--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie
Witam, jak Wam się nagrzewa silnik przy mrozach rzędu od 0 do -10 stopni? U mnie jest tragedia i się zastanawiam czy to termostat czy może ten typ tak ma. Jak to sprawdzić?
-
- Klubowicz
- Posty: 455
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie
Najprościej termostat sprawdzisz jak odpalisz silnik i zacznie się robić ciepły, np 50-60 stopni to sprawdź wąż od chłodnicy ten na górze czy jest ciepły, powinien być jeszcze zimny. Prawidłowo powinien w okolicy 80 stopni otworzyć (uchylić) już termostat i wąż będzie zaczynał się nagrzewać.
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie
Napisz @krupniak dokładniej ile czasu do jakiej temperatury Ci sie nagrzewa.
Sam wiesz, że okreslenie "tragedia" to pojemne pojęcie
U mnie podmiejską spokojna trasą (silnik zimny więc bez szaleństw) przy ok. -10C po 5 km ok 70c płyn.
Generalnie przy minusach poniżej -5C większość diesli nagrzewa się bardzo powoli.
To samo miałem w swoich poprzednich.
Po benzynie można oczekiwać lepszych (szybszych) wyników.
Sam wiesz, że okreslenie "tragedia" to pojemne pojęcie
U mnie podmiejską spokojna trasą (silnik zimny więc bez szaleństw) przy ok. -10C po 5 km ok 70c płyn.
Generalnie przy minusach poniżej -5C większość diesli nagrzewa się bardzo powoli.
To samo miałem w swoich poprzednich.
Po benzynie można oczekiwać lepszych (szybszych) wyników.
Ostatnio zmieniony 3 sty 2022, o 10:04 przez alehandro`, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2197
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie
Do weryfikacji musiałbyś tak jak wspomniał @alehandro` podać temp. zewnętrzną przy której określasz nagrzewanie jako tragedię.
-
- Użytkownik
- Posty: 358
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie
U mnie wygląda to tak. Wyjeżdżam z parkingu pod robotą i rozpędzam auto odrazu do 100km/h po 15km na tempomacie mam temp wody 95°C na apce pinga, a to przy -8 na zewnątrz.
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2197
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie
i raczej przy mrozie nie ma co oczekiwać fajerwerków, tym bardziej bez dolnej osłony, która w takich sytuacjach lekko chroni silnik przed mrozem i pozwala mu szybciej nabrać temp.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 23 wrz 2020, o 15:08
- Auto: Vauxhall
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Cork
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie
Witam, silnik ten sam, temat powiazany wiec nie chcialem zakladac nowego. Jesli sie myle prosze admina o przeniesienie. U mnie nagrzewanie tez jest wolne ale dodatkowo zauwazylem dziwna rzecz ze swiecami. Przy pierwszym uruchomieniu np po dlugim postoju(po nocy) lamka kontrolna swiec zalacza sie na 2,3s czyli grzeja i silnik odpala bez problemu. Natomiast po przejechaniu 2km zgaszeniu i odpaleniu lamka kontrolna swiec nie zapala sie. Rozrusznik ladnie kreci ale odpala dopiero po kilku sekundach. Przeciez po takim krotkim dystansie nie zdazyl sie nagrzac... Jakies wskazowki? Sprawdzilem dane z czujnikow. Czy mozliwe zeby temperatura na wyświetlaczu byla inna niz pokazuje aplikacji podlaczona pod adapter obd?
Wyswietlacz w samochodzie pokazuje 2 stopnie Celsjusza, aplikacja temp oleju 3°C, cieczy chlodzacej 3°C, temp spalin t1 3.93°C, t2 2.1°C, t3 1.6°C, temp pow dolot. 6 °C, temp na zewnątrz 11°C. Dodam ze temp na wyswietlaczu pokrywa sie z rzeczywista temp otoczenia zaobserwowana na termometrze.
Wyswietlacz w samochodzie pokazuje 2 stopnie Celsjusza, aplikacja temp oleju 3°C, cieczy chlodzacej 3°C, temp spalin t1 3.93°C, t2 2.1°C, t3 1.6°C, temp pow dolot. 6 °C, temp na zewnątrz 11°C. Dodam ze temp na wyswietlaczu pokrywa sie z rzeczywista temp otoczenia zaobserwowana na termometrze.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2022, o 01:53 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin Forum.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin Forum.
-
- Użytkownik
- Posty: 358
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie
Być może do czynienia tu mamy z jakimś algorytmem. Przecież tu już mogą nie być brane pod uwagę wymienione temp. z czujników co do grzania świec bo de fakto chodzi o temp. w komorze spalania, a tam nie ma żadnego czujnika.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 23 wrz 2020, o 15:08
- Auto: Vauxhall
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Cork
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie
Dziwne jest to ze samochod w pierwszym roku uzytkowania nie mial takich objawow. Zamowilem oryginalne swiece zarowe, bo w maju padla jedna i byla uzywka zalozona.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2022, o 00:55 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin Forum.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin Forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 6 cze 2019, o 08:14
- Auto: INSIGNIA A ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Zabrze
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie bez Quickheat
Ten silnik nagrzewa się bardzo wolno, dlatego najlepiej było przy jego konfiguracji dokupić opcję Quickheat (czyli nagrzewnicę elektryczną). Mam dwa ople B20DTH i w jednym jest nagrzewnica a w drugim nie ma i różnica jest ogromna. Bez nagrzewnicy trzeba przejechać 5 - 6 km zanim cokolwiek zacznie grzać, a z nagrzewnicą już po około minucie i przejechanych 100 metrach zaczyna być odczuwalne ciepło. Pewnie w jakiś sposób da się tą opcje dołożyć ale nie wiem co trzeba dodać oprócz ogrzewacza i ewentualnie wymienić. Dla zainteresowanych podaję numer części: nagrzewnica elektryczna Quickheat Opel 13276271. Jak się komuś uda to zrobić to dajcie znać co trzeba dołożyć i wymienić żeby ta opcja działała.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 maja 2021, o 20:52
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 2 razy
Re: B20DTH diesel 170KM - nagrzewanie bez Quickheat
W Isi A quickheat jest faktycznie opcją, natomiast z tego co wiem, to w IB "diesel" to standard. Mam to i potwierdzam, wygodne zimą, ale jeżdżąc po mieście na krótkich odcinkach, odczuwalnie wzrasta spalanie. Zrobiony test z kolegą - ja IB , kolega IA - ten sam silnik B20DTH, przebiegi też mamy podobne. Mieszka w sąsiednim bloku. Temperatura na zewnątrz -1 stC, odpalamy i przejeżdżamy do centrum miasta niecałe 3 km. Po tym czasie u niego już spalanie na wolnych obrotach około 0,7 l/h a u mnie jeszcze 1,2-1,3 l/h. Ten quickheat to jakaś "farelka" wbudowana w nagrzewnicę, a skoro bierze prąd to i alternator obciąża silnik. I domyślam się, że komputer steruje jej pracą na podstawie informacji o temperaturze wewn auta, temperaturze płynu itp. Lepszym rozwiązaniem byłoby Webasto, niestety nie posiadam
Ostatnio zmieniony 17 gru 2022, o 00:03 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.