--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Regeneracja turbiny
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Regeneracja turbiny
Może się wypalił na mieście i potem już nie było potrzeby. Trzeba sprawdzić poziom napełnienia.
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 maja 2015, o 11:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Regeneracja turbiny
Leniu1992 nie podpalaj się tak z tym wypalaniem serwisowym. Robi się je jak jest duży problem, świeci się check engine lub DPF. Przeczytałem co napisałeś wczesniej o zapełnieniu 80% to jest normalna praca filtra, nie rób sobie wydatków i nie obciążają silnika.
Jak miałem zamontowana tylko diodę Led to kilka razy zdarzyło się że tuż przed końcem jazdy wlaczalo się wypalanie. Jak bym nie miał diody to bym nieświadomie wyłączył zapłon i przerwał wypalanie. Teraz mam dodatkowo aplikacje i planuje sobie kiedy będę wypalał. Jak? Muszą być spalnione 3 warunki :
Zapełnienie filtra 80%
Temp silnika chyba powyżej 70
Predkosc powyżej 100.
Jeżdżąc po mieście spokojnie można moment wypalanie przeciągnąć wystarczy nie spełnić któregoś z warunków. A wywołać wypalanie można przyspieszają powyżej 100. Oczywiście najlepiej na Autostradzie lub podobnej drodze.
Jednak jak zapełnienie DPF będzie powyżej 90% sterownik silnika już nie czeka tylko wypala w każdych warunkach.
Jak chcesz zadbać o dpf i nie przerywać wypalania bo np jeździsz dużo po mieście to zacznij go monitorować.
Strasznie się rozpisałem, przepraszam. Jak byś miał więcej pytań to podaj na prywatnej wiadomości kontakt do siebie a zadzwonię i odpowiem Ci na więcej pytań temat nie jest wyczerpany.
Jak miałem zamontowana tylko diodę Led to kilka razy zdarzyło się że tuż przed końcem jazdy wlaczalo się wypalanie. Jak bym nie miał diody to bym nieświadomie wyłączył zapłon i przerwał wypalanie. Teraz mam dodatkowo aplikacje i planuje sobie kiedy będę wypalał. Jak? Muszą być spalnione 3 warunki :
Zapełnienie filtra 80%
Temp silnika chyba powyżej 70
Predkosc powyżej 100.
Jeżdżąc po mieście spokojnie można moment wypalanie przeciągnąć wystarczy nie spełnić któregoś z warunków. A wywołać wypalanie można przyspieszają powyżej 100. Oczywiście najlepiej na Autostradzie lub podobnej drodze.
Jednak jak zapełnienie DPF będzie powyżej 90% sterownik silnika już nie czeka tylko wypala w każdych warunkach.
Jak chcesz zadbać o dpf i nie przerywać wypalania bo np jeździsz dużo po mieście to zacznij go monitorować.
Strasznie się rozpisałem, przepraszam. Jak byś miał więcej pytań to podaj na prywatnej wiadomości kontakt do siebie a zadzwonię i odpowiem Ci na więcej pytań temat nie jest wyczerpany.
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 30 wrz 2017, o 20:28
- Auto: Insignia Sport/SRI
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Regeneracja turbiny
Kilka miesięcy po regeneracji turbiny zaczynam słyszeć lekki gwizd. Dzieje się tak tylko na zimnym silniku, po rozgrzaniu już jej nie słychać. Dodam że nie ma żadnych błędów niezależnie od obrotów.
Co może być przyczyną ?
Co może być przyczyną ?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8449
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Regeneracja turbiny
a ten gwizd to masz jak ona startuje? przy 2400 obrotów? bo moja wtedy pogwizduje lekko przez chwilę na starcie przy 2400 obrotów, co jest normalne, a potem już jakoś jej nie słyszę, tylko pędzimy
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 30 wrz 2017, o 20:28
- Auto: Insignia Sport/SRI
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Regeneracja turbiny
U mnie zaczyna się przy ok 1500 i przestaje przy 2000 obr. Dodam że po lekkim już rozgrzaniu nie słychać jej wcale. Może moje ucho jest zbyt wrażliwe
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8449
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Regeneracja turbiny
Być może że i kierowca nadwrażliwość przejawia ja w moim aso pytałam kiedy moja ma startować i powiedziano że 2400 i tak jest. Może co silnik to i inny start, tego nie wiem, wnikam i interesuję się nad wyraz tylko modelem który sama posiadam.
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 30 wrz 2017, o 20:28
- Auto: Insignia Sport/SRI
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Regeneracja turbiny
Będąc już rocznym użytkownikiem owego forum stwierdzam że mam większe zaufanie do forum niż do ASO, ale to zawsze kwestia wyboru Dziękuję za podjęcie tematu
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8449
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Regeneracja turbiny
Ja nie znam się na owym temacie, dlatego pytam w ASO jak powinno być akurat w mojej i pytam czy jest tak jak powinno. Sama nie umiałabym np ustawić załączania się turbiny dla jakiejś ilości obrotów. Ale być może chłopaki tu umieją. Moja pogwizduje na starcie i też zawsze to słyszę jak tylko ruszymy i włącza się pierwszy raz, potem jakoś nie słyszę, lub nie skupiam się na tym. Może one tak mają.
Radio 357 :)
-
- Klubowicz
- Posty: 1871
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Regeneracja turbiny
A nie jest tak, że turbo kręci się cały czas, tylko od pewnego momentu zaczyna konkretnie dmuchać i wtedy zaczyna się zabawa?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Regeneracja turbiny
Benzyny i diesle mają inny zakres obrotów, więc nie ma co porównywać zakresu działania turbiny
Turbo może i z czasem pewnie każde będzie gwizdać. Dużo zależy jak głośno i jak jedzie auto. Jak cicho i nie ma problemów z jazdą to się raczej nie ma co przejmować
A czy się zawsze kręci czy nie - każdy wirnik potrzebuje jakiejś siły, żeby przezwyciężyć swoją masę i siły tarcia. Byćmoże wystarczy jałowa prędkość gazów wylotowych, żeby to zrobić. Jednak dopiero od określonej szybkości obrotu strony 'ciepłej', coś więcej dzieje się na stronie 'zimnej'. A no i do tego dochodzi sterowanie doładowaniem przez sławetne zawory podciśnienia i dalej przez gruszkę i zawór fizyczny. Oczywiście, żeby całość działała sprawnie układ dolotowy musi być szczelny
Turbo może i z czasem pewnie każde będzie gwizdać. Dużo zależy jak głośno i jak jedzie auto. Jak cicho i nie ma problemów z jazdą to się raczej nie ma co przejmować
A czy się zawsze kręci czy nie - każdy wirnik potrzebuje jakiejś siły, żeby przezwyciężyć swoją masę i siły tarcia. Byćmoże wystarczy jałowa prędkość gazów wylotowych, żeby to zrobić. Jednak dopiero od określonej szybkości obrotu strony 'ciepłej', coś więcej dzieje się na stronie 'zimnej'. A no i do tego dochodzi sterowanie doładowaniem przez sławetne zawory podciśnienia i dalej przez gruszkę i zawór fizyczny. Oczywiście, żeby całość działała sprawnie układ dolotowy musi być szczelny
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8449
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Regeneracja turbiny
Ojej, to ja pisałam na dieslu? dopiero zauważyłam, przepraszam. Chociaż miałam diesla ponad 2 tygodnie, mimo że nie wiem czy on miał turbinę czy nie miał. Chyba raczej nie miał
@Rooff_ a to o szczelności to do mnie? bo ja już od lipca jestem szczelna na dolocie Pfff....
@Rooff_ a to o szczelności to do mnie? bo ja już od lipca jestem szczelna na dolocie Pfff....
Radio 357 :)
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Regeneracja turbiny
Pisałem ogólnie - nie o Twojej "dziuni"
Każdy diesel w Insignii ma turbine - inaczej by toto nie jechało w ogóle
Każdy diesel w Insignii ma turbine - inaczej by toto nie jechało w ogóle
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 25 cze 2014, o 17:19
- Auto: Insignia 160 PS
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Darłowo
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Regeneracja turbiny
Co do regeneracji turbiny o zmiennej geometrii mój mechanik poleca tylko i wyłącznie firmę Turbo-Tec z Jaworzna. Niestety tani nie są, z informacji telefonicznej cena od 1200 do 1650 netto, sprawdzenie - free
Znalazłem na aukcji nową za 2460 i zastanawiam się co wybrać.
Znalazłem na aukcji nową za 2460 i zastanawiam się co wybrać.