--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------Popularny prezenter Richard Hammond jest fanem Opla - zobacz
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wypalanie DPF

dzimi75
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 19 gru 2020, o 21:05
Auto: Opel insignia
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa /Wałcz
Postawił piwo: 4 razy

Re: Wypalanie DPF

Post autor: dzimi75 » 19 lut 2021, o 12:20

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem 2 etapowe wypalanie czasem mam, że ja zaczne wypalanie, (. mam diode) to mi na 2 sekindy zgaśnie i później się znowu zapali i dalej trwa wypalanie.

Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka


JaMi
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Wypalanie DPF

Post autor: JaMi » 19 lut 2021, o 14:32

jak zaczynasz wypalanie, masz jakiś przycisk?
gaśnięcie diody sygnalizującej ogrzewanie tylnej szyby jest normalne w silniku B20DTH, ta dioda nie świeci przez cały czas wypalania filtra, zapala się okresowo. Nie ma to nic wspólnego z jakimiś "etapami" wypalania, komputer zwiększa cyklicznie obciążenie silnika i stąd włączanie i wyłączanie diody LED. Wypalanie trwa cały czas, niezależnie od podgrzewania tylnej szyby

dzimi75
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 19 gru 2020, o 21:05
Auto: Opel insignia
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa /Wałcz
Postawił piwo: 4 razy

Re: Wypalanie DPF

Post autor: dzimi75 » 19 lut 2021, o 16:13

Nie mam opl monitor i jak się zaczyna wypalanie dioda się zapala to jest wypalanie. Za jakiś czas zgaśnie i po około 2 sekundach się zapala znowu. Nie jest takie wypalanie cały czas bo czasem dioda nie gaśnie i się wypala normalnie. Mam silnik B16 DTH

Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka


gorkaw@wp.pl
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 14 gru 2019, o 13:02
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Szczebra
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wypalanie DPF

Post autor: gorkaw@wp.pl » 20 lut 2021, o 15:34

Proszę napiszcie z jakiego interfejsu diagnostycznego korzystacie. Dotyczy silnika B20DTH.

JaMi
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Wypalanie DPF

Post autor: JaMi » 21 lut 2021, o 20:42

iCar, mam zarówno WiFi jak i BT, oba działają tak samo. Teraz kupiłbym pewnie wersję Pro, żeby nie musieć wyciągać z gniazdka w celu uruchomienia (interfejs siedzi na stałe w gnieździe). Wersja Pro podobno uruchamia się automatycznie, co byłoby wygodniejsze niż sięganie pod deskę

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 539
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: WWL
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wypalanie DPF

Post autor: zubek » 22 lut 2021, o 18:14

Potwierdzam - mam Vgate iCar Pro BT4.0. Sam się włącza.
Co do tego "dwuetapowego" wypalania to obserwując wskazania na interfejsie zauważyłem , że podczas normalnej jazdy dpf tak jakby wypala się cząstkowo - zapełnienie spada o kilka %. np. raz na 10 km. Całkowite wypalanie następuje co ok. 350 km.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2021, o 18:20 przez zubek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bogoes
Użytkownik
Posty: 139
Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:21
Auto: corsa d
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2012
Miasto: Bydgoszcz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wypalanie DPF

Post autor: Bogoes » 22 lut 2021, o 18:20

A ja polecam OBDLinki... teraz przy aplikacji Pinga dopiero doceniłem jego możliwości... viewtopic.php?p=232164#p232164

borowik
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 21 lip 2019, o 15:35
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Pruszków

Re: Wypalanie DPF

Post autor: borowik » wczoraj, o 10:55

Dokładnie to u mnie jest D20DTH
Całkowite wypalenie które trwa i trwa i trwa (przez około 35 km sprawdzając na trasie przy prędkości około 110 km/h) następuje co około 700 km, .
W połowie tego dystansu występuje takie krótkie dopalenie czy jak to zwać i to dlatego Car Scanner pokazuje 420 km pomiędzy wypaleniami a to nie do końca prawda.
Nawet widać na screenie że są 2 rodzaje stanu wypalania aktywna i pasywna.
Nie pytajcie czy dpf zapełnia się na 95% i zaczyna proces wypalania bo tak pokazuje carscanner i nie wnikam w szczegóły.
Jest też coś takiego jak DPF soot i nie wiem co to znaczy.
Ja jeżdżę tylko trasy więc u mnie tak jest. Przy takim traktowaniu zużywam 10 litrów adblue na 15tys km.
Nie wyobrażam sobie jazdy dieslem w mieście który łapie optymalną temperaturę oleju po 15 kilometrach (w sumie bardzo podobnie rośnie temp płynu chłodzącego) oczywiście patrząc na cyfry w carscanner które pokrywają się z temperaturą oleju na desce rozdzielczej.
mam icar v2 pro i faktycznie odłącza się po jakimś czasie od wyłączenia stacyjki. Na pewno Car scanner jest bardzo uniwersalny i cały czas apka jest udoskonalana.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mati11294
Użytkownik
Posty: 126
Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
Auto: CORSA D
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: BOCHNIA
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie DPF

Post autor: mati11294 » wczoraj, o 12:40

...Jest też coś takiego jak DPF soot i nie wiem co to znaczy. ... :D to jest wlasnie zapelnienie sadzy :lol:

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wypalanie DPF

Post autor: krupniok » wczoraj, o 21:30

zubek pisze:
22 lut 2021, o 18:14
Potwierdzam - mam Vgate iCar Pro BT4.0. Sam się włącza.
Co do tego "dwuetapowego" wypalania to obserwując wskazania na interfejsie zauważyłem , że podczas normalnej jazdy dpf tak jakby wypala się cząstkowo - zapełnienie spada o kilka %. np. raz na 10 km. Całkowite wypalanie następuje co ok. 350 km.
Mam podobnie, przy czym u mnie wypalanie "pełne" następuje niemal zawsze w okolicy 400km od poprzedniego (+/- 15km). Cząstkowe dopalanie również zauważyłem - czasami w czasie jazdy spada o 1-3% procent zapełnienia.

JaMi
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Wypalanie DPF

Post autor: JaMi » dzisiaj, o 08:50

obserwując wskazania wypełnienia DPF też czasem widziałem wahania na poziomie do 3-4%. Nie podejrzewam, żeby to było związane z jakimkolwiek wypalaniem, a bardziej z niedokładnością wskazań. Nie sądzę, żeby dało się super dokładnie mierzyć wypełnienie DPFa. Moim zdaniem wypalanie odbywa się co kilkaset km i tyle. Wtedy tylko aplikacje (różne) sygnalizują wypalanie i pokazują spadek zapełnienia filtra.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik diesla”