--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Wszystko robię sam oprócz blacharki więc i z tym sobie poradzę tyle że czasami są pewne niuanse z którymi trzeba walczyć kilka godzin a wystarczy nie wyważać otwartych drzwi
I jeszcze jedno pytanie do tych co usuwali klapy, mam zamiar wywalić jedynie same klapy, a cały mechanizm z osiami zostawić. Jak się domyślam nie muszę wtedy nic zaślepiać i teoretycznie sterownik ,,nie powinien się zorientować "że klap już nie ma?
I jeszcze jedno pytanie do tych co usuwali klapy, mam zamiar wywalić jedynie same klapy, a cały mechanizm z osiami zostawić. Jak się domyślam nie muszę wtedy nic zaślepiać i teoretycznie sterownik ,,nie powinien się zorientować "że klap już nie ma?
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Musisz zaślepić otwory po ośkach klap, cięgno sterujące zdemontować a silniczek pozostawić.
Nie będzie żadnych błędów, silniczek będzie pracował tak jak by były klapy.
Dodam jeszcze że od usunięcia klap minął prawie rok, jeśli chodzi o samą pracę silnika jest OK ale od lutego tego roku jeżdżę w zasadzie tylko po mieście i z DPF-em jest coraz gorzej wypalanie co 160-250 km i rozpoczyna wypalanie od poziomu 50% zapełnienia. Zwalam to na jazdę po mieście lub może padający filtr bo na liczniku już 200 000km.
Nie będzie żadnych błędów, silniczek będzie pracował tak jak by były klapy.
Dodam jeszcze że od usunięcia klap minął prawie rok, jeśli chodzi o samą pracę silnika jest OK ale od lutego tego roku jeżdżę w zasadzie tylko po mieście i z DPF-em jest coraz gorzej wypalanie co 160-250 km i rozpoczyna wypalanie od poziomu 50% zapełnienia. Zwalam to na jazdę po mieście lub może padający filtr bo na liczniku już 200 000km.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Ale po co? Ja planuję zdjąć tylko same klapy z osi a resztę zostawić, wtedy nic nie trzeba zaślepiać .Andrzej pisze:Musisz zaślepić otwory po ośkach klap, cięgno sterujące zdemontować a silniczek pozostawić.
Kolektor zwalam jutro ale na zdjęciach w internecie widać że wystarczy usunąć jedynie same metalowe klapy.
Tym że masz 200 000 km się nie przejmuj bo , ja mam 250 000 i w mieście wypala się co 300-400 ale w trasie co 1000 km i do 8% a o usunięciu klap myślałem już od jakiegoś czasu ale jak większość z nas uważałem że problem dotyczy wszystkich tylko nie mnie no i się przeliczyłem. Dobrze że skończyło się tylko na uszkodzonej turbinie.
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Masz rację ośki pozostawić, nawet pamiętam że po mojej wymianie ktoś pytał dlaczego wyjmowałem ośki.
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Jest inna opcja , montaż nowego kolektora już wzmocnionego i przy okazji zaślepienie winowajcy EGR
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
No i po zabiegu, nie ma sensu wymieniać kolektora na nowy bo i tak egr zrobi to samo to tylko kwestia czasu. Cały kolektor wymyty karcherem wygląda jak nowy. Gdybym chciał kupić nowy poprawiony i wyprogramować egr to pozbyłbym się ok 2000 zł a ja wole je wydać na przyjemniejsze rzeczy.
Gdyby ktoś zabierał się sam za demontaż kolektora to jest trochę roboty, ale w 6 godzin można wszystko zrobić no i ze 4 godziny na ponowny montaż. Oczywiście nie obyło się bez problemów ( pękł plasikowy odpływ oleju z odmy ale wymieniłem go na gumowy ). Gdyby nie to to nie jest potrzebny kanał. Mi udało się zdjąć kolektor bez odkręcania obudowy egr tylko trzeba było wykręcić 4 szpilki z głowicy .
Jeżeli ktoś się obawia urwania klap to jak najszybciej niech je usuwa bo 2 z 3 pozostałych nie wytrzymały by długo.
Jak przyjdzie turbina to sprawdzę na ile wywalenie klap będzie miało wpływ na wypalanie dpf czy na osiągi.
Gdyby ktoś zabierał się sam za demontaż kolektora to jest trochę roboty, ale w 6 godzin można wszystko zrobić no i ze 4 godziny na ponowny montaż. Oczywiście nie obyło się bez problemów ( pękł plasikowy odpływ oleju z odmy ale wymieniłem go na gumowy ). Gdyby nie to to nie jest potrzebny kanał. Mi udało się zdjąć kolektor bez odkręcania obudowy egr tylko trzeba było wykręcić 4 szpilki z głowicy .
Jeżeli ktoś się obawia urwania klap to jak najszybciej niech je usuwa bo 2 z 3 pozostałych nie wytrzymały by długo.
Jak przyjdzie turbina to sprawdzę na ile wywalenie klap będzie miało wpływ na wypalanie dpf czy na osiągi.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
No i już po testach .
Turbina po regeneracji, wszystko poskładane i zero błędów. Wcześniej słyszałem sprężarkę na niższych obrotach ( trochę gwizdała), teraz absolutna cisza. Jedyny minus to mniejsze przyspieszenie o 1 s i widać że turbina nie doładowuje o jakieś 20 kpa w całym zakresie więc prawdopodobnie trzeba wyregulować sztangę tylko teraz pytanie : żeby zwiększyć ciśnienie trzeba wysłużyć czy skrócić cięgno?
Jak nikt nie podpowie to trzeba z kompem na kolanach próbować co pół obrotu w jedną lub drugą stronę.
Turbina po regeneracji, wszystko poskładane i zero błędów. Wcześniej słyszałem sprężarkę na niższych obrotach ( trochę gwizdała), teraz absolutna cisza. Jedyny minus to mniejsze przyspieszenie o 1 s i widać że turbina nie doładowuje o jakieś 20 kpa w całym zakresie więc prawdopodobnie trzeba wyregulować sztangę tylko teraz pytanie : żeby zwiększyć ciśnienie trzeba wysłużyć czy skrócić cięgno?
Jak nikt nie podpowie to trzeba z kompem na kolanach próbować co pół obrotu w jedną lub drugą stronę.
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
jak sztanga jest zaciągnięta, to zasłania żaluzje i turbo szybciej się kręci
skracając skok sztangi dłużej będzie przymknięta = wyższe ciśnienie, więc jak Ci nie doładowuje to skracaj cięgno
to tak na mój rozum
skracając skok sztangi dłużej będzie przymknięta = wyższe ciśnienie, więc jak Ci nie doładowuje to skracaj cięgno
to tak na mój rozum
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Tak cięgło trzeba skrócić. Ale naprawdę minimalnie. Bo wystąpi przeładowanie. 1/4 obrotu powinno wystarczyć. Gwizd na wolnych obrotach może się pojawić.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Skracanie cięna w moim przypadku nic by nie dało bo i tak już sztanga opierała się o ogranicznik. Wykręciłem go o pół obrotu i teraz jest tak jak podaje fabryka, ciągnie od 1500 obr./ min i przyspieszenie 9,7 a nie jak przed regulacją 10,5.
Turbo nic nie gwiżdże , nie wiem czy przez usuniecie klap czy po czyszczeniu kolektora ale spalanie na postoju spadło o 0,1-0,2l/h i w trasie ok 0,5 l/100 km.
W mieście bez zmian okrągłe 10l
Turbo nic nie gwiżdże , nie wiem czy przez usuniecie klap czy po czyszczeniu kolektora ale spalanie na postoju spadło o 0,1-0,2l/h i w trasie ok 0,5 l/100 km.
W mieście bez zmian okrągłe 10l
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Mam pytanie czy są jakieś oznaki, że klapy wirowe kolektora dolotowego są w złym stanie ? Pojawia się jakiś błąd, który można zczytać poprzez interfejs blooetoth, czy dowiadujemy się o tym jak się oberwią. generalnie chodzi mi o to czy da się zdiagnozować stan klap wirowych bez demontażu kolektora ?
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Mi wyskoczył błąd jak miałem wymianę. Kodu nie pamiętam.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
...
Rozumiem, że chodzi o wymianę kolektora. Można wiedzieć jaki był powód wymiany ?
Rozumiem, że chodzi o wymianę kolektora. Można wiedzieć jaki był powód wymiany ?
Ostatnio zmieniony 5 wrz 2017, o 11:18 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Powód taki, że wyskoczył komunikat awaria pojazdu.... i odczytali, że coś nie tak z klapami. Wymiana była na gwarancji na ten poprawiony.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Ja mam ten poprawiony kolektor i nie wiem czy coś próbować zapobiegać czy jeździć i się nie przejmować.
Myślałem o przeczyszczeniu kolektora i zaślepieniu egr-a. Oczywiście sam nie zdejmę kolektora bo trochę mnie to przerasta tylko zleciłbym to mechanikowi.
Myślałem o przeczyszczeniu kolektora i zaślepieniu egr-a. Oczywiście sam nie zdejmę kolektora bo trochę mnie to przerasta tylko zleciłbym to mechanikowi.
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Witam Panowie.Dziś zdemontowałem sobie kolektor ssący.Poprzedni właściciel u mnie już wymieniał kolektor dolotowy bo mam założony ten poprawiony:)Stąd też właśnie dostałem gwarancja na regenercję turbiny.Czyli wszystko to tłumaczy że dostała w dupę.Mam rocznik 2009 i kolektor o numerze 5571993.Moje pytanie,bo będę go czyścił czy wywalać mu klapy czy je zostawić?Jest w nim trochę syfu ale nie ma tragedii.Ogólnie są dość dobrze i solidnie osadzone w porównaniu do tych starszych.I się zastanawiam czy dłubać je?Co Wy byście zrobili?
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Wyczyścić i zostawić.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Właśnie mam obawy,bo czytałem że w tych też się zdażało że klapy leciały.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Mi wymieniali w 2011 na ten poprawiony i jest wszystko dobrze. Zrobione 80 tys.