkowników?
Radio 357 :)
- IrekB
- Użytkownik
- Posty: 116
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
- Auto: Insgnia B CT 4x4
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie
Woltomierz co na zdjeciu nie ma wskazowki mechanicznej. Jest on na wyswietlaczu LCD, wiec kąt patrzenia na niego nie wypacza wyniku
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie
No dobrze, ale taka była wizja twórcy, to po co z tym dyskutować. Takie są fakty. Wg mnie zrobione dla picu, bo lepiej już podać wartość cyfrową, tak jak między zegarami w przedlifcie.
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 sty 2020, o 11:05
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Leszno
Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie
tak tylko zapytam, dla pewności tylko - wiecie, że można edytować co tam na tych bocznych się pojawia i zamiast bezużytecznego voltomierza, mieć np. dystans na paliwie czy aktualne spalanie?:)
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 1 kwie 2020, o 20:31
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Rzeszów
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie
Można, ale tylko w nowych - MY2019, niestety. Czyli od połowy 2018. Liczę na to, że jakis mod się pojawi, ale w innym poście ktoś napisał, że może być z tym ciężko bo to inny hardware.
Ostatnio zmieniony 4 kwie 2020, o 19:27 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie
A jak jest w pierwszych wypustach Insignii B?
Instrukcje do roku modelowego MY18 (włącznie) wspominają o możliwości przełączania tych wskaźników, nawet ciśnienie doładowania rzekomo można wyświetlić. Dopiero w mojej MY18.5 tego nie ma (ani w instrukcji, ani w rzeczywistości). Od MY19 zmieniła się grafika i wróciła możliwość konfiguracji tych paneli.
Woltomierz się przydaje. Miałem kiedyś Vectrę, która świrowała z alteratorem. Podgląd napięcia ładowania na wyświetlaczu (przełączaliśmy go w "ukryty" tryb serwisowy) to była podstawa spokoju przy każdym wyjeździe. Z niezrozumiałych powodów brak ładowania nie powodował zapalenia się czerwonej kontrolki. Raz dzięki podglądowi napięcia żona wyłapała awarię alternatora i skończyło się na jeździe prosto do warsztatu, zamiast gdzieś na lawecie.
M.
Instrukcje do roku modelowego MY18 (włącznie) wspominają o możliwości przełączania tych wskaźników, nawet ciśnienie doładowania rzekomo można wyświetlić. Dopiero w mojej MY18.5 tego nie ma (ani w instrukcji, ani w rzeczywistości). Od MY19 zmieniła się grafika i wróciła możliwość konfiguracji tych paneli.
Woltomierz się przydaje. Miałem kiedyś Vectrę, która świrowała z alteratorem. Podgląd napięcia ładowania na wyświetlaczu (przełączaliśmy go w "ukryty" tryb serwisowy) to była podstawa spokoju przy każdym wyjeździe. Z niezrozumiałych powodów brak ładowania nie powodował zapalenia się czerwonej kontrolki. Raz dzięki podglądowi napięcia żona wyłapała awarię alternatora i skończyło się na jeździe prosto do warsztatu, zamiast gdzieś na lawecie.
M.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie
ze wskazaniami woltomierza w zegarach jest w ogóle lipa - jego wartości (nawet zbliżone) nie zgadzają się z wartościami podawanymi przez komputer po złączu diagnostycznym. Nie wiem w sumie dlaczego, bo wyświetlacz w zegarach też ciągnie dane po OBD. Pojawia się więc pytanie - jakie napięcie pokazywane jest w zegarach? czego dotyczy, skoro napięcie w instalacji elektrycznej jest inne?
Co ciekawe, napięcie zmierzone multimetrem na zaciskach akumulatora ma jeszcze inne wartości. Z mojego doświadczenia wynika, że napięcie w instalacji wskazywane w OBD jest najbardziej zbliżone do tego co mamy w akumulatorze.
Dlatego wskaźnik w zegarach należy traktować tylko jako sygnalizację, że coś złego dzieje się w instalacji (jeżeli wskazania odbiegają od tego, co widzimy na co dzień)
Instrukcje Opli mają niestety ten feler, że opisują często funkcjonalności, których w autach nie ma, czasem nawet nie były dostępne w danym kraju. Jest to jeden z elementów, który bardzo mnie zaskoczył po zakupie Insigni. Dawno nie miałem Opla i nawet nie sądziłem, że instrukcje mogą być tak kiepsko opracowane. Sporo było zamieszania, żeby połapać się w obsłudze Insigni według instrukcji, którą otrzymałem z autem Wiele razy wczytywałem się w zapisy na różnych stronach i szukałem takich rozwiązań w aucie i w internecie
Co ciekawe, napięcie zmierzone multimetrem na zaciskach akumulatora ma jeszcze inne wartości. Z mojego doświadczenia wynika, że napięcie w instalacji wskazywane w OBD jest najbardziej zbliżone do tego co mamy w akumulatorze.
Dlatego wskaźnik w zegarach należy traktować tylko jako sygnalizację, że coś złego dzieje się w instalacji (jeżeli wskazania odbiegają od tego, co widzimy na co dzień)
Instrukcje Opli mają niestety ten feler, że opisują często funkcjonalności, których w autach nie ma, czasem nawet nie były dostępne w danym kraju. Jest to jeden z elementów, który bardzo mnie zaskoczył po zakupie Insigni. Dawno nie miałem Opla i nawet nie sądziłem, że instrukcje mogą być tak kiepsko opracowane. Sporo było zamieszania, żeby połapać się w obsłudze Insigni według instrukcji, którą otrzymałem z autem Wiele razy wczytywałem się w zapisy na różnych stronach i szukałem takich rozwiązań w aucie i w internecie
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8971
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie
Nie mierzyłem nigdy multimetrem ale wskazania licznika dokładnie pokrywają się ze wskazaniami apki od Przemka.
A jak oglądałem inne parametry to wskazywały jednakowo jego apka i komp.
Sprawdzane na OS i GDS2.
A jak oglądałem inne parametry to wskazywały jednakowo jego apka i komp.
Sprawdzane na OS i GDS2.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie
Irek,
A skąd pewność że liniowość zachowana jest w całym zakresie?
Ja na twoim zdjęciu widzę 12,5V
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
A skąd pewność że liniowość zachowana jest w całym zakresie?
Ja na twoim zdjęciu widzę 12,5V
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 sty 2020, o 11:05
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Leszno
Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie
nie badałem dokładnie czy ten woltomierz pokazuje prawde czy nie aczkolwiek raz sie stało, że doprowadziłem do wyzerowania akumulatora (całą noc na zapłonie - rozmawiałem przez telefon i wychodząc z auta wcisnąłem start i nad ranem auto odmówiło współpracy:)) - w każdym bądź razie ładowanie przez prostownik i ten woltomierz pokazywał sensowne informacje o stanie zasilania.