--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
-
- Forumowicz
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
Auto uruchomione na razie okey nic nie stuka nic nie puka żadnych śrub mi nie zostało powinno być dobrze .Turbo też przyszło ,kupiłem nowe uszczelki dziś montaż turbiny i zobaczymy co z tego wyjdzie.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
To trochę ci zeszło czasu. W moim przypadku kolektor i turbo to dwa popołudnia.
-
- Forumowicz
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
Rataj kolektor dwa popołudnia to znaczy sobota i niedziela 5 godzin turbo bym też zdążył tylko go nie miałem.Dopiero wczoraj odebrałem i zaraz się za nie zabieram tak że jakaś godzinka
Kolektor nowy turbo używka (podziękowania dla Buluśia)Auto dziś odpalone na razie wszystko okey .Zero błędów .Podepnę kompa podczas jazdy i zobaczę ile turbo dmucha??Panowie dzięki za pomoc i rady
Kolektor nowy turbo używka (podziękowania dla Buluśia)Auto dziś odpalone na razie wszystko okey .Zero błędów .Podepnę kompa podczas jazdy i zobaczę ile turbo dmucha??Panowie dzięki za pomoc i rady
-
- Forumowicz
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
Do dziś wszystko bez problemów auto jeżdzi normalnie.
-
- Forumowicz
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
Panowie jakie świece żarowe NGK czy Beru??? dzięki bogu mam te bez czujników
- Arkadius3
- Forumowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 8 paź 2018, o 23:01
- Auto: Insignia Fl bi-t AT
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Sępólno Krajeńskie
-
- Forumowicz
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
Dzięki ,tylko jedna podpowiedz???A dlaczego akurat Beru?czym przewyższa NGK?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
Beru szły na pierwszy montaż. Z jakiegoś powodu nie wzięli NGK
Jeśli wymieniasz wszystkie to możesz sprobować NGK. Jeśli nie wszystkie, to ja bym nie mieszał modeli/producentów. Chociaż przy świecach bez czujników ciśnienia to aż takiego znaczenia mieć nie powinno.
Konkretnych za/przeciw Ci nie podam, bo nie mam takiej wiedzy...
Jeśli wymieniasz wszystkie to możesz sprobować NGK. Jeśli nie wszystkie, to ja bym nie mieszał modeli/producentów. Chociaż przy świecach bez czujników ciśnienia to aż takiego znaczenia mieć nie powinno.
Konkretnych za/przeciw Ci nie podam, bo nie mam takiej wiedzy...
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Forumowicz
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
Mam błąd na świecy trzeciego cylindra .Jakie obecnie są włożone świece w moim aucie nie wiem .W benzyniakach zawsze świece kupowałem NGK złego słowa nie powiem .Tu pierwszy diesel i po przeanalizowaniu informacji na paru forach i tutaj postanowiłem dać szansę firmie Beru .Oczywiście wymieniam wszystkie dzięki bogu mam te tanie.Świece dzis przyszły pasta też.Już trzeci dzień polewam stare gwinty świec WD40 by nie było niespodzianek przy odkręcaniu .Wymiana w sobotę.Dzięki za aktywność Panowie .Pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
Ja wsadziłem ngk i druga zima bez problemu. Wcześniej w volvo wymieniałem na beru i też było ok. Jedne i drugie są dobre. Co do wymiany to poszło bez żadnego problemu nawet bez polewania.
-
- Forumowicz
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
No to oby u mnie też tak poszło jednak jeszcze dwa razy podleje te gwinty .Powiedzcie mi jakim momentem dokręcać i odkręcać te świece? Na opakowaniu od świec mam informację
Serwis ? Nm. w Google ale jak by ktoś wiedział to śmiało pisać.
Ok już znalazłem jak by ktoś szukał
Producent : BERU
Opis :
Napięcie [V] : 4,4
Rodzaj połączenia : 4mm
Zbieżność stożka : 93
Wymiar gwintu : M 9x1
Długość całkowita [mm] : 156,5
Rozmiar klucza : 9 mm
Moment dokręcenia [Nm] : 12
Natężenie prądu [A] : 25
Konstrukcja świec żarowych : zdolny do nagrzewania wtórnego
Głębokość zabudowy [mm] : 35
Moment gnący [Nm] : 22
Wymiana miała być w sobotę ale że ja jestem niecierpliwy korzystając że silnik rozgrzany parę dni podlewane gwinty WD40
zabrałem się dziś za odkręcanie .Klucz ustawiłem na 20 Nm i poszło bez problemu Swiece jakie siedziały to chyba pierwszy montaż
1 cylinder -GM 55564162
Beru B 845
2 cylinder -GM 55564162
Beru B 342
3 cylinder -GM 55564162
Beru B 845
4 cylinder -GM 55564162
Beru B 342
Na drugim i czwartym cylindrze gwint świecy był wysmarowany pastą a pierwszym i trzecim było sucho.
Wizualnie świece nieuszkodzone bez ubytków pęknięc itp Jutro pomierzę stare miernikiem .Jutro rano też montaż aż silnik ostygnie .Nie wiem czy poleweanie gwintów świec przez parę dni środkiem WD 40 pomogło w bezproblemowym odkręceniu świec ,jeśli tak to polecam się nie spieszyć i parę dni podlewać gwinty.
Świece wymienione bez problemowo z użyciem pasty beru .Pomierzyłem opornośc miernikiem 1, 2 i 4 cylinder 0.06
3 cylinder na którym miałem błąd 7.42.
Serwis ? Nm. w Google ale jak by ktoś wiedział to śmiało pisać.
Ok już znalazłem jak by ktoś szukał
Producent : BERU
Opis :
Napięcie [V] : 4,4
Rodzaj połączenia : 4mm
Zbieżność stożka : 93
Wymiar gwintu : M 9x1
Długość całkowita [mm] : 156,5
Rozmiar klucza : 9 mm
Moment dokręcenia [Nm] : 12
Natężenie prądu [A] : 25
Konstrukcja świec żarowych : zdolny do nagrzewania wtórnego
Głębokość zabudowy [mm] : 35
Moment gnący [Nm] : 22
Wymiana miała być w sobotę ale że ja jestem niecierpliwy korzystając że silnik rozgrzany parę dni podlewane gwinty WD40
zabrałem się dziś za odkręcanie .Klucz ustawiłem na 20 Nm i poszło bez problemu Swiece jakie siedziały to chyba pierwszy montaż
1 cylinder -GM 55564162
Beru B 845
2 cylinder -GM 55564162
Beru B 342
3 cylinder -GM 55564162
Beru B 845
4 cylinder -GM 55564162
Beru B 342
Na drugim i czwartym cylindrze gwint świecy był wysmarowany pastą a pierwszym i trzecim było sucho.
Wizualnie świece nieuszkodzone bez ubytków pęknięc itp Jutro pomierzę stare miernikiem .Jutro rano też montaż aż silnik ostygnie .Nie wiem czy poleweanie gwintów świec przez parę dni środkiem WD 40 pomogło w bezproblemowym odkręceniu świec ,jeśli tak to polecam się nie spieszyć i parę dni podlewać gwinty.
Świece wymienione bez problemowo z użyciem pasty beru .Pomierzyłem opornośc miernikiem 1, 2 i 4 cylinder 0.06
3 cylinder na którym miałem błąd 7.42.