--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
EGR zakres pracy B20DTH
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
EGR zakres pracy B20DTH
Czołem, czy może ktoś u siebie sprawdzić zakres pracy EGR na luzie po wciśnięciu na Maxa pedału gazu? U mnie przy skrzyni automatycznej w pozycji Park Max wychylenie to 55%
Pomijam fakt opóźnienia w działaniu.
Pomijam fakt opóźnienia w działaniu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: EGR zakres pracy B20DTH
Hmmm czy aby na pewno ? tego co mi wiadomo praca EGR ( czy jest uchlony czy totalnie zamknięty) zależy głównie od tego jak mocno wciśnie się pedał gazu. Pomiar robiłem w hali garazowej (samochód rozgrzany po jeździe w mieście). Wcisnąłem dwukrotnie pedał w podłogę. Dzisiaj temp na zewnatrz 11 stopni. W hali pewnie z 17. Ostatnio dałem mu buta na autostradzie i robiłem pomiar. Tam się udało mu chyba otworzyć do 69 stopni.
Jak dla mnie dziwne bo samochód aby osiągać max parametry podczas przyspieszania potrzebuje mieć zamknięty zawór egr i korzystać tylko z powietrza.
Dodano po 5 minutach 53 sekundach:
Mam problem ze skrzynią który opisywałem w osobnym poście i szukam czegoś co może powodować tą dziwną przypadłość. Do tego zauważyłem ze po rozgrzaniu silnika (np trasa 30 km albo jazda po mieście) na postoju lekko jakby drżała buda. Podłączyłem interfejs i zobaczyłem, że EGR lekko skacze od 16 do 18 stopni jeżeli dobrze pamiętam. Stąd zacząłem zwracać uwagę na jego pracę.
Tutaj jest wątek osoby która w B20DTH jak widać osiąa bez problemu osiąga 90%
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... r&start=60
zerknij sobie Różnica tylko że to Insignia A
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: EGR zakres pracy B20DTH
Czytałem Twój post o skrzyni. Trop z EGR wydaje mi się trochę ślepy, ale wiele rzeczy w tym samochodzie może zaskoczyć. Odnośnie samego EGR to warunki pracy zależą od wielu czynników, dzisiaj możesz mieć 55% otwarcia, a innym razem 0. Na autostradzie przy bucie wcale nie musi być zamknięty - silnik i tak pracuje w nadmiarze tlenu, a otwarcie EGR zmniejsza temperaturę w komorze spalania. To tyle z teorii. Odnośnie skakania EGR masz/miałeś jakieś błędy od lambdy, przepływomierza albo MAPsensora?
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: EGR zakres pracy B20DTH
Być może z EGR wszystko jest okej ale dlatego szukam kogos na forum z tym samym silnikiem żeby zerknął jak sytuacja ma się u niego. Wiesz złe zachowanie EGR podczas hamowania dajmy na to może wpływać poprzez złe parametry na pracę skrzyni. Co do przygód ze skrzynią to mam coraz większe przekonanie że na jej pracę wpływa inny element niż ona sama jako mechanizm. Może komputer skrzyni, może coś z innych układów samochodu. Możę też progoram jest niedopracowany i w końcu opel zrobi nową wersje tak jak w przypadku poprzedniej skrzyni.
Wracając do EGR to nie mam żadnych błędów ani od niego ani od MAfa/Mapa czy Lambdy. Tutaj też nie zawsze wszystko musi się zaświecać mimo swej złej pracy.
Masz pełną rację ze w tym samochodzie sporo rzeczy zależy od siebie. Cóż takie chyba uroki nowych samochodów...
Ostatnio zmieniony 19 lut 2023, o 22:47 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: EGR zakres pracy B20DTH
Właśnie w złe odczyty parametrów bym celował. Biorąc pod uwagę liczbę czujników, znalezienie przyczyny może być co najmniej trudne. Niemniej jeśli zastanawiasz się nad EGR, to profilaktycznie przeczyściłbym jakimś szuwaksem lambde i MAP sensora. Są na wierzchu, sama operacja w miarę szybka, a może jakiś efekt przyniesie.
BTW, w przypadku skrzyni szukałeś może podobnych problemów w innych markach z tą skrzynią? Np. volvo też ją stosuje.
BTW, w przypadku skrzyni szukałeś może podobnych problemów w innych markach z tą skrzynią? Np. volvo też ją stosuje.
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: EGR zakres pracy B20DTH
Dlatego właśnie szukam po parametrach co mu może nie pasować. Tak, zdaje sobie sprawę z gąszcza ilości czujników i przydałaby się Insignia z tym samym silnikiem i tą samą skrzynią. Wtedy mógłbym zrobić sobie logi z różnych parametrów i je porównać. Mógłbym złapać trop.
Na forum jest jeszcze jedna osoba z identycznym rocznikiem, silnikiem, itd z tą samą usterką.
MAP sensor już czyściłem, tak samo EGR. SOndy jeszcez nie tykałem.
znalazłem w necie filmik https://www.youtube.com/watch?v=pHddV9DQ2rk ale totalnie nie wiem jak facet interpretuje złe i dobre działanie EGR.
Szukałem też w innych miejscach wstępnie no i właśnie nigdzie takiego przypadku.... Natomiast skoro jest na tym osoba która ma dokładnie to samo co ja to zapewne za to odpowiada ten sam element samochodu. Jest jakiś winowajca tego zamieszania
Na forum jest jeszcze jedna osoba z identycznym rocznikiem, silnikiem, itd z tą samą usterką.
MAP sensor już czyściłem, tak samo EGR. SOndy jeszcez nie tykałem.
znalazłem w necie filmik https://www.youtube.com/watch?v=pHddV9DQ2rk ale totalnie nie wiem jak facet interpretuje złe i dobre działanie EGR.
Szukałem też w innych miejscach wstępnie no i właśnie nigdzie takiego przypadku.... Natomiast skoro jest na tym osoba która ma dokładnie to samo co ja to zapewne za to odpowiada ten sam element samochodu. Jest jakiś winowajca tego zamieszania
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: EGR zakres pracy B20DTH
Co do interpretacji to IMHO w 1. przypadku EGR był zablokowany i stąd duży rozrzut wartości EGR Err. Jeśli dobrze interpretuje, to wartość -100% oznacza, że jest ok i jest to uproszczenie dzielenia przez 0, którego matematyka zabrania.
W sumie jak będę miał chwilę, to spróbuję w Torque sprawdzić jak u mnie to działa, ale raczej nie spodziewam się cudów - w B20dtX nie działa chyba to zbyt dobrze.
W sumie jak będę miał chwilę, to spróbuję w Torque sprawdzić jak u mnie to działa, ale raczej nie spodziewam się cudów - w B20dtX nie działa chyba to zbyt dobrze.
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: EGR zakres pracy B20DTH
Jak możesz to zerknij Zastanawia mnie jedna rzecz. 0% oznacza zamknięty zawór EGR i prace na czystym powietrzu a 100% oznacza otwarty i prace na spalinach? zawsze myślałem ze jest odwrotnie...
Ostatnio zmieniony 19 lut 2023, o 22:48 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: EGR zakres pracy B20DTH
Jak to napisałeś, to też wpadłem w lekka konsternację, w VC wydaje mi się że było 0 otwarty, 100 zamknięty. Tutaj na wykresach w filmie co innego. Poszperałem i w innym filmie są testy i jesli dobrze skumałem, to 0 zamknięty i 100 otwarty jutro sprawdzę u siebie, co prawda d20dtr ale EGR zapewne ten sam.
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: EGR zakres pracy B20DTH
thx! czekam zatem jutro na info
Dodano po 4 minutach 58 sekundach:
jeżeli 0% to egr zamknięty to w takim razie pytanie czemu w zaznaczonym fragmencie się uchyla. wykres powinien zacząć rosnąć w momencie jak obroty lecą. Tutaj wykres jest poszarpany.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2023, o 22:49 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: EGR zakres pracy B20DTH
Po przeprowadzeniu testu u mnie, mogę przekazać co następuje.
Zamknięty jest na 0%. Zanim uruchomiłem silnik był na 0, kilka chwil po uruchomieniu też, minute później było 15%. Podczas jazdy otworzył się maksymalnie na ok 40%.
Niestety tak jak myślałem, z torque nie działa.
Moje obserwacje: przy odpuszczeniu gazu zamyka sie zgodnie z przewidywaniami, natomiast otwiera się proporcjonalnie do obciążenia. Co do otwierania przy wzroście obciążenia brzmi to trochę paradoksalnie, ale z drugiej strony silnik pracuje na dużym zapasie jeśli chodzi o tlen (w sensie sprezarka pompuje więcej niż silnik jest w stanie zużyć) i otwarcie egr nie wpływa znacząco na osiągi, ale powoduje obniżenie temperatury w cylindrze. Łatwiej jest wysterować jedną cewke od egr i nią sterować przepływ spalin, niż skomplikowaną turbosprężarkę, gdzie dochodzi np turbodziura lub przeładowanie (kto próbował bawić się zaworem od sterowania łopatkami wie o co chodzi).
Ponadto jak pisałem wyżej, przy zdjęciu nogi z gazu egr jest na 0, tak jak zużycie paliwa. Trwa to prawie do zatrzymania auta (maksymalnie do ok 15 kph). Pytanie kiedy jest skok na skrzyni, czy wcześniej czy później. Problemem jest słaba częstotliwość próbkowania, przez co wartości skaczą w ułamku sekundy.
Zamknięty jest na 0%. Zanim uruchomiłem silnik był na 0, kilka chwil po uruchomieniu też, minute później było 15%. Podczas jazdy otworzył się maksymalnie na ok 40%.
Niestety tak jak myślałem, z torque nie działa.
Moje obserwacje: przy odpuszczeniu gazu zamyka sie zgodnie z przewidywaniami, natomiast otwiera się proporcjonalnie do obciążenia. Co do otwierania przy wzroście obciążenia brzmi to trochę paradoksalnie, ale z drugiej strony silnik pracuje na dużym zapasie jeśli chodzi o tlen (w sensie sprezarka pompuje więcej niż silnik jest w stanie zużyć) i otwarcie egr nie wpływa znacząco na osiągi, ale powoduje obniżenie temperatury w cylindrze. Łatwiej jest wysterować jedną cewke od egr i nią sterować przepływ spalin, niż skomplikowaną turbosprężarkę, gdzie dochodzi np turbodziura lub przeładowanie (kto próbował bawić się zaworem od sterowania łopatkami wie o co chodzi).
Ponadto jak pisałem wyżej, przy zdjęciu nogi z gazu egr jest na 0, tak jak zużycie paliwa. Trwa to prawie do zatrzymania auta (maksymalnie do ok 15 kph). Pytanie kiedy jest skok na skrzyni, czy wcześniej czy później. Problemem jest słaba częstotliwość próbkowania, przez co wartości skaczą w ułamku sekundy.
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: EGR zakres pracy B20DTH
Piszesz że z TorQu nie działa ? w sensie ze innym interfejsem robiłeś odczyt? Na skrzyni jest skok w zasadzie na samym końcu. Przed chwilą w wątku ze skrzynią znalazł się użytkownik z takim silnikiem jak Ty masz i również z tą "usterką" Pewny jesteś że u Ciebie wszystko gra ?:)
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: EGR zakres pracy B20DTH
Na torque nie działa odczyt egr, test robiłem metoda chałupniczą z oplmonitorem w ręku jaka Ty masz apke, to jak coś zrobię jeszcze wykres. Ale wydaje mi się, że z egr u Ciebie raczej wszystko ok.
Co do mojej skrzyni to na razie wszystko ok, ale widzę że powoli trzeba pieniądze szykować
Co do mojej skrzyni to na razie wszystko ok, ale widzę że powoli trzeba pieniądze szykować
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: EGR zakres pracy B20DTH
Ja używam Thinkcar Thinkdiag. Polecam. Wprawdzie licencja ze wszystkimi funkcjami jest na rok ale ewentualne wznowienie to mniej więcej 30-35 USD.
Zobacz na wątek od skrzyni, kolejna osoba podniosła rączkę ze ma te same objawy z rana Zweryfikuj czy aby nie "przejeżdzasz" tego czasu jej świrowania
Co do pieniedzy to ja już je wydałem na konwerter ( regeneracja + sterownik hydrauliczny) więc nie polecam bo to nic nie zmieniło Coraz bardziej się zastanawiam czy winne nie jest oprogramowanie.
Zobacz na wątek od skrzyni, kolejna osoba podniosła rączkę ze ma te same objawy z rana Zweryfikuj czy aby nie "przejeżdzasz" tego czasu jej świrowania
Co do pieniedzy to ja już je wydałem na konwerter ( regeneracja + sterownik hydrauliczny) więc nie polecam bo to nic nie zmieniło Coraz bardziej się zastanawiam czy winne nie jest oprogramowanie.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: EGR zakres pracy B20DTH
Aa, myślałem że jakaś mała kostka to zgrywasz. Jak będę miał chwilę, to podłącze opelscannera, tam mam opcje zczytania egr.
Póki co u mnie jeździ bez problemu, także nie szukam. Pierwszy przystanek jak ruszę mam po ok. 150-200 metrach, więc raczej jeszcze mam dobrze. Ale zaczyna pojawiać się niepewność
Ta sama skrzynia jest w turbobenzynie, problemu nikt nie zgłasza. Może problem jest w sterowniku silnika
Póki co u mnie jeździ bez problemu, także nie szukam. Pierwszy przystanek jak ruszę mam po ok. 150-200 metrach, więc raczej jeszcze mam dobrze. Ale zaczyna pojawiać się niepewność
Ta sama skrzynia jest w turbobenzynie, problemu nikt nie zgłasza. Może problem jest w sterowniku silnika
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: EGR zakres pracy B20DTH
Tak, może to być problem softowy. Skoro jest to niech Opel to poprawi a najlepiej niech zwróci mi wydatki jakie już poniosłem a które nic nie przyniesły
Kupiłem trochę lepszy sprzęt jakiś czas temu do zabawy z samochodem. Lubie czasami coś tam sam zerknąć
Zerknij proszę na tego EGR
Kupiłem trochę lepszy sprzęt jakiś czas temu do zabawy z samochodem. Lubie czasami coś tam sam zerknąć
Zerknij proszę na tego EGR
- perzu126
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 kwie 2023, o 18:20
- Auto: Opel Insignia B St
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Kepno
Re: EGR zakres pracy B20DTH
Teoretycznie w niskim i średnim zakresie obrotów EGR powinien być otwarty. Przy hamowaniu silnikiem, bądź w pełnym obciążeniu powinien się zamknąć. Dziwne dla mnie są wytłumaczenia, że EGR służy do sterowania turbo.