--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Olej w turbine

ODPOWIEDZ
DemonTT

Olej w turbine

Post autor: DemonTT » 13 sie 2017, o 14:52

Witam. Jak na zdjęciu.
Co radzicie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Andrzej

Re: Olej w turbine

Post autor: Andrzej » 13 sie 2017, o 16:20

Brak opaski zaciskowej na wężu powoduje że olej zamiast do turbinu wycieka na zewnątrz.
Tak ma być to jest ole ( opary) z odmy odpowietrzenia skrzyni korbowej.

DemonTT

Re: Olej w turbine

Post autor: DemonTT » 13 sie 2017, o 16:29

Nigdy tak nie było. Mam się zacząć martwić?

Awatar użytkownika
lukaszUKlukasz
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: 7 kwie 2016, o 22:42
Auto: vauxhall insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: UK

Re: Olej w turbine

Post autor: lukaszUKlukasz » 13 sie 2017, o 17:00

Prawdopodobnie odma z filtrem do wymiany albo zbyt dużo oleju w silniku albo inna dolegliwość silnika.
Nie powinno to tak wyglądać

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

DemonTT

Re: Olej w turbine

Post autor: DemonTT » 13 sie 2017, o 17:16

Mam do zmiany olej i wszystkie filtry. Czy zapchany filtr oleju to może sprawiać?

Andrzej

Re: Olej w turbine

Post autor: Andrzej » 13 sie 2017, o 17:36

Tak a po jakim przebiegu wymieniasz, bardziej bym obstawiał zbyt wysoki poziom oleju

DemonTT

Re: Olej w turbine

Post autor: DemonTT » 14 sie 2017, o 09:34

Ok 20.000. Millers longlife. 16 miesięcy.

Awatar użytkownika
Cinek
Użytkownik
Posty: 610
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 06:20
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Belgia, czasami Katowice
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Olej w turbine

Post autor: Cinek » 14 sie 2017, o 09:49

Ja tez wlewam Millers longlife, ale max 12 tys km robie i wymiana.

DemonTT

Re: Olej w turbine

Post autor: DemonTT » 14 sie 2017, o 09:53

No nic. Zmienię olej i filtry, powycieram do sucha i zobaczę. Dziękuję.

Awatar użytkownika
Tomabr
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: 13 paź 2017, o 18:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Re: Olej w turbine

Post autor: Tomabr » 17 paź 2017, o 08:03

zapchany filtr oleju :lol: dawno takiej bzdury nie czytałem.
Jaki masz przebieg w aucie? Daaawno nie widziałem silnika z turbo, który by się nie pocił w okolicach sprężarki czy intercoolera, to całkowicie normalne, zdejmij węże od coolera i sprawdź czy nie gromadzi się tam za dużo oleju, jeżeli tak, turbina puszcza.

DemonTT

Re: Olej w turbine

Post autor: DemonTT » 23 paź 2017, o 10:58

Tomabr pisze:edit
Zmieniłem olej i filtry i dalej kapie z tego dziadostwa. Przebieg 192.000 km.
Czyli mam ściągnąć ten wąż i obadać w środku czy nie ma oleju w nim ?
Co to znaczy że turbina puszcza ? Kończy się już ?
Ostatnio zmieniony 30 paź 2017, o 09:32 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
Tomabr
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: 13 paź 2017, o 18:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Re: Olej w turbine

Post autor: Tomabr » 23 paź 2017, o 12:20

nie kończy, możesz tak zrobić jeszcze 200tyś km i tyle, po prostu puszcza olej a ciśnienie powietrza robi swoje. Żeby to usunąć musiałbyś zregenerować turbinę. To że poodkręcasz węże i je poczyścisz wiele nie pomoże, za chwilę będzie tak samo. Przyczyn może być wiele, możesz mieć np. zapchany filtr z odmy, albo miałeś niedawno wycinany dpf ;)

DemonTT

Re: Olej w turbine

Post autor: DemonTT » 23 paź 2017, o 14:19

DPFa nie ciąłem. Filtr może być zapchany, wiesz może ile orientacyjnie to kosztuje ?

kochar
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 25 kwie 2017, o 13:58
Auto: CHEVROLET ORLANDO
Rok produkcji: 2012
Miasto: Łódź

Re: Olej w turbine

Post autor: kochar » 26 sie 2019, o 12:56

Tomabr pisze:
23 paź 2017, o 12:20
nie kończy, możesz tak zrobić jeszcze 200tyś km i tyle, po prostu puszcza olej a ciśnienie powietrza robi swoje. Żeby to usunąć musiałbyś zregenerować turbinę. To że poodkręcasz węże i je poczyścisz wiele nie pomoże, za chwilę będzie tak samo. Przyczyn może być wiele, możesz mieć np. zapchany filtr z odmy, albo miałeś niedawno wycinany dpf ;)
Odświeżę troszkę, co ma wycięty DPF do pocenia się dolotu ?

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Olej w turbine

Post autor: rataj73 » 26 sie 2019, o 13:08

Nic, kolegę po prostu poniosło :D

kochar
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 25 kwie 2017, o 13:58
Auto: CHEVROLET ORLANDO
Rok produkcji: 2012
Miasto: Łódź

Re: Olej w turbine

Post autor: kochar » 26 sie 2019, o 18:03

Też mi się tak wydaje, ale może autor wpisu tu zajrzy i wyjaśni.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”