--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
DPF
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: DPF
Też uważam.
Teraz to najlepiej zmienić olej i doprowadzić do normalnego wypalania.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Teraz to najlepiej zmienić olej i doprowadzić do normalnego wypalania.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: DPF
Teraz dodatkowo otwiera ci się EGR, wiec wiecej spalin wraca i szybciej zapycha DPF'a. U siebie zimą przejeżdżałem 350-400km tylko po mieście, teraz na pewno bedzie mniej. Planuje wyprogramować EGR w najblizszym czasie.
Oczywiście problem może być tez gdzie indziej, lejące wtryski, jakaś nieszczelność...
Oczywiście problem może być tez gdzie indziej, lejące wtryski, jakaś nieszczelność...
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: DPF
No to wyjdzie ponad 300km między wypalaniami. Jak tylko po mieście i krótkie odcinki to tragedii nie ma ale i bez szału. Pamiętaj że wbrew pozorom emerycka jazda szybciej zapycha dpf bo wtedy egr jest cały czas otwarty. Przy wciskaniu gazu mocniej niż połowę egr się zamyka przez co mniej spalin wraca do dolotu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 7 kwie 2018, o 10:36
- Auto: Opel Insignia
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: DPF
Witam,
posiadam Opla Insignie 2009 rocznik.
Ostatnio po próbie odpalenia samochodu po chwili gasł, tak jakby wogóle nie miał mocy. Wywaliło awarie samochodu i nie można było go odpalić.
Dodam, ze wcześniejs samochód sprawował się bardzo dobrze i nie było żadnych oznaków.
Po oddaniu do mechanika i podlązceniu do kompa wywala awarie EGR. Mechanik twierdzi, że to przez zapchany DPF.
Mechanik proponuje 3 wyjścia:
1. wymiana EGR i samochód prawdopodobnie może dalej funkcjonować (ale przez DPF problem może się dalej pojawiać)
2. wymienić EGR i dać do regeneracji DPF (nie ma gwarancji, ze problem nie wróci)
3. wymienić EGR i wywalić DPF
Co myśliscie o rozwiązaniu 2 oraz 3? Jak to jest u Was, czy mieliście podobne problemy i co zrobilibyście z DPF.
Dziękuje.
posiadam Opla Insignie 2009 rocznik.
Ostatnio po próbie odpalenia samochodu po chwili gasł, tak jakby wogóle nie miał mocy. Wywaliło awarie samochodu i nie można było go odpalić.
Dodam, ze wcześniejs samochód sprawował się bardzo dobrze i nie było żadnych oznaków.
Po oddaniu do mechanika i podlązceniu do kompa wywala awarie EGR. Mechanik twierdzi, że to przez zapchany DPF.
Mechanik proponuje 3 wyjścia:
1. wymiana EGR i samochód prawdopodobnie może dalej funkcjonować (ale przez DPF problem może się dalej pojawiać)
2. wymienić EGR i dać do regeneracji DPF (nie ma gwarancji, ze problem nie wróci)
3. wymienić EGR i wywalić DPF
Co myśliscie o rozwiązaniu 2 oraz 3? Jak to jest u Was, czy mieliście podobne problemy i co zrobilibyście z DPF.
Dziękuje.
Ostatnio zmieniony 7 kwie 2018, o 22:22 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
Powód: Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 7 kwie 2018, o 10:36
- Auto: Opel Insignia
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: DPF
Regeneracja, problemy z DPF wynikają z innych niesprawności. Dioda, aplikacja i nie powinno być problemu. Są firmy, które regenerują DPF. Jedną z nich jest eurovat z Krzywinia. Na pewno ich stronę znajdziesz w necie.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: DPF
Wywalić (wyprogramowac) EGR i zobaczyć co dalej + to co napisali koledzy wyżej.
Albo może jeszcze spróbować odłączyć wtyczkę od EGR będzie check engine ale samochód chyba powinien jechać poprawnie(chociaż co do tego nie mam pewności bo tak jeszcze nie robiłem).
Albo może jeszcze spróbować odłączyć wtyczkę od EGR będzie check engine ale samochód chyba powinien jechać poprawnie(chociaż co do tego nie mam pewności bo tak jeszcze nie robiłem).
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: DPF
Jakimi argumentami twój mechanik poparł swoją tezę? Coś konkretnego, czy porostu jemu się tak wydaje, bo ma takie doświadczenie? Wydaje mi się że albo sam nie wie dokładnie co jest przyczyną, albo chce porostu więcej zarobić.
Jakie kody błędów widzi twój mechanik?
Może wystarczy przejrzeć dobrze instalacje i zrobić czyszczenie egr? Wymiana egr na nowy jest z 10x kosztowniejsza.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Jakie kody błędów widzi twój mechanik?
Może wystarczy przejrzeć dobrze instalacje i zrobić czyszczenie egr? Wymiana egr na nowy jest z 10x kosztowniejsza.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: DPF
Jakbym miał strzelać, to przyjrzałbym się czujnikowi położenia wału.jacobs07 pisze: ↑7 kwie 2018, o 13:56Witam,
posiadam Opla Insignie 2009 rocznik.
Ostatnio po próbie odpalenia samochodu po chwili gasł, tak jakby wogóle nie miał mocy. Wywaliło awarie samochodu i nie można było go odpalić.
Dodam, ze wcześniejs samochód sprawował się bardzo dobrze i nie było żadnych oznaków.
Po oddaniu do mechanika i podlązceniu do kompa wywala awarie EGR. Mechanik twierdzi, że to przez zapchany DPF.
Mechanik proponuje 3 wyjścia:
1. wymiana EGR i samochód prawdopodobnie może dalej funkcjonować (ale przez DPF problem może się dalej pojawiać)
2. wymienić EGR i dać do regeneracji DPF (nie ma gwarancji, ze problem nie wróci)
3. wymienić EGR i wywalić DPF
Co myśliscie o rozwiązaniu 2 oraz 3? Jak to jest u Was, czy mieliście podobne problemy i co zrobilibyście z DPF.
Dziękuje.
Ale najpierw zrób to co pisał Ping dwa posty wyżej.
-
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: 5 cze 2018, o 22:56
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: dolnośląskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: DPF
Witam wszystkich
Proszę o podpowiedź jakim programem sprawdzić DPF w Insigni 2.0 170 KM (2016 r.)?
Opl monitor lite , ani dpf info nie pokazują stanu dpf mimo , że łączą się z interfejsem .
Czy jest jakiś program do tego silnika?
Proszę o podpowiedź jakim programem sprawdzić DPF w Insigni 2.0 170 KM (2016 r.)?
Opl monitor lite , ani dpf info nie pokazują stanu dpf mimo , że łączą się z interfejsem .
Czy jest jakiś program do tego silnika?
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: DPF
Opcom, ale od kolegi Krenkla. Albo u kogoś co ma program od niego. Zależy skąd jesteś to ileś osób ma.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
- bartekbilin
- Użytkownik
- Posty: 209
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 03:34
- Auto: Insignia CT
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: DPF
Można też przez Torque Pro + dodatkowe PIDy (od astry k chyba). Ping kiedyś o tym pisał w wątku jego aplikacji DPF. Z tego co pamiętam to źle pokazuje % napełnienia, ale dystans chyba był ok.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
- kombiii
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 17 lis 2016, o 08:35
- Auto: Insignia CDTI sedan
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bielsko-Biała
Re: DPF
Witajcie. Mój DPF oczyszcza sie już po 200 km (jazda miejska 80%). Zamontowana dioda wypalania, tylko RAZ wyłączyłem silnik podczas wypalania, uszczelka smoka wymieniona, klapki w kolektorze usunięte po tym, jak jedna z nich wpadła do silnika... Uznałem, że już czas usunąć ten przeklęty DPF. Koszt usunięcia+ wyprogramowanie - 600 zł.
Czy również wyprogramować EGR, czy poprzestać na filtrze?
Czy również wyprogramować EGR, czy poprzestać na filtrze?
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: DPF
A może najpierw sprawdzić czy wszystko w aucie sprawne ? Latem wypala się częściej to normalne przy jeździe miejskiej.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
- kombiii
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 17 lis 2016, o 08:35
- Auto: Insignia CDTI sedan
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bielsko-Biała
Re: DPF
Auto jest sprawne, wypalanie co 200 km to zabójstwo dla oleju, który rozrzedza się z każdym cyklem, nawet prawidłowo wykonanym. Przecież za całe zło w naszych traktorkach odpowiada DPF i EGR. Tylko czy przy wywaleniu DPF usunąć także EGR?