--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: rataj73 » 18 sie 2017, o 17:55

Wszystko robię sam oprócz blacharki :D więc i z tym sobie poradzę tyle że czasami są pewne niuanse z którymi trzeba walczyć kilka godzin a wystarczy nie wyważać otwartych drzwi :D

I jeszcze jedno pytanie do tych co usuwali klapy, mam zamiar wywalić jedynie same klapy, a cały mechanizm z osiami zostawić. Jak się domyślam nie muszę wtedy nic zaślepiać i teoretycznie sterownik ,,nie powinien się zorientować "że klap już nie ma?

Andrzej

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Andrzej » 18 sie 2017, o 18:13

Musisz zaślepić otwory po ośkach klap, cięgno sterujące zdemontować a silniczek pozostawić.
Nie będzie żadnych błędów, silniczek będzie pracował tak jak by były klapy.

Dodam jeszcze że od usunięcia klap minął prawie rok, jeśli chodzi o samą pracę silnika jest OK ale od lutego tego roku jeżdżę w zasadzie tylko po mieście i z DPF-em jest coraz gorzej wypalanie co 160-250 km i rozpoczyna wypalanie od poziomu 50% zapełnienia. Zwalam to na jazdę po mieście lub może padający filtr bo na liczniku już 200 000km.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: rataj73 » 18 sie 2017, o 18:47

Andrzej pisze:Musisz zaślepić otwory po ośkach klap, cięgno sterujące zdemontować a silniczek pozostawić.
Ale po co? Ja planuję zdjąć tylko same klapy z osi a resztę zostawić, wtedy nic nie trzeba zaślepiać .
Kolektor zwalam jutro ale na zdjęciach w internecie widać że wystarczy usunąć jedynie same metalowe klapy.

Tym że masz 200 000 km się nie przejmuj bo , ja mam 250 000 i w mieście wypala się co 300-400 ale w trasie co 1000 km i do 8% a o usunięciu klap myślałem już od jakiegoś czasu ale jak większość z nas uważałem że problem dotyczy wszystkich tylko nie mnie no i się przeliczyłem. Dobrze że skończyło się tylko na uszkodzonej turbinie.

Andrzej

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Andrzej » 18 sie 2017, o 19:02

Masz rację ośki pozostawić, nawet pamiętam że po mojej wymianie ktoś pytał dlaczego wyjmowałem ośki.

Bodex

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Bodex » 19 sie 2017, o 08:07

Jest inna opcja , montaż nowego kolektora już wzmocnionego i przy okazji zaślepienie winowajcy EGR

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: rataj73 » 19 sie 2017, o 17:25

No i po zabiegu, nie ma sensu wymieniać kolektora na nowy bo i tak egr zrobi to samo to tylko kwestia czasu. Cały kolektor wymyty karcherem wygląda jak nowy. Gdybym chciał kupić nowy poprawiony i wyprogramować egr to pozbyłbym się ok 2000 zł a ja wole je wydać na przyjemniejsze rzeczy.
Gdyby ktoś zabierał się sam za demontaż kolektora to jest trochę roboty, ale w 6 godzin można wszystko zrobić no i ze 4 godziny na ponowny montaż. Oczywiście nie obyło się bez problemów ( pękł plasikowy odpływ oleju z odmy ale wymieniłem go na gumowy ). Gdyby nie to to nie jest potrzebny kanał. Mi udało się zdjąć kolektor bez odkręcania obudowy egr tylko trzeba było wykręcić 4 szpilki z głowicy .
Jeżeli ktoś się obawia urwania klap to jak najszybciej niech je usuwa bo 2 z 3 pozostałych nie wytrzymały by długo.
Jak przyjdzie turbina to sprawdzę na ile wywalenie klap będzie miało wpływ na wypalanie dpf czy na osiągi.

Andrzej

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Andrzej » 19 sie 2017, o 18:59

O widać fachowiec - gratulacje

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: rataj73 » 22 sie 2017, o 19:09

No i już po testach :D .
Turbina po regeneracji, wszystko poskładane i zero błędów. Wcześniej słyszałem sprężarkę na niższych obrotach ( trochę gwizdała), teraz absolutna cisza. Jedyny minus to mniejsze przyspieszenie o 1 s i widać że turbina nie doładowuje o jakieś 20 kpa w całym zakresie więc prawdopodobnie trzeba wyregulować sztangę tylko teraz pytanie : żeby zwiększyć ciśnienie trzeba wysłużyć czy skrócić cięgno?
Jak nikt nie podpowie to trzeba z kompem na kolanach próbować co pół obrotu w jedną lub drugą stronę.

stanleypl

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: stanleypl » 22 sie 2017, o 23:06

jak sztanga jest zaciągnięta, to zasłania żaluzje i turbo szybciej się kręci
skracając skok sztangi dłużej będzie przymknięta = wyższe ciśnienie, więc jak Ci nie doładowuje to skracaj cięgno

to tak na mój rozum :)

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: hubertus » 26 sie 2017, o 08:27

Tak cięgło trzeba skrócić. Ale naprawdę minimalnie. Bo wystąpi przeładowanie. 1/4 obrotu powinno wystarczyć. Gwizd na wolnych obrotach może się pojawić.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: rataj73 » 26 sie 2017, o 10:34

Skracanie cięna w moim przypadku nic by nie dało bo i tak już sztanga opierała się o ogranicznik. Wykręciłem go o pół obrotu i teraz jest tak jak podaje fabryka, ciągnie od 1500 obr./ min i przyspieszenie 9,7 a nie jak przed regulacją 10,5.
Turbo nic nie gwiżdże , nie wiem czy przez usuniecie klap czy po czyszczeniu kolektora ale spalanie na postoju spadło o 0,1-0,2l/h i w trasie ok 0,5 l/100 km.
W mieście bez zmian okrągłe 10l :D

hans_1

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: hans_1 » 4 wrz 2017, o 13:20

Mam pytanie czy są jakieś oznaki, że klapy wirowe kolektora dolotowego są w złym stanie ? Pojawia się jakiś błąd, który można zczytać poprzez interfejs blooetoth, czy dowiadujemy się o tym jak się oberwią. generalnie chodzi mi o to czy da się zdiagnozować stan klap wirowych bez demontażu kolektora ?

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: P405 » 4 wrz 2017, o 14:17

Mi wyskoczył błąd jak miałem wymianę. Kodu nie pamiętam.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

hans_1

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: hans_1 » 5 wrz 2017, o 08:07

...

Rozumiem, że chodzi o wymianę kolektora. Można wiedzieć jaki był powód wymiany ?
Ostatnio zmieniony 5 wrz 2017, o 11:18 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: P405 » 5 wrz 2017, o 08:44

Powód taki, że wyskoczył komunikat awaria pojazdu.... i odczytali, że coś nie tak z klapami. Wymiana była na gwarancji na ten poprawiony.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

hans_1

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: hans_1 » 5 wrz 2017, o 13:35

Ja mam ten poprawiony kolektor i nie wiem czy coś próbować zapobiegać czy jeździć i się nie przejmować.
Myślałem o przeczyszczeniu kolektora i zaślepieniu egr-a. Oczywiście sam nie zdejmę kolektora bo trochę mnie to przerasta tylko zleciłbym to mechanikowi.

robertino86

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: robertino86 » 7 wrz 2017, o 21:21

Witam Panowie.Dziś zdemontowałem sobie kolektor ssący.Poprzedni właściciel u mnie już wymieniał kolektor dolotowy bo mam założony ten poprawiony:)Stąd też właśnie dostałem gwarancja na regenercję turbiny.Czyli wszystko to tłumaczy że dostała w dupę.Mam rocznik 2009 i kolektor o numerze 5571993.Moje pytanie,bo będę go czyścił czy wywalać mu klapy czy je zostawić?Jest w nim trochę syfu ale nie ma tragedii.Ogólnie są dość dobrze i solidnie osadzone w porównaniu do tych starszych.I się zastanawiam czy dłubać je?Co Wy byście zrobili?

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: P405 » 8 wrz 2017, o 06:21

Wyczyścić i zostawić.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

robertino86

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: robertino86 » 8 wrz 2017, o 07:02

Właśnie mam obawy,bo czytałem że w tych też się zdażało że klapy leciały.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: P405 » 8 wrz 2017, o 07:57

Mi wymieniali w 2011 na ten poprawiony i jest wszystko dobrze. Zrobione 80 tys.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”