--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zredukownaa moc silnika / tryb serwisowy
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 cze 2019, o 15:21
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Cambridge
- Postawił piwo: 3 razy
Zredukownaa moc silnika / tryb serwisowy
Podczas podroży do PL trzykrotnie auto wpadło mi tryb serwisowy z komunikatem: https://ibb.co/HFbLY7q objaw to brak mocy. Za pierwszym razem wszystko wróciło do normy po restarcie. Za drugim i trzecim po chwili powyżej ok. 2tys obrotów bez restartu. Bylem dziś w ASO i jak na złość zanim dojechałem, check zgasł i problem przestał występować. W ASO wyczytali z historii błędów, ze głównym kandydatem może być zawór ciśnienia pompy oleju ale od razu zaznaczyli, ze wg. wszystkich testów jakie zrobili ten zwraca prawidłowe wartości. Padła teoria o jakimś syfie w oleju, który być może w końcu zatrzymał się na filtrze. Zreflektowałem na profilaktyczna wymianę zaworu ale niestety części brak i nie wiadomo kiedy będzie. Olej wymieniałem ok. 2-3 tygodni temu na Liqui Molly ale zaproponowano mi aby zalać płukankę i wymienić olej jeśli problem znowu wystąpi i zobaczyć czy pomoże. Ktoś przerabiał ten problem u siebie?
Razem z olejem wymieniałem też filtr paliwa, filtr powietrza mam K&N ale ten mam od liku lat. Oprócz tego ze dwa tankowania temu czyściłem układ Wynnsem Total Action for Diesel i tu teoria o syfie w oleju może mieć sens, chociaż nigdy wcześniej to się nie działo.
Razem z olejem wymieniałem też filtr paliwa, filtr powietrza mam K&N ale ten mam od liku lat. Oprócz tego ze dwa tankowania temu czyściłem układ Wynnsem Total Action for Diesel i tu teoria o syfie w oleju może mieć sens, chociaż nigdy wcześniej to się nie działo.
- Gawelsonnn
- Klubowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 17:42
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Psary
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Zredukownaa moc silnika / tryb serwisowy
Z tego co napisałeś to ten syf w oleju ma sens, zacznij od płukanki i zmiany oleju bo to najprostsze co można zrobić, jak nie pomoże to trzeba szukać dalej
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Zredukownaa moc silnika / tryb serwisowy
Tutaj masz podobny problem: viewtopic.php?f=14&p=253485
Jeśli to ten sam błąd, to u mnie wystarczyła wymiana oleju.
BTW, ile masz % żywotności oleju?
Jeśli to ten sam błąd, to u mnie wystarczyła wymiana oleju.
BTW, ile masz % żywotności oleju?
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 cze 2019, o 15:21
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Cambridge
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Zredukownaa moc silnika / tryb serwisowy
I po przejechaniu całej europy ciurkiem (1700km) 5 mil od domu problem się pojawił na nowo. Znowu jadąc spokojnie 60mph na zapiętym tempomacie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 gru 2023, o 06:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Częstochowa
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Zredukownaa moc silnika / tryb serwisowy
Czy udało Ci się rozwiązać ten problem? Mam ten sam problem i nic nie pomaga.
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 cze 2019, o 15:21
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Cambridge
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Zredukownaa moc silnika / tryb serwisowy
Po wymianie oleju na Dexos2 problem zniknął aż do momentu kolejnej wymiany ok. tygodnia temu gdy mechanik prawdopodobnie zalał znowu nie Dexos2 i kilka dni temu dwa razy pojawił się błąd. Po nowym roku jadę z reklamacją.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 gru 2023, o 06:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Częstochowa
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Zredukownaa moc silnika / tryb serwisowy
Ja jestem po wyminie wszystkiego w obiegu oleju i nic mi nie pomogło. W poniedziałek idzie do mechanika i będzie dalej szukał co powoduje brak wzrostu ciśnienia oleju. Czy mam 1500 obrotów czy 3000 to ciśnienie w zasadzie jest takie samo.
Ostatnio zmieniony 4 sty 2024, o 02:43 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum!
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum!
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 cze 2019, o 15:21
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Cambridge
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Zredukownaa moc silnika / tryb serwisowy
Przedwczoraj wróciłem do UK - 1680KM na jeden strzał i żadnych problemów ale mam jeszcze takie luźne przemyślenie na ten temat, że być może winny jest nieukończony proces wypalania DPF-a. Po twoim poście sprawdziłem w OBD i wyszło mi, że błąd u mnie zbiegł się z czasem ostatniego wypalania, które być może przerwałem w trakcie co zapewne rozrzedziło olej lub nie przerwałem ale proces podniósł jego temperaturę. To oczywiście może być tylko zbieg okoliczności ale przypomniało mi to o problemach z dieslami w BMW (seria G albo F) w których po kilku przerwanych wypalaniach DPF pojawiał się błąd, "zbyt dużego poziomu oleju". W każdym razie, jeśli robisz krótkie trasy to może problem jest właśnie tu. Sprawdź poziom zapchania DPF, wlej Wynns-a i daj znać co ustali mechanik.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 gru 2023, o 06:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Częstochowa
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Zredukownaa moc silnika / tryb serwisowy
Problemem okazał się zawór w podstawie obudowy filtra oleju.horiz0n pisze: ↑4 sty 2024, o 10:50Przedwczoraj wróciłem do UK - 1680KM na jeden strzał i żadnych problemów ale mam jeszcze takie luźne przemyślenie na ten temat, że być może winny jest nieukończony proces wypalania DPF-a. Po twoim poście sprawdziłem w OBD i wyszło mi, że błąd u mnie zbiegł się z czasem ostatniego wypalania, które być może przerwałem w trakcie co zapewne rozrzedziło olej lub nie przerwałem ale proces podniósł jego temperaturę. To oczywiście może być tylko zbieg okoliczności ale przypomniało mi to o problemach z dieslami w BMW (seria G albo F) w których po kilku przerwanych wypalaniach DPF pojawiał się błąd, "zbyt dużego poziomu oleju". W każdym razie, jeśli robisz krótkie trasy to może problem jest właśnie tu. Sprawdź poziom zapchania DPF, wlej Wynns-a i daj znać co ustali mechanik.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 gru 2023, o 06:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Częstochowa
- Postawił piwo: 1 raz
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 cze 2019, o 15:21
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Cambridge
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Zredukownaa moc silnika / tryb serwisowy
Po numerze części wychodzi cala obudowa. Rozumiem, ze zawór nie występuje osobno?
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 gru 2023, o 06:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Częstochowa
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Zredukownaa moc silnika / tryb serwisowy
Popatrz na zdjęcie. To jest w środku a u mnie się zawiesił, mechanik go ruszył i go odwiesił