--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wibracje na kierownicy
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 5 cze 2016, o 01:26
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Wibracje na kierownicy
Witam. Jakis czas temu pojawily sie wibracje, insignia 2013 przed lift, automat 160km. Mam nowe chamulce, z ktorymi walczylem jakis czas temu, zalozone 4 nowe opony (dalej bije kierownica tak samo). Bicie wystepuje powyzej 110km/h, szybciej niz 140 nawet nie probuje, bo strach ;P
Wydaje mi sie, ze bicie troche się uspokaja, kiedy na autostradzie wchodze w delikatne zakrety, ale bicie jest nadal odczuwalne. Pozatym mam wrazenie, jak by auto caly czas delikatnie "myszkowalo" a powyzej 110 km/h to w ogole kabaret. Auto ma 350tys przebiegu i cale oryginalne zawieszenie, ale mechanicy sprawdzali na szarpakach i "łomem" i mówią ze wszystko gra, w co ciezko mi uwierzyc patrzac na przebieg. Pozatym delikatnie mi cos puka w kole na przełomach, ale dzieje sie tak od kiedy mam to auto i zawsze szło stabilnie jak po torach.
P.s. jak wykluczyc skrzynie biegow w tym wypadku?
Wydaje mi sie, ze bicie troche się uspokaja, kiedy na autostradzie wchodze w delikatne zakrety, ale bicie jest nadal odczuwalne. Pozatym mam wrazenie, jak by auto caly czas delikatnie "myszkowalo" a powyzej 110 km/h to w ogole kabaret. Auto ma 350tys przebiegu i cale oryginalne zawieszenie, ale mechanicy sprawdzali na szarpakach i "łomem" i mówią ze wszystko gra, w co ciezko mi uwierzyc patrzac na przebieg. Pozatym delikatnie mi cos puka w kole na przełomach, ale dzieje sie tak od kiedy mam to auto i zawsze szło stabilnie jak po torach.
P.s. jak wykluczyc skrzynie biegow w tym wypadku?
Ostatnio zmieniony 30 lis 2018, o 11:33 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Ja bym obstawiał tylne tuleje przedniego wahacza. W drugiej kolejności wewnętrzny przegub półosi.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Przy opisanych powyzej objawach raczej chyba przegub wewnętrzny moim zdaniem.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 5 cze 2016, o 01:26
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Wibracje na kierownicy
Dzieki za sugestie, oczywiscie okazalo sie, ze wywazarki w poprzednich warsztatach mieli chyba z kongo. Znalazlem firme ktora zajmuje sie naprawą kół i okazalo sie, ze tydzien po ostatnim wywazaniu na jednym kole bylo 70 za duzo, na drigim 20 za malo :/ po wywazeniu wszystko gra. Jeszcze raz dzieki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 7 gru 2018, o 23:45 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Niebywałe jak duży wpływ w moim przypadku miało dokręcenie z przypadkową siłą kół zimowych.
Grzebałem przy samochodzie i dokręciłem "na wyczucie", dosyć mocno nakrętki kół. Od 100 km/h pojawiły się drgania narastające wraz z prędkością. Zacząłem już myśleć, że może to tylne tuleje, bo kupiłem jedne z tańszych...
Po prawidłowym, równomiernym dokręceniu jest znowu idealnie.
Grzebałem przy samochodzie i dokręciłem "na wyczucie", dosyć mocno nakrętki kół. Od 100 km/h pojawiły się drgania narastające wraz z prędkością. Zacząłem już myśleć, że może to tylne tuleje, bo kupiłem jedne z tańszych...
Po prawidłowym, równomiernym dokręceniu jest znowu idealnie.
- Didi-K2
- Forumowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
- Auto: Opel insignia 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Wibracje na kierownicy
Witam,Co w następnej kolejności do wymiany po tylnich tulejach wahaczy.Bo mam to samo kiedy jadę powyżej 130 opony nowe zmienione już na letnie na zimowych było to samo.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
- Didi-K2
- Forumowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
- Auto: Opel insignia 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Wibracje na kierownicy
Felgi proste jedyne czego nie wymieniłem to tarcz ale wydają się dobre.Przeguby wewnętrzne połosiek tak a jak je można sprawdzić?
Dodano po 2 minutach 8 sekundach:
To jest coś takiego? Czy do mojego 2.8 bez opc tez takie? https://allegro.pl/oferta/przegub-wewne ... 6096202690
Dodano po 22 minutach 54 sekundach:
Lub całe półoski chyba lepiej wymienić ?
https://allegro.pl/oferta/polos-opel-in ... 7614509524
Dodano po 2 minutach 8 sekundach:
To jest coś takiego? Czy do mojego 2.8 bez opc tez takie? https://allegro.pl/oferta/przegub-wewne ... 6096202690
Dodano po 22 minutach 54 sekundach:
Lub całe półoski chyba lepiej wymienić ?
https://allegro.pl/oferta/polos-opel-in ... 7614509524
- soulck
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 08:00
- Auto: 2.0 Ecoflex
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wibracje na kierownicy
Ja zmieniłem kompletne półosie firmy GSP. Drgania zostały minimalne 120-140 km. Obstawiam jeszcze sworznie w wachaczu, ale na przeglądzie oczywiście stwierdzono że ok są...
Reasumując ja w życiu bym się nie bawił w wymianę tylko połowiczną np. samych wewnętrznych przegubów...
Zmiana cały komplet i spokój.
Dodam że były mega zciorane przy przebiegu 295tyś latały jak mi mechanik pokazał, jak u człowieka złamana noga. O dziwo też biegi zaczęły lepiej trochę wchodzić.
Reasumując ja w życiu bym się nie bawił w wymianę tylko połowiczną np. samych wewnętrznych przegubów...
Zmiana cały komplet i spokój.
Dodam że były mega zciorane przy przebiegu 295tyś latały jak mi mechanik pokazał, jak u człowieka złamana noga. O dziwo też biegi zaczęły lepiej trochę wchodzić.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Tylko kolega ma wersje V6 tam trochę jest inne zawieszenie przednie i w zasadzie cały układ napędowy...
Współczuję cen części
Współczuję cen części
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Tylko kolega ma 2.8 nie OPC. Tam jest zdaje się zwykłe zawieszenie (ewentualnie FlexRide). Hiperstrut był w OPC i zdaje się, że o tym zawieszeniu mówisz.
- Didi-K2
- Forumowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
- Auto: Opel insignia 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Wibracje na kierownicy
Tak mam FlexRide Zamówiłem już półosie o nr 22796269 stary nr to 13228203 które w tej chwili mam z 2008 roku z lewej i prawej takie same. Pytanie teraz do was czy przy wymianie półosi trzeba zlać olej ze skrzyni biegów?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Przy półosi prawej nie. Przy wymianie lewej tak. Tzn. można nie zlewać a uzupełnić ubytek który wycieknie po wyjęciu półosi, ale jak już grzebiesz to warto zmienić na nowy olej. Wiele dodatkowej roboty dla mechanika przy tym nie ma.
- Didi-K2
- Forumowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
- Auto: Opel insignia 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Wibracje na kierownicy
Rozumiem a jakiś nr tego oleju znasz może? czy przy zlaniu oleju i wlaniu trzeba coś dodatkowego robić jak sprawdzić stan itp? ja chciałem też wymienić olej w skrzyni ale właśnie po wymianie półosi w Aso
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Polecane oleje znajdziesz w temacie dotyczącym skrzyni biegów (nie wiem czy masz automat, czy manuala F40). Ja mam manual i zalany olej Fuchs. Przy wymianie zasada jest - ile zlałeś tyle wlewasz, ale w tym temacie o skrzyniach znajdziesz info ile oleju powinno się wlać.
- Didi-K2
- Forumowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
- Auto: Opel insignia 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Podsumuje to o czym wiem co powoduje wibracje, a Ty przeczytaj i może dojdziesz w końcu co jest problemem, bo pewnie wiele już z listy wyeliminowałeś:
-felgi
-tarcze
-tuleje wahaczy
-półosie
-drążki kierownicze
-krzywa tarcza sprzęgła
-luzy w przekładni kierowniczej
-felgi
-tarcze
-tuleje wahaczy
-półosie
-drążki kierownicze
-krzywa tarcza sprzęgła
-luzy w przekładni kierowniczej
- Didi-K2
- Forumowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
- Auto: Opel insignia 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Wibracje na kierownicy
To zostały
-felgi
-tarcze nie biją przy hamowaniu wiec mogą być złe?
-tuleje wahaczy-Wymienione
-półosie- Wymienione
-drążki kierownicze tu nic nie sprawdzałem
-krzywa tarcza sprzęgła-mam automat może mieć coś wspólnego?
-luzy w przekładni kierowniczej-Jak ewentualnie sprawdzić te luzy?
Dodano po 2 godzinach 36 minutach 51 sekundach:
Postanowiłem jeszcze raz się przejechać porządnie i wibracje są ale nie takie jak były a bardzo delikatne.Ale jeszcze są.
-felgi
-tarcze nie biją przy hamowaniu wiec mogą być złe?
-tuleje wahaczy-Wymienione
-półosie- Wymienione
-drążki kierownicze tu nic nie sprawdzałem
-krzywa tarcza sprzęgła-mam automat może mieć coś wspólnego?
-luzy w przekładni kierowniczej-Jak ewentualnie sprawdzić te luzy?
Dodano po 2 godzinach 36 minutach 51 sekundach:
Postanowiłem jeszcze raz się przejechać porządnie i wibracje są ale nie takie jak były a bardzo delikatne.Ale jeszcze są.
Ostatnio zmieniony 1 kwie 2019, o 21:12 przez Didi-K2, łącznie zmieniany 1 raz.