--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wypalanie DPF

ODPOWIEDZ
Onzar
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 10 paź 2021, o 21:00
Auto: Insignia B 2.0 CDTi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wypalanie DPF

Post autor: Onzar » 10 paź 2021, o 22:39

Witam,
mam problem z powracający błędem P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF).

Po wymianie:
- nowy czujnik różnicy ciśnienie (przewody gumowe też nowe)
- DPF po czyszczeniu hydrodynamicznym (nie był zatkany) teraz pokazuje 2% (wcześniej schodził do 5%)
- nowy EGR

I nadal wyskakuje po około 30-100km CHECK ENGINE błąd P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF). Insignia nie traci mocy jedzie bez problemu.

Insignia 2.0 CDTi 170KM D20DTH przebieg 170t km rok 2018.

Może ktoś miał podobny problem i udało się zwalczyć w/w błąd?
Ostatnio zmieniony 11 paź 2021, o 18:36 przez Onzar, łącznie zmieniany 1 raz.

Holios
Klubowicz
Posty: 455
Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
Auto: BMW G31
Rok produkcji: 2019
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Wypalanie DPF

Post autor: Holios » 11 paź 2021, o 06:38

Procedura GM w związku z kodem DTC P2002


Weryfikacja obwodu/układu 
1. Zapłon włączony.
2. Sprawdzić, czy DTC P0100, P0101, P0102, P0103, P0651, P113C, P2032, P2033, P2084, P2085, P2470, P2228, P2229, P2452, P2453, P2454, P2455 lub P2456 nie są ustawione
⇓ Jeżeli nie są wygenerowane żadne inne kody DTC

3. Silnik pracuje na biegu jałowym.
4. Sprawdzić na testerze diagnostycznym, czy parametr czujnika różnicy ciśnień DPF mieści się w zakresie 0-10 kPa (0-1,5 PSI).
⇒ Jeśli wartość nie mieści się w podanym zakresie
Przejdź do Badanie obwodu/układu.

⇓ Jeśli wartość mieści się w podanym zakresie
 5. Uruchomić pojazd i odtworzyć warunki generowania kodu DTC. Można również obsługiwać pojazd w zakresie warunków stwierdzonych na podstawie Danych zamrożonych/Rejestru usterki.
 6. Sprawdzić, czy nie jest ustawiony kod DTC P2002.
⇒ Jeśli kod DTC jest ustawiony
Przejdź do Badanie obwodu/układu.

⇓ Jeśli kod DTC nie jest ustawiony
 7. Wszystko w porządku.


Sprawdzanie obwodu/układu
1. Sprawdzić spójność całego układu dolotowego powietrza, układu wydechowego, włączając w to wszystkie części składowe turbosprężarki, poprzez sprawdzenie występowania poniżej opisanych stanów:
◦Uszkodzone, obluzowane lub niewłaściwie zamontowane części po naprawie układu wydechowego
◦Nieszczelności w układzie wydechowym, wliczając w to luźne lub rozłączone rury oraz powierzchnię styku pomiędzy turbosprężarką a kolektorem wydechowym.
⇒ Jeżeli stwierdzono stan
Naprawić według potrzeby.

⇓ Jeżeli nie występuje żadna usterka
2. Podłączyć króciec wyjściowy miernika podciśnienia EN 23738-A do króćca pierwszego (strona silnika) Czujnika różnicy ciśnień wydechu filtra sadzowego B154.
3. Zapłon włączony, korzystając z miernika podciśnienia EN 23738-A, powoli zwiększaj ciśnienie na czujniku, obserwując parametr ciśnienia różnicowego DPF.
4. Sprawdzić, czy parametr zwiększa się płynnie bez skoków lub spadków.
⇒ Jeżeli wartość parametru nie wzrasta płynnie
Wymienić czujnik różnicy ciśnień filtra cząstek stałych B154.

⇓ Jeżeli parametr wzrasta płynnie
 5. Wymienić filtr sadzowy.

Onzar
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 10 paź 2021, o 21:00
Auto: Insignia B 2.0 CDTi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wypalanie DPF

Post autor: Onzar » 11 paź 2021, o 08:00

To zostało wszystko sprawdzone.
Masz może prawidłowe zakresy działania wartości czujników NOx za filtrem DPF, są trzy czujniki:
1 - czujnik cząstek stałych w spalinach
2 - czujnik tlenków azotu NOx przed katalizatorem
3 - czujnik tlenków azotu NOx za katalizatorem

Jak dobrze rozumiem pierwsza sonda za DPF mierzy cząstki stałe w spalinach? Może ona podaje złe wartości?

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wypalanie DPF

Post autor: mazmarcin » 11 paź 2021, o 17:38

@Onzar czujnik różnicy ciśnień dałeś ori czy zamiennik. Został zaadoptowany poprawnie?

Onzar
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 10 paź 2021, o 21:00
Auto: Insignia B 2.0 CDTi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wypalanie DPF

Post autor: Onzar » 11 paź 2021, o 18:18

Czujnik różnicy ciśnień kupony nowy w ASO Opel oryginalny 55500458 i zaadaptowany.

Dodano po 17 minutach 50 sekundach:
Kod silnika D20DTH

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wypalanie DPF

Post autor: mazmarcin » 11 paź 2021, o 18:51

To to jest auto z 2018 z takim silnikiem czy B20DTH?

Onzar
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 10 paź 2021, o 21:00
Auto: Insignia B 2.0 CDTi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wypalanie DPF

Post autor: Onzar » 11 paź 2021, o 19:53

Koniec roku 2018 rok modelowy 2019 silnik D20DTH

Awatar użytkownika
mejkpis
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: 27 lut 2019, o 15:20
Auto: insignia B GS
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2018
Miasto: z dupy
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie DPF

Post autor: mejkpis » 15 sty 2022, o 21:40

Onzar pisze:
10 paź 2021, o 22:39
Witam,
mam problem z powracający błędem P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF).
...
Mam chyba to samo. Co jakiś czas pojawia mi się P2002. Zazwyczaj jak jeżdżę po mieście to jest spokój, błąd pojawia się dopiero jak wyruszam w trasę autostradową i tak dopiero po przejechaniu około 150km. Później jadę z tym błędem do serwisu w ramach gwarancji, oni to kasują i mówią, ze wszystko w porządku, że DPF świetnie wypalony itp... Może znacie jakieś ASO na Dolnym Śląsku lub w lubuskiem, który podejdzie poważnie do tego tematu?

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3061
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580&start=280
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Wypalanie DPF

Post autor: Zbyszek01 » 16 sty 2022, o 07:03

Pewnie ktoś by ci doradził gdzie by było blisko ale nie można znaleść takiej miejscowości na mapie.
Zrzut ekranu 2022-01-16 o 07.01.23.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Pawel_wro

Re: Wypalanie DPF

Post autor: Pawel_wro » 16 sty 2022, o 09:13

Możliwe jest, że DPF nie odpalił mi się od 1500 km?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Bogoes
Użytkownik
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:21
Auto: corsa d
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2012
Miasto: Bydgoszcz
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Wypalanie DPF

Post autor: Bogoes » 16 sty 2022, o 09:26

Jasne, że możliwe, nawet w swojej corsie zdarzały mi się takie dystanse... a swoją drogą zmień sobie apke na nową i duzo bogatszą w parametry: https://play.google.com/store/apps/deta ... l=pl&gl=PL

Pawel_wro

Re: Wypalanie DPF

Post autor: Pawel_wro » 16 sty 2022, o 09:52

Ok, dzięki 🙂

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Wypalanie DPF

Post autor: Radek84 » 19 sty 2022, o 04:27

Bez wypadu na trasę i jazdę w okolicach 180-200 raczej nie. Przy tych prędkościach EGT dochodzi takich wartości, że masz wypalanie pasywne tzn. samoczynne bez ingerencji sterownika

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Wypalanie DPF

Post autor: Rooff_ » 11 lut 2022, o 22:13

Dotyczy co prawda VAGiniarzy, ale może kiedyś pojawi się wersja dla Opli.


Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wypalanie DPF

Post autor: mazmarcin » 11 lut 2022, o 22:18

W oplu pokazuje na ekranie nawigacji wszystko ;)
Tylko trzeba mieć dobry sprzęt ;)

Bartek3622
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 28 sty 2023, o 16:11
Auto: Insignia B
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Sieradz

Re: Wypalanie DPF

Post autor: Bartek3622 » 22 kwie 2023, o 19:29

Screenshot_2023-04-20-13-42-56-915_com.insigniadpfgmailcom.oplmonitor.jpg
Czy te 650 km to dobry wynik ?
Około 80% to trasa, po mieście wytrzymuje 250-300 i wypalanie wydaje mi się trochę za często.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 986
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
Miasto: WWL
Postawił piwo: 18 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Wypalanie DPF

Post autor: zubek » 22 kwie 2023, o 19:33

Nikt nie wie jak zachowuje się dpf w silniku D20DTR z 2009 roku :)
Raczej dobrze

Awatar użytkownika
perzu126
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 21 kwie 2023, o 18:20
Auto: Opel Insignia B St
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Kepno

Re: Wypalanie DPF

Post autor: perzu126 » 28 kwie 2023, o 16:46

zubek pisze:
22 kwie 2023, o 19:33
...
Chyba pomyłka, miało byc 2019?
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2023, o 22:02 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 986
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
Miasto: WWL
Postawił piwo: 18 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Wypalanie DPF

Post autor: zubek » 28 kwie 2023, o 18:39

zostało poprawione na 2018

Awatar użytkownika
perzu126
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 21 kwie 2023, o 18:20
Auto: Opel Insignia B St
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Kepno

Re: Wypalanie DPF

Post autor: perzu126 » 29 kwie 2023, o 01:31

Ja mam z 2019 i ten sam problem. Czyli nie poprawili

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik diesla”