--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 30 lis 2017, o 22:23
- Auto: Insignia 2.0 ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Wrzucam wykres po programie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 30 lis 2017, o 22:23
- Auto: Insignia 2.0 ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Zaprzyjaźniony, żaden z wymienianych / polecanych na forum
Rozumiem, że coś jest nie tak? Wiem, powinno być płasko od 2000rpm...
Rozumiem, że coś jest nie tak? Wiem, powinno być płasko od 2000rpm...
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Ostatnio napatoczył mi sie fajny artykuł, na temat chip tuningu dotyczący naszego CDTI. Autor zajmuje się modyfikacjami, znalazłem kiedyś jego kanał na yt, jak wypowiadał się o tym. Poniżej wklejam link.
PS. Kiedyś pytałem w wątku, jak ze spalaniem po chipie, zakładając z góry że realne jest, że może spaść o około pół litra przy niezmiennym trybie jazdy (miałem dokładnie tak w poprzednim aucie), i większość wtedy patrzyła pewnie ze zdziwieniem, czego on się spodziewa. Proszę w nawiązaniu do tego teraz skupić się na tekście pod koniec akapitu ETAP I, nad wykresem z hamowni, pamietajac, że autor to osoba, która trochę się zna na temacie, i ma kilkanaście modyfikacji za sobą.
Link: https://www.auto-krak.pl/auto-krak/mech ... tkujacych/
PS. Kiedyś pytałem w wątku, jak ze spalaniem po chipie, zakładając z góry że realne jest, że może spaść o około pół litra przy niezmiennym trybie jazdy (miałem dokładnie tak w poprzednim aucie), i większość wtedy patrzyła pewnie ze zdziwieniem, czego on się spodziewa. Proszę w nawiązaniu do tego teraz skupić się na tekście pod koniec akapitu ETAP I, nad wykresem z hamowni, pamietajac, że autor to osoba, która trochę się zna na temacie, i ma kilkanaście modyfikacji za sobą.
Link: https://www.auto-krak.pl/auto-krak/mech ... tkujacych/
Ostatnio zmieniony 6 wrz 2018, o 21:14 przez Maverick_86, łącznie zmieniany 1 raz.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8974
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Ja mam takie samo albo troszkę więcej.
Co do tematu o tych boxach to tylko te pierwsze zmieniały tylko jedno a drugie i to i to.
Czyli i paliwo i powietrze.
Co do tematu o tych boxach to tylko te pierwsze zmieniały tylko jedno a drugie i to i to.
Czyli i paliwo i powietrze.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 31 paź 2018, o 22:12
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Wlkp
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Hej wszystkim.
Koledzy, a w okolicy Poznania zrobią gdzieś dobrze chip? Jakie to są kwoty i jak długo to zajmuje?
Koledzy, a w okolicy Poznania zrobią gdzieś dobrze chip? Jakie to są kwoty i jak długo to zajmuje?
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
robiłem 'chipsa' w Nysie > w Kraku wszyscy tunerzy umówieni co do ceny i 'śpiewają jednakowo'
co prawda po chip'ie zrobiłem dopiero jakieś 400 km ale była to zupełnie przyjemna jazda
1/2 tej trasy, to autostrada z tempomatem, reszta drogi krajowe > komp pokazał 6.1 ltr/100 km.
bootowania nie było, więc spalanie takie a nie inne wyszło ... jestem zadowolony
narządy ekologiczne w motorku wszystkie zachowane
wykres:
co prawda po chip'ie zrobiłem dopiero jakieś 400 km ale była to zupełnie przyjemna jazda
1/2 tej trasy, to autostrada z tempomatem, reszta drogi krajowe > komp pokazał 6.1 ltr/100 km.
bootowania nie było, więc spalanie takie a nie inne wyszło ... jestem zadowolony
narządy ekologiczne w motorku wszystkie zachowane
wykres:
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Moment ładny płaski.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Ciesze się ,że kolega zadowolony Seba robi bardzo porządnie auta wkłada w to serce wiem coś o tym ! mojego czarnego wilka też miał na hamowni i cenowo prawie po kosztach !. Niech ci Inzi służy @jotef szerokości
- darekk
- Użytkownik
- Posty: 327
- Rejestracja: 7 lis 2018, o 18:19
- Auto: ST OPC Line 195PS
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Po zakupie Insigni pierwsze co zrobiłem to czipa. Wcześniej jeździłem Vectrą Kombi 1.9 DT (po czipie 164 KM). Pierwsza jazda po zakupie i ogromne rozczarowanie, zupełnie nie ma czym jechać. W porównaniu do mojej Vectry to straszny muł mimo 163 KM. Na hamowni okazało się że jest tylko 157 KM. Po czipie wyszło 195 i to już inna bajka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- patryk78
- Użytkownik
- Posty: 246
- Rejestracja: 1 paź 2018, o 12:19
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gniezno
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Dzisiaj zrobiony w Tuneforce. Co do wrażeń to się dopiero zobaczy ponieważ najpierw korek przez godzinę gigant na obwodnicy Poznania a jak wjechałem na S-kę to się zrobiła zamieć do samego domu. Najważniejsze, że przestanie być mułowaty. To Kochane auto i się Świetnie prowadzi ale z przyśpieszeniem ciut słabo było.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- kuba93
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lip 2017, o 09:20
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: 78176 Blumberg, Niemcy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Moje wrażenia po Chipie są jak najbardziej pozytywne. Chociaż też nie obyło się bez problemów.
Oddałem moją Igę do V-techu w KRK.
Po czym sam Tuner się zdziwił bo mój silnik to 2.0cdti (DTE-140ps), a po pierwszej mapie wyszło 208ps i 495Nm. I tak przejeździłem ok. 1200km auto szło jak bajka do 2-go wypalania DPF-u. A mianowicie nawet nie zauważyłem że akurat zaczęła się procedura wypalania i dałem mu w palnik i wtedy DPF rozgrzał się tak że aż czułem to w uchwytach na kubki w tunelu środkowym i po chwili czarna chmura za mną. Po czym udałem się ponownie do KRK i okazało się że wywaliło błąd temperatury DPF-u i skończyło się to na moją decyzje zmniejszeniem mocy do 195ps i 460Nm oraz konieczna była regeneracja wtrysków chociaż normalnie jeździła, paliła to od 3000rpm puszczała dymka.
Wrażenia z jazdy trochę słabsze ale i tak wiele użytkowników samochodów klasy „premium” jak Paseratti zostało zawstydzonych.
Spalanie w zasadzie się nie zmieniło jedynie przy jeździe autostradowej (wyższej niż 160km/h) widać że dużo łatwiej dla silnika i wtedy spalanie znacząco mniejsze.
Oddałem moją Igę do V-techu w KRK.
Po czym sam Tuner się zdziwił bo mój silnik to 2.0cdti (DTE-140ps), a po pierwszej mapie wyszło 208ps i 495Nm. I tak przejeździłem ok. 1200km auto szło jak bajka do 2-go wypalania DPF-u. A mianowicie nawet nie zauważyłem że akurat zaczęła się procedura wypalania i dałem mu w palnik i wtedy DPF rozgrzał się tak że aż czułem to w uchwytach na kubki w tunelu środkowym i po chwili czarna chmura za mną. Po czym udałem się ponownie do KRK i okazało się że wywaliło błąd temperatury DPF-u i skończyło się to na moją decyzje zmniejszeniem mocy do 195ps i 460Nm oraz konieczna była regeneracja wtrysków chociaż normalnie jeździła, paliła to od 3000rpm puszczała dymka.
Wrażenia z jazdy trochę słabsze ale i tak wiele użytkowników samochodów klasy „premium” jak Paseratti zostało zawstydzonych.
Spalanie w zasadzie się nie zmieniło jedynie przy jeździe autostradowej (wyższej niż 160km/h) widać że dużo łatwiej dla silnika i wtedy spalanie znacząco mniejsze.
-
- Klubowicz
- Posty: 1872
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Kumpel naprawiał AJ 160KM po chipie na ponad 200KM (może nawet 220-230KM tego było) i tam się też rozgrzał DPF, ale bardziej niż Twój i skończyło się na gaszeniu, na szczęście do uratowania. Wszystko jest dla ludzi, ale trzeba dozować z umiarem, co by nieszczęścia nie było.
- kuba93
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lip 2017, o 09:20
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: 78176 Blumberg, Niemcy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Zasugerowałem się tym co Tuner z V-techu powiedział że skoro na tej mapie tak poszła to spokojnie to wytrzyma
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Auto szło jak bajka zkądś to znam , sam mam przyzwoicie zestrojoną furę i przyznam sie ,że to szatan nie auto szkoda tylko ,że kolega nie korzystał z dobrodziejstwa z głową. Tuner V-TECHU zestroił autko jak pozwoliła na to seria, przy takim bonusiku 208/495 to już sie zajefajnie odpychało . Zdrowy rozsadek to podstawa fantazja ułańska wzięła górę brak wiedzy elementarnej i frycowe gotowe , a szkoda, bo potencjał został zmarnowany i pozostał niesmak tak czasami bywa .kuba93 pisze: ↑11 mar 2019, o 21:10Moje wrażenia po Chipie są jak najbardziej pozytywne. Chociaż też nie obyło się bez problemów.
Oddałem moją Igę do V-techu w KRK.
Po czym sam Tuner się zdziwił bo mój silnik to 2.0cdti (DTE-140ps), a po pierwszej mapie wyszło 208ps i 495Nm. I tak przejeździłem ok. 1200km auto szło jak bajka do 2-go wypalania DPF-u. A mianowicie nawet nie zauważyłem że akurat zaczęła się procedura wypalania i dałem mu w palnik i wtedy DPF rozgrzał się tak że aż czułem to w uchwytach na kubki w tunelu środkowym i po chwili czarna chmura za mną. Po czym udałem się ponownie do KRK i okazało się że wywaliło błąd temperatury DPF-u i skończyło się to na moją decyzje zmniejszeniem mocy do 195ps i 460Nm oraz konieczna była regeneracja wtrysków chociaż normalnie jeździła, paliła to od 3000rpm puszczała dymka.
Wrażenia z jazdy trochę słabsze ale i tak wiele użytkowników samochodów klasy „premium” jak Paseratti zostało zawstydzonych.
Spalanie w zasadzie się nie zmieniło jedynie przy jeździe autostradowej (wyższej niż 160km/h) widać że dużo łatwiej dla silnika i wtedy spalanie znacząco mniejsze.
Nie napisałeś w jaki sposób kontrolujesz wypalanie DPF-a /apka w tel.- dioda ,będzie pomocna zapali się podczas wypalania DPF , a Pasat to segment D nie premka,a to ,ze dym wącha to normalne po strojeniu nawet 195 Biturbo Insi poczuje twój DPF znam z autopsji. Możesz wkleić zdjęcie ze strojenia z VTECH-a chciałbym zobaczyć .
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2019, o 11:59 przez Robert KOTYCKI, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy