--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie

Post autor: krupniok » 13 gru 2021, o 08:31

Witam, jak Wam się nagrzewa silnik przy mrozach rzędu od 0 do -10 stopni? U mnie jest tragedia i się zastanawiam czy to termostat czy może ten typ tak ma. Jak to sprawdzić?

Holios
Klubowicz
Posty: 455
Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
Auto: Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie

Post autor: Holios » 13 gru 2021, o 10:14

Najprościej termostat sprawdzisz jak odpalisz silnik i zacznie się robić ciepły, np 50-60 stopni to sprawdź wąż od chłodnicy ten na górze czy jest ciepły, powinien być jeszcze zimny. Prawidłowo powinien w okolicy 80 stopni otworzyć (uchylić) już termostat i wąż będzie zaczynał się nagrzewać.

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 835
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie

Post autor: alehandro` » 28 gru 2021, o 11:34

Napisz @krupniak dokładniej ile czasu do jakiej temperatury Ci sie nagrzewa.
Sam wiesz, że okreslenie "tragedia" to pojemne pojęcie :)

U mnie podmiejską spokojna trasą (silnik zimny więc bez szaleństw) przy ok. -10C po 5 km ok 70c płyn.
Generalnie przy minusach poniżej -5C większość diesli nagrzewa się bardzo powoli.
To samo miałem w swoich poprzednich.
Po benzynie można oczekiwać lepszych (szybszych) wyników.
Ostatnio zmieniony 3 sty 2022, o 10:04 przez alehandro`, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2197
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie

Post autor: Mateo » 3 sty 2022, o 09:56

Do weryfikacji musiałbyś tak jak wspomniał @alehandro` podać temp. zewnętrzną przy której określasz nagrzewanie jako tragedię.

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie

Post autor: Radek84 » 3 sty 2022, o 10:59

U mnie wygląda to tak. Wyjeżdżam z parkingu pod robotą i rozpędzam auto odrazu do 100km/h po 15km na tempomacie mam temp wody 95°C na apce pinga, a to przy -8 na zewnątrz.

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2197
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie

Post autor: Mateo » 3 sty 2022, o 12:46

i raczej przy mrozie nie ma co oczekiwać fajerwerków, tym bardziej bez dolnej osłony, która w takich sytuacjach lekko chroni silnik przed mrozem i pozwala mu szybciej nabrać temp.

STARSZY24
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 23 wrz 2020, o 15:08
Auto: Vauxhall
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Cork
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie

Post autor: STARSZY24 » 6 sty 2022, o 09:07

Witam, silnik ten sam, temat powiazany wiec nie chcialem zakladac nowego. Jesli sie myle prosze admina o przeniesienie. U mnie nagrzewanie tez jest wolne ale dodatkowo zauwazylem dziwna rzecz ze swiecami. Przy pierwszym uruchomieniu np po dlugim postoju(po nocy) lamka kontrolna swiec zalacza sie na 2,3s czyli grzeja i silnik odpala bez problemu. Natomiast po przejechaniu 2km zgaszeniu i odpaleniu lamka kontrolna swiec nie zapala sie. Rozrusznik ladnie kreci ale odpala dopiero po kilku sekundach. Przeciez po takim krotkim dystansie nie zdazyl sie nagrzac... Jakies wskazowki? Sprawdzilem dane z czujnikow. Czy mozliwe zeby temperatura na wyświetlaczu byla inna niz pokazuje aplikacji podlaczona pod adapter obd?
Wyswietlacz w samochodzie pokazuje 2 stopnie Celsjusza, aplikacja temp oleju 3°C, cieczy chlodzacej 3°C, temp spalin t1 3.93°C, t2 2.1°C, t3 1.6°C, temp pow dolot. 6 °C, temp na zewnątrz 11°C. Dodam ze temp na wyswietlaczu pokrywa sie z rzeczywista temp otoczenia zaobserwowana na termometrze.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2022, o 01:53 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin Forum.

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie

Post autor: Radek84 » 12 sty 2022, o 01:03

Być może do czynienia tu mamy z jakimś algorytmem. Przecież tu już mogą nie być brane pod uwagę wymienione temp. z czujników co do grzania świec bo de fakto chodzi o temp. w komorze spalania, a tam nie ma żadnego czujnika.

STARSZY24
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 23 wrz 2020, o 15:08
Auto: Vauxhall
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Cork
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie

Post autor: STARSZY24 » 14 sty 2022, o 08:04

Dziwne jest to ze samochod w pierwszym roku uzytkowania nie mial takich objawow. Zamowilem oryginalne swiece zarowe, bo w maju padla jedna i byla uzywka zalozona.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2022, o 00:55 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin Forum.

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2197
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie

Post autor: Mateo » 14 sty 2022, o 08:55

Być może to zrobiło tę różnicę.

Maks2605
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 6 cze 2019, o 08:14
Auto: INSIGNIA A ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Zabrze
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie bez Quickheat

Post autor: Maks2605 » 22 lis 2022, o 09:24

Ten silnik nagrzewa się bardzo wolno, dlatego najlepiej było przy jego konfiguracji dokupić opcję Quickheat (czyli nagrzewnicę elektryczną). Mam dwa ople B20DTH i w jednym jest nagrzewnica a w drugim nie ma i różnica jest ogromna. Bez nagrzewnicy trzeba przejechać 5 - 6 km zanim cokolwiek zacznie grzać, a z nagrzewnicą już po około minucie i przejechanych 100 metrach zaczyna być odczuwalne ciepło. Pewnie w jakiś sposób da się tą opcje dołożyć ale nie wiem co trzeba dodać oprócz ogrzewacza i ewentualnie wymienić. Dla zainteresowanych podaję numer części: nagrzewnica elektryczna Quickheat Opel 13276271. Jak się komuś uda to zrobić to dajcie znać co trzeba dołożyć i wymienić żeby ta opcja działała.

Mati_2001
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 20 maja 2021, o 20:52
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 2 razy

Re: B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie bez Quickheat

Post autor: Mati_2001 » 16 gru 2022, o 21:06

Maks2605 pisze:
22 lis 2022, o 09:24
...
W Isi A quickheat jest faktycznie opcją, natomiast z tego co wiem, to w IB "diesel" to standard. Mam to i potwierdzam, wygodne zimą, ale jeżdżąc po mieście na krótkich odcinkach, odczuwalnie wzrasta spalanie. Zrobiony test z kolegą - ja IB , kolega IA - ten sam silnik B20DTH, przebiegi też mamy podobne. Mieszka w sąsiednim bloku. Temperatura na zewnątrz -1 stC, odpalamy i przejeżdżamy do centrum miasta niecałe 3 km. Po tym czasie u niego już spalanie na wolnych obrotach około 0,7 l/h a u mnie jeszcze 1,2-1,3 l/h. Ten quickheat to jakaś "farelka" wbudowana w nagrzewnicę, a skoro bierze prąd to i alternator obciąża silnik. I domyślam się, że komputer steruje jej pracą na podstawie informacji o temperaturze wewn auta, temperaturze płynu itp. Lepszym rozwiązaniem byłoby Webasto, niestety nie posiadam :(
Ostatnio zmieniony 17 gru 2022, o 00:03 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8971
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie

Post autor: mazmarcin » 16 gru 2022, o 21:30

A Webasto paliwa nie pali ?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik diesla”