Taka ustawka:
Przepiękne Audi A5 Sportback 2.0T (czyli Quattro na Haldexie - do silników poprzecznie ustawionych) kontra Insignia z jej Twinsterem (ściśle: Buick Regal, ale identyczny z Insignią).
3 koła (oba przednie, jedno tylne) na rolkach. Tylko 1 tylne na asfalcie. Dajemy gaz i... Tylko jedno auto ruszy, drugie utknie.
M.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Twinster vs. współczesne "Quattro"
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Twinster vs. współczesne "Quattro"
I wszystko jasne , widać Audi nie ma tylnego mostu z ograniczonym uślizgiem który powinien zrobić robotę w taki m układzie
- UTK2011
- Użytkownik
- Posty: 101
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 02:03
- Auto: Insignia GS260KM 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: z centrum
Re: Twinster vs. współczesne "Quattro"
Trochę dziwne sądziłem, że napęd w Audi jest zawsze lepszy a tu takie coś...
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Twinster vs. współczesne "Quattro"
Quattro jest bardzo dobry, ale w 3-litrowych, tam gdzie silnik jest ustawiony wzdłużnie. Wówczas jest prawdziwe Quattro, a nie Haldex. W mocniejszych wersjach dochodzi do tego dyferencjał sportowy działający tak samo jak eLSD w Insignii A.
Insignia A ma, jak wiadomo, mech. różnicowy z ograniczonym poślizgiem eLSD i raczej na pewno też by sobie poradziła w sytuacji jak na filmie. W komentarzach twierdzą, że coś tam pokombinowali w ustawieniach Audi, bo teoretycznie powinno nawet na tym Haldexie dać radę, stosując XDS (hamulec chwyta koło obracające się, a tradycyjny mech. różnicowy przenosi wówczas siłę napędową na drugie koło). Mimo to są filmy, gdzie Audi z Haldexem i włączoną kontrolą trakcji i tak nie chce się oderwać.
Nie jest to jakiś szczególny powód do zachwytu, bo napęd w Insignii B i tak nie jest pomysłu GM, tylko prywatnej firmy z UK (w Insignii A był pomysłu Saaba, który należał do GM). Ale miło powkurzać fanów VAGa
M.
Insignia A ma, jak wiadomo, mech. różnicowy z ograniczonym poślizgiem eLSD i raczej na pewno też by sobie poradziła w sytuacji jak na filmie. W komentarzach twierdzą, że coś tam pokombinowali w ustawieniach Audi, bo teoretycznie powinno nawet na tym Haldexie dać radę, stosując XDS (hamulec chwyta koło obracające się, a tradycyjny mech. różnicowy przenosi wówczas siłę napędową na drugie koło). Mimo to są filmy, gdzie Audi z Haldexem i włączoną kontrolą trakcji i tak nie chce się oderwać.
Nie jest to jakiś szczególny powód do zachwytu, bo napęd w Insignii B i tak nie jest pomysłu GM, tylko prywatnej firmy z UK (w Insignii A był pomysłu Saaba, który należał do GM). Ale miło powkurzać fanów VAGa
M.
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2198
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: Twinster vs. współczesne "Quattro"
Trochę podepnę się pod temat.
Mam Insignię w konfiguracji 4x4 lecz ze skrzynia manualną, w Dieslu 170 PS, czy napęd jest taki sam jak w automacie albo jest jakaś różnica?
Mam Insignię w konfiguracji 4x4 lecz ze skrzynia manualną, w Dieslu 170 PS, czy napęd jest taki sam jak w automacie albo jest jakaś różnica?