--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------



Wymiana rozrządu
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2482
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Wymiana rozrządu
Wymieniałem przy rozrządzie, ale wymieniłem na zamiennik i pożałowałem.
Jeśli planujesz wymianę to tylko oryginał, zamiennik robił kuku i wywalało błędy.
Jeśli planujesz wymianę to tylko oryginał, zamiennik robił kuku i wywalało błędy.
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 839
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2482
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Wymiana rozrządu
350zł.
Zamiennik 300zł, oryginał 650zł.
Zamiennik ma emulator sprzęgła pompy i zgodnie z info producenta były wady w tym emulatorze w pierwszych partiach części. Oczywiście zwrócono mi kasę za pompę i wymianę. Tutaj producent i hurtownia stenely na wysokości zadania. Ale już nie ryzykowałem i zamówiłem ori.
650zł kosztuje sama pompa, o ile jest na magazynach. Inaczej pompa z obudową kosztuje 1350zł.
Zamiennik 300zł, oryginał 650zł.
Zamiennik ma emulator sprzęgła pompy i zgodnie z info producenta były wady w tym emulatorze w pierwszych partiach części. Oczywiście zwrócono mi kasę za pompę i wymianę. Tutaj producent i hurtownia stenely na wysokości zadania. Ale już nie ryzykowałem i zamówiłem ori.
650zł kosztuje sama pompa, o ile jest na magazynach. Inaczej pompa z obudową kosztuje 1350zł.
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 17 mar 2019, o 17:49
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Łódź
Re: Wymiana rozrządu
Ja wymieniałem rozrząd przy 120kkm razem z łańcuchem (ten już tarł o silnik). Ale bez pompy wody bo jej nie słychać ani nie cieknie, a jak do wymiany nie trzeba ingerować w rozrząd to po co ją wymieniać.
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 839
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Jafii
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 9 kwie 2023, o 11:40
- Auto: Opel Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Wymiana rozrządu
Pytanko - wymieniacie rozrząd na oryginalny z aso czy dobieracie poszczególne elementy również z zamienników?
95527019 to nr zestawu do insigni A - do Insigni B z 2017 roku z 2.0 170km też będzie pasował czy jest jakaś zmiana ?
95527019 to nr zestawu do insigni A - do Insigni B z 2017 roku z 2.0 170km też będzie pasował czy jest jakaś zmiana ?
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2482
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 3 mar 2024, o 13:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: F20DVH
- Rok produkcji: 2021
- Miasto: Konin
Re: Wymiana rozrządu
Ktoś coś wie na temat rozrządu w silniku f20dvh ? Tam prawdopodobnie jest łańcuch ale co ile wymiana i skąd części
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 17 kwie 2024, o 06:45
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Racibórz
Re: Wymiana rozrządu
Cześć,
Ostatnio zakupiłem Insignię B z silnikiem B20DTH (2018 produkcja, MY2019) w automacie, z racji przebiegu 118k i świętego spokoju postanowiłem wymienić rozrząd. Poprosiłem mechanika o zostawienie części żeby sobie pooglądać jak to wygląda i czy jakieś zmiany względem IA z tym silnikiem poczyniono. Co do rozrządu to rolki są już poprawione, czyli to samo co obecnie się montuje na wymianę. Łańcuch też był już poprawiony, czyli z tymi dziurkami. Przy tym przebiegu jeszcze nie tarło o głowicę, ale brakowało już dosłownie 2mm - co wskazuje na to, że poprawiony łańcuch tylko trochę polepsza sytuację. Rozrząd był jeszcze w dobrym stanie i pewnie by do 150 tys km dociągnął. U mnie poprzedni właściciel wymieniał olej zgodnie z zaleceniami producenta (29 tys, 2x 25tys, 17 tys i 13 tys) co może też spowodowało takie naciągnięcie łańcucha. Z innych rzeczy to dolot był dość brudny, także wpadło jeszcze czyszczenie EGR, przepustnicy i tych rurek. Całość z częściami (komplet rozrząd z kołem zębatym, łańcuszek, podkładki i oringi wtrysków oraz uszczelka pokrywy zaworów) zamknęła się w 3000zł (razem z czyszczeniem dolotu) także nie ma tragedii.
Ostatnio zakupiłem Insignię B z silnikiem B20DTH (2018 produkcja, MY2019) w automacie, z racji przebiegu 118k i świętego spokoju postanowiłem wymienić rozrząd. Poprosiłem mechanika o zostawienie części żeby sobie pooglądać jak to wygląda i czy jakieś zmiany względem IA z tym silnikiem poczyniono. Co do rozrządu to rolki są już poprawione, czyli to samo co obecnie się montuje na wymianę. Łańcuch też był już poprawiony, czyli z tymi dziurkami. Przy tym przebiegu jeszcze nie tarło o głowicę, ale brakowało już dosłownie 2mm - co wskazuje na to, że poprawiony łańcuch tylko trochę polepsza sytuację. Rozrząd był jeszcze w dobrym stanie i pewnie by do 150 tys km dociągnął. U mnie poprzedni właściciel wymieniał olej zgodnie z zaleceniami producenta (29 tys, 2x 25tys, 17 tys i 13 tys) co może też spowodowało takie naciągnięcie łańcucha. Z innych rzeczy to dolot był dość brudny, także wpadło jeszcze czyszczenie EGR, przepustnicy i tych rurek. Całość z częściami (komplet rozrząd z kołem zębatym, łańcuszek, podkładki i oringi wtrysków oraz uszczelka pokrywy zaworów) zamknęła się w 3000zł (razem z czyszczeniem dolotu) także nie ma tragedii.
- Rejowy
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 cze 2024, o 07:07
- Auto: INSIGNIA B ST
- Kod silnika: B16DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Rzeszów
Re: Wymiana rozrządu
A wymieniał ktoś w ostatnim czasie rozrząd w B16DTH z 2018 roku? Jak wygląda temat cenowo w dobrym warsztacie?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 mar 2024, o 18:59
- Auto: Insignia b
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Langenhagen
Re: Wymiana rozrządu
Ja wymieniłem rozrząd przy 120 tys. Rolki były już popękane a łańcuch się tak rozciągnął że wywalił wgłębienie w bloku silnika. Całość wymieniałem w Niemczech po znajomości wyszło 2 tys euro. W Polsce za komplet pasek + łańcuch chcieli od 8 do 12 tys zł.
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 26 lip 2024, o 12:04
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana rozrządu
Cześć , podłączam się pod temat, dzis wymieniałem rozrzad przy 94k i był naprawdę zajechany, pasek popękany i rolka napinacza wyjechana praktycznie do zera gdzie mogła w każdym momencie strzelić, aż byłem w szoku w jakim była stanie. Uważam że 100k to najwyższy czas na wymianę. Producent podaję 150k ale taki rozrzad nie ma prawa wytrzymać takiego przebiegu więc jeśli ktoś się wacha czy wymieniać czy nie to radzę to robić żeby uniknąć remontu silnika
insignia 2.0 170k 19r przebieg 94k