--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
- mejkpis
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 27 lut 2019, o 15:20
- Auto: insignia B GS
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z dupy
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
Cześć,
W paru postach nt. wypalania DPF pojawia się wzmianka użytkowników o problemie z cyklicznie pojawiającym się błędem nr P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF). W związku z tym, że tam konwersacja ginie wśród innych wątków DPFowych to ja tutaj pozwoliłem sobie utworzyć dedykowany wątek na temat tego błędu.
Zmagam się z nim od pół roku, pojawia się po dłuższej jeździe autostradowej, tak po 100 km jazdy autostradą. Auto mam na gwarancji i ASO do tej pory kasuje błąd i mówi, że wszystko jest OK. Podobne zachowanie opisywał inny użytkownik w wątku poświęconym DPF https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 96#p242596
W zeszłym tygodniu auto zostawiłem w serwisie, bo błąd znowu się pojawił. Przy okazji zrealizowano akcję serwisową polegającą na aktualizacji oprogramowania - ponoć był jakiś błąd w oprogramowaniu i objawiał się przegrzewaniem katalizatora. Powstała teoria, że ta akcja może też wyeliminować pojawianie się błędu P2002.
Gdybyście mieli jakieś inne diagnozy/wnioski dot. P2002 to zapraszam do podzielenia się nimi
W paru postach nt. wypalania DPF pojawia się wzmianka użytkowników o problemie z cyklicznie pojawiającym się błędem nr P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF). W związku z tym, że tam konwersacja ginie wśród innych wątków DPFowych to ja tutaj pozwoliłem sobie utworzyć dedykowany wątek na temat tego błędu.
Zmagam się z nim od pół roku, pojawia się po dłuższej jeździe autostradowej, tak po 100 km jazdy autostradą. Auto mam na gwarancji i ASO do tej pory kasuje błąd i mówi, że wszystko jest OK. Podobne zachowanie opisywał inny użytkownik w wątku poświęconym DPF https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 96#p242596
W zeszłym tygodniu auto zostawiłem w serwisie, bo błąd znowu się pojawił. Przy okazji zrealizowano akcję serwisową polegającą na aktualizacji oprogramowania - ponoć był jakiś błąd w oprogramowaniu i objawiał się przegrzewaniem katalizatora. Powstała teoria, że ta akcja może też wyeliminować pojawianie się błędu P2002.
Gdybyście mieli jakieś inne diagnozy/wnioski dot. P2002 to zapraszam do podzielenia się nimi
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... pl_or_lpv/
Troszkę inny silnik, ale analiza ewentualnych przyczyn będzie zapewne podobna. Wartości oczekiwane mogą się różnić.
Troszkę inny silnik, ale analiza ewentualnych przyczyn będzie zapewne podobna. Wartości oczekiwane mogą się różnić.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 paź 2021, o 17:23
- Auto: Insignia B Sportstou
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 2 razy
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
Wydaje mi się że wyskakuje mi co 4 dni ten sam błąd.
Też mam jeszcze gwarancję i chętnie bym to usunął. Oprócz palącej się kontrolki nie daje to absolutnie żadnych objawów.
Mam tylko pytanie jakiego narzędzia diagnostycznego używasz? Jak mam ustalić że chodzi o P2002?
Też mam jeszcze gwarancję i chętnie bym to usunął. Oprócz palącej się kontrolki nie daje to absolutnie żadnych objawów.
Mam tylko pytanie jakiego narzędzia diagnostycznego używasz? Jak mam ustalić że chodzi o P2002?
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
Wystarczy program kolegi Ping. Jest na forum i pisze też jaki interfejs z nim działa.
- mejkpis
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 27 lut 2019, o 15:20
- Auto: insignia B GS
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z dupy
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
Apka to Opl monitor, a wtyczka do portu obd to icar2.SzymonWRO pisze: ↑8 lut 2022, o 19:32Wydaje mi się że wyskakuje mi co 4 dni ten sam błąd.
Też mam jeszcze gwarancję i chętnie bym to usunął. Oprócz palącej się kontrolki nie daje to absolutnie żadnych objawów.
Mam tylko pytanie jakiego narzędzia diagnostycznego używasz? Jak mam ustalić że chodzi o P2002?
U mnie brak zmian po akcji serwisowej, błąd ponownie wyskoczył po 20 km autostrady.
-
- Klubowicz
- Posty: 455
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: BMW G31
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
Jest notatka serwisowa dla Insigni B z silnikiem 2.0L (LFS LFO) Diesel
DTC Descriptor
DTC P2002 - Diesel Particulate Filter (DPF) Low Efficiency
Circuit/System Verification
1. Ignition ON.
2. Verify that DTCs P0100, P0101, P0102, P0103, P0651, P113C, P2032, P2033, P2084, P2085, P2470, P2228, P2229, P2452, P2453, P2454, P2455, or P2456 are not set
- If any of the DTCs are set
Refer to Diagnostic Trouble Code (DTC) List - Vehicle for further diagnosis.
- If none of the DTCs are set
3. Engine idling.
4. Verify the scan tool DPF differential pressure parameter is between 0–10 kPa (0–1.5 PSI).
- If not within the specified range
Refer to Circuit/System Testing.
- If within the specified range
5. Operate the vehicle within the Conditions for Running the DTC. You may also operate the vehicle within the conditions that you observed from the Freeze Frame/Failure Records data.
6. Verify DTC P2002 does not set.
- If the DTC is set
Refer to Circuit/System Testing.
- If the DTC is not set
7. All OK.
Circuit/System Testing
1. Verify the integrity of the entire air induction system, exhaust system including all turbocharger components by inspecting for the conditions listed below:
- Damaged, loose, or improperly installed exhaust aftertreatent components
- Exhaust leaks, including loose or disconnected pipes and the mating surface area between the turbocharger and the exhaust manifold.
- If a condition exists
Repair as necessary.
- If no condition exist
2. Connect the exhaust port of the EN 23738–A vacuum gauge to port one (engine side) of the B154 Diesel Particulate Filter Exhaust Differential Pressure Sensor.
3. Ignition ON, using the EN 23738–A vacuum gauge, slowly apply pressure to the sensor while observing the DPF Differential Pressure parameter.
4. Verify the parameter increases smoothly without spikes or dropouts.
- If the parameter does not increase smoothly
Replace the B154 Diesel Particulate Filter Exhaust Differential Pressure Sensor.
- If the parameter increases smoothly
5. Replace the Diesel Particulate Filter.
DTC Descriptor
DTC P2002 - Diesel Particulate Filter (DPF) Low Efficiency
Circuit/System Verification
1. Ignition ON.
2. Verify that DTCs P0100, P0101, P0102, P0103, P0651, P113C, P2032, P2033, P2084, P2085, P2470, P2228, P2229, P2452, P2453, P2454, P2455, or P2456 are not set
- If any of the DTCs are set
Refer to Diagnostic Trouble Code (DTC) List - Vehicle for further diagnosis.
- If none of the DTCs are set
3. Engine idling.
4. Verify the scan tool DPF differential pressure parameter is between 0–10 kPa (0–1.5 PSI).
- If not within the specified range
Refer to Circuit/System Testing.
- If within the specified range
5. Operate the vehicle within the Conditions for Running the DTC. You may also operate the vehicle within the conditions that you observed from the Freeze Frame/Failure Records data.
6. Verify DTC P2002 does not set.
- If the DTC is set
Refer to Circuit/System Testing.
- If the DTC is not set
7. All OK.
Circuit/System Testing
1. Verify the integrity of the entire air induction system, exhaust system including all turbocharger components by inspecting for the conditions listed below:
- Damaged, loose, or improperly installed exhaust aftertreatent components
- Exhaust leaks, including loose or disconnected pipes and the mating surface area between the turbocharger and the exhaust manifold.
- If a condition exists
Repair as necessary.
- If no condition exist
2. Connect the exhaust port of the EN 23738–A vacuum gauge to port one (engine side) of the B154 Diesel Particulate Filter Exhaust Differential Pressure Sensor.
3. Ignition ON, using the EN 23738–A vacuum gauge, slowly apply pressure to the sensor while observing the DPF Differential Pressure parameter.
4. Verify the parameter increases smoothly without spikes or dropouts.
- If the parameter does not increase smoothly
Replace the B154 Diesel Particulate Filter Exhaust Differential Pressure Sensor.
- If the parameter increases smoothly
5. Replace the Diesel Particulate Filter.
- mejkpis
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 27 lut 2019, o 15:20
- Auto: insignia B GS
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z dupy
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
Natrafiłem na film https://www.youtube.com/watch?v=tdGLALRM5SI
Czy w B20DTH jest coś takiego jak chłodnica EGR?
Czy w B20DTH jest coś takiego jak chłodnica EGR?
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 paź 2021, o 17:23
- Auto: Insignia B Sportstou
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 2 razy
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
Czy komuś udało się już ustalić przyczynę tych błędów P2002?
Czy to jest zapchana chłodnica EGR, jakiś czujnik czy inny diabeł?
Ja tydzień temu byłem w oplu. Zrobili mi w w ramach akcji serwisowej aktualizację sterownika silnika - podobno pod kątem ryzyka przegrzewania się katalizatora. Stwierdzili że to na pewno jest przyczyna tego błędu.
Niestety teraz kontrolka zapali mi się codziennie a nie co tydzień ..........
Zastanawiam się co dalej robić z tym.
Czy to jest zapchana chłodnica EGR, jakiś czujnik czy inny diabeł?
Ja tydzień temu byłem w oplu. Zrobili mi w w ramach akcji serwisowej aktualizację sterownika silnika - podobno pod kątem ryzyka przegrzewania się katalizatora. Stwierdzili że to na pewno jest przyczyna tego błędu.
Niestety teraz kontrolka zapali mi się codziennie a nie co tydzień ..........
Zastanawiam się co dalej robić z tym.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2215
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
No ciekaw jestem jak po aktualizacji...
Zakładam, że TUNER ma zapisany Twój plik i może Ci wgrać ponownie program, ale również z tym samym problemem i koło się zamknie...
Zakładam, że TUNER ma zapisany Twój plik i może Ci wgrać ponownie program, ale również z tym samym problemem i koło się zamknie...
- mejkpis
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 27 lut 2019, o 15:20
- Auto: insignia B GS
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z dupy
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
u mnie po aktualizacji też szybciej pojawia się błąd niż przed... zauważyłem też, że po aktualizacji pojawia mi się czasami komunikat o wypalaniu DPF i konieczności kontynuowania jazdy, przed aktualizacją ani razu nie miałem tego komunikatu (przejechałem 50kkm). Jak z tym u Was?
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2215
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
Mam ten sam motor, też mam zrobiony program, ale samochód nie "prezentuje" mnie takimi błędami.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 paź 2021, o 17:23
- Auto: Insignia B Sportstou
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 2 razy
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
Umawiam się na przyszły tydzień na przywrócenie chipa. A nawet dostanę zmodyfikowaną wersję - oni też coś optymalizują.
Zobaczymy jaki będzie efekt.
Ewentualnie myśle o czyszczeniu EGR i jego chłodnicy
Zobaczymy jaki będzie efekt.
Ewentualnie myśle o czyszczeniu EGR i jego chłodnicy
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2215
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
W gratisie czy będziesz musiał coś dokładać do interesu?
Na czym będzie polegała modyfikacja? Coś będą optymalizowali? Albo chodzi tylko o poprawę dawek i w efekcie końcowym wyniku przy pomiarze?
Będziesz też mieć kolejny pomiar na hamowni albo bazują na poprzednich wynikach?
Na czym będzie polegała modyfikacja? Coś będą optymalizowali? Albo chodzi tylko o poprawę dawek i w efekcie końcowym wyniku przy pomiarze?
Będziesz też mieć kolejny pomiar na hamowni albo bazują na poprzednich wynikach?
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 paź 2021, o 17:23
- Auto: Insignia B Sportstou
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 2 razy
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
Chyba w gratisie. Jak bedzie trzeba dorzucić 100 czy 200 - przeżyję. Podobno V-Tech zrobił modyfikację programu i chcą mi ją wgrać.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 25 cze 2022, o 06:45
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Rzeszów
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
Cześć,
W mojej insigni również pojawił się błąd p2002. Insignia b z 2019r. Przejechane 65tys km. 170koni, diesel, automat. Byłem w serwisie opla - powiedzieli mi, że filtr się kończy - sprawność na poziomie 15% i będzie potrzeba wymiany na nowy. A żadne czyszczenie czy regeneracja nie jest skuteczna.
W niezależnym serwisie powiedzieli mi że filtr jest czysty, wizualnie ładny, nie ma sadzy, przewody i czujniki są ok., I nie widzą problemu... Poza świecąca się kontrolką. Skasowanie błędu powoduje pojawienie się po raz kolejny kontrolki po przejechaniu ok 80km.
Czy jedyna możliwość naprawy auta to wymiana na nowy?
W mojej insigni również pojawił się błąd p2002. Insignia b z 2019r. Przejechane 65tys km. 170koni, diesel, automat. Byłem w serwisie opla - powiedzieli mi, że filtr się kończy - sprawność na poziomie 15% i będzie potrzeba wymiany na nowy. A żadne czyszczenie czy regeneracja nie jest skuteczna.
W niezależnym serwisie powiedzieli mi że filtr jest czysty, wizualnie ładny, nie ma sadzy, przewody i czujniki są ok., I nie widzą problemu... Poza świecąca się kontrolką. Skasowanie błędu powoduje pojawienie się po raz kolejny kontrolki po przejechaniu ok 80km.
Czy jedyna możliwość naprawy auta to wymiana na nowy?
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
Niech zobaczą ten filtr od spodu jak wygląda. Wszyscy których znam z tym błędem już mają nowe dpfy.
- mejkpis
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 27 lut 2019, o 15:20
- Auto: insignia B GS
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z dupy
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
U mnie też nowy dpf, od wymiany 2 miesiące temu - brak błędu. Na szczęście wymiana na gwarancji flex care.