--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------



B20DTH kopci na czarno
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 8 lip 2024, o 20:12
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
B20DTH kopci na czarno
Cześć,
Insignia B, 2.0 CDTI B20DTH 2018 rok 182kkm.
Co jakiś czas samochód kopci na czarno. Nie dzieje się to zawsze, dopiero jak jej się „nazbiera” - jeśli trochę ją przegonię z gazem w podłodze i „przeczysci się” przez dłuższy czas nic się nie dzieje nawet przy gazie w podłodze, przejadę spokojnie kilkanaście / kilkadziesiąt kilometrów i znowu przy pełnym gazie kopci na czarno. Jeśli jeżdżę dłuższy czas spokojnie już przy mocniejszym dodaniu gazu widać że kopci. Widać olej na wlocie powietrza do turbosprężarki, w tym miejscu gdzie jest też dojście rurki z odmy, oczywiście olej jest też w intercoolerze - poci się nawet na łączeniu intercoolera z gumową rurą która wychodzi z dołu turbiny. Na początku były ogarnięte wtryski - samochód pojechał do firmy która je wyjęła i sprawdziła na maszynie, przywiozłem nowe wtryski które zostały zamontowane - nic się nie zmieniło. Następnie turbo zostało zregenerowane - było czuć że wirnik się delikatnie rusza - wyjąłem turbo, zawiozłem do sprawdzonej firmy która je zregenerowała, nic się nie zmieniło. Przyszła kolej na odmę której nie da się sprawdzić ponieważ jest w plastikowej pokrywie - pokrywa z odma wymieniona, nic się nie zmieniło. Został wyjęty EGR - byl na nim uszczerbek jakby wcześniej komuś upadł i widać było przedmuch spalin - EGR wymieniony, nic się nie zmieniło. Oczywiście intercooler, kolektor i wszystko inne było też czyszczone. Błędów brak.
Auto ma wyłączone adblue i wyciętego DPF-a aczkolwiek nie szukałbym tu przyczyny ponieważ wcześniej to się nie działo, również zadymienie jest zbyt duże żeby to mogło być tą przyczyną.
Może ktoś miał podobny problem albo ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny?
Insignia B, 2.0 CDTI B20DTH 2018 rok 182kkm.
Co jakiś czas samochód kopci na czarno. Nie dzieje się to zawsze, dopiero jak jej się „nazbiera” - jeśli trochę ją przegonię z gazem w podłodze i „przeczysci się” przez dłuższy czas nic się nie dzieje nawet przy gazie w podłodze, przejadę spokojnie kilkanaście / kilkadziesiąt kilometrów i znowu przy pełnym gazie kopci na czarno. Jeśli jeżdżę dłuższy czas spokojnie już przy mocniejszym dodaniu gazu widać że kopci. Widać olej na wlocie powietrza do turbosprężarki, w tym miejscu gdzie jest też dojście rurki z odmy, oczywiście olej jest też w intercoolerze - poci się nawet na łączeniu intercoolera z gumową rurą która wychodzi z dołu turbiny. Na początku były ogarnięte wtryski - samochód pojechał do firmy która je wyjęła i sprawdziła na maszynie, przywiozłem nowe wtryski które zostały zamontowane - nic się nie zmieniło. Następnie turbo zostało zregenerowane - było czuć że wirnik się delikatnie rusza - wyjąłem turbo, zawiozłem do sprawdzonej firmy która je zregenerowała, nic się nie zmieniło. Przyszła kolej na odmę której nie da się sprawdzić ponieważ jest w plastikowej pokrywie - pokrywa z odma wymieniona, nic się nie zmieniło. Został wyjęty EGR - byl na nim uszczerbek jakby wcześniej komuś upadł i widać było przedmuch spalin - EGR wymieniony, nic się nie zmieniło. Oczywiście intercooler, kolektor i wszystko inne było też czyszczone. Błędów brak.
Auto ma wyłączone adblue i wyciętego DPF-a aczkolwiek nie szukałbym tu przyczyny ponieważ wcześniej to się nie działo, również zadymienie jest zbyt duże żeby to mogło być tą przyczyną.
Może ktoś miał podobny problem albo ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny?
-
- Użytkownik
- Posty: 298
- Rejestracja: 24 mar 2024, o 22:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 17 razy
Re: B20DTH kopci na czarno
Wycięcie DPF jednym co może być przyczyną tak wszystkie te czarne dymy zostają nawet jak coś jest uszkodzone
Moja mazda też tak robi czarny dym jak dostanie buta i jedyne co mi przychodzi do głowy to uszczelniacze na popychaczach
Moja mazda też tak robi czarny dym jak dostanie buta i jedyne co mi przychodzi do głowy to uszczelniacze na popychaczach
-
- Użytkownik
- Posty: 144
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20DTH kopci na czarno
Chyba jedynie tak jak kolega wyżej napisał trzeba by zerknąć do głowicy ? Rozumiem że program nie był roboiony ? z ciekawosci po zmianie odmy dalej jest małe zachlapanie w turbinie czy totalnie sucho ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 8 lip 2024, o 20:12
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2533
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: B20DTH kopci na czarno
Mi kopci tez na czarno. Ale u mnie jest zrobiony program. Raczej się tym nie przejmuje. Po spaleniu 1 baku wydechy są całe czarne. Przy mocnym gazie umie zostawić za sobą czarna chmurę. Błędów nie wywala. Pod kompem też wszystko ok.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 298
- Rejestracja: 24 mar 2024, o 22:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 17 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 21:51
- Auto: Opel Insignia Sedan
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: B20DTH kopci na czarno
Czy ktoś z Szanownych kolegów rozgryzł temat do końca? U mnie biała Insignia B 2.0 170 hp przy mocniejszym dodaniu gazu kopci na czarno i zaraz za tym cały zderzak brudny.
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2533
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: B20DTH kopci na czarno
Ale kopci cały czas czy tylko przy pewnych okolicznościach np po czyszczeniu dpf? U mnie jak skończy się regeneracja, wtedy przy mniejszym kopnięciu gazu zostawiam czarna chmurę za sobą. Po 2 takich przyspieszeniach wydech się czyści i jest spokoj do kolejnego czyszczenia filtra...
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 gru 2023, o 06:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Częstochowa
- Postawił piwo: 1 raz
Re: B20DTH kopci na czarno
Czy udało się kolegą rozwiązać problem z olejem w turbo i przewodzie dolotowy?
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 16:51
- Auto: IB Soorts Tourer AT8
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
Re: B20DTH kopci na czarno
Ja mam na pokładzie DPF, ale od niedawna wyprogramowany adBlue.
I przed i po programie (podkreślam DPF sprawny), IB B20dth potrafi puścić dymka - warunki do wywołania jak w pierwszym poście: jazda emerycka przez jakiś czas, a następnie "but w podłoge" i ... jest czarna chmurka. Kolejny "but w podłoge" - brak chmurki, ergo. złogi wydmuchane.
Żadnych błędów, DPF wypala się poprawnie (start przy 5% zapełnienia w lecie do 11% zapełnienia zimą na krótkich odcinkach), wypala się do 1-2% wg. OPL Monitor.
I przed i po programie (podkreślam DPF sprawny), IB B20dth potrafi puścić dymka - warunki do wywołania jak w pierwszym poście: jazda emerycka przez jakiś czas, a następnie "but w podłoge" i ... jest czarna chmurka. Kolejny "but w podłoge" - brak chmurki, ergo. złogi wydmuchane.
Żadnych błędów, DPF wypala się poprawnie (start przy 5% zapełnienia w lecie do 11% zapełnienia zimą na krótkich odcinkach), wypala się do 1-2% wg. OPL Monitor.