--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Niestabilne auto na śliskiej drodze

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze

Post autor: Bartol » 10 sty 2019, o 21:35

Raczej ESP ;)
Jeśli ESP to by wszystko tłumaczyło :P

Poldon
Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 27 cze 2018, o 19:31
Auto: Insignia 2.0 165 KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Rzeszów
Kontakt:

Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze

Post autor: Poldon » 10 sty 2019, o 21:57

Tak wszystko działa... kontrolka mi się odpala jak boksuje itp tu jest ok. Podjade jeszcze na inna stacje żeby mi sprawdzili. Dam znać co i jak

lewis
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 22 maja 2015, o 11:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze

Post autor: lewis » 11 sty 2019, o 09:53

Poldon, jeżeli masz uszkodzone osłony to jak najszybciej je wymień, mi uszkodzone osłony uszkodził amortyzatory i musiałem wymienić oba ekementy. Dodam że na stacji diagnostycznej badałem amortyzatory i były ok.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze

Post autor: Bartol » 11 sty 2019, o 11:39

Ciężki temat do zdiagnozowania przez forum. Jeśli coś stuka to zazwyczaj wiele osób tego doświadczyło, często są to powtarzalne usterki i wtedy można coś podpowiedzieć.
Natomiast objawy w twoim aucie w dużej mierze mogą wynikać z subiektywnych odczuć, więc jeśli inny kierowca Insigni nie wsiądzie żeby zrobić jadę testową to możemy produkować kolejne posty i nic z tego nie wyniknie.
Jeśli Vectrą C jechałeś po śliskim rondzie 40km/h i nic się nie działo to w Insigni przy tej samej prędkości może włączać się ESP, który będzie szarpał autem. Insignia jest cięższa, może mieć inne opony, poza tym jak określić "śliskość" po jakiej wtedy jechał Vectra, a teraz Insignia... itp., więc pozostaje gdybanie.
Poldon pisze:
10 sty 2019, o 21:57
Tak wszystko działa... kontrolka mi się odpala jak boksuje itp tu jest ok.
Jeśli buksuje(nie boksuje ;) ) to włącza się TC, a nie ESP.
ESP w trakcie poślizgu stabilizuje samochód przyhamowując poszczególne koła i dlatego czuć szarpanie. Jednak przy sprawnym aucie i dobrych oponach trzeba się dobrze postarać żeby z tego skorzystać.

Jedź do serwisu i niech sprawdzą, bo szkoda czasu. Jeśli jednak to usterka to dobry warsztat to zdiagnozuje.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze

Post autor: wassermann » 11 sty 2019, o 11:50

Opisywane zachowanie świadczy o wytłuczonych amortyzatorach. Kiedyś jechałem takim autem. Na każdym zakręcie miałem wrażenie, jakby tył jechał po muldach i chciał pojechać w swoją stronę, albo jakby auto było psem z przetrąconymi tylnymi łapami. Uszkodzone osłony dodatkowo sugerują, że skuteczność amortyzatorów mogła zostać obniżona.
Znajomy diagnosta wspominał mi, że te ich urządzenia dość kiepsko oceniają pracę amortyzatorów na tylnej osi i że bardziej wiarygodne byłyby wówczas, gdyby auta miały podczas pomiaru obciążone bagażniki.

M.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze

Post autor: Bartol » 11 sty 2019, o 12:00

Sprawdzenie działania tylnych amortyzatorów polecam zrobić samemu i będziemy mieli więcej pojęcia niż po diagnostyce.
Podnosimy auto żabką, odkręcamy koło, dwoma śrubami odkręcamy od "budy" górne mocowanie amorka i trzymając za mocowanie wciskamy amortyzator obserwując jak się zachowuje. Jeśli zostanie na dole lub będzie miał problemy z powrotem w górne położenie to do wymiany.
Przy sprawnych i odpowiednio dobranych narzędziach całość prac zajmie maksymalnie 30 minut.

eMGie
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut 2018, o 09:50
Auto: Insignia ST manual
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze

Post autor: eMGie » 11 sty 2019, o 13:37

Bartol pisze:
10 sty 2019, o 21:35
Raczej ESP ;)
Jeśli ESP to by wszystko tłumaczyło :P
Pewnie, że ESP :-) tak to jest, jak się jedną ręką pracuje, a drugą pisze na forum.

Jeżeli odpala ESP, to by znaczyło, że wpada w poślizg. Ja bym raczej wykluczył luzy w zawieszeniu itp. i przyjrzał się, tak jak pisze poprzednik, tylnym amorom i ewentualnie oponom.

Buluś
Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze

Post autor: Buluś » 13 sty 2019, o 01:10

jak Bartol napisał.. amory to się sprawdza ręcznie.. na stacji 80% amorów wskazuje pomiary rzędu 80 %... a połowa z nich nadaje się na złom..
dobry amor charakteryzuje się tym że wciska się go z dużym oporem do dołu a po chwili sam wychodzi do góry w ciągu około minuty, jeżeli amor wciska się lekko jedną ręką a potem wychodzi pół godziny to jest do wywalenia, oczywiście dochodzi do tego obserwacja organoleptyczna - wyciek

objawy też mogą wskazywać na rozjechaną geometrię tyłu, do sprawdzenia zbieżność i osiowość auta, może by też że przednie prawe koło ma mocno przestawiony kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i zakręca auto w lewo

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze

Post autor: kecraminsignia » 13 sty 2019, o 08:55

A propos geometrii. Czy są jakieś "wytyczne" co ile trzeba sprawdzać geometrię? Czy są na forum osoby które nigdy tego w aucie nie robiły?

Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3030
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze

Post autor: Zbyszek01 » 13 sty 2019, o 09:05

Zawsze takie sprawdzenie robię przed zimą czyli co roku. Niekiedy jest coś do poprawy znając stan naszych dróg.
Insignia MY2012

Buluś
Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze

Post autor: Buluś » 13 sty 2019, o 10:40

raz roku powinno się to zrobić, wystarczy raz wjechać w większą dziurę i zbieżność jest przestawiona

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze

Post autor: kecraminsignia » 13 sty 2019, o 11:07

Ale jak nie ściąga. Dobrze trzyma się drogi to trzeba sprawdzać zbieżność ?

Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3030
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze

Post autor: Zbyszek01 » 13 sty 2019, o 11:16

Robię to przed zimą dlatego że każdy luz jaki będzie na układzie zawieszenia (przód i tył) uwydatni się na błocie pośniegowym a chcę jeździć bezpiecznie. To jest nie tylko zarzucanie tyłem czy ściąganie przy hamowaniu ale też pływanie auta podczas jazdy na błocie pośniegowym. To takie z grubsza dla mnie najważniejsze :oops:
Insignia MY2012

Poldon
Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 27 cze 2018, o 19:31
Auto: Insignia 2.0 165 KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Rzeszów
Kontakt:

Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze

Post autor: Poldon » 16 sty 2019, o 22:38

byłem na innej stacji zrobiłem tez zbierzność i jest ok. Może jestem trochę przewrażliwiony. Niedługo robie przegląd w ASO to zwrócę im uwagę żeby sprawdzili te amory. Jak narazie jeżdżę i wydaje mi się ze to kwestia przyzwyczajenia... jest wrażenie zże auto nie siedzi tak jak powinno... ale jak gdzieś śliźnie to ładnie wraca do Toru jazdy - nic będę jeszcze obserowowal

carlo
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 14 wrz 2019, o 20:54
Auto: Insignia, automat
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Poznań

Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze

Post autor: carlo » 11 paź 2019, o 22:18

Ustawienie zbieżności pomogło Tobie? Mam podobme objawy, dzisiaj rano było ślisko, na mokrej nawierzchni podczas wyprzedzania auto mi myszkowało (przy gwałtownym skręcie podczas wyprzedzania). Ewidentnie coś w tylnym zawieszeniu. Amortyzatory mam z tylu nowe - 3 miesiące temu wymienione. Jedyny objaw jakiegoś zużycia mam jak jadę przez dziury to jest taki dziwny odgłos jakby resoru w starym aucie. To.moze świadczyć o jakim luzie w jakimś miejscu.....

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”