--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zamiana HB na kombi + ON-> benzyna - ma to sens?
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 sie 2015, o 13:01
- Auto: Insignia 4x4
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: 3M
Zamiana HB na kombi + ON-> benzyna - ma to sens?
Czołem,
Taki dylemat:
Od 3 lat śmigam Insignią HB cdti 2.0 4x4 (160km po chipie na ~190). Wersja dość dobrze wyposażona (flexi, AFL, półskóry itp. -generalnie COSMO). Ponieważ niebawem powiększy mi się rodzina (było 2+1+ pies, będzie: 2+2+pies ), a dodatkowo mój roczny przebieg to ~10 000 km zacząłem rozważać zmianę auta na coś większego w benzynie. Rozważam S-MAX'a, Mondeo, ale...otrzymałem też ofertę zakupu białej Insigni 2.0 250km 4x4 kombi ST: VIN W0LGT8EX7D1082382.
Auto z roku 2013, przebieg: 94 000 km, z pewnej ręki, kupione w kraju, bezwypadkowe, serwisowane., nowe opony, dobrze wyposażona (można sprawdzić po VIN)
Minusy: wersja sprzed FL i cena : ~55 000
Pytanie krótkie: czy warto czy raczej szukać dalej? Chodzi zwłaszcza o perspektywę dodatkowego miejsca w ST oraz oczywiście o ekonomiczne uzasadnienie decyzji?
Taki dylemat:
Od 3 lat śmigam Insignią HB cdti 2.0 4x4 (160km po chipie na ~190). Wersja dość dobrze wyposażona (flexi, AFL, półskóry itp. -generalnie COSMO). Ponieważ niebawem powiększy mi się rodzina (było 2+1+ pies, będzie: 2+2+pies ), a dodatkowo mój roczny przebieg to ~10 000 km zacząłem rozważać zmianę auta na coś większego w benzynie. Rozważam S-MAX'a, Mondeo, ale...otrzymałem też ofertę zakupu białej Insigni 2.0 250km 4x4 kombi ST: VIN W0LGT8EX7D1082382.
Auto z roku 2013, przebieg: 94 000 km, z pewnej ręki, kupione w kraju, bezwypadkowe, serwisowane., nowe opony, dobrze wyposażona (można sprawdzić po VIN)
Minusy: wersja sprzed FL i cena : ~55 000
Pytanie krótkie: czy warto czy raczej szukać dalej? Chodzi zwłaszcza o perspektywę dodatkowego miejsca w ST oraz oczywiście o ekonomiczne uzasadnienie decyzji?
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Zamiana HB na kombi + ON-> benzyna - ma to sens?
miałem sedana, HB i teraz kombi i jakoś w HB bagażnika był najbardziej pojemny.. też zmieniałem z HB na kombi bo żona była w 3 ciąży i ten bagażnik nie robi roboty niestety..
co do S-MAXa jak każdy ford i francuz mało to warte
co do S-MAXa jak każdy ford i francuz mało to warte
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8454
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Zamiana HB na kombi + ON-> benzyna - ma to sens?
Mi też wydaje się że mój bagażnik w habecie mojej jest większy niż w kombi. Oczywiście jak odsunąć roletę to wejdzie więcej, ale u mnie bez półki byłoby podobnie. Nic nie urywa ten bagażnik w Iśce kombi
Radio 357 :)
- marcinmg
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
- Auto: Insignia BiTurbo ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: mazowieckie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zamiana HB na kombi + ON-> benzyna - ma to sens?
Nie słuchaj głupot Po pierwsze S- MAX to bardzo fajny samochód szczególnie z silnikiem TDCI 163 konie, po drugie ma niezależne tylne fotele i brak tunelu po środku i bardzo dobrze się prowadzi jak każdy ford, mam jeszcze mondeo więc wiem co mówię. Po drugie Kombi w Insigni to nie tylko bagażnik ale też wyżej poprowadzona linia dachu więc wyższym osobom z tyłu będzie wygodniej. Po trzecie jak masz elektryczną klapę to bardzo zwiększa to wygodę użytkowania a brak progu pozwala wygodniej wsuwać większe ciężkie przedmioty.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8454
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Zamiana HB na kombi + ON-> benzyna - ma to sens?
z linią dachu zgadzam się,- wysokim w HB na tylnej kanapie nie jest wygodnie, ale dzieciom chyba wszystko jedno elektryczna klapa i brak progu dla wózków dziecięcych to też na plus dla kombi, bo sama pojemność niestety nie, bo porównywałam osobiście
Radio 357 :)
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Zamiana HB na kombi + ON-> benzyna - ma to sens?
elektryczna klapa przy zawalonym bagażniku to faktycznie wygoda.. zwłaszcza jak trzeba ją dopchać bo się nie domyka.. porównując Vectrę C kombi i insignię kombi to przepaść jeśli chodzi o bagażnik.. natomiast Vectra C GTS i Insignie HB mają tak samo obszerne bagażnikimarcinmg pisze: ↑15 wrz 2018, o 22:09Nie słuchaj głupot Po pierwsze S- MAX to bardzo fajny samochód szczególnie z silnikiem TDCI 163 konie, po drugie ma niezależne tylne fotele i brak tunelu po środku i bardzo dobrze się prowadzi jak każdy ford, mam jeszcze mondeo więc wiem co mówię. Po drugie Kombi w Insigni to nie tylko bagażnik ale też wyżej poprowadzona linia dachu więc wyższym osobom z tyłu będzie wygodniej. Po trzecie jak masz elektryczną klapę to bardzo zwiększa to wygodę użytkowania a brak progu pozwala wygodniej wsuwać większe ciężkie przedmioty.
a co do forda kto naprawia te auta to wie z czym to się je.. ja nie oceniam auta jak w auto świecie gdzie zajmują się wyglądem i osiągami.. rozwiązania techniczne są takie że aż dziwne że ktoś był w stanie takie coś wymyśleć.. od pierdół pokroju umiejscowienie filtra kabinowego.. przez dzikie rozwiązanie z hamulcem ręcznym w S-MAXie.. po tzw cukiereczki w tylnych zawieszeniach (w innych markach wymiana tulei belki to nie problem.. no ale nie w fordzie..) że już nie wspomnę o nowych focusach gdzie po zdjęciu ramion wycieraczek trzeba je kalibrować programowo i takich bubli jest sporo więcej jak w innych autach.. jedyne na plus to demontaż lamp w celu wymiany żarówek
- marcinmg
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
- Auto: Insignia BiTurbo ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: mazowieckie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zamiana HB na kombi + ON-> benzyna - ma to sens?
Mam Mondeo już 8 lat i wciąż na oryginalnych częściach np. tłumik, amortyzatory, chłodnica i nieruszany silnik i skrzynia, filtr jest w podszybiu i nie mam problemów z jego zmianą. Elektrycznie nic się złego nie dzieje np. klima automatyczna czy czujniki ABS. W zawieszeniu zmieniłem tylko jeden łącznik stabilizatora. Dodam, że jest to rocznik 2006 i 270 tys. przebiegu. Z tego co bywam na forach forda to MK4 też jest niezawodne a co się tyczy S-Max to faktycznie słyszałem o problemach z elektrycznym ręcznym i o tych "cukiereczkach" najgorsze to jednak mają reflektory ksenonowe, raz że zbyt małe soczewki to jeszcze problemy z odbłyśnikami, właśnie to jest największym plusem w insigni reflektory AFL Elektryczna klapa jest wygodna szczególnie z tym przyciskiem wewnątrz kabiny i różnymi wysokościami otwierania, brakuje tylko otwierania nogą
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Zamiana HB na kombi + ON-> benzyna - ma to sens?
Przy takiej przesiadce licz się z 50-100% wzrostem zużycia paliwa.
Np. w trasie diesel 6 litrow, benzyna co najmniej 10. W mieście diesel 8-9 litrów, benzyna 15-18.
Koniecznie zweryfikować kod silnika. Jeśli to przedlift, będzie to najprawdopodobniej "LHU" - no i dobrze. To silnik 250 KM starszej generacji, który w roczniku 2013 problemy z pękającym blokiem ma już za sobą. Za to jego następca, silnik "LTG" wykazał problemy z pękającymi tłokami, dla których przebieg sięgający 100,000 km bywał kresem życia
M.
Np. w trasie diesel 6 litrow, benzyna co najmniej 10. W mieście diesel 8-9 litrów, benzyna 15-18.
Koniecznie zweryfikować kod silnika. Jeśli to przedlift, będzie to najprawdopodobniej "LHU" - no i dobrze. To silnik 250 KM starszej generacji, który w roczniku 2013 problemy z pękającym blokiem ma już za sobą. Za to jego następca, silnik "LTG" wykazał problemy z pękającymi tłokami, dla których przebieg sięgający 100,000 km bywał kresem życia
M.
- noirdk
- Użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zamiana HB na kombi + ON-> benzyna - ma to sens?
A propo bagażnika: z ciekawości pytam - Czy jak nie ma pełnego koła w HB to również jest podwójna podłoga. U mnie w ST wchodzi tam pełno rzeczy
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Zamiana HB na kombi + ON-> benzyna - ma to sens?
nie jak jest dojazdówka to podłoga jest niżej i nie ma skrytek
- noirdk
- Użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zamiana HB na kombi + ON-> benzyna - ma to sens?
Ja mam właśnie podwójną podłogę z racji zestawu naprawczego. Trochę rzeczy w miejsce po kole da się włożyć
-
- Klubowicz
- Posty: 1872
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Zamiana HB na kombi + ON-> benzyna - ma to sens?
jak masz suba bose z zestawem naprawczym w HB, to masz podwójną podłogę i sporo styropianu gratis, co daje prawie 100l bagażnika mniej
- reset
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 18:40
- Auto: Insignia OPC line
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Tychy
Re: Zamiana HB na kombi + ON-> benzyna - ma to sens?
Też na początku narzekałem na bagażnik, po przesiadce z Vectry C liftback na Insignie, ale ogólnie na Chorwację spakowaliśmy się super. Jaka zaleta nad liftback czy to VC czy Insignia?
Chowam roletę pod podłogę, wyciągam siatkę i mogę pakować ponad roletę. Na miejscu bagaże wyciągam, roleta wraca i znów ukrywa wnętrze bagażnika.
W liftbacku półka zostaje w domu lub garażu, bo braknie 10 cm i nie zamkniesz bagażnika.
Chowam roletę pod podłogę, wyciągam siatkę i mogę pakować ponad roletę. Na miejscu bagaże wyciągam, roleta wraca i znów ukrywa wnętrze bagażnika.
W liftbacku półka zostaje w domu lub garażu, bo braknie 10 cm i nie zamkniesz bagażnika.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Zamiana HB na kombi + ON-> benzyna - ma to sens?
Jeżeli ktoś ma suba pod podłogą to zdemontować. Podłoga 10 cm niżej i jest całkiem dobry bagażnik.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka