--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Który silnik na autostrady?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Który silnik na autostrady?
@JaMi, dostajesz piwo ode mnie. Mega podoba mi się również Twój tekst : "Reszta samochodów to wyłącznie frustracje wynikające z częstego tankowania i małej przestrzeni bagażowej" No mega!!!
Ja świadomie kupowałam auto bez lpg, świadomie, że ma mnie być na takie stać. Świadomie nie skrzywdzę go też lpg, toyoty też nie skrzywdziłam, zresztą namawiano mnie na lpg i tam też było to problematyczne bo silnik VVTI , to cośtam nie bardzo niby. Tutaj u mnie też to jakaś nietypowa instalacja gazowa miałaby być dlatego też dziękuję. Poza tym boję się jeździć na butli z gazem w domu w kuchni też nie mam zaufania do gazu
Dla mnie kupowanie auta z dużym silnikiem a zaraz potem gazowanie to świadczy tylko o tym że ktoś kupił auto na które go nie stać. U mnie w mieście pełno jest super fur , dodgów z jakimiś wielolitrowymi silnikami, -aut biznesmenów czy ludzi pracujących w korpo gdzie pracuje mój tż. Większość tych aut jest własnością banków a nie ich użytkowników, ale są zagazowane, bo to taka jakby moda "klasy średniej" lub "nisko-średniej" - mieć auto o pojemności 3,4,5,6 litrów i na gazówce pomykać
Ja świadomie kupowałam auto bez lpg, świadomie, że ma mnie być na takie stać. Świadomie nie skrzywdzę go też lpg, toyoty też nie skrzywdziłam, zresztą namawiano mnie na lpg i tam też było to problematyczne bo silnik VVTI , to cośtam nie bardzo niby. Tutaj u mnie też to jakaś nietypowa instalacja gazowa miałaby być dlatego też dziękuję. Poza tym boję się jeździć na butli z gazem w domu w kuchni też nie mam zaufania do gazu
Dla mnie kupowanie auta z dużym silnikiem a zaraz potem gazowanie to świadczy tylko o tym że ktoś kupił auto na które go nie stać. U mnie w mieście pełno jest super fur , dodgów z jakimiś wielolitrowymi silnikami, -aut biznesmenów czy ludzi pracujących w korpo gdzie pracuje mój tż. Większość tych aut jest własnością banków a nie ich użytkowników, ale są zagazowane, bo to taka jakby moda "klasy średniej" lub "nisko-średniej" - mieć auto o pojemności 3,4,5,6 litrów i na gazówce pomykać
Radio 357 :)
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Który silnik na autostrady?
A mnie frustracja nie dopada. Ba jestem zadowolony z częstego tankowania no mam wielu znajomych na Orlenie. Bagażnik również zadowalający
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Który silnik na autostrady?
Grzegorz daj spokój z kalkulatorem LPG. Poza tym klekotem wszystkie miałem z LPG. Bierzesz średnią cenę pb i ropy z trzech lat i średnie spalanie auta. Ile klekot bierze to już wiem. Co do pb, to przyjąłem wartość szacunkową dla tej masy i silników między 1.6 a 2.0..... Wiem, że to umiarkowanie dokładne jest, ale wszystkie moje do tej pory były od 1.8 do 2.0 z turbo i kompresorem oraz wolnossące i miały podobne moce....no może poza wolnossącym. Wszystkie po mieście przy mnie paliły z grubsza koło 14 tak +-. Trasa to 6,5 do 8. LPG brały 1,5 do 2 litrów więcej. Manuale i automat sekwencyjny. Teraz to odniosłem sobie do kosztów paliwa klekota i mniej więcej wiem jak ta roznica wygląda. Oczywiście jest to liczenie obarczone błędem, ale do tej pory się sprawdzało. Przebiegi roczne u mnie to koło 17kkm, choć ostatnio robię mniej.
Przy pb instalacja zwraca się u mnie po około -+ roku, ale tu klekot pali sporo mniej tj. trasa koło 6, a miasto średnio 8-9.
Przy pb instalacja zwraca się u mnie po około -+ roku, ale tu klekot pali sporo mniej tj. trasa koło 6, a miasto średnio 8-9.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3038
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Który silnik na autostrady?
A te twoje wypowiedzi zasługują na browca
Nie jestem przeciwnikiem gazu, jestem przeciwnikiem dokładania go do aut które go nie miały
Jeżeli jest fabrycznie zakładany przez producenta auta i taki sprzedawany w salonie to zupełnie inna historia
Insignia MY2012
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Który silnik na autostrady?
Z tego co wiem, przeważnie instalacja LPG jest na życzenie klienta dokładana przez dealera, nie fabrycznie. Fabrycznie to mało aut ma założoną. Piszę o naszym rynku.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Który silnik na autostrady?
Dziękuję. Ja też wychodzę z podobnego założenia. Już u mnie zaczęło się szaleństwo zmiany auta, nie wiem jaką chcę markę, mniej więcej oceniam wartość jaką wydam z tym co uciułałam w firmie i co jeszcze wyciągnę z targetem w kolejnych miesiącach, z wartością mojej obecnej i zwrotem podatku. Jak zaznaczam na znanym serwisie przy marce, roczniku i silniku "benzyna+lpg" to nic mi nie wyszukuje, jak zaznaczę bez rocznika to mam auta ale te 10+ to takich zdecydowanie nie chcę. Tu na mojej wiosce indiańskiej też jest takie zjawisko, cały stary VAG a jest go tu pełno jest zagazowany i co raz pytają mnie dlaczego nie gazuję swojego auta. I zawsze tłumaczę to samo, że nie jestem zwolennikiem prywatnie montowanych instalacji paliwowych i że boję się gazu, bo się boję i już.
Ale tak jak @supi pisze, LPG w nowych to na życzenie jak każdy inny pakiet, moja koleżanka taką brała w leasingu naszym korporacyjnym
Radio 357 :)
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Który silnik na autostrady?
Bać się nie musisz pod względem bezpieczeństwa. Kiedyś wyciągałem z innymi ludzi z płonącego auta i próbowaliśmy Toto gasić tymi gaśnicami po 1kg.....do przyjazdu straży....i dopiero sikawkowi zrobili porządek. Przed zgaszeniem auto to była pochodnia, ale zbiornik nie wywalił w powietrze Zapaliła się instalacja chałupniczo montowana przez bractwo że wschodu w starym rupciu
Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Który silnik na autostrady?
Przeciez 1,4t mialo fabryczny gaz z fabrycznym przyciskiem na konsoli w czasie jazdy na lpg zegar pokazywal wskazanie ilosci gazu a jak byl na pb to pokazywal benzyne taki bajer byl nawet
Dodano po 55 minutach 29 sekundach:
Dodano po 55 minutach 29 sekundach:
Ta zwlaszcza ten fabryczny z 1,4t co po 20 tys cyrki sa z lpg
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Który silnik na autostrady?
Jak dla mnie, gaz to jedynie wolnyssak na pośrednim wytrysku.
Jeśli Mazda trafi z silnikiem Skyactive-X to ON polegnie na dobre.
Jeśli Mazda trafi z silnikiem Skyactive-X to ON polegnie na dobre.
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Który silnik na autostrady?
Dlaczego tylko dla wolnegossaka? Absolutnie nie. Miałem gazik w 1.8T i 1.8K (m271) uchodzące za niezbyt wdzięczne do gazowania i nie narzekam. Faktycznie zakładał dobry fachowiec i strojenie instalki w czasie jazdy. Ja tam byłem zadowolony.
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Który silnik na autostrady?
Gdyby LPG było aż tak zdrowe dla silnika to by folksdojcze nie bawiły się w CNG
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Który silnik na autostrady?
też tak myślę... gaz jako substancja chemiczna jest suchy.
Ja naprawdę boję się i jeździć na butli z gazem (nawet nigdy fizycznie na żadnej butli z gazem nie siedziałam i dlatego nie chcę) i z tego względu że to sucha substancja i suche spalanie a benzyna to jednak spala się inaczej
Ja naprawdę boję się i jeździć na butli z gazem (nawet nigdy fizycznie na żadnej butli z gazem nie siedziałam i dlatego nie chcę) i z tego względu że to sucha substancja i suche spalanie a benzyna to jednak spala się inaczej
Radio 357 :)
-
- Użytkownik
- Posty: 257
- Rejestracja: 16 wrz 2017, o 07:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Który silnik na autostrady?
Aż tak strasznie nie ma,moja laguna została zagazowana z 8 lat temu i ma się dobrze a połowa kosztów za paliwo zostaje w kieszeni.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Który silnik na autostrady?
być może masz rację, a ja od trzech aut , czyli od około 12tu lat nie mogę się odważyć. Na takie strachajła nie ma chyba opcji
Radio 357 :)
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Który silnik na autostrady?
Pani chemik a etylina w stanie gazowym w takich ilościach jakich dociera do komory spalania jest mokradokia pisze: ↑1 sty 2019, o 20:28też tak myślę... gaz jako substancja chemiczna jest suchy.
Ja naprawdę boję się i jeździć na butli z gazem (nawet nigdy fizycznie na żadnej butli z gazem nie siedziałam i dlatego nie chcę) i z tego względu że to sucha substancja i suche spalanie a benzyna to jednak spala się inaczej
Przypominam iż rozmawiamy o silnikach czero-suwowych a te smarowane są olejem silnikowych i nawet na sucho bez paliwa się nie zatrą
Co do droższej eksploatacji diesla to częstsze wymiany oleju (chyba że jak bodex chcesz zatrzeć silnik a norbi ostatnio przekonał się ile kosztuje wymiana uszczelki smoka) do tego wymiana lub czyszczenie dpf co 140 tyś km lub jego wypalanie co tysiąc gdy się tego nie zrobi do tego turbina i dwumasa Wystarczy policzyć ile trzeba zrobić by zwróciła się sama wymiana uszczelki smoka czyli jakieś 1000 zł
Co do bezpieczeństwa to nie ma przypadku by w aucie wybuchła butla lpg a wiele się spaliło z winy rozlanej benzyny O przypadkach marginalnych jak przykład wyżej kolegi o instalacji założonej w stodole tu nie rozmawiamy
Mam lpg w 2.8 z turbiną i nie narzekam więc dlaczego się nie nadaje do silników z turbinami ?
W niemcowni też mają auta z lpg i jest on dostępny na co drugiej stacji i notują tam większy wzrost aut z lpg niż z dieslem i tak mówią statystyki więc dziwi mnie opinia iż tam nie ma aut z lpg a tylko cng choć wiadomo iż te z cng są lepsze a ich stać na to więc zakładają takie instalacje
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Który silnik na autostrady?
ajajaj... to mi tu pojechałeś.... mam jednakże swoje przekonania, do gazu zwykle dodaje się tłuste substancje , nie?? więc sobie to sprawdź
nie chcę aby mi coś wybuchało, boję się eksperymentować, boję się gazu i już . Auto chcę zmienić, to ostatnie moje "chciejstwo" . Szukam nawet z gazem, aby wybrać takie z dobrą instalacją gazową, ale niestety, lpg dodany do aut w wieku 10+ a na takie nawet nie patrzę.
nie chcę aby mi coś wybuchało, boję się eksperymentować, boję się gazu i już . Auto chcę zmienić, to ostatnie moje "chciejstwo" . Szukam nawet z gazem, aby wybrać takie z dobrą instalacją gazową, ale niestety, lpg dodany do aut w wieku 10+ a na takie nawet nie patrzę.
Radio 357 :)
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Który silnik na autostrady?
Ciekawe stwierdzenia. Tylko, że jakoś olej zmienia się tak samo w benzynie i w dieslu. Zmieniam w obu co 13-15 tyś km. Nie słyszałem i nie znam nikogo kto by przy 140 tyś km zmieniał dpf. Turbina w benzynie również jest i ma dokładnie takie same szansę na uszkodzenie. Wymiana uszczelki bez 4x4 to koszt 300-400 zł. Jakoś w 2.8 T robiłem rozrząd i kosztował 4 tyś, a więc 1 tyś na uszczelkę to nie jest tak dużo. Masz automat i problem dwumasy znikagrzegorz13 pisze: ↑1 sty 2019, o 23:28Co do droższej eksploatacji diesla to częstsze wymiany oleju (chyba że jak bodex chcesz zatrzeć silnik a norbi ostatnio przekonał się ile kosztuje wymiana uszczelki smoka) do tego wymiana lub czyszczenie dpf co 140 tyś km lub jego wypalanie co tysiąc gdy się tego nie zrobi do tego turbina i dwumasa Wystarczy policzyć ile trzeba zrobić by zwróciła się sama wymiana uszczelki smoka czyli jakieś 1000 zł
Ostatnio zmieniony 2 sty 2019, o 08:29 przez norbi333, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Który silnik na autostrady?
@norbi333
Nie znasz się - 2.8T w gazie jest najlepsze i najszybsze...
Nie znasz się - 2.8T w gazie jest najlepsze i najszybsze...
Wymiana nawet w ASO to koszt 600zł.grzegorz13 pisze: ↑1 sty 2019, o 23:28
Co do droższej eksploatacji diesla to częstsze wymiany oleju (chyba że jak bodex chcesz zatrzeć silnik a norbi ostatnio przekonał się ile kosztuje wymiana uszczelki smoka)
Bzdura. Mam 300k km nalotu i dpf oryginalny, a powinienem już na 3cim jeździć.
DPF wypala się sam, i to nie co tysiąc km tylko kiedy trzeba.
Turbo i dwumas masz w 2.8T. W zasadzie w każdym silniku od kilku lat DMF jest stosowane. Co do wyliczeń - służę pomocą. Przy założeniu oszczędności 2 litrów paliwa na każde 100km i średniej cenie na poziomie 5zł 1000zł oszczędzisz przejeżdżając 10 tysięcy kilometrów. Przy normalnym użytkowaniu auta to 2-3 miesiące jazdy. Długo? Sam oceńgrzegorz13 pisze: ↑1 sty 2019, o 23:28do tego turbina i dwumasa Wystarczy policzyć ile trzeba zrobić by zwróciła się sama wymiana uszczelki smoka czyli jakieś 1000 zł
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Który silnik na autostrady?
CNG pod wieloma względami jest o wiele lepsze niż LPG - koniec kropka. (wystarczy zapytać wujka google)
Niestety jest też droższe i bardziej egzotyczne. Dla przeciętnego Polaka to się nie kalkuluje po prostu.
Rachunek prosty - LPG wygrywa w naszym kraju i innych "słabiej" rozwiniętych państwach Europy.
Niestety jest też droższe i bardziej egzotyczne. Dla przeciętnego Polaka to się nie kalkuluje po prostu.
Rachunek prosty - LPG wygrywa w naszym kraju i innych "słabiej" rozwiniętych państwach Europy.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Który silnik na autostrady?
Jeśli stacje tankowania CNG będą tak popularne jak LPG to z chęcią skorzystam z auta na to paliwo